PsychoWard666 garage

Založil PsychoWard666, 06.08.2021, 20:20:32

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

HD

#30
Ok, rozumím. Nicméně, kam můj dotaz průmyslového špiona v zácviku směřoval - dle fotek se mi zdá, že výkyvné polonápravy se otáčejí klasicky kolem  hnacího hřídele. Nepřidává toto řešení trochu tření navíc, nebo se Ti podařilo podvozek postavit tak, aby osy byly shodné (kvůli id. záběru kol) , ale hnací hřídel nazatížen? ;D

Edit: ok, asi už tuším jak to máš poskládané. I tak, kolik hnacích os v podélném směru tam je?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

Je mi to jasný, proto tu nic zatím neukazuju  :D  Hnací osy jsou dvě a polonápravy nevisí na hnací ose  ;)

PsychoWard666

@HD Tak tady máš pár fotek podvozku  ;)

Výhoda Tatra podvozku je, že je modulární a tak se věci na něm relativně snadno upravují, čeká mě předělání hlavních rozvodů a pohonu. Pokusím se vyměnit motory za XL pokud to rozměry dovolí a musím zpevnit převody, aby nedocházelo k přeskakování ozubených kol.






PsychoWard666

Tak zase trošku progres a konečně i otestováno venku a bude to chtít zpřevodovat více do síly, vyjede to cca 45° v pohodě, ale s větším kopcem už se to dost trápí.

Jinak jsem předělal zatáčení a některé další detaily a konečně i dodělal rám a zadní nárazník.




PsychoWard666

Tak nakonec úprava převodovky nedopadla dobře, když sem jí zpřevodoval více do síly tak už to nevydržela axle, která se ukroutila a praskla. Takže nakonec jsem vyměnil portálové náboje kol s převodem 3:1 za planetové s převodem 5:1 a už si to poradí i s dost náročným terénem. Jediným mínusem je, že se díky tomu snížila světlá výška, ale jiné řešení bez předělání celého auta od základu mě nenapadá.



A konečně je tu video  :)


Měch

Citace od: PsychoWard666 kdy 01.04.2024, 12:52:07Jediným mínusem je, že se díky tomu snížila světlá výška, ale jiné řešení bez předělání celého auta od základu mě nenapadá.

Za to můžou ty knoby. Jejich účinnost je asi třetinová oproti ozubeným kolům. Kdybys vyměnil tenhle převod, tak jsi v suchu i bez přestavby auta. Tyhle dílky nemají v pohonu aut co dělat. A tvrzení, že ozubená kolečka přeskakují, je dávno vyvráceno.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

milanv

V životě bych neřekl, že budu koukat na video, jak auto jede pomalu rovně dokopečka. Je to fakt působivé, to ti povím. Nebyl jsem nikdy na LTTT, takže nedokážu odhadnout, jak to bude fungovat tam (ovladatelnost - manévrovatelnost, poloměr otáčení, obří délka vozidla...), ale tahle hrubá síla je prostě okouzlující...
Pán na Žlutém hradě

PsychoWard666

#37
CitaceZa to můžou ty knoby. Jejich účinnost je asi třetinová oproti ozubeným kolům. Kdybys vyměnil tenhle převod, tak jsi v suchu i bez přestavby auta. Tyhle dílky nemají v pohonu aut co dělat. A tvrzení, že ozubená kolečka přeskakují, je dávno vyvráceno.

Já vím, že nejsou ideální, bohužel ale v mém případě by ozubená kola s největší pravděpodobností přeskakovali, protože já mám osu otáčení posunutou o stud z důvodu, aby celá váha neležela na poháněných osách. Podobně to třeba má Madoca na té jeho Tatře, ale co jsem si jí kdysi dávno stavěl tak tam mi to právě přeskakovalo a to tam má i dost velká ozubená kola, já bych tam nic většího než 12z na 20z nenacpal.

@milanv Díky, já sám od toho moc neočekávám, jenom sem si už hodně dlouhou dobu chtěl Tatru 8x8 postavit. Samozřejmě by jí šlo udělat i lépe, hodně by určitě pomohlo nemít HUBy na autě a mohl by se díky tomu i zmenšit rozvor mezi druhou a třetí nápravou, což by určitě manévrovatelnosti pomohlo, ale já jí nechtěl mít ovládanou přes kabel a zase posunout je výš by určitě ovlivnilo stabilitu. Co se poloměru otáčení týče, tam s tím nic moc neudělám, přední náboje kol se otáčí o maximální možný úhel co CV joint dovolí, jinak rozměry jsou dle pravidel a tak, aby to bylo co nejvíce podobné předloze.

A ostatně, já to beru spíš jako zábavu, necílím na první místo, to bych jí udělal určitě hodně odlehčenou a vše jinak  :)

HD

Bejvr na osmikolce knob kola v roce 2022 měl, a když namazal, jak mu to jezdilo. Je ale pravda, že celé auto měl postavené dost odlehčeně, a sám bych ozubená kola ničím nenahrazoval - také  mám na svém speciálu osu otáčení poloosy o 8mm mimo ideální místo pro záběr, a s přeskakováním si neuvědomuji že bych měl vážnější problémy. Planetovky pohonu vážně hodně odlehčí. 
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

Jelikož nestihnu další úpravy před závodem, tak budu doufat, že to aspoň trochu slušně pojede a neskončím poslední  :D

Tady jsou finální fotky, jediné co ještě zvažuji změnit je tvar předních blatníků.






PsychoWard666

Tak další výtvor na trial, tentokrát kategorie P je hotový, na test moc času nemám, tak snad to pojede aspoň stejně dobře jako na minulém závodě  :D

Pohon každé nápravy nezávisle jedním PU L motorem, PU L motor pro zatáčení obou náprav, PU L motor pro pohon kompresoru pro uzávěrky na nápravách. Odpružení zajištěno točnou uprostřed auta, bez tlumičů. Ovládání vlakovým ovladačem a PyBricks.


HD

To je asi nejroztomilejší trialový speciál co jsem zatím viděl. :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

Tak tady je ještě pár fotek prototypu :)












PsychoWard666

Tak vám představuji svojí Pragu V3S pro nadcházející čtvrtý závod LTTT.

Pro pohon slouží dva PU XL motory, jeden PU L pro zatáčení a jeden PU L pro kompresor a přepínání třech uzávěrek diferenciálů.










HD

Uzávěrka na každé nápravě? To zní dobře. 
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

Původně tam byl i mezinápravový diferenciál, ale pořád mi to v uzávěrce přeskakovalo a nebylo dost místa na to to zpevnit, ale když jsem to s ním testoval tak docela dost snížil poloměr otáčení.

Ale on by byl problém to ovládat s pouze jedním BB, když můžu mít jenom 4 výstupy a ovládat to ručně se mi moc nechtělo. A uzamykat vše najednou by asi nebylo ideální, protože ten mezinápravový bych stejně skoro vždy potřeboval mít zamčený.

PsychoWard666

Jsem potřeboval během stavby S2ky na trial trošku změnu a dal jsem se do stavby něčeho, co jsem plánoval už delší dobu a to je YAR 87 (Trekol) ze hry Snowrunner.

Momentálně je model rozpracovaný a budu muset doobjednat některé kostky ve správné barvě a hlavně kostky na světla.

1x PU L motor pro zatáčení
2x PU L motor pro pohon
6x6 pohon všech kol bez diferenciálů
všechny nápravy kyvné, bez tlumičů

Ještě přibyde zahrádka a další detaily, zvažuji i přidat manuálně ovládanou převodovku, místo na ní ještě je.

Krátké video









PsychoWard666

#47
Tak auto na trial tak nějak připraveno, skládal sem to teď narychlo na poslední chvíli tak ani není čas to otestovat a nafotit pořádně venku, ale snad to dopadne lépe než posledně.

2x PU L motor pro pohon
1x PU L motor pro zatáčení
1x PU L motor s pneumatickým systémem pro uzávěrku tří diferenciálů
odpružení řešeno točnou v přední části, bez tlumičů

A moc to tak asi nevypadá, ale víceméně inspirace LIAZkou.

edit: vyměnil jsem fotky za lepší pořízené venku






bejver

Ahoj. Mrzí mě, že v neděli nebudeš. Ale musím smeknout nad tvou schopností nacpat tolik do tak malého auta. A funkčně - dle šestikolek... Tři difíky, s PU boxem, všechno nízko, fascinující.   

PsychoWard666

Díky, je to škoda no, ale co se dá dělat.

Jinak jsem na tom vylepšil co se dalo, přední náprava má zdvojená táhla na zatáčení, uzávěrky jsem přesunul abych zamezil přeskakování atd...a vyškrábe se to na větší kopec než ta šestikolka bez problémů.

Vezmu ho kdyžtak aspoň na okouknutí na vyhlášení, s tou přední nápravou jsem si fakt vyhrál  :D

PsychoWard666

Tak tady jsou rendery autobusu co jsem si připravil na vyhlášení výsledků trialu  :D

Reálně jsem to už postavil z kostek co mám doma a jede to docela hezky, ale chybí mi dost kostek ve správných barvách tak prozatím musí stačit rendery  :D

Pro pohon je PU L motor, pro zatáčení taky. Poháněno to bude vlakovým PU hubem a vlakovým ovladačem přes PyBricks.




HD

Heh, ten hot-rod styl tomu doubbledeckeru v tomto měřítku tomu vážně sluší. Koukám, že vevnitř máš i řidiče. :D kterou nápravu poháníš? Máš i render podvozku? 
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

PsychoWard666

Díky  :D  Z řidiče tam je jenom hlava, víc se nevešlo  :D Pohon je samozřejmě zadní nápravy. Podvozek přidám později.

PsychoWard666

@HD Tak tady máš fotku podvozku, není na něm nic extra složitého, na to jsem měl nějak málo místa  :)

PsychoWard666

Opětovně jsem rozpracoval svojí Tatru 8x8 s diferenciály.

Podařilo se mi na jednu nápravu dát jak nápravový tak i mezinápravový diferenciál, abych ušetřil místo mezi nápravami. Stejně tak se tam vešli i uzávěrky.

Bohužel jsem narazil na problémy se zatáčením, takže budu celou nápravu předělávat, abych tam dostal co nejlépe i zatáčení.

HD

#55
Nebyl bych si úplně jist, že převod 12:20 bude na osmikolku stačit?

Ale jinak dobrá práce. Jsem zvědav, jak bude vypadat druhá verze se řízením. Myslím, že by se to sem dalo napasovat, podobně jako to měl Bejver nebo já na závodním speciálu. ;)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

martindavid

Krásná práce takhle umístěny diferak mám na Tatrách už 5 let,a to jsou modely měřítko 1:25 modelteam.

PsychoWard666

@HD Jsou tam planetovky a sice se snažím stavět to komplet origo LEGO, ale je to udělané aby tam pasovali i ty tvoje ozubená kola  :D

@martindavid Díky, budu muset mrknout pro inspiraci.

Jinak mám relativně vymyšlené zatáčení, ale nějak se mi nedaří to dát všechno dohromady, tak si asi půjdu stavět autobus  :D  Akorát dorazili kostky

martindavid

Posílám odkaz jak to mam já v mém minimálním měřítku, ale tohle se u mne nevejde do řiditelné a poháněné nápravy proto používám jen 8x4 a pod.
https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=53382.0

PsychoWard666

Tak se podařilo nápravu nakonec přepracovat a i když vypadá podobně tak je tam skoro vše jinak.

Celá náprava je teď kratší o 4 study, podařilo se nacpat veškeré převody dovnitř.

Hlavní převod je teď 20 na 28, díky tomu jsou ozubená kola od sebe dva study a umožňují tak použít dolní výztuhu (na fotce jenom na test, ve finále tam bude jeden dlouhý beam skrz).

Převody za nápravovým diferenciálem jsou více do síly - před planetovým hubem je teď převod 3,12:1.

A pro představu co jak funguje jsem vstupy/výstupy označil barevně. Jinak se jedná o druhou nápravu, přední bude téměř totožná ale bez druhého diferenciálu, který slouží jako mezinápravový.

Červená - vstup na mezinápravový diferenciál (dopředu už pokračovat nebude, to jenom pro přehlednost)
Zelená - výstup na nápravový diferenciál první nápravy
Oranžová - uzávěrky - budou spojeny na dva samostatné okruhy - nápravové/mezinápravové a možná pak pokud bude místo přibude i centrální diferenciál s uzávěrkou.

Co se zatáčení týče, testoval jsem něco na starší verzi nápravy a mělo by to být funkční, bude to vycházet z podobného systému jako má originál Tatra, ale táhla budou vepředu i vzadu, aby se eliminovaly vůle + to celé bude upravené pro použití hřebenu.