stavba terénního speciálu tatra 813

Založil jakpet, 03.01.2009, 11:42:15

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 5 Hosté prohlíží toto téma.

jakpet

Dobrý den, všechny zdravím a přeju veselé zimní radovánky ;D ;D. Už dlouho se těším, ža až budou díly, postavím pořádnou terénní káru a jelikož konečně mám potřebné zavěšovací díly a PF prvky dal jsem se do díla :). Bohužel ještě nemám foto (digi fotoaparát má jen ségra). hotové jsou poloosové nápravy, ale mám dva problémy: nevim, jestli mam použít diferák - už několik lidí v něm zlomilo kolečka a druhý problém tkví v kolech - prohledal jsem celé forum a zmínku o váhovém srovnání kol jsem nenašel :'( 6 větších kol mam pouze z 8421 a ty jsou celkem těžká a rád bych se profíků zeptal, jestli se za rozumnou cenu dají sehnat velká a lehká kola. předem děkuji za jakékoli odpovědi

otaznik

Projdi si ty kola na BL, dost z nich má uvedenou i hmotnost. Jako např. zde.

expertik


jakpet


JardaL

K váhovým poměrům viz příspěvky výše.
Co se váhy i vzhledu týče, vyhrávají rozhodně bantamová kola z poslední doby. např. Traktor, Off-Road atd. Jsou lehká, dostatečně velká a nesvlékají se z ráfku.

Ale hlavně k diferenciálu. Pro začátek se musíš rozhodnout, zdali stavíš Trialové auto nebo něco za ten způsob, tj. překonávání extrémně extrémních terénů a nebo nějakou rozumně věrnou kopii, která bude slušně jezdit nejenom po rovné rovině, na chodníku i v lese.
V prvním případě, nemá diferenciál většího smyslu. V druhém případě rozhodně ano.
Ale pokud mohu doporučit, musíš vždy konstruovat ten model tak, aby za diferenciálem byla ještě nějakáredukce, rozuměj další převod do pomala (byť jen 1:1,6). To výrazně uleví ozubeným kolům v diferenciálu.

A v každém připadě mysli na váhu modelu - Nejjednodušší řešení jsou nejgeniálnější.

Držím palce.

PS: Nechápu jak můžeš stavět poloosy, atp. , kdytž jsi ještě neučinil základní rozhodnutí, jak vlastně vělký tvůj model bude (chápu to tak z toho, že jsi ještě nezvolil kola)  :'(.

Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

jakpet

samozřejmě obdivuju tvoje naprosto dokonaly Ternno, ale  já bych radši stroj do težšího terénu a pouze náznakem předlohy a poloosy jsem stavěl na kola z 8421

JardaL

Ještě poslední dnešní rada otce Fura. >:D

Dávej si nízké cíle. Bude tě to motivovat do dalších staveb.

Být tebou, bych tedy začal bez diferenciálů, aby sis ověřil základní problematiku stavby takového složitého modelu, jakým TT je.

Vyvaruj se také nejmenších osmizubých koleček. (hergot, další rada >:D)
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

Shmade

A když už osmizubé kolečka prostě z nějakého důvodu budeš potřebovat použít, tak ten převod zdvoj. :)

7omy

tady se můžeš pro inspiraci mrknout na mojí 813ku, diferák tam nemam a jezdí docela dobře, jenom do většího stoupání to přeskakuje

JardaL

Citace od: 7omy kdy 03.01.2009, 22:40:23
tady se můžeš pro inspiraci mrknout na mojí 813ku, diferák tam nemam a jezdí docela dobře, jenom do většího stoupání to přeskakuje
Znáš váhu - zhruba?
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

otaznik

Citace od: 7omy kdy 03.01.2009, 22:40:23
tady se můžeš pro inspiraci mrknout na mojí 813ku, diferák tam nemam a jezdí docela dobře, jenom do většího stoupání to přeskakuje
Tak na první pohled to nevypadá špatně, chtělo by to ale lepší a detailnější fotky.

ass

Citace od: 7omy kdy 03.01.2009, 22:40:23
tady se můžeš pro inspiraci mrknout na mojí 813ku, diferák tam nemam a jezdí docela dobře, jenom do většího stoupání to přeskakuje

Wow, až na ty bevely a ne-podle-předlohy udělaná táhla zatáčení to vypadá zajímavě, poměr velikosti kol vůči celku tomu hodně dává vzhled a působivost skutečné tatry. Bylo by video?

7omy

váhu nevim, odhaduju tak 1-1,5kg
zatáčení jako má tatra chci udělat u další verze ale nestavěl sem to jako auto na TT, ale bude to verze S1 se sklápěcí korbou

a lepší fotky taky nebudou, osvětlení mam doma blbý a fotim jenom mobilem, protože nic jinýho k dispozici nemam

jakpet

tvá tatra je supr, dik moc. jak to zvládá zatáčení? Asi takhle si výsledek svého snažení představuju, ale já budu dělat šestikolku, podle mě je lepší do terénu >:D

7omy

zatáčení je v pohodě, ale neni to jako na tatře, i když už přemýšlím jak to udělat. a 6x6 je do terénu určitě lepší, ale jak sem psal, já to stavim jako verzi S1 s korbou, takže do terénu se s tim nechystam

jakpet

Tak, cely den jsem stavěl a téměř vše, kromě kabiny je hotovo, brrr >:D. Kola mam z 8421, je jich šest, všechna poháněná. Vpředu svítí světla. Diferáky tam nejsou, pro pohon tam jsou dva M motory, pro zatáčení jeden XL motor. Vim, že je to blbost, ale XL motor mam jen jeden a to by bylo dost složitý a mám dojem, že by to neutáhl. Vpředu je pružení z 8297, jen jsem tam dal kardany pro pohon. 4 zadní kola jsou zavěšená ,,tatráckým systémem". Do terénu to jezdí slušně, úžasně, na to že je to můj první: šestikolovej, odpruženej, poháněnej, zatáčecí, IR ovládací model. Fotky ještě nejsou, do pár dnů budou. Tak to je všechno ;D ;D

peter

Citace od: jakpet kdy 06.01.2009, 19:40:22pro pohon tam jsou dva M motory, pro zatáčení jeden XL motor. Vim, že je to blbost, ale XL motor mam jen jeden a to by bylo dost složitý a mám dojem, že by to neutáhl.

Můj osobní názor je ten, že by to utáhl celkem bez problémů, jelikož XL motor je přibližně 4x silnější než jeden Medium motor.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

jakpet

díky, někdy to třeba vyměnim. Už mám kabinu a korbu (jednoduchou), pruží to dobře, ale do kopce to dost přeskakuje, i když tam mám zdvojenej převod :'( :'(. po rovině a v mírnym terénu dobrý,  ale pak to zastaví, motory jedou a zuby se drtěj. Pls poraďte někdo :'(

peter

Citace od: jakpet kdy 07.01.2009, 12:36:52
díky, někdy to třeba vyměnim. Už mám kabinu a korbu (jednoduchou), pruží to dobře, ale do kopce to dost přeskakuje, i když tam mám zdvojenej převod :'( :'(. po rovině a v mírnym terénu dobrý,  ale pak to zastaví, motory jedou a zuby se drtěj. Pls poraďte někdo :'(

Spíš vyfoť ono místo pořádně a pak Ti poradíme. Takhle ti můžu jen říct, zpevnit :-\
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

jakpet

přeskakuje šnek na kolečku, ale obojí osy jsou velmi pevně uloženy  :-\

peter

Citace od: jakpet kdy 07.01.2009, 12:46:20přeskakuje šnek na kolečku, ale obojí osy jsou velmi pevně uloženy  :-\

Jak už jsem napsal výše - vyfoť.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

eNTy

Citace od: jakpet kdy 07.01.2009, 12:46:20
přeskakuje šnek na kolečku, ale obojí osy jsou velmi pevně uloženy  :-\

Tak ty osy nejsou pevně uloženy. Buď použij gearbox a nebo zpevni. Na LTTT jsem měl tenhle převod 3x (z toho dva v gearboxu) a nikde nepřeskočil.

jakpet

tak dík, já s tim ještě neco zkusim udělat, ale spíš to nafotim a rozeberu, ztrávil jsem nad tim 30 hodin :'(

Anatyt

Inak ten gearbox, co Ti tu poradili je vcelku dobra alternativka, lebo je to dost kompaktne a urcene presne na to, co si si Ty vyrobil vlastne. Skus pouzit ten gearbox.

peter

Jenže je určen pouze pro soukolí šneka a 24z kola. Bohužel fotka zde není a tak těžko říct, zda-li by se do daného místa vůbec vešel, nebo zda-li vůbec Jakpet má toto stejné soukolí - třeba má na šneku jiné ozubené kolo.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

jakpet

místa tu je minimum, tj. maximálně 3 study, já ani gearbox nemam, dá se někde v čr sehnat?

ass

Citace od: jakpet kdy 07.01.2009, 14:16:28
místa tu je minimum, tj. maximálně 3 study, já ani gearbox nemam, dá se někde v čr sehnat?

Lepší by bylo, kdybys nám to vyfotil, jsou mnohem lepší způsoby než ta krabička, např. 2 Technic Triangle a 2 Technic Axle Joiner Perpendicular.

jakpet

jak už jsem řekl, nemůžu fotit, nemam fotograph, ségra mi ho půjčí do pár dnů

eNTy

Na prvních dvou fotkách tohodle příspěvku možná dokážeš poznat můj způsob uchycení tohohle spojení.

jakpet

chápu, jak máš uchycenu osu se šnekem, ale nechápu, jak to je s náhonovou osou :-\