Otázky a Odpovědi

Založil germik, 17.07.2010, 12:24:37

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Mareken

#240
Citace od: germik kdy 20.11.2010, 22:09:29
V tom případě mě napadá jen jedna možnost, i když to asi spadá pod "přes switche to nechci dělat" a to jest to, že motor pohánějící píst bude zapojen z Bboxu přes polarity switch (bez receivru) a ten bude ovládán tím, že se změní poloha jednoho pneumatic switche. Vím že to zní hrozně ,a nwm jestli by to fungovalo, ale snad jo, když by se nad tím někdo zamyslel >:D  :P.

Nebo podobně Motor -) na dvě osičky -) jedna na Pneu. Switch, druhá na ele. Switch a na motor(kompresor). Jednoduchý, ale každá fce potřebuje svůj switch.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

germik

V tom případě potřebuješ 2 motory na ovládání + jeden na pohon kompresoru. Problém by mohl být v tom, že do polar. switche půjdou 2 osy - každá z jiného ovládacího motoru, a aby to ta osa zvládla přetočit - bude proti tomu působit i síla (tj. tuhost při protáčení) druhého motoru ;).
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Bery

Citace od: Mareken kdy 20.11.2010, 12:36:30
Citace od: Woyta kdy 19.11.2010, 08:16:00
Citace od: Pieters kdy 19.11.2010, 01:15:21
Citace od: Woyta kdy 18.11.2010, 07:29:36
XL motory jsou narozdil od buggy motoru celkem levne.
Ja ale osobne preferuji 2x M misto jednoho XL.

A vysvětlení ?

PF M 405rpm 11nm
PF XL 220rpm 40nm
Po zprevodovani na stejne otacky mas od 2x M trochu vice kroutaku.
Take dva mensi motory se mi zastavuji do ramu lepe nez jeden velkej.

Obojí mi přijde jako hloupost. Při zpřevodování (dolů) ztratíš ten minimální náskok + ty dva M motory musíš ještě spojit přes ozuby, což je další ztráta a riziko prasknutí atd. Jinak do rámu se upevňuje XL o mnohem líp, má víc míst, kde se dá připevnit, kdežto M můžeš připevnit jen u výstupu (pevně).
Samotné buggy motory lze na Bl koupit i za méně, než XL. Tak momentálně už ne.

Sorry že vám lezu do diskuze ale mě 2 m motory nepřijdou špatný. Já sem měl vždycky problémy s umístěním těžiště a se dvěma m motory se váha dá dobře rozložit. Teď někdy chci zkusit další TT car ,ale se dvěma m motory.

Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

Mareken

Citace od: germik kdy 20.11.2010, 22:20:07
V tom případě potřebuješ 2 motory na ovládání + jeden na pohon kompresoru. Problém by mohl být v tom, že do polar. switche půjdou 2 osy - každá z jiného ovládacího motoru, a aby to ta osa zvládla přetočit - bude proti tomu působit i síla (tj. tuhost při protáčení) druhého motoru ;).
Stačil by jeden motor, ale bylo by to složitě udělaný. Právě proto switche nechci použít, tu tuhost by vyřešil další switch tzn. na jednu fci - 1 motor (+1m. na kompresor) + pneu switch + ele. switch
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Woyta

Citace od: Arheonx kdy 20.11.2010, 20:09:14
Citace od: Woyta kdy 18.11.2010, 07:29:36
XL motory jsou narozdil od buggy motoru celkem levne.
Ja ale osobne preferuji 2x M misto jednoho XL.
A vedel by si sem dať fotku podvozku kde si niečo také spravil ?
Ted si hraju s timhle.
http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=30053.0
V posledni dobe moc casu nemam, takze to ponekud trva.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Mareken

Tak takhle jsem to myslel.Píst se tak dá krásně ovládat.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Woyta

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Mareken

Citace od: Woyta kdy 21.11.2010, 19:23:32
Plytvani PF prvky.
Podle mne nej reseni.
http://technicbricks.blogspot.com/2010/08/week-techvideo-2010-33-nicos-bulldozer.html

Ale jak jsem říkal, tohle řešení je hrozně nepřesný, na videu je to krásně vidět, píst má v půlce, zmáčkne dolů, píst vyjede na maximum a až potom se začne stahovat -) k ho***, nebo na funkce , které potřebujou jen dvě polohy (uzávěrka atd..)
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

pryb

#248
Hezká úloha.

Napadají mě tři teoretické možnosti, v praxi to nejspíš bude slabší:
1) Non-LEGO - použít diody, aby se motory neovlivňovaly.
2) Použít pro pumpování 2 motory, napojit každý na jeden výstup receiveru a propojit je diferenciálem. Pohon pumpy brát z diferenciálu.
3) Modifikace varianty 2) - použít celkem pouze 2 motory, ty propojit diferenciálem a zároveň každý napojit na switch. Nemám ovšem představu, nakolik by se ovlivňovaly nebo neovlivňovaly.

Rovnou říkám, že jde o praxí nepoznamenané teoretické úvahy. ;D
Aktuální projekt - třídička.
Youtube kanál

germik

Jj, s tou 3-kou jsem včera taky zkusil pracovat, problém ale je, když poběží oba motory naráz - za určitých okolností se budou protáčet, a diff se ani nehne  ;)
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

dwo

4) Nejpřesnější a nejdražší - NXT, tlakový senzor, IRLink senzor, výkonná pumpa, pořádná expanzka

Mareken

Tak pořád jsem ještě nepřišel na řešení mého problému, ale teď se mi pomocí el. plate podařilo to, že se ten 3. motor spustí jen když jedou oba oba ostatní motory/kanály.
Vždyť to přece nějak musí jít,ne?
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

germik

To sis moc nepomohl co ::) :P ;D
Já si prostě myslím, že to z Lega v tomhle měřítku a aspoň trochu ekonomicky udělat NEJDE. Myslím že nejlepší bude použít to co se tu už několikrát zmiňovalo http://www.brickshel...gallery.cgi?f=422265
Myslím že by to šlo zpřevodovat tak, abys s tím byl spokojen :-\ ;)
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Fairytale

#253
Mám dotaz ,když jsem začal dělat čelní nakladač s lžící z front loadera. Mám dát 1XL motor ne zvedání a 2m na vyklápění nebo naopak ?? u M by byl převod u XL na přímo. Pomocí LA

germik

Mi osobně přijde, že je to zbytečný, ale záleží co tím chceš zvedat  ;).
Imho stačí bohatě na zvedání teda ten XL ale na vyklápění by měl stačit jeden M... :-\
Když alejinak nedáš, už tu někde padlo, že 2M mají dohromady větší výkon než 1 XL, takže na zvedání kdyžtak určitě ty ;-)
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Moon

Další dotaz ohledně buggy motoru. Pokud jezdím výce zběsile, motor po chvilce přestane jet, jako kdyby se zahřála proudová ochrana a vypla ho, ale tu jsem už odstranil a v ovladači také neni - mám ten starý + kontroloval jsem to. po chvilce odpočinku jezdi zase normálně. ??? (Jo a baterie samozdrejmě plně nabité (2600 mAh, Panasonic).)  Ví někdo co s tim je? A ještě něco: proudovou ochranu jsem předtím pouze překlenul, ale dělá to i po uplném odstranění.
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning

peter

Jsi si opravdu jist, že máš odstraněné ty proudové ochrany jak v bboxu, tak i v motoru. Neodstranil jsi v motoru omylem jen ten odrušovací kondenzátor?
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Moon

#257
nn ;D , odrušovací kondík je paraelně s motorem, ochrana je sériově, trochu se v tom vyznám, montoval jsem si beamboty a táta mi to potvrdil. Ted ještě vyskouším ten druhý kde jsem ochranu jen překlenul. A v ovaldači nic neni, tam je akorát mechanickej způsom na změnu pólování.
Přikládám foto:
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning

peter

Citace od: peter kdy 04.12.2010, 23:19:56Jsi si opravdu jist, že máš odstraněné ty proudové ochrany jak v bboxu, tak ...

Citace od: Moon kdy 05.12.2010, 08:28:50... A v ovaldači nic neni, tam je akorát mechanickej způsom na změnu pólování.

Každý LEGO motor a každý bbox má proudovou ochranu! Ve tvém případě ji najdeš u krátkého vývodu z prostoru baterek - je to ta malá placatá kruhová součástka - viz obr.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Moon

Peter ty jsi génius ;D , ještě že takovéhle lidi tu máme. Na tohle bych nepřišel a takovouhle součástku vidim poprvé. dík ;)
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning

Bery

Chtěl bych se vás zeptat na váš názor, dost se mi zalíbil set    9641 Pneumatické systémy - doplňková souprava. Ovšem jde mi hlavně o manometr a air tank a vím že se dají sehnat přes BL. Ale chtěl bych vědět co byste dělali v mé situaci. (nemluvím o tom že bych si set, nebo díly  v blízké době koupil, z důvodu financí)
A: koupit celý set
B: objednat důležité díly z BL
díky :)
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

peter

I já původně chtěl celý tento set. Postupem času jsem si však uvědomil, že to co mne na tom setu nejvíce láká, je pouze onen manometr. Proto jsem od koupi celého setu upustil a koupil si z BL pouze samotný manometr. Pokud máš tedy zájem jen o tyto dva díly (airtank a manometr), tak bych šel stejnou cestou jako já, na které výrazně ušetříš.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

vasek

Zdravím,
potřeboval bych poradit zdali se k níže zobrazenému motoru dá připojit PF M motor a zdali se dá nějak ovládat ? Níže zobrazené součástky nemám tak prosím o radu. Díky Vašek

Moergil

Ahoj,
PF prvky (ako M motor) sa dajú pripojiť cez tento redukčný kábel http://www.peeron.com/inv/sets/8886-1. Na jednom konci má naspodu klasickú starú koncovku, na ostatných stranách má nové PF koncovky.

Bery

Myslím že by to jít mohlo mM předváděl něco podobného na svém ripsawu, ale měl tam buggy motor. Ovšem pomocí tohoto kabelu http://www.morelega.cz/images/8886mini.JPG by to asi šlo.
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

vasek

Citace od: Bery kdy 11.12.2010, 21:48:14
Myslím že by to jít mohlo mM předváděl něco podobného na svém ripsawu, ale měl tam buggy motor. Ovšem pomocí tohoto kabelu http://www.morelega.cz/images/8886mini.JPG by to asi šlo.

Díky, ale jak je to s ovladatelností takto připojeného motoru ??

Moon

ůplně stejné jako u starých 9Vmotorech, samozdřejmě když to dáš do konektoru na zatáčení tak se to nebude vzacet do středové polohy to byla další součástka u toho setu.
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning

vasek

Citace od: Moon kdy 11.12.2010, 22:05:12
ůplně stejné jako u starých 9Vmotorech, samozdřejmě když to dáš do konektoru na zatáčení tak se to nebude vzacet do středové polohy to byla další součástka u toho setu.
Já tam vidím dva výstupy, červený a šedý. Dá se tedy motor připojit na oba dva ? Prosím někoho kdo tohle zná o polopatické vysvětlení, přiznám se že z toho moc moudrý nejsem. Předpokládám že jeden výstup je od zatáčení a druhý od pohonu (vpřed/vzad), pokud je to tak jak si myslím tak chápu, ale potřeboval bych to potvrdit, díky.

Moon

#268
Dá se to připojit jenom na jeden, na ten druhý se bude prášit. >:D ;D Ano je to tak, na oba dva konektory se připojují motory, ale pozor jeden zvádne mnohem větší odber než ten druhý, nejsem si jistý ale ten červený (na pohon) utáhne 2 buggy motory najednou, a ten šedý (na zatáčení) neutáhne skoro ani jeden buggy motor, ale u ostatních motorů by to mělo být ok, i PF XL by to mělo utáhnout, ale to nemám ověřené, resp. jsem to ještě neviděl. Ale nemohu potvrdit nemám tuhle RC jednotku doma, pokud je to obráceně (to četrvený, šedý) opravte mě.
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning

Měch

#269
Citace od: Moon kdy 11.12.2010, 22:05:12
když to dáš do konektoru na zatáčení tak se to nebude vracet do středové polohy to byla další součástka u toho setu
Tohle není správně...ve skutečnosti je vepředu kolečko, které ovládá řízení a to se vrací do středové polohy...max otočení je asi 45°.

Červený konektor (zvládne i 2 buggy motory) se ovládá levou páčkou na ovladači(3 polohy páčky, 3 rychlosti), stejně jako řízení pravou páčkou (opět proporcionální 3 polohy na každou stranu).

Pak je tam šedý konektor...stěží utáhne jeden buggy motor (při trialu se požívá k zatáčení, protože přední vývod je moc slabý a neotáčí se)- ten se ovládá zadními páčkami na ovladači.

Tyto dílky jsem požil už i Ripsaw Je tam video od ZBLJe, který dělá něco podobného (tank i jakési auto) stojí to za shlédnutí.
U svého Ripsaw 2.0 které jsem neprezentoval, ale viděli ho na LTTT jsem použil ten přední zatáčecí mechanismus k deaktivování některého pásu.

Pak jsem to požil u Jeepu kde jsem červeným konektorem ovládal 4 XL motory a šedým 1 M motor s redukcí 5:1 na řízení
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!