(vlastní) Tovární tým Grimpeur (LTTT)

Založil Shmade, 15.02.2010, 16:13:30

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

Shmade

Zdravím,
rád bych vám představil výtvory, které připravil po roční pauze tovární tým Grimpeur pro nadcházející start sezóny LTTT. Připraven je vůz kategorie S1 i P a také vlek na přepravu prototypu na závod, protože ten nemá homologaci do běžného provozu. Ve které kategorii tým odstartuje se ještě uvidí, primární zájem má na S1, v kategorii P uvidíte stroj v akci jen pokud to bude možné, případně nesoutěžně.

V následujících třech příspěvcích představím jednotlivé výtvory detailněji.

Shmade

Grimpeur 4-21



Vůz pohánějí dva XL motory, zatáčení zajíšťuje medium motor, stejně jako pohon navijáku. Odpružení je řešeno pevnými napravami v kombinaci s 2-linkem a variací inspirovanou Watt's linkage. Vůz je připraven ke startu, chybí jen zapomenutá zpětná zrcátka. Prostory pro čísla jsou připraveny, prostor pro reklamu může být uvolněn současnými "reklamami", případně instalací nosiče na korbu. V zadní části nemám záchytný bod pro hák řešen požadovanými díly v pravidlech, ale pomocí Technic Steering Arm with Connectors kvůli vleku, ale doufám, že by to mohlo projít... :)


Parametry:

hmotnost: 992 g
šířka v místě kol: 25 st
rozvor: 25 st
délka: 44 st
nájezdový úhel vpředu: 58°
nájezdový úhel vzadu: 68°
přechodvý úhel: 110°
boční náklon: 46°
světlá výška: 5,5 br
rozložení hmotnosti: L/P 50:50, P/Z 59:41

Shmade

#2
Grimpeur 3-22




Tento vůz pohání jeden buggy motor, pro zatáčení obou náprav slouží jeden medium motor, jeden medium motor je ve voze umístěn zatím bez využití. V plánu je ho využít buď pro pohon navijáku, ale spíše pro řízení zadní nápravy, takto by byla každá náprava řiditelná zvlášť. Na vozu jsou zatím dokončeny hrubé práce, některé povinné prvky zatím nebyly nainstalovány a prostor pro reklamu se také hledá. Odpružení je nezávislé, ale dosti tuhé, hodila by se třída tlumičů medium, použití verze soft bylo nevyhovující.


Parametry:

hmotnost: 624 g
šířka v místě kol: 24 st
rozvor: 27 st
délka: 38 st
nájezdový úhel vpředu: 71°
nájezdový úhel vzadu: 65°
přechodvý úhel: 116°
boční náklon: 58°
světlá výška: 4,5 br
rozložení hmotnosti: L/P 50:50, P/Z 40:60

Shmade

#3
Grimpeur V1




Posledním výtvorem je transportní podvalník - plaťák. Zde není moc co popisovat, všechny funkce jsou manuální, ložný prostor se dá po odjištění z vodorovné polohy sklopit, aby se na něj dalo najet, je zde možnost použít navijáku pro nepojízdne vozidlo. Podpůrným kolečkem u oje se dá otáčením kličky hýbat nahoru a dolu. Podvozek umožnuje pouze kývání dvounáprav ve směru jízdy.

Shmade

A tady ještě foto "závodní" poličky... :)

eNTy

U P je zajímavé uchycení náprav, to zpevnění gumičkami je fajn. U mě ale jednoznačně vede S1, krásná čistá stavba, žádné díly "navíc". Jsem velmi zvědav na odvážně řešené zavěšení. Kardany jsou IMHO OK, protože velký krouťák to zažije jen za tou finální redukcí 24:1. Vypadá to pěkného dravce  ;)

jakpet

Fůůůůj!! To je nádherný a čistý, až se mi chce brečet! Hlavně S1 vypadá skvěle. Když to porovnám s tim mym krámem, tak je mi vážně smutno. Všechna čest!

grohl

Rudá je barva naše-jedním slovem nádherný vůz.

peter

 :o ty "šmejde"! tak tomu říkám souprava. Sbírám čelist ze země a oči zatlačuji zpět do důlků, hodně solidní práce. Podle prvních obrázků vozů Jakpeta, Psychowarda666 a teď i týmu Grimpeur bude letošní ročník LTTT opravdu skvělý. Začínají se tu scházet velmi pěkné vozy.

Myslím, že tvým vozům není moc co vytknout, jsou prostě parádní, což sám jistě víš. Doufám, že zůstaneš u svého původního záměru a pojedeš jak S1 tak P. Moc se těším na tvoji soupravu, jak přijede na první závod.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

#9
Díky za kladné ohlasy, dělá mi to radost. To že se víc líbí S1 než P se nedivim, u mě je to taky tak. :) Taky jsem si s ním dal mnohem víc práce, stavba trvala hrubého času asi pět dní, ale asi 14 dní jsem před spaním v hlavě vymýšlel to odpružení náprav, to byly muka. :) "Péčko" jsem měl hotový bez přípravy v podstatě za pár hodin takže tomu to taky odpovídá, ale až na ty tvrdé pružiny jsem s nim taky spokojenej. I když popravdě mě taky pěkně potrápilo a ještě asi potrápí když budu nějak zapojovat ten druhý motor. 
Nejhorší vždycky při stavbě je to, když už máte nějakou část pěkně postavenou, ale pak zjistíte, že je potřeba kvůli napojení na další přidat nějakej díl, nebo odebrat pin, prostě nějakou prkotinu, ale musíte v podstatě to co bylo hotové rozebrat a postavit lehce modifikované nanovo... Nosný rám S1 jsem takhle rozebíral asi 6x, nápravy tak 10x no a kabina taky nebyla napoprvé.  No asi to všichni znáte, jen jsem si musel postěžovat. :)

Shmade

edit: kam zas ty příspěvky zmizly? :)   to vypadá, že tu trpim samomluvou :)


Nárazník nesmí být výš než je obrys pneumatiky, níž může být klidně, já ho mám tak akorát - lehce níž...


případně se koukněte sem, tam se to řešilo taky.
Citace od: Shmade kdy 26.04.2008, 12:05:18
Jamesek: Ohledně nárazníku jsem měl mnoho dotazů na organizátory hned jak se v pravidlech objevil.

Takže: Žádná jeho část nesmí být umístěna za obrysem předního kola, spodní část nárazníku nesmí být výš, než je obrys kola. - tak je to v pravidlech
Na obrázku to tedy znamená, že nárazník můžeš mít kdekoliv od vyznačené krajní polohy směrem dopředu, nebo dolů nebo někde kam se dostaneš kombinací těchto dvou posuvů.  Na obrázku jsou nějaké povolené (zeleně) a zakázané (červeně) polohy.




jakpet

To se omlouvám, podle obrázku v pravidlech jsem mysle, že nárazník nesmí ani výškově, ani šířkově zasahovat do obrysu kola.

Shmade

#12
Tady dám ještě obrázek co bylo inspirací při stavbě S1.

Mimochodem výborná hra ten uaz 4x4, pro trénink plně dostačující. :)

gameplay na ukázku http://www.youtube.com/watch?v=_y1ab92LTt0

Plutoone

Tak to je hodně slušný :o S1 jak zde všichni zmiňují je nádherná. I vlek máš hezky propracovaný. 

grohl

Otvírám to sice po delší době, ale  pořád z tvého auta nemůžu-přijde mi, že jede poměrně rychle a přitom je schopné zdolat leccos. Rád bych postavil něco konkurenceschopného tvému vozu.

Shmade

#15
Tak to ti můžu říct slabé stránky S1, ať víš kde nabrat náskok. :) Podle mě bude mít problémy s řízením, které může relativně snadno, jak ukázaly dětské testy na vernisáži, selhat a také bude problém s členitostí podvozku, který se může za něco zachytnout. Ale mě se to takhle holt líbí, kdyby první závod dopadl katastroficky tak postavim něco jednodužšího. :)

Shmade

#16
Grimpeur 4-22 Crab



První prototyp padl a povstal nový, který je více "prototypový". Jak jsem psal v LTTT diskuzi, snažil jsem se o neokoukané praktiky, sice jsem zrušil plán na pneumatické řízení založené na stejném principu jako měl můj bobcat, i přes to, že už jsem to měl postavené a docela to i fungovalo. Bylo to ale hrozně objemné, řízení je tedy nakonec klasické hřebenové, i přesto je auto podle mě zajímavější než předchozí prototyp. Pro pohon slouží dva XL motory, kdy každý je na jedné nápravě s redukcí 12 -> 36. Každá náprava je řiditelná zvlášť a medium motory, které to obstarávají jsou také součástí náprav. Odpružení využívá vůlí, takže se nápravy můžou i křížit i když to podle fotek nemusí vypadat. Auto se ovládá přes IR a to včetně intenzity předních a zadních světel. :)


Parametry:

hmotnost: 932 g
šířka v místě kol: 26 st
rozvor: 27 st
délka: 36 st
nájezdový úhel vpředu: 90°
nájezdový úhel vzadu: 90°
přechodvý úhel: 113°
boční náklon: 65°
světlá výška: 7 br
rozložení hmotnosti: L/P 45:55, P/Z 50:50

Plutoone

Tak to je hodně zajímavé vozidlo :o Mohl bys hodit nějakou fotku, jak to vypadá v případě překřížení náprav?

Shmade

Křížení vypadá nějak takhle, ale třeba S1 má křížení větší.

grohl

Hodně klaustrofobický vozítko. Vypadá to jako nabouranej Smart v monster verzi. Těším se na něj v reálu.

germik

Vypadá to originálně :o ;) a moc hezky, jenom takovej technickej dotaz - nepřekáží tam dole ty dva bevely 36z ? Já jenom že z toho podvozku docela čněj - jestli ti to nebude drhnout o terén ??? :-\
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Plutoone

Citace od: germik kdy 27.04.2010, 20:03:35
Vypadá to originálně :o ;) a moc hezky, jenom takovej technickej dotaz - nepřekáží tam dole ty dva bevely 36z ? Já jenom že z toho podvozku docela čněj - jestli ti to nebude drhnout o terén ??? :-\
Vzhledem k tomu, že se točej stejným směrem jako kola, tak by mohli při případném naražení na překážku naopak pomoci k jejímu překonání. (nejsem na trial žádnej odborník, ale myslím si to)  :)

Shmade

V podstatě máte pravdu oba, na nějaké překážce to může pomoc, ale někdy to překáží, záleží na situaci. Třeba do dřeva, nebo hlíny se to může "zakousnout", ale třeba na kameni to klouže a překáží, každopádně je to tam hlavně aby se točily kola, tohle je takový druhotný. :)

Včera jsem byl auto otestovat venku a dopadlo to dost katastrofálně, skoro na každé překážce se rozpojovaly kardany, kvůli malá pevnosti náprav. Ještě, že se tyhle nové spíš rozpojují, než praskají, to bych přišel asi o deset kusů. Každopádně uchycení kol jsem předělal a teď je to nesrovnatelně lepší, jezdil jsem teď hodinu a půl venku a kardan se rozpojil jen jednou. Dodám fotku aktuálního stavu.

Měch

Já osobně mám úplně jinou zkušenost, mně se kardany zatím dvakrát rozlomily v místě držáku osky, tak nevím...staré nepoužívám.
K tomu tvojemu autu: ty kardany máš teď upevněné i zespoda? Díval jsem se na tu fotku a potichu se smál, že moc daleko nedojedeš. Já ty kardany vždycky fixnu z obou stran, aby neměli kam uhnout.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Shmade


Shmade

Už jsem vše dokončil, hromadu technic dílů shrnul ze stolu, teď už jen poslat přihlášku.

Na fotkách přikládám finální podobu obou aut. U P jsem jak již bylo řečeno předělal uchycení kol a vyměnil kola za "slicky", důvodem byla potřeba větších ráfků. Lehce kuriózní mi přišlo to, že jsem se u P dostal nakonec na váhu 1096 gramů, což je 4 g pod maximální limit. :)
S1 šla taky do finálních úprav, které se týkaly zpevnění obou náprav, zpevnění uchycení medium motorů a rozšíření zadní stavby, tak aby byla stejně široká jako kabina.

Měch

tak, jsem objevil Shmadův prototyp ;D ;D
je to Monster Smart
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Bery

Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

jakpet


Shmade

Pro druhý závod jsem udělal nějaké změny na prototypu, v podstatě jen zpevnění, jiná kola a nárazník.