Návrh kolejiště pro výstavu v Brně

Založil peki, 14.11.2007, 11:56:24

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 4 Hosté prohlíží toto téma.

Jakou věžičku by jste chtěli na Akiho hradě?

1
2a
2b

peki

#120
Citace od: Micho kdy 29.11.2007, 18:06:49
Osobne sa mi páčia obidve koľajišťa, a aj tie predchádzajúce. Autori urobili kusisko dobrej práce. Myslel som, že aj ja skúsim niečo nahodiť, ale bolo by to už teraz úplne zbytočné. Všetky návrhy sú podľa mňa vhodné na realizáciu. Bude záležať na kopci detailov ako to celkovo vyznie. čoho sa určite neobávam a teším sa, ako to bude vyzerať vo finále.

Ja by som možno nechal aj na Pekim, ktoré sa mu lepšie pozdáva z hľadiska naprogramovania. Ja som nerozhodný - postavme obe! To je sranda.  ;)

Ako si urobil Peki tie úpravy, že trať nie je okružná, tým sa fakt podarilo ušetriť hodne plochy pre ďalšie stavby. Toto by som asi vyzdvihol a to by mohlo prevážiť v prospech Pekiho koľajišťa u mňa. Proste vývoj.  ;)

Protože obě kolejiště stavět nemůžeme (stavba na 3x2 bude hodně náročná na materiál  :'( ) pokusil jsem se dát zase nápady z obou do jednoho. Výsledné kolejiště bych pak nazval peki-hobby-peter varianta  ;D.

Snížil jsem počet kolejí před hlavním nádražím. Zrušil jsem jednu výhybku a tím pádem jsem mohl připojit kolej lokálky. Lokálka tak opticky nekončí ve městě slepou kolejí. Vlak lokálky bude zastavovat před hlavním nádražím a do tunelu (za výhybku) se ve skutečnosti nikdy nedostane. Pokud ano tak to bude masakr  ;D ;D.

Na vnitřním okruhu se tím pádem budou střídat "pouze" 2 vlaky. Které budou zaparkovány ve skrytém nádraží pod vesnicí. Souprava vyjede z tunelu zastaví před nádražím a za chvíli odjede. Jedna přijede z leva druhá potom z prava.

Vnější okruh beze změn střídání 4 vlaků z toho vždy 2 zaparkovány ve skrytém nádraží pod vesnicí.

Trať lokálky může v případě potřeby vystoupat pomoci 29 kolejí do výšky 18 bricků. Lokálka vede z města do vesnice kolem hradu. Zastavuje na vesnickém nádraží " U hradu" dále pokračuje a zastavuje na zastávce "V polích". Trať je navržena způsobem umožňující provoz 2 lokálních vlaků (počítám asi pouze dva vagony - motor a vagon). Obě lokálky mohou postupně jezdit o zastávky "V polích" do města, tak že na sebe budou čekat na zastávce "U hradu"  nebo mohou kyvadlově pendlovat jedna od města k zastávce "U hradu" a druhá od zastávky "V polích" k zastávce "U hradu".  První způsob tedy dojet ze zastávky "V polích" až do města mi přijde logičtější.

Most který je nad vnitřním okruhem bych v ideálním případě řešil takovým způsobem (vzdušný málo pilířů), aby skrz něj bylo vidět na skály pod hradem a nádražím "U hradu". Proto záměrně nedávám tunel vnitřního okruhu blízko mostu. 

Koleje jsou záměrně položeny na velkou base plate, aby bylo v měřítku vidět kolik prostoru je na stavby.

Ta odbočka od lokálky být pochopitelně nemusí, pokud nebude někdo chtít stavět s továrnu s kolejí  ;), vše se tím zjednoduší  :o

Co si o tom myslíte ? 

betakaroten

Nevím, jak bude v reálu vypadat terénní vyvýšenina před nájezdem na most. Možná by nebylo od věci ji udělat také jako most (ve stoupání) - např. tato část "kamenná" s oblouky, nadjezd "ocelový" příhradový. Jednak bude lepší průhled na skály v pozadí, jednak se tam vejde víc města, než kdyby tam byl jenom svah.

Rewolt

Já teda nejsem žádnej trainista ani vám do toho nechci kecat ,ale co možnost že by koleje pod tim mostem klesaly.. jedny budou stoupat na most a ty druhý klesat pod most ??
It's a trap!

Jonas

Ta poslední varianta kolejiště vypadá skutečně velmi zajímavě.

Ze své zkušenosti stavitele, který staví o mnoho menší kolejiště již několik měsíců (přičemž konec výstavby je v nedohlednu), si ale dovolím jednu poznámku:

Tento poslední návrh bude vyžadovat obrovské množství práce, kterou bude nutné provést přímo na místě. Obávám se, že jen pár věcí bude možné postavit v klidu doma a pak dovézt a usadit do krajiny. Samotná krajina je ovšem tak členitá a nepravidelná (též vzhledem k baseplates), že ji lze jen těžko připravit v nějakých modulech, které by se na místě sestavily. I toto je potřeba zvážit. Pokud ti, kdo to budou v Brně stavět, mají hodně (velmi hodně) času a obrovské zásoby kostek všech možných tvarů, pak je to OK. Pokud ale ne, pak je třeba ještě jednou zvážit jednodušší variantu kolejiště, která jako jedna z mála skutečně umožňovala rychlou výstavbu z doma připravených modulů.
Jonas - Můj Brickshelf

peki

Citace od: Jonas kdy 01.12.2007, 20:39:30

..Ta poslední varianta kolejiště vypadá skutečně velmi zajímavě...
...Pokud ti, kdo to budou v Brně stavět, mají hodně (velmi hodně) času a obrovské zásoby kostek všech možných tvarů, pak je to OK.

No výzva to je určitě  >:D . Nejhorší bude udělat ty skály, bude to chtít hodně burpu a lurpu potom to stoupání. Město by se dalo postavit sektorově. Domluvíme půdorys a výšku baráku (např. ala café corner). Druhé patro kromě hradu by pak mohlo být +- v jedné rovině. Plocha pro hrad se vymezí dopředu atd.

Ale jak říkáš samo se to nepostaví  ;)

Robbed

Nedalo mi to a taky jsem zkusil vytvořit jeden návrh. V podstatě vychází v předchozích, jen je tam něco málo předěláno...
Hrad by se klidně mohl vyměnit za horní nádraží. Koleje by se pak protáhly až do rohu a k tomu by se dal postavit kousek vesnice.

Jinak myslím že dvě skryté nádraží nejsou třeba. Jedno stačí bohatě.

peki

Citace od: Robbed kdy 01.12.2007, 22:19:20

Jinak myslím že dvě skryté nádraží nejsou třeba. Jedno stačí bohatě.


Druhé skryté nádraží ničemu nevadí (na prostor pod druhé patro se vejde), tak proč ho tam nedat ? Bude se střídat více vlaků = bude to pestřejší.  Pohled na stůl  bude čelní a zleva proto je potřeba vyřešit horní patro tak aby bylo vidět na vlaky (tedy koleje pře budovou nádraží) . Současně by se měla v horním patře nějak klikatit né "opisovat " hranu stolu. Narovnáním kolejí v pravém dolním rohu z toho máš v podstatě rovné pravoúhlé úseky.

Díky za návrh silnic nad tím jsem ještě nepřemýšlel  ;)

peki

#127
Na základě orientačních výsledků hlasování 17 : 11 a proměření poslední varianty peki-hobby-peter ukončuji diskusy o rozložení kolejí. V Brně postavíme složitější variantu viz obr.

Při stavbě kolejiště si vezmu si na starost:
- koleje (asi nebudu mít všechno pro viditelnou část kolejí ve světle šedé, proto požádám o určitou zápůjčku )
- postavím nájezdovou rampu (dohodneme se jak bude vypadat) pro lokálku a skály
- budu přidělovat jednotlivé parcely ve městě (můžete přemýšlet co by jste tam chtěli a jak město rozparcelujeme)
- budu přidělovat jednotlivé parcely ve druhém patře (zájemci se mohou již hlásit ;D ) o parcelu:
                                                                                   - hrad
                                                                                   - nádraží "U hradu"
                                                                                   - plocha vedle nádraží "U hradu"
                                                                                   - plocha "V polích 1"
                                                                                   - plocha "V polích 2"   

K obrázku:
Červenou šipku znázorňuji posunutí kolejí, které nelze v TD udělat (v reálu ano)
Zeleně koleje za výhybkou, které se můžou vyhodit (nechal jsem je kdyby chtěl někdo stavět továrnu s překladištěm), výhybka pak nahradí 2 rovné koleje

Děkuji všem kteří si našli chvilku a hlasovali, řekli svůj názor. Bez  toho by to nešlo a nepůjde. Speciálně chci poděkovat:
- hobbymu za prvotní návrh, který mne inspiroval a věcné připomínky dalších návrhů
- peterovi za návrh kolejiště, zejména ideu pro druhé patro
- jameskovi za 3D vizualizace 

peki

#128
obrázky jednotlivých ploch:
- Město

Silnice jsou položeny jenom pro představu o ploše. Nyní se začneme bavit o uspořádání města. Předpokládám, že se pak zase bude v anketě hlasovat mezi několika městy. Návrhy musí počítat s možností sektorového stavění = navazují na sebe jednotlivé base plate se stavbou od různých stavitelů. Minimum stavby na místě v Brně

peki

obrázky jednotlivých ploch:
- Hrad

peki


obrázky jednotlivých ploch:
- Nádraží " U hradu"

peki

obrázky jednotlivých ploch:
- vedle nádraží " U hradu" plocha "V polích1"
- plocha "V polích 2"

je na ně zapotřebí umístit někam celkem 1 vlakovou zastávku


Jamesek

#132
Zdravíčko,
na přání Pekiho jsem upáchal tento náhled na poslední návrh kolejiště. Kdyby tam bylo něco blbě, tak se ozvěte, upravím. Změny nebo další nápady jest možno čmárati rovnou do obrázku ;)

Zdrojový soubor (.skp) k dispozici na požádání ;)

Edit: když jsem koukal na to stoupání, možná by bylo lepší místo náspu použít ve vyšších částech nějakou estakádu. Bylo by lépe vidět na trať do tunelu a vzalo by to méně kostek ;) Viz nesmělý obrázek  ;)

peki

Citace od: Jamesek kdy 04.12.2007, 12:12:13
Zdravíčko,
na přání Pekiho jsem upáchal tento náhled na poslední návrh kolejiště. Kdyby tam bylo něco blbě, tak se ozvěte, upravím. Změny nebo další nápady jest možno čmárati rovnou do obrázku ;)

Zdrojový soubor (.skp) k dispozici na požádání ;)

Edit: když jsem koukal na to stoupání, možná by bylo lepší místo náspu použít ve vyšších částech nějakou estakádu. Bylo by lépe vidět na trať do tunelu a vzalo by to méně kostek ;) Viz nesmělý obrázek  ;)

Díky za obrázek. S tou variantou č. 2 počítám. Budu mít co dělat se skálou pod hradem a venkovským nádražím  ;)

Aki

Začal jsem pomalu s výstavbou toho hradu na toto kolejiště.

Základ je tedy podložka 48x48.
Mým návrhem je typicky český hrad z doby Karla IV (Moravané mi to snad odpustí). Vzorem budou hrady typu Kašperka či Radyně.
Základní dispozice je tedy dvojvěžová a mezi nimi v jedné frontě hradní palác. Celou dispozici bych chtěl postavit na položce na "štorc". Tedy natočený o 45°.
Půdorys této dispozice je naznačený na fotce č.1 Ten polygonální závěr představuje možnou kapli, která by nahradila jednu z věží. Pokud by se nelíbila, tak bych tam udělal druhou hranolovou věž, ale už v silném poločase rozkladu (i když to můžu u té kaple udělat případně také. ;)
Zelená střecha označuje možný vstup do hradního prostoru. Tvořila by ho menší branská věž. Což ovšem znamená že by vstup vedl po mostě přes kolejiště!
Pokud by tento vstup nevyhovoval, mohl bych udělat přístup po pozvolně svažující šíji až do města.

Docela bych potřeboval aby jste se mi k tomu vyjádřili (hlavně peki, Jindra atd.) abych mohl se stavbou pokračovat!

Druhá fotka naznačuje krom půdorysu hradní budovy i půdorys okružní zdi - hradby.

peki

#135
Po telefoních konzultacích ;D za mne OK .

Aki

#136
Tak vrchol kopce pokládám více méně za hotový. Teď budu moci začít konečně stavět vlastní hrad. Přirozeně tam ještě dodám nějaké to zelené křoví, stromečky a tak.

Zvlášť jsem ještě vyfotil vstup do hradu. Aby pod ním mohla projet mašina tak jsem ho musel ještě trocha vyvýšit. Mělo by tam tedy být prostor 16 kostek na výšku. I když se odečte výška vlastní kolejnice a pražce, tak by měla být dostatečná, že?

Jsou nějaké připomínky?

peki

Citace od: Aki kdy 31.12.2007, 22:21:27
Zvlášť jsem ještě vyfotil vstup do hradu. Aby pod ním mohla projet mašina tak jsem ho musel ještě trocha vyvýšit. Mělo by tam tedy být prostor 16 kostek na výšku. I když se odečte výška vlastní kolejnice a pražce, tak by měla být dostatečná, že?


16 je dost.

Micho

Osobne som už snil o hrade do nášho košického Lego koľajišťa. Takého nenáročného na zastavanú plochu, týčiaceho sa do výšky nad okolitou krajinou, čiastočne vo forme zrúcaniny. Taký autentický hrad do novodobého koľajišťa. Takže pre mňa je Peki zárukou kvality prevedenia danej témy a veľmi sa teším a som zvedavý na jeho realizáciu.  8)

peki

#139
Citace od: Micho kdy 01.01.2008, 17:11:57
Takže pre mňa je Peki zárukou kvality prevedenia danej témy a veľmi sa teším a som zvedavý na jeho realizáciu.  8)

Díky za pochvalu, ale přeci jenom  bych potřeboval píchnout. Jak jsem již několikrát psal budu mít hodně práce s postavením podstavce pro druhé patro (skály, tunely atd.) Proto bych uvítal nějaké konkrétní návrhy jak a čím zaplnit město. Zatím je zadána "pouze" stavba hradu.

Určitě budeme potřebovat:
- hlavní nádraží
- venkovské nádraží
- návrh silnic
- návrh a rozmístění staveb ve městě
- návrh a rozmístění staveb ve druhém patře, počítám ještě s jednou zastávkou a nějaké vesnické stavbě.

Colonel32

- jeste me napadlo ze muzu zapujcit ty lampy a semafory, co jsem mel na kolejistich ve svitavach (min. hobby bude vedet)

peki

Citace od: Colonel32 kdy 01.01.2008, 19:06:18
- jeste me napadlo ze muzu zapujcit ty lampy a semafory, co jsem mel na kolejistich ve svitavach (min. hobby bude vedet)
Supr, určitě se budou hodit. Tak se mám město postupně zaplňuje  ;D  A co ostatní  >:D Máte/ chcete postavit nějakou stavbu/stavbičku/lampu/lampičku  ? 

Aki

#142
Citace od: Micho kdy 01.01.2008, 17:11:57
Takého nenáročného na zastavanú plochu, týčiaceho sa do výšky nad okolitou krajinou, čiastočne vo forme zrúcaniny. Taký autentický hrad do novodobého koľajišťa.
Tak ta zřícenina mi z toho zrovna moc nevychází. Ostatní to zatím splňuje. Na hradu chybí ještě tak den práce, ale většina je již hotová. Konečná výška je 71 cm.
Překvapivě je z toho takový pohádkový klon Bouzova s Neueschwangau.  :-*

Ostatně posuďte sami - jedna ochutnávací fotečka:

Jindroush

To si trainisti nezasloužej, dej to ven do zvláštní vitríny  ;D
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Jonas

Citace od: Aki kdy 05.01.2008, 18:53:22
Tak ta zřícenina mi z toho zrovna moc nevychází.  ....
Překvapivě je z toho takový pohádkový klon Buchlova s Neueschwangau.  :-*
Ostatně posuďte sami - jedna ochutnávací fotečka:

Aki, chválím tvé podařené dílo a těším se na další a detailnější fotky. Máš tam určitě pár zajímavých nápadů a triků.
Jonas - Můj Brickshelf

otaznik

Citace od: Aki kdy 05.01.2008, 18:53:22

Ostatně posuďte sami - jedna ochutnávací fotečka:

Tak to je nádhera, také jsem zvědav na detailnější fotky.

Mtron

Aki je to fakt super, ale nic nefoť žádné detaily nech to pěkně až do Brna, aby i ten Otazník přijel se na tu nádheru kouknout  ;)
HOME WORLD MTRON - www.mtron.cz

peki


Aki

Děkuji moc za pochvalné komentáře.

Detailnější fotky opravdu zatím nemám v úmyslu dělat. Jak píše Mtron: dojeďte se podívat zblízka do Brna. A pak taky nejsem zrovna kamarád s fotoaparátem.  >:D

Další práci jsem sice odhadoval na den, ale nakonec jsem jen celý víkend ladil zastřešení kaple.
Teď už zbývá jen dokončit most přes trať a dostavět hradby. To už snad zvládnu poměrně rychle.

A tady je tedy ještě jedna ochutnávka - tentokrát z druhé strany a s výše zmíněnou kaplí:

linhi

Nádhera Aki - opravdu nevím zda tu svou hromadu kostek mám vozit do Brna když tam bude tenhle skvost!