Otázky a Odpovědi

Založil germik, 17.07.2010, 12:24:37

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

germik

Zdravím, napadlo mě založit tenhle thread kde se každý bude moct zeptat na nějaký stavební problém. Taky do něj asi dám odkazy na nějaká předešlá podobná témata  :)
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

germik

Diferenciál
http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=25779.0

A můj první dotaz zde: zkouším stavět traktor. Uvnitř budu mít pneu pumpičku a píst na zvedání "hydrauliky" ;D. Chtěl bych taky pumpičku používat třeba na vyklápění vleku, a zajímá mě, jakým způsobem napojit hadičky od vleku na ty v traktoru???
Přijdě mi totiž dost nepraktické pořád je zapojovat a vypojovat (třeba do pneu ovladače)
Máte nějaký nápad ???
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

grohl

Možná melu hlouposti, ale osobně jsem se ještě s řešením, které by umožňovalo bezproblémové zapojení pneumatiky, nesetkal. Podle mého ti nezbyde nic jiného než vypojovat a zapojovat a nebo pořídit druhou pumpu, kterou umístíš do přívěsu. Dalším řešením je přidělat návěs napevno a tím pádem bude vše na jednom pneumatickém okruhu.

germik

No já si nedávno četl tenhle příspěvek - http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=25694.0. Tam má psané: Traktor má vyvedenou pneum. přípojku na vyklápění vleček
Při pohledu na zadní část tam je opravdu něco jako tenká hadička vidět, bohužel více detailů není :(
Jiank napevno by to samozřejmě šlo, ale já si ten traktor stavím hlavně kvůli tomu, abych za něj mohl zapojit co nejvíc různých zem. strojů... :-\
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Fairytale

Ahoj tak já využiju tento topic a zeptám se u tohoto traktoru http://www.peeron.com/inv/sets/8284-1 tyto kola přední a zadní nezkoušeli jste je nějak zpřevodovat aby nemusel být mezinápravový diferenciál už jsem něco zkoušel ale furt to není ono. Když bych dělal 4x4 a použil tyto kola. dik

otaznik

Citace od: Sweetheart kdy 17.07.2010, 20:19:51
Ahoj tak já využiju tento topic a zeptám se u tohoto traktoru http://www.peeron.com/inv/sets/8284-1 tyto kola přední a zadní nezkoušeli jste je nějak zpřevodovat aby nemusel být mezinápravový diferenciál už jsem něco zkoušel ale furt to není ono. Když bych dělal 4x4 a použil tyto kola. dik
Začni nejdříve poháněnou přední osou, pak uvidíme, co dál...

Woyta

Citace od: germik kdy 17.07.2010, 13:01:02
No já si nedávno četl tenhle příspěvek - http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=25694.0. Tam má psané: Traktor má vyvedenou pneum. přípojku na vyklápění vleček
Při pohledu na zadní část tam je opravdu něco jako tenká hadička vidět, bohužel více detailů není :(
Jiank napevno by to samozřejmě šlo, ale já si ten traktor stavím hlavně kvůli tomu, abych za něj mohl zapojit co nejvíc různých zem. strojů... :-\
Je potreba jen jedna hadicka na tlakovy vzduch. A ta je pres pneu switch primo napojena na pumpu. Pres switch  proto aby jste mohli pouzivat pneu funkce traktoru a neutikal vam vzduch.
Samozrejme, ze pomoci trubicky si udelate u haku konektor kam budete pripojovat vlek. Tam jen napojite hadicku vleku a dale pokracujete s rozdvojkami a switchi k pistum.

A fotkach je videt vse potrebne. Vystup ma napojeny na pravy svitch v kabine. Druhy ovlada pisty vzadu.
Na privesech mate opet switche.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

germik

#7
Takže když mám na vleku píst, jeho hadičky píchnu přímo do switche na traktoru ???
Na tom jednom obrázku právě vzadu čouhá kousek tenké trubičky, nebo hadičky, do které to asiže napojuje. Možná jsem se předtím blbě vyjádřil, ale jde mi o tohle - jak spojit pneu hadičky (ne T- čkem)? nejspíš to nepůjde žádným origo LEGO prvkem, čím tedy jiným? Teď mě tak napadá, že jestli tyhle hadičky používají modeláři k přívodu paliva, tak je asi taky nějak spojují, ale jak ???
Přinejhorším, by to šlo asi vyřešit T- čkem, ale jedna větev by se musela zaslepit... ::) ???
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Fairytale


Krutas57

#9
Když už tady je takovéto téma, tak toho využiju k diskuzi problémku s pneumatickým lego motorem.
Stavěl jsem asi pět různých variant podle různých galerií na BS, z YouTube a tak (jak jednopístové, tak dvojístové), ale výsledek byl vždy stejný. Ať si hraju s časování přepínačů jak chci, tak vždy tam je jedno "hluché místo", kde jsou oba přepíače v neutrální poloze a motor se zasekne. Přitom u dvojpístového (druhý píst otočený o 90°) by se to stávat nemělo. Setrvačník mi nikdy nedodá sílu na "překlenutí" toho hluchého místa. Používám pneu dílky z čerstvě koupeného setu 8049. Momentální stav motoru přikládám níže.

Fairytale

Citace od: Krutas57 kdy 18.07.2010, 17:31:21
Když už tady je takovéto téma, tak toho využiju k diskuzi problémku s pneumatickým lego motorem.
Stavěl jsem asi pět různých variant podle různých galerií na BS, z YouTube a tak (jak jednopístové, tak dvojístové), ale výsledek byl vždy stejný. Ať si hraju s časování přepínačů jak chci, tak vždy tam je jedno "hluché místo", kde jsou oba přepíače v neutrální poloze a motor se zasekne. Přitom u dvojpístového (druhý píst otočený o 90°) by se to stávat nemělo. Setrvačník mi nikdy nedodá sílu na "překlenutí" toho hluchého místa. Používám pneu dílky z čerstvě koupeného setu 8049. Momentální stav motoru přikládám níže.

Tak to máme stejný problém zkoušel jsem to s 1,2,3 pístama a taky se mi to zasekávalo setrváčník to nepřemůže... ale když sem koukal na youtube tak tam nebyl v nějakym motoru ani ten setrvačník s 3 pístama a jak to krásně šlapalo.... ale mě i když sem se to snažil napodobit nefunguje :-(

tRilobit

#11
Ano, přesně tak..na takové malé auto by ti to mělo stačit, a jinak otázečka, máš doma nějaké lego technic? Protože motorizace orig. modelu není možná bez nějakých dílů navíc. PS, jsou dva druhy ovladačů, ten co jsi přidal ty má možnost regulovat otáčky motoru, Ještě je druhá verze, kde prostě zmáčkneš a jedeš na plný výkon..
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

Papiňák

#12
krutas57: co zkusit ovládat ventil něčím jako vačka jako na obrázku? Teoreticky by se zdvojnásobila rychlost přepnutí ventilu
edit: koukal jsem na jiný motory a tam měl válec na klice 3studový liftarmy a ventil 2study, ty máš oba 2study.. to taky může hrát nějakou roli

Fairytale

Hele prosim vás otevíral jste někdo už XL motor ? potřeboval bych ho otevřít páč tam mam špatnej kontakt a nechci to kuli tomu vyhodit dik

tRilobit

Já ho už otevíral, měl jsem ohlej drát..můžu ti poradit.
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

Woyta

#15
Switche je treba upravit aby kladli mensi odpor pri prepinani. Idealne zadny. Dale se zvetsuje prumer vystupu jak u switchu tak u pistu.
Mam postavej LPE L3 motor.  Switche jsem upravil, pisty taky ale porad to ma male otacky a potrebuje to docela velkej tlak vzduchu.

Ohledne traktoru.
Zjednodusenej model: Vlek je pripojen pres cervenou trubicku.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

OtaH

Citace od: Sweetheart kdy 19.07.2010, 15:54:03
Hele prosim vás otevíral jste někdo už XL motor ? potřeboval bych ho otevřít páč tam mam špatnej kontakt a nechci to kuli tomu vyhodit dik

Žádnou zkušenost s tím nemám, ale tady jsou nějaké fotky z rozebraného XL motoru. ;)

germik

Díky woyto, takhle nějak jsem si to taky představoval, jen se chci zeptat - čím bych mohl nahradit ten Technic Flex-System Hose' (75)? (optimálně něco běžného, co se dá koupit v domácích potřebách apod. ;)??? Díky
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

behalekvit

Ahoj, tady stavitel traktoru ,,skoro Zetoru").
Píšu pozdě, ale pneumatika byla provedena takto:
Z pumpy na switch, kde jedna poloha vedla vzduch na další switch, který sloužil k zvedání mechanismu.
Druhá poloha vedla vzduch do volné hadičky, která sloužila k připojení vlečky.
Na vlečce byl klasicky další switch pro sklápění.
Spojení hadiček z traktoru na vlečku bylo provedeno "nehezkým" způsobem.
Použil jsem prázdnou náplň z propisky zastřiženou na potřebnou délku.

germik

Díky za objasnění, mohlo mě to napdnout, taky to zkusím... >:D. a když jsme u toho, jak jsi stavěl, podle nějakého návodu (reálu) nebo jsi to stavěl jen tak jak ti to přišlo pod ruku? to je totiž můj způsob, takže to momentálně vypadá všelijak, je tam vždycky něco nalepené.. ::) ::) :-[
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Fairytale

#20
díky za rady na ten XL motor už jsem to rozebral poměřil a pak jsem zatáhl za drátky u toho motoru ,když už jsem to odpájel a vytahl jsem asi 4cm jak už to bylo překroucený tak jsem ten drát zkrátil o kus a  zas to funguje jak má ... asi si pořídím další motory ...

Tet jsem začal stavět traktor 4x4 1. kola malé zadní velké snad se mi to povede a ten traktor by měl být určen pro tahání klád z lesa jako LKT

A ještě jedna otazečka jak jsou u traktoru 8284 velké zadní kola tak když jedu do nějakoeho velkého kopce tak se protáčí plášt tak jak to děláte ? třeba u LTTT  nějak zevnitř izolepou ?

tRilobit

Já to dělám tak, že na ráfek do těch drážek dám gumičky, kolo mi sedí pěkně i tak.
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

Měch

buď normální potravinářská gumička, nebo sekunďák  ;)
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

tRilobit

Sekunďák bych já teda osobně nerad použil...přece jeden tip disků používám na více pneumatik..Podle mě je asi nejlepší ta gumička.
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

qeatser

Citace od: Woyta kdy 19.07.2010, 19:04:46
Switche je treba upravit aby kladli mensi odpor pri prepinani. Idealne zadny. Dale se zvetsuje prumer vystupu jak u switchu tak u pistu.
Mam postavej LPE L3 motor.  Switche jsem upravil, pisty taky ale porad to ma male otacky a potrebuje to docela velkej tlak vzduchu.


aj ja som mal take iste problemy s pneumatickym motorom,   tento napad je celkom dobry ale nechcel by som si znicit switche ani piesty


ak budete mat nejake napady jak skonstruovat pneumotor tak aby fungoval, prosim napiste.

Dakujem
Pravda má len jednu výhodu.Nemusíš si pamätať čo si povedal.;D ;D ;D

mind storm

#25
Ako zložiť difero z 2xtechnic gear 12 tooth bevel a 1xtechnic gear 12 tooth doublebevel ???
lebo dám na pohon doublebevel a z obidvoch strán bevely a jedno koleso sa otáča opačne ako druhé.

tRilobit

No jednoduše, to co jsi ty postavil je jen vnitřek diferenciálu, hlavní část je jakdyby krabice na to co jsi ty postavil, ke které je připevněn bevel, nebo normální gear.

Fotka na upřesnění: http://media.peeron.com/pics/inv/custpics/62821.1237527913.jpg a do toho naskládáš bevely, jinak já osobně nevím jak postavit diferenciál jinak..tohle je nejlehčí mně známý způsob.
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

OtaH

Ještě doplním ;), že jsou 2 typy diferrenciálů.Ten novější (příloha 1) má přívod kolmo a měl by být uchycen v rámu, aby nepřeskakoval při zátěži. Do druhého typu (příloha 2) se točivý moment přivádí rovnoběžně s výstupy.

mind storm

#28
A ten obal nemám  :(.

mind storm

#29
ja čo viem je ešte aj