LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

peter

Citace od: Jamesek kdy 21.07.2007, 08:38:11
V pravidlech je, ze se na kazdem zavode prebira auto znovu. Znamena to, ze by se dalo (hodne teoreticky) jet kazdou etapu/zavod s jinym vozidlem?

Ano toto možné samozřejmě je. Ostatně krom Otaznika, všichni ostatní letošní sezónu absolvovali s minimálně dvěma vozy.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Dnes jsme s Otaznikem zmapovali terén a s konečnou platností již tedy víme, kde se bude konat finální 6. závod letošního 1. Mistrovství Kostky Truck Trial. Jak již bylo předem oznámeno, závod se bude konat na Pražském Petříně a sice ZDE. Místo naskýtá jednoduchý, ale i velmi náročný terén. Nejde se zde jak travnatý úsek, kamenitý, nebo hliněný. Dále na závodníky čekají větší či menší kopce či sjezdy a v neposlední řadě i nádherný výhled na Prahu.

Sraz závodníků bude na stanici linky metra "B" Národní třída v 11:00 ve vestibulu, hned u výjezdu schodů ze stanice. v Ideálním případě, by první vozidlo mělo vjet do první soutěžní sekce nejpozději v 13:00.

Jelikož se jedná o úplně poslední závod letošní sezóny věřím, že místo je více než slavnostní. Doufám, že i mnoho diváků si udělá čas a přijde se alespoň na chvíli na závěrečné boje podívat a podpořit své favority. Po zastávce pak můžete pokračovat v procházce třeba se zakončením na Petřínské rozhledně či zrcadlovém bludišti.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Ještě doplním svoje foto a komentář.  :)

Jak psal peter, toto místo nás zaujalo několika různými druhy vhodných terénů k závodu.

Je tu jak klasický kopec s několika kořeny stromů, tak zčásti zapuštěné kameny do země pokryté na několika místech mechem. Navíc těsně u jezírka je pěkný terén tvořený volně položenými kameny.
A jako bonbonek se nám zdál zvrásněný kámen, který vyčnívá ze země.

Více napoví fotky.

Takže nezapomeňte - 4.8.2007!

bejver

Musím už teď, jenom z fotek, chválit výběr místa, to už snad ani lepší být nemůže. A ten polozapuštěný kámen (nebo co to je), ten snad musel být stvořen přímo pro trial. Jen by možná chtělo pořešit eventuální píchání branek do kamenů atd., pokusím se vzít kousek modelíny, nebo máte lepší nápad?

peter

#154
Citace od: bejver kdy 24.07.2007, 12:39:18
Jen by možná chtělo pořešit eventuální píchání branek do kamenů atd., pokusím se vzít kousek modelíny, nebo máte lepší nápad?

Nene, nápad jsem měl naprosto stejný a modelína by měla být zajištěna, avšak pokud vezmeš i nějaký ten kousek svůj, není nic lepšího než být sichrován než nemít pak vůbec nic. Jinak tuto tvojí reakci beru jako přihlášku do závodu ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Hansel

Musím se znova podivit nad vaší odvahou. Dokážu pochopit, že se proháníte v prachu, motor se sice může zanést, ale zase se vyfouká. Dokážu pochopit bláto - pokud motor nepřišel do styku s vodou, znamená to pouze po závodu auto odprasit. Ale šutry? Jakmile uděláte budku, celé auto bude nevratně pomlácené. Musíte mít velké zásoby Technic dílů ;D
Jednou jsem se vydal na hlínu s nižším podvozkem a ten se trochu poškrábal, nechci vidět, jak by to dopadlo na šutrech. Tedy je to i o řidiči, řídit to já zbyl by jen šrot...
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

otaznik

Citace od: Hansel kdy 24.07.2007, 13:38:35
Musím se znova podivit nad vaší odvahou. Dokážu pochopit, že se proháníte v prachu, motor se sice může zanést, ale zase se vyfouká. Dokážu pochopit bláto - pokud motor nepřišel do styku s vodou, znamená to pouze po závodu auto odprasit. Ale šutry? Jakmile uděláte budku, celé auto bude nevratně pomlácené. Musíte mít velké zásoby Technic dílů ;D
Jednou jsem se vydal na hlínu s nižším podvozkem a ten se trochu poškrábal, nechci vidět, jak by to dopadlo na šutrech. Tedy je to i o řidiči, řídit to já zbyl by jen šrot...

Široko a budka? To se stává maximálně jednou za deset let!  8)

Jamesek

Po aktualizaci harmonogramu přestavby bytu, se zjistilo, že příští týden bude nabitý více než se čekalo a v cca pěti volných hodinách, které mi zůstávají v tomto týdnu, se obávám, že stavba vozu na tento těžký terén se odsunula někam mimo realitu.

Takže buď zruším jednu noc spánku, budu stavět ve vlaku nebo se stane zázrak. Uvidíme.

Podívat se ale přijdeme určitě ;)

Ps. Rekonstrukce dostala přednost z toho důvodu, že počet LEGO setů za včasné dokončení díla a dodržení rozpočtu je větší, než lze v KTT vyhrát (což startem v posledním kole stejně nelze ;)

otaznik

Jde hlavně o ty zkušenosti, ty jsou k nezaplacení.

Jamesek

Citace od: otaznik kdy 25.07.2007, 09:31:03
Jde hlavně o ty zkušenosti, ty jsou k nezaplacení.

O zkušenosti vidět jak to šlo ostatním nebo o zkušenosti postavit si vlastní vůz a během jízdy najít všechny jeho slabiny, které musím do dalšího ročníku opravit? .. ;)

peter

Citace od: Jamesek kdy 25.07.2007, 12:23:17
O zkušenosti vidět jak to šlo ostatním nebo o zkušenosti postavit si vlastní vůz a během jízdy najít všechny jeho slabiny, které musím do dalšího ročníku opravit? .. ;)

B je správně ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Jamesek

Citace od: peter kdy 25.07.2007, 12:49:31
Citace od: Jamesek kdy 25.07.2007, 12:23:17
O zkušenosti vidět jak to šlo ostatním nebo o zkušenosti postavit si vlastní vůz a během jízdy najít všechny jeho slabiny, které musím do dalšího ročníku opravit? .. ;)

B je správně ;)

Já sem si myslel, že vyhraje ta časově náročnější varianta .. ;) No uvidíme, nevypadá to moc dobře ... ;(

otaznik

Takže tuto sobotu vypukne poslední závod KTT v této sezoně (v tomto roce). Proto by určitě stálo za zvážení, zda se nechcete na Petřín přijít podívat. Závodníci jistě své vozy šetřit nebudou!  ;)

Michal Moučka

Tak už se nám to blíží, ještě nějakých 17 hodin. Přeji všem soupeřům pěkné sekce, málo trestných bodů a budek. Divákům zase poutavé závody v nádherném prostředí s jistě pěkným počasím!  ;)

peter

#164
REPORTÁŽ ZE ŠESTÉHO ZÁVĚREČNÉHO ZÁVODU 1. MISTROVSTVÍ KTT

1. Mistrovství Kostky Truck Trial se včerejším 6. závodem uzavřelo. Poslední závod byl asi tím nejtvrdším, kterého se posádky doposud zúčastnily. V závodě bylo k vidění nespočetně budek a to od jednoduchého převracení až po pády a mnohačetné kotrmelce. Do tohoto závodu též nebylo známé finální umístění prvních dvou posádek v celém mistrovství. Bejver potřeboval v tomto závodě vyhrát aby se dostal na stejný počet bodů jako Otaznik. Pokud by se Bejverovi toto povedlo, o celkovém vítězi by rozhodl až průměrný počet trestných bodů na sekci, takže se očekával velký souboj.

Pro poslední závod jsem spolu s Otaznikem vybral velmi atraktivní lokalitu a sice Petřín. Lokalita nabízela velmi pestrou škálu soutěžních prostor v podobě kamenů, kořenů, svahů i kopců. Závodu se nakonec zúčastnilo pět soutěžních posádek:


Srovnávací tabulka vozů:



Vozidlo
Délka
Šířka
Hmotnost
Rozvor
Stoupavost
Nájezd vpředu
Nájezd vzadu
Brodivost
Kola
Blue Storm
341mm
213mm
1470g
256mm
45°
90°
90°
80mm
81,6 x 38R
Bej 4 LE
288-338mm
218mm
740g
207-257mm
38°
88°
90°
75mm
68,8 x 36H
Rákosnik II-b.
325mm
210mm
1350g
224mm
44°
67°
82°
43mm
68,8 x 40Q
Pinokio
365mm
230mm
1000g
270mm
40°
80°
80°
100mm
81,6 x 38R
ŠIROKO
321mm
225mm
1037g
240mm
?
?
?
?
81,6 x 38R



1) Po již tradičním rozlosování startovních čísel a pořadí soutěžních sekcí, které tentokrát určil los Bejverovi podpory, se jako první do výběru místa a následného umístění branek vydal Otaznik. Pro svoji sekci si vybral kamenitý terén na břehu jezírka.

Jako první se na trať vydal vůz se startovním číslem 101 pilotovaný Bejverem. Ostatní posádky netrpělivě sledovaly Bejverovu jízdu jeho nového vozu. První polovinu tratě krom dvou dotyků projel bez větších problémů. Druhá část však na závodníky čekala po zdolání přibližně 20cm vysokého schodu. Bohužel pro vůz Bejvera bylo toto už moc a tak první budka v podobě převrácení přes předek byla na světě. Bejver tedy sekci ukončil s dvěma neprojetými brankami se 166 t.b. Druhý s číslem 102 se na trať vydal Peter. Po projetí startovní branky se vyhnul další brance, která byla též umístěná na vrcholu jednoho schodovitého kamenu, aby mohl pokračovat na lehčích. Bohužel branku před velkým schodem se mu nepodařilo zdolat a tak musel přijít na řadu obtížný sjezd, na kterém Bejverův vůz skončil. Podařilo se a tak se Peter vydal do druhé poloviny tratě. Jako jediný vyšplhal i do cílové branky, avšak díky několika chybám, mnoha změnám a dvěma neprojetým brankám skončil s 236 t.b. Třetí se na trať vydal Michal Moučka se startovním číslem 103. Bohužel Michala neopustil jeho velký problém s bateriemi a zastavováním motorů. Během cesty mezi startovní a první brankou, tak musel vyměnit baterie, za což byl penalizován. První branku pak tedy zdolal, ale bohužel k dalším se již nedostal a tak své učinkování musel předčasně ukončit se ziskem 326 t.b. Předposlední na trať vjelo vozidlo 104 řízené Assem. Ass si vedl velmi dobře až k velkému schodovitému sjezdu, který také nezdolal a tak zbylé dvě branky neabsolvoval a sekci musel opustit se 174 t.b. Poslední se na trať vydal sám autor Otaznik s číslem 105. Bohužel ŠIROKO nemělo svůj den a pralo se s každou brankou. Velmi krušnou chvilku si zažilo na třetí brance v podobě přejetí obrubníku, kdy se to vozu podařilo až na 2 pokus ze tří. Bohužel i schod byl na Otaznikův vůz příliš a tak i on zde předvedl budku a musel své počínání ukončit ziskem 292 t.b.

2) Druhou sekci připravoval Michal Moučka. Sekci vytvořil ve velmi strmém svahu, kde pro soutěžící byla připravená velmi krutá cesta dolů. Díky velmi nepevnému povrchu v podobě hrudek hlíny  zde vozy klouzaly jak na ledě.

První se na trať vydal Peter. Již první branka byla díky kluzkosti velmi náročná. K dalším brankám se spíše doklouzalo než dojelo. Po zdolání prvních třech branek na Petera čekala druhá polovina. Jenže svah byl už tak strmý a nestabilní povrch zapříčinily své. Vozidlo se utrhlo od ovládání a začalo se kutálet dolů několik metrů v podobě mnoha kotrmelců. Naštěstí vozidlo velmi drasticky vypadající pád přežilo jen rozlomením vejpůl velké točny. Peter tedy sekci zakončil po třech brankách se 303 t.b. Další se na trať vydal autor Michal Moučka. I jemu se pád nevyhnul, ale díky včasné reakci své padající auto zachytil a sekci zakončil 396 t.b. Třetí se na trať vydal Ass. Bohužel Ass se dostal jen za startovní branku, jelikož při nájezdu do druhé se vozidlo také převrátilo a tak sekci ukončil se 408 t.b. Předposlední se na trať vydal Otaznik. Značně ovlivněn pády svých soupeřů jel velmi opatrně. Taktika se mu vyplatila a tak se dostal až za čtvrtou branku. Jak se ale říká, na každého jednou dojde a tak i Otaznikovi se zde vozidlo nakonec převrátilo. Sekci tedy zakončil pádem před dvěma posledními brankami s 228 t.b. Poslední se na tuto smrtelnou trať vydal Bejver. I on se pádu nevyhnul a tak po třech projetých brankách sekci ukončil s 280 t.b.

3) Třetí kdo připravoval sekci byl Peter. Pro sekci si vybral krásně zerodovaný kámen. Jak se však ukázalo, jeho zdolání bylo daleko obtížnější než se na první pohled zdálo.

Jako první se na trať vydal vůz Pinokio s Michalem Moučkou. Bohužel se u jeho stroje znovu objevil problém s napájením a následným zastavováním motorů. Vůz tak neprojel ani startovní brankou a Moučka musel jízdu zakončit s plným počtem trestných bodů a jedním dotykem (488). Další se na trať vydal Ass. Jeho vozu se po urputném boji podařilo vyškrábat až za druhou branku, ale zde se povrch kamenu začal stávat velmi kluzkým. Ass však nepolevil v úsilí a stále se snažil své vozidlo vyprostit až do chvíle, kdy vozu odpadlo jedno zadní kolo. Ass tedy sekci ukončil se 323 t.b. Třetí se na dráhu vydal Otaznik. Bohužel povrch kamenu byl pro jeho ŠIROKO ještě kluzčí než pro Asse a tak se nedostal ani za druhou branku. Vozidlo taktéž utrpělo defekt jednoho ze zadních kol v podobě zlomení jednoho z kardanů. Otaznik tedy musel sekci zakončit s 418 t.b. Předposlední se na trať vydal Bejver. Jako ostatní i Bejver se velmi trápil v úvodním výjezdu na kámen. Nejspíše však díky lehkosti jeho stroje se na kámen vyjet podařilo. Následoval průjezd lehčí brankou až k další brance umístěné u velké průrvy. Bohužel zde vozidlo zapadlo jedním kolem tak nešťastně, že se převrátilo a tak Bejver svoji jízdu musel ukončit "jen" s 266 t.b. Poslední se do bojů s kamenem vydal Peter. Výjezd do druhé branky mu však nečinil žádný problém, avšak těsně za ní se to změnilo. Vozidlu začaly prokluzovat kola a tak i Peter musel své počínání předčasně ukončit s 363 t.b.

4) Předposlední čtvrtá sekce posledního závodu vyšla na Bejvera. Pro sekci si vybral druhou stranu kamenu.

První se tentokrát do sekce podíval Ass. Jeho vozu však trať nečinila větší problémy a tak se i po průjezdu nad průrvou dostal až k cílové brance. Bohužel ta byla umístěna na vrcholu velmi strmého, skoro až kolmého kopečku. Bohužel při boji se doslova vyškrábat na kopec se vozu opět vylomilo jedno ze zadních kol a tak Ass musel sekci ukončit s 92 t.b. Druhý se do sekce vydal Otaznik. Po projetí nad průrvou, však chvilková nepozornost zapříčinila zlomení jedné dosud neprojeté brankové tyče kabelem od ovládání, za což byl Otaznik penalizován, tak později i pád samotného vozidla. Otaznik tedy musel sekci ukončit po projetí tří brankových polí s 286 t.b. Třetí se na trať vydal Bejver. Bejver svoji sekci jako Ass projel celkem bez potíží, až na cílovou branku. Ani Bejverovi se nakonec nepodařilo do cílové branky vyškrábat a tak sekci zakončil se 120 t.b. Další se do sekce vydal Peter. První polovina nedělala vozu žádné problémy. Bohužel při sjezdu Peterova chvilková nepozornost zapříčinila další pád jeho vozu a tak sekci musel jako Otaznik po třech brankách zakončit s 268 t.b. Poslední měl do sekce nastoupit Michal Moučka, ale bohužel díky trvajícím problémům s motory sekci vzdal a tak si připsal 480 t.b.

5) Poslední sekce, která na závodníky tohoto posledního 6. závodu 1. Mistrovství Kostky Truck Trial čekala, byla sekce Asse. Sekci vytvořil v travnaté části kolem stromu se zakončením na pařezu.

První kdo se vydal na svoji poslední sekci tohoto mistrovství byl Otaznik. Sekcí k jeho velkému překvapení projel bez větších problémů a tak jen díky několika změnám směru jízdy a dotykům své počínání zakončil s jen 67 t.b. Další kdo se vydal na svoji poslední sekci byl Otaznikův rival Bejver. První částí taktéž projel bez větších problémů. Bohužel u finálního výjezdu na kořen se začal i u něj projevovat problém s bateriemi. Na kořen se mu po urputném boji nakonec vyjet nepodařilo a tak svoji poslední sekci zakončil s 218 t.b. Třetí se na trať vydal Peter. Stejně jako Bejver první část projel bez větších problémů, avšak ani jemu se na kořen nepodařilo vyjet a tak i on zde musel sekci zakončit s 220 t.b. Předposlední se na trať vydal Michal Moučka. Díky tomu, že trať v úvodu vedla z kopce, se podařilo jeho stroji zdolat dvě branková pole a tak svoji poslední sekci zakončil s 283 t.b. Úplně posledním, kdo se vydal do této poslední sekce této sezóny byl autor Ass. Bohužel u třetí branky si na sebe vzal moc velký díl a tak své počínání zakončil budkou a 260 t.b.

Takový byl tedy průběh posledního 6. závodu 1. Mistrovství Kostky Truck Trial. Díky lokalitě celý závod provázelo i občasné pozorování od náhodných kolemjdoucích ale i od několika Kostkařů. Věřím, že jak jezdci, tak i diváci se velmi dobře bavili a že v příští sezóně bude účast minimálně dvojnásobná. Příště na závodníky čeká už jen poslední závod s jednou sekcí a to vyhlášení.

Závěrem ještě celková výsledková tabulka s body do celkového pořadí KTT:








Jezdec
t.b.
body
Bejver
1050
10
Ass
1257
8
Otaznik
1291
6
Peter
1390
4
Michal Moučka
1973
3

Jak vidno z tabulky, Bejverovi se opravdu podařilo tento extrémní závod vyhrát, k čemuž mu ještě jednou gratuluji. Tímto se tedy dotáhl na stejný bodový zisk s Otaznikem v celkovém hodnocení. O celkovém vítězi tedy rozhodne průměrný počet trastných bodů na sekci, kde jezdec s nižší hodnotou je vítěz. Výsledek si můžete prohlédnout na Kostky Truck Trialu, nebo si na něj počkat do slavnostního vyhlášení. Kompletní fotogalerii si můžete prohlédnout taktéž na webu KTT nebo přímo na Brickshlef. Tímto žádám ostatní, kdo fotili, aby se mi ozvali pro domluvení přenosu jejich fotografií a případných videí.

Jakožto pořadatel a zakladatel Kostky Truck Trialu, bych chtěl ještě jednou pogratulovat všem účastníkům, kteří se nebáli a sestrojili svůj vůz a zkusili tento velmi těžký druh závodů. Na stránkách Kostky Truck Trialu se můžete podívat na celkovou výsledkovou tabulku a i na podrobnou fotogalerii ze závodu.

Finální předání cen a oficiální vyhlášení vítězů proběhne na Pražském Kostky srazu během měsíce září. Termín samozřejmě dostatečně předem upřesním, jakmile jej budu znát.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Včera mě provázela velká nervozita, což bylo na jízdě vidět, také Široko, jako jediný vůz, odjezdil celý seriál 1.KTT a v poslední době tak začínaly přibývat technické problémy.

Naštěstí jsem před poslední sekcí zmobilizoval síly... :)

bejver

Gratuluji celkovému vítězovi a jeho Široku.
   Když jsem poprvé u Rozvařilů uviděl tento černý speciál napadlo mě: jestli je majitel vybaven dostatečným množstvím náhradních kardanů bude konkurovat tomuto vozu přetěžké. A to se vyplnilo do puntíku. Přestože jsem porážce neunikl, jsem spokojen nejen s perfektním druhým místem, ale i se samotným soubojem s největším konkurentem Otazníkem a  užívám si hrdost, že se mi podařilo přispět k tomu, že určení pořadí  na bednách se oddálilo až na úplně poslední chvíli. Navíc vítězství v posledním závodě mi vynahradilo ony bezmocné chvíle pod hroudami bahna na předešlém trialu.
   A avizované motorové ocenění za stříbro je přímo jako dělané pro mé počínání ve druhém mistrovství a výrazně rozšiřuje mé možnosti.
   Doufám, že záznamy celé sezóny nenechají klidným nikoho kdo vlastní alespoň pár kostiček techniku a bude se rozšiřovat flotila nadupaných speciálů. Už teď se těším na novinky v pravidlech a časem jistě přispěju nějakou tou inspirací a názorem.
   Takže díky organizátorům za všechnu práci s přípravou triálů.

otaznik

#167
Kardany držely perfektně první 4 závody. Až v pátém a šestém mi praskly. Takže celková ztráta dílů za celý seriál 1.KTT jsou 2 kardany + jeden kloub v kole (to se stalo ve druhém závodě po mojí chybě).

Každopádně díky za gratulaci, těsnější to už být skoro nemohlo!  ;)

Ještě jednou díky všem účastníkům i divákům. Nenechte si ujít předání cen!!!

Michal Moučka

Také gratuluji vítězi a Peterovi děkuji za skvělý nápad uspořádání těchto závodů a jeho bezchybnou realizaci!  ;)

otaznik

Máme za sebou vyhlášení výsledků 1.KTT a tedy konec sezony. Je tedy čas se rozloučit s vítězným vozem.  ;)

Musím říci, že postavení Široka mi trvalo opravdu dlouho, nejsem žádný stavitel, a i když jsem ho chtěl i mezi závody vylepšovat, zůstalo nakonec jen u malých designových změn. Ale i tak vozidlo ukázalo svou odolnost a přežilo celý seriál 1. Mistrovství KTT. Za tu dobu už jsem si k němu vypracoval určitý citový vztah a bude pro mě velká zkouška ho rozebrat.  :'(  ;)

Jako poslední rozloučení několik fotek.

peter

#170
Včera proběhlo finální vyhlášení výsledků prvního ročníku Mistrovství Kostky Truck Trial. Ještě jednou bych chtěl touto cestou pogratulovat všem účastníkům, kteří se tohoto nelehkého závodu účastnili. Zároveň bych chtěl poděkovat všem sponzorům, kteří neváhali uvolnit do této soutěže ceny a doufám, že reklamy na všech vozech jim pomohli k získání dalších spokojených zákazníků. V neposlední řadě bych chtěl poděkovat i divákům, kteří se na nás přišli při závodech podívat.

Tímto tedy končí sezóna 2007 a začíná sezóna 2008. Doufám, že do této sezóny vstoupí další soutěžní posádky, ale i diváci, protože kde jinde najdete takto skvělou zábavu, než právě při závodech Lego Technic Truck Trial!

Závěrem ještě alespoň jedna malá fotka stolu s cenami pro účastníky závodu.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomKQT

Nejsem sice nijak zainteresovaný v téhle soutěži, ale zaujala mě a narazil jsem na něco v pravidlech, čemu úplně nerozumím, tak doufám, že nebude vadit, když se zeptám.
Jde o část "Vozidlo musí být plně ovladatelné pouze za pomoci ovladače, se kterým je auto propojeno dráty, trubičkami apod. Jakékoliv RC ovládání není povoleno!".
Znamená to teda, že není možné použít IR ovládání použité v aktuálním Buldozer Technic setu? Není to sice RC, takže druhá věta porušena nebude. Ale ovladač nebude propojen s autem žádným drátem (první věta).
Jak to je? ;)
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Jindroush

Tak asi po desáté: IR (infra red) je RC (remote control).  ;)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

TomKQT

Aha, to se omlouvám, jsem zvyklý, že to R je od slova radio.
No to je stejně jedno, bohužel jsem totiž zapomněl svému příspěvku dodat tu důležitější část, mělo tam být ještě něco jako:

A pokud IR zakázáno je taky, pak by mě zajímalo proč. Je to přece originální LEGO řešení. Takže je otázka, jestli by jeho povolení negativně ovlivnilo soutěž v:
a) férovosti,
b) atraktivitě.
Kontrétně bod b by to myslím ovlivnilo, ale pozitivně, ne? A v čem by měli mít řidiči bez drátů výhodu oproti řidičům s drátem? Mysllím jako nějak výraznější výhodu než třeba mají řidiči s odruženým zavěřením kol proti těm s pevným atd.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

otaznik

#174
Citace od: TomKQT kdy 29.09.2007, 10:26:17
Aha, to se omlouvám, jsem zvyklý, že to R je od slova radio.
No to je stejně jedno, bohužel jsem totiž zapomněl svému příspěvku dodat tu důležitější část, mělo tam být ještě něco jako:

A pokud IR zakázáno je taky, pak by mě zajímalo proč. Je to přece originální LEGO řešení. Takže je otázka, jestli by jeho povolení negativně ovlivnilo soutěž v:
a) férovosti,
b) atraktivitě.
Kontrétně bod b by to myslím ovlivnilo, ale pozitivně, ne? A v čem by měli mít řidiči bez drátů výhodu oproti řidičům s drátem? Mysllím jako nějak výraznější výhodu než třeba mají řidiči s odruženým zavěřením kol proti těm s pevným atd.

Nic ve zlém, ale chce to nejdříve si přečíst vše k danému tématu a pak něco psát.

Pravidla jsou pro 1. Mistrovství KTT a to skončilo dávno předtím, než buldozer vyšel. Pravidla pro 2. sezonu jsou ve vývoji a, jak je prezentováno v příslušném tématu, budou odhalena v první polovině listopadu.

TomKQT

#175
Citace od: otaznik kdy 29.09.2007, 21:43:47
Nic ve zlém, ale chce to nejdříve si přečíst vše k danému tématu a pak něco psát.

Pravidla jsou pro 1. Mistrovství KTT a to skončilo dávno předtím, než buldozer vyšel. Pravidla pro 2. sezonu jsou ve vývoji a, jak je prezentováno v příslušném tématu, budou odhalena v první polovině listopadu.
Četl jsem tu skoro všechno, nemám ve zvyku přijít do neznámého threadu, přečíst poslední dva příspěvky a reagovat. Zřejmě jsem ale nečetl všechno a ne úplně pozorně, nebo mi spíše nedošly souvislosti (hlavně časové, kdy bylo minulé kolo, kdy bude další kolo, já je měl všechny v jeden den a to daleko po tom, co jsem zaregistroval existenci Buldozeru).
Odpověď, že ta pravidla v současné době zveřejněná nejsou delší dobu aktalizována, mi stačí, takhle už to dává smysl ;)
Takže to můžeš brát jako tip, na kterou část se zaměřit ;) Ostatně nepsal jsem to celé za účelem rýpání, ale proto, aby videa a fotky z dalších ročníků byly ještě "efektnější".

Třeba se jednou taky zúčastním, pokud to někdy v budoucnu bude blíže než v Praze :(
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

JardaL

Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

otaznik

Citace od: JardaL kdy 07.10.2007, 22:32:18
Zdá se, že po Poláci také vyrazili pořádně do přírody.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=278736

Hehe, tak to mě dostalo, hlavně ty poslední fotky.  ;)

Holt to jsou cenné zkušenosti do budoucna, auta musí být pevná. Jsem zvědav, jak by si poradili v naší konkurenci - věřím nám a myslím, že na bednu by se ani jeden z Poláků nedostal.  8)

TomKQT

#178
Bylo by moc nereálné uspořádat mezinárodní (střednoevropní) kolo?  :D

Podle těch fotek to ale vypadá, že mají trochu jiná pravidla (asi volnější).
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

otaznik

Citace od: TomKQT kdy 08.10.2007, 07:48:04
Bylo by moc nereálné uspořádat mezinárodní (střednoevropní) kolo?  :D

Podle těch fotek to ale vypadá, že mají trochu jiná pravidla (asi volnější).
Petr už to s nimi jemně naťuknul, ale není to jednoduché.

Pravidla mají asi své vlastní, my se snažíme blížit se reálnému TT. Na jejich stránkách jsou i nějaká videa, ze kterých lze poznat, jak asi jezdí.