Otázky a Odpovědi

Založil germik, 17.07.2010, 12:24:37

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Fairytale

Citace od: Woyta kdy 10.08.2010, 17:09:18
Ja ted stavim auto pohanene 4x PF-M
Tohle kombo pro me nabizi zajimavejsi vlastnosti nez 2x PF XL.
s 4 M dokážeš dát BB hodně nízko.

Woyta

Kdo rika, ze bude battery box? :)
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Fairytale

Chtěl bych se zeptat jaká rychlost je ideální na LTTT bude vyhovovat 2x 8z na 24z ?u velkých kol z offrodera a 2x xl motor ?

peter

Citace od: Fairytale kdy 13.08.2010, 23:00:52Chtěl bych se zeptat jaká rychlost je ideální na LTTT bude vyhovovat 2x 8z na 24z ?u velkých kol z offrodera a 2x xl motor ?

Na tento dotaz jsem se již jednou snažil odpovědět. Opět musím jen konstatovat, že přímá odpověď neexistuje.

Citace od: peter kdy 22.02.2010, 08:52:18
Citace od: Krtecek kdy 21.02.2010, 19:53:14jak rychle by melo auto jezdit?

Na tuto otázku se nedá jednoznačně odpovědět. Auto by nemělo být šnek, aby jsme u závodů neusnuli. Zároveň by ale mělo mít patřičný kroutící moment potřebný k zdolávání složitého terénu. Osobně si myslím, že rychlost otáčení os pro kola, by neměla klesnout pod 15RPM. Avšak i tento údaj je nutné brát s rezervou. Pokud osy osadíme koly o průměru 6cm nebo 9cm, tak pro ta první, bude rychlost vozidla velmi malá, kdežto vozidlo s většími koly může být zase zbytečně rychlé.

Výstupní rychlost si můžete snadno nechat spočítat např. zde.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

germik

Chtěl bych se zeptat - na fotkách ze závodů jsem viděl ten typ řízení, kdy se otáčí motorem v ruce, ten je napojen napřímo se zatáčecím motorem v autě a vlivem indukovaného napětí (nebo něco na ten způsob) se tím způsběm řídí (však vy víte 8)). Jde mi o to, že tam jsem viděl asi jen z XL na M motor. Šlo by ale to samé udělat i z M motoru na M motor? Je mi jasný že asi šlo, ale jde mi spíš o to, jakou to má účinnost. Díky za odpovědi a trpělivost s mými asi ne moc dobře vyjádřenými otázkami :-[ :-[ ::) ;D
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

tRilobit

Určitě by to šlo, ale musel by jsi mít od M motoru kterým "točíš" převod do rychla aby vyrobil při stejném kroucení, stejný výkon jako velký motor...který samozřejmě žere víc energie než malý..
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

hadato

Už jsem to měl napsané, ale předběhl jsi mě GriPeRe.  :(

dwo

Existuje někde "návod" na stavbu Studded & Studless konstrukcí? Stačilo by pár fotek (nápadů, postřehů) jak elegantně míchat. Potřebuju do studless konstrukce nacpat pár prvků z RCX a je to docela oříšek.

peter

Citace od: dwo kdy 22.08.2010, 22:05:29
Existuje někde "návod" na stavbu Studded & Studless konstrukcí? Stačilo by pár fotek (nápadů, postřehů) jak elegantně míchat. Potřebuju do studless konstrukce nacpat pár prvků z RCX a je to docela oříšek.

A co by jsi od takového návodu očekával, sám si to totiž moc neumím představit. Jediný návod, jak dobře a hlavně efektivně kombinovat tebou uvedené systémy je: zkoušet, zkoušet a zase zkoušet.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

dwo

Vycházím z hypotézy, že již někdo vyzkoušel a měl při ruce foťák  :)

TomB

Citace od: germik kdy 20.08.2010, 17:49:57
Chtěl bych se zeptat - na fotkách ze závodů jsem viděl ten typ řízení, kdy se otáčí motorem v ruce, ten je napojen napřímo se zatáčecím motorem v autě a vlivem indukovaného napětí (nebo něco na ten způsob) se tím způsběm řídí (však vy víte 8)). Jde mi o to, že tam jsem viděl asi jen z XL na M motor. Šlo by ale to samé udělat i z M motoru na M motor? Je mi jasný že asi šlo, ale jde mi spíš o to, jakou to má účinnost. Díky za odpovědi a trpělivost s mými asi ne moc dobře vyjádřenými otázkami :-[ :-[ ::) ;D
Účinnost máš asi 40% při kvalitních(ne Lego :)) motorech
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

mike.kup

Citace od: dwo kdy 22.08.2010, 22:05:29
Existuje někde "návod" na stavbu Studded & Studless konstrukcí? Stačilo by pár fotek (nápadů, postřehů) jak elegantně míchat. Potřebuju do studless konstrukce nacpat pár prvků z RCX a je to docela oříšek.

Máš dvě možnosti: prolézt brickshelf.com a koukat jak kdo co staví a nebo zadat do vyhledávače "lego technic tora no maki" a pdfko prostuduj a pokud tam najdeš něco zajímavého, můžeš to i finančně ohodnotit.
Jinde návody nebudou (tedy kromě origo návody k LEGO setům a i zde se dají najít zajímavé nápady, hlavně u nejnovějších setů) a pokud budou, tak se pochlub.

germik

#102
Mám dotaz k setu 8063 (traktor s valníkem)
Chci s teď postavit traktor zhruba v tomhle měřítku a rád bych věděl a) jak vysoko je hřídel náhonu, b) klasický závěs a c) háky (klidně i třetí bod trojbodového systému, jestli tam je). Nejlepší by asi byla i fotka zezadu...
Díky moc ;)
Edit: Tak ted jsem jednu fotku sehnal, Lego asi neví co to 3-bodový systém je a myslí si, že háky to udržej samy >:( . Každopádně výšku závěsu a náhonu stále sháním, díky... ;-)
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

hero219

chcel by som sa spytat ze preco mi to dobre nezataca ked zatocim do lava zatoci len lava stana prava srana le o kusom ??? ??? ???

OtaH

Citace od: hero219 kdy 02.09.2010, 19:06:05
chcel by som sa spytat ze preco mi to dobre nezataca ked zatocim do lava zatoci len lava stana prava srana le o kusom ??? ??? ???

A když zatočíš doprava, tak je to OK?

Kiko97

Myslím si že nie. Podľa mňa je problém v tom že ten liftarm, ktorý sa pohybuje doprava a doľava je veľmi vpredu.  ;)

Bery

Já měl podobný problém. Je to způsobeno vůlí lega, v tahu se vytvoří v neprospěch, obráceně zase naopak. :)
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

Fairytale

Jo určitě to máš moc vpředu a je lepší mít ty klouby zatáčení ve stejné výši jako osa kývání polonápravy.

dwo

#108
Řeším uspořádání náprav a chtěl bych vás požádat o názory a tipy.

Na obrázku 1 je prototyp, který by měl být zachován co do převodů. To co bude před diferenciálem teď neřeším. Ve výsledku je podvozek pro mé použití moc široký.

Na obrázku 2 je způsob jakým jsem zredukoval šířku podvozku o dva study, což je to, kam se potřebuju dostat. Moc se mi tam nelíbí 2x 24z kola, i když mě zatím nic jiného nenapadá. Na modelu 8x8 to bude vypadat imho jak hodinovej strojek a nejsem si jistej spolehlivostí.

btw: Měly by tam určitě zůstat redukce (12z na 36z) za diferenciály. Co se uchycení ramen týče, není finální a přizpůsobí se převodům.

hero219

Citace od: OtaH kdy 02.09.2010, 19:26:33
Citace od: hero219 kdy 02.09.2010, 19:06:05
chcel by som sa spytat ze preco mi to dobre nezataca ked zatocim do lava zatoci len lava stana prava srana le o kusom ??? ??? ???

A když zatočíš doprava, tak je to OK?

ked zatocim do prava taky to neni ok

hero219

#110
Citace od: Kiko97 kdy 02.09.2010, 19:31:36
Myslím si že nie. Podľa mňa je problém v tom že ten liftarm, ktorý sa pohybuje doprava a doľava je veľmi vpredu.  ;)

ale problem je v tom ze nemam kradci liftram keby som mal tak ho tam dam  ???
a vysoko je preto ze keby som ho mal vo  vyske ako osa kývánia polonápravy tak je zase moc v predu

hadato

to dwo: další řešení bych viděl v zapojení závěsů až do druhé díry, tak by jsi mohl ušetřit ty dva study a nebylo by to jako hodinový strojek, ale zase by se horšila možnost pružení.

hero219

moc dakujem za vsetky rady a rozhodol som sa to postavit uplne nanovo malo to vela chyb a este sa chcem spytat aky nazov by ste dali pre toto(obrazok)

Kiko97

Červený ježko. Alebo červený pichľavec.   ;)

hero219

je to velmy praktycke lobo ked idem z kopca tak sa mi to nikdy neprevrati vie to jazdit aj strechou aj podvozkom dolu ;) jedina nevihoda je ze ked jazdim stechou dolu tak mam zli signal a primac sa mi inde dat nedal

dwo

#115
Citace od: hadato kdy 03.09.2010, 14:42:36
to dwo: další řešení bych viděl v zapojení závěsů až do druhé díry, tak by jsi mohl ušetřit ty dva study a nebylo by to jako hodinový strojek, ale zase by se horšila možnost pružení.

Přiznám se, že tohle mě opravdu nenapadlo. Díky moc, vyzkouším.

EDIT: S menšíma pneu by ta úprava vyhovovala, nicméně s 94.8 x 44R to je už velké omezení. Bude to hodinářská práce, akorát budu muset dokoupit zásobu 24z koleček.

mind storm

pls, nevie niekto číslo toho hranatého pf motorčeka?

otaznik

Citace od: mind storm kdy 08.09.2010, 12:31:47
pls, nevie niekto číslo toho hranatého pf motorčeka?
Co prosím?!  ???

Jamesek

Citace od: otaznik kdy 08.09.2010, 12:48:49
Citace od: mind storm kdy 08.09.2010, 12:31:47
pls, nevie niekto číslo toho hranatého pf motorčeka?
Co prosím?!  ???
zřejmě ten nový motor použitý jako generátor k Wind Turbine

Kiko97

Chcel by som sa spýtať či existuje nejaký prevod na toto.Skúšal som to takto ale preskakuje to.