8674 Ferrari F1 1:8

Založil Mellory, 30.09.2006, 17:48:13

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Mellory

Tak nějak jsem se opět nachomýtnul k psaní recenze, konkrétně recenze setu 8674, F1 ze stáje Ferrari, v měřítku 1:8. Velice rád bych poděkoval Expertikovi za možnost získat tento impozantní set.

-

Ačkoliv jsem vždy nad setem F1 1:8 (8458 / 8461) slintal, nikdy jsem po něm nějak netoužil, což se nezměnilo ani s příchodem nové studless verze (8674). Náhodou jsem dostal příležitost tento set získat za výhodnou cenu (samozřejmě žádné pochybné nákupy od pochybných lidí) ( >:D), které jsem samozřejmě využil a tak mi teď formule trůní v mé malé čtyřpřihrádkové vitrínce.

-

Na přední straně velké, ale překvěpivě úzké krabice naleznete samozřejmě oku lahodící velký obrázek setu, který šikovně zachycuje celý model. Mimo malých okýnek s obrázky toho, co hotový model umí, obrázku skutečné F1 a originálního loga Ferrari zde nic zajímavého není. Krabici otevřete nyní již klasickým způsobem, tj. na bocích odtrhnete růžky. Což já samozřejmě nedělám, neboť tento způsob spolehlivě znehodnotí celkou krabici. Vnitřek krabice má nezpevněné stěny, takže krabice je velmi náchylná k poškození.

První, co vás po odklopení víka praští do očí, jsou dozajista čtyři velká stříbrná kola a k nim patřící 8 cm široké závodní pneumatiky. Bohužel se obojí volně válí v krabici a tak je velká pravděpodobnost, že 140-ti stránkový návod bude jaksi poškozený. To hlavní je ovšem něco přes 10 sáčků s převážně červenými dílky. Nejvíce je jako vždy pinů, ale tentokrát se v sáčcích vyskytuje i dost velkých panelů. Zdá se, že TLC přestalo rozdělovat stavbu do úseků, takže všechny sáčky budete muset rozbalit najednou. O to víc si ovšem "užijete" stavbu a s ní spojené hledání dílků, kterých je dohromady 1246.

Postavit tento model mi trvalo cca 4 hodiny, ale musím přiznat, že mě téměř celá stavba bavila a nenudila, protože je relativně jednoduchá a svižná. Začnete kokpitem, poté postavíte přední zavěšení kol, poté celou zadní část a nakonec odjímatelné částí. Jen málokdy stavíte úplně stejnou část vícekrát, což je samozřejmě dobře. Návod není vázaný, nýbrž lepený, což může v pozdějších fázích způsobovat potíže s otáčením stránek, neboť nedrží. Podle mě je návod dosti blbuvzdorný a podrobný.

Až se dostanete k 63. bodu, máte hotovo. Na první pohled vás 61 cm, dlouhá F1 Ferrari uchvátí. Ladné křivky, sytě červené barva, dokonalý tvar... Po designové stránce se nová F1 povedla. Nevím sice, jak moc je autentická, ale podle mě je její tvar vystižen dokonale, pomocí ohebných dílků a plochých panelů. Rozhodně se mi ovšem nelíbí, že "čumák" je lehce odjímatelný a zadní křídlo taktéž. Samolepek je dost, naštěstí žádná není STAMP. Já samolepky nelepím, takže dole na fotce máte F1 bez reklam.
Po funkční stránce je na tom relativně dobře. Model disponuje nezávisým zavěšením všech 4 kol, které ovšem nefunguje podle představ, neboť projevuje určitou vůli. Když hotovou F1 položíte na zem, očividně ještě trochu poklesne. Což není úplně košer. Desetiválcový motor a zatáčení je samozřejmostí.

Co mě ovšem velmi zklamalo, je absence zvedání zadní karoserie pomocí stačených pístů, jako to bylo u předchozích dvou F1 setů. Zadní karoserie je pouze odjímatelná rukou. Což u modelu v takovém měřítku působní velmi levně. Ono se vlastně na celém setu šetřilo. Některé spoje jsou nezpevněné, chybí některé designové prvky (např. výfuky), některé části vypadají divně (např. motor), kola jsou natříkaná jen zvenku, zevnitř jsou šedá.

-

Takže si to shrňme:

+ vzhled
+ ještě jednou vzhled
+ velikost
+ zavěšení kol
+ dobrá zásobárna studless dílků

- absence mechanismu zvedajícího zadní karoserii
- kola nejsou celá stříbrná
- zavěšení kol nefunguje 100%
- pro někoho cena


-

EDIT: Přiloženy dvě fotky, jedna z průběhu stavění a druhá obrázek finálního modelu. Kdo chce víc, ať vyhledá na Brickshelfu 8674, něco určitě najde.

-

Podle mého názoru nádherný set, který je ovšem, tak jako všechny velké technic sety, přeurčen k výstavě, než k "aktivnímu" použití. Na dílky je to zas trochu drahý špás. Verdikt tentorkát nechám na vás, někdo po tomto setu touží, někdo se mu vyhne obloukem.
Nothing is true. Everything is permitted.

expertik

#1
Schválne, porovnajte si to sami, a spravte si (presne ako Vám to Mellory radí) svoj vlastný názor...

A ako skromný majiteľ všetkých 3 Lego F1 modelov v mierke 1:8 si dovlím pridať aj ja ten svoj a poznamenať, že napriek vôle, ktorú 8674-ka vykazuje je na tom oproti ostatným dvom (8458 a 8461) najlepšie. Tá vôľa je tam naozaj najmenšia a zrejme ten fakt, že je celá konštrukcia 8674-ky studless (narozdiel od dvoch starších F1 setov, ktoré sú postavené na kombinácii stud/studless) napomáha tomu, že model takmer vôbec "nepraská" pri skúške ohybom.

P.S.: Jednoduchá, vecná a teda dobre podaná recenzia Mellory.  ;)

Pepan

Já jsem šťastným vlastníkem 8458 a musím říct, že za tu novou bych ji asi nevyměnil  ;D

corelxt

si taky prisadim ;)

na tu velikost, me studless konstrukce docela mile prekvapila, jak je stabilni, ikdyz je to stale zvejkacka ;))
po strance vzhledove je velice verny a relativne pekne propracovany, avsak jak jiz bylo zminovano, dosti ochuzeny o nektere detaily.

za oficialni cenu bych ho rozhodne nekupoval, prijde mi to jako vyhazovani penez oknem. ale pokud se vam postesti jej sehnat za cenu rozumnou, tak urcite litovat nebudete.. ;)

a tady jeste par fotek:

Mellory

Bílé panely na předním křídle máš obráceně. :P ;)
Nothing is true. Everything is permitted.

corelxt

Citace od: MELLORY kdy 01.10.2006, 17:23:23
Bílé panely na předním křídle máš obráceně. :P ;)

vskutku... dik za info.. ;)
sem na to uz asi v noci spatne videl ;))))

corelxt

Citace od: MELLORY kdy 01.10.2006, 17:23:23
Bílé panely na předním křídle máš obráceně. :P ;)

cece ted tk na to koukam... a jak byly obracene.. tak se mi libily mnohem vic ;))
jinak jeste par cvaku ;)

Raistlin M

Obráceně to byl takovej Carmageddon.  ;D Pomsta mechanikům.  ;D 8)

otaznik

Citace od: MELLORY kdy 30.09.2006, 17:48:13
Po funkční stránce je na tom relativně dobře. Model disponuje nezávisým zavěšením všech 4 kol, které ovšem nefunguje podle představ, neboť projevuje určitou vůli. Když hotovou F1 položíte na zem, očividně ještě trochu poklesne. Což není úplně košer. Desetiválcový motor a zatáčení je samozřejmostí.
To je podle mě naprosto v pořádku, ve skutečnosti je to také tak (alespoň u běžných aut).

expertik

Citace od: otaznik kdy 02.10.2006, 17:53:24
Citace od: MELLORY kdy 30.09.2006, 17:48:13
Po funkční stránce je na tom relativně dobře. Model disponuje nezávisým zavěšením všech 4 kol, které ovšem nefunguje podle představ, neboť projevuje určitou vůli. Když hotovou F1 položíte na zem, očividně ještě trochu poklesne. Což není úplně košer. Desetiválcový motor a zatáčení je samozřejmostí.
To je podle mě naprosto v pořádku, ve skutečnosti je to také tak (alespoň u běžných aut).

?? Si si istý tým, že si pochopil správne tú "vôľu"?
Totiž ak za "bežné auto" považujeme aj Fabiu Kombi 1,4 a BMW 328i (pre istotu uvádzam len svoje vlastné približovadlá), tak ťa môžem na 100% ubezpečiť, že ten pokles auta, pri jeho dosadnutí na pevnú zem nespôsobuje vôľa materiálu, ale pružiny. V opačnom prípade by pri akejkoľvek rýchlosti vozidlo hrkotalo ako detská hrkálka. Ako napríklad keď sa uvolnia čapy na stabilizátoroch, keď sa uvoľnia brzdiče, vychodené riadenie atď.....
;)
P.S.:´Jednoduchý test: sledovať vozidlo pri zdvíhaní v servise...

otaznik

Já to pochopil tak, že poklesne díky tlumičům. Jestli díky vlastnostem materiálu, tak je to špatně, ovšem je to bohužel pochopitelné, díky tomu, že je LEGO z plastu, a že tahle formule je trošku těžší...  ;)

expertik

Citace od: otaznik kdy 02.10.2006, 23:22:20
Já to pochopil tak, že poklesne díky tlumičům. Jestli díky vlastnostem materiálu, tak je to špatně, ovšem je to bohužel pochopitelné, díky tomu, že je LEGO z plastu, a že tahle formule je trošku těžší...  ;)

Bohužial je to tak,Mellory mal na mysli vďaka materiálu.
Presne ako píšeš, je veľmi obtiažne postaviť z Lega niečo pohyblivé tak, aby to neprejavovalo vôľu....keďže je lego z plastu, ale ani to by ešte nebol až taký problém, to sa prejavuje hlavne v ohýbaní, ale tá vôľa je v absolútne nepresnej výrobe. Ja osobne neviem ako je možné, že pri tak mikrometricky presných formách, z ktorých sa to odlieva či lisuje môže vzniknúť brick s niekoľko desatín milimetrov rozdielnou veľkosťou oproti inému, totožnému, bricku.
Schválna skúste si to niekedy všimnúť a porovnať aj doma....

otaznik

Citace od: expertik kdy 02.10.2006, 23:57:04
Citace od: otaznik kdy 02.10.2006, 23:22:20
Já to pochopil tak, že poklesne díky tlumičům. Jestli díky vlastnostem materiálu, tak je to špatně, ovšem je to bohužel pochopitelné, díky tomu, že je LEGO z plastu, a že tahle formule je trošku těžší...  ;)

Bohužial je to tak,Mellory mal na mysli vďaka materiálu.
Presne ako píšeš, je veľmi obtiažne postaviť z Lega niečo pohyblivé tak, aby to neprejavovalo vôľu....keďže je lego z plastu, ale ani to by ešte nebol až taký problém, to sa prejavuje hlavne v ohýbaní, ale tá vôľa je v absolútne nepresnej výrobe. Ja osobne neviem ako je možné, že pri tak mikrometricky presných formách, z ktorých sa to odlieva či lisuje môže vzniknúť brick s niekoľko desatín milimetrov rozdielnou veľkosťou oproti inému, totožnému, bricku.
Schválna skúste si to niekedy všimnúť a porovnať aj doma....

Tohle se stává až v poslední době, bohužel šetření se projevilo i zde.  >:(

Jindroush

Tohle vaklání a vůle, to je podstata studless.

Normální díly ani nevaklaj, ani nemaj znatelnou vůli na tak malých rozměrech. Když uděláš kostru z běžných beamů, zpevníš to plates a na to dáš druhou kostru a použiješ cross-bracing (netuším, jak se to řekne česky), tak se to prostě nestane.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

otaznik

Citace od: Jindroush kdy 03.10.2006, 11:54:19
Normální díly ani nevaklaj, ani nemaj znatelnou vůli na tak malých rozměrech. Když uděláš kostru z běžných beamů, zpevníš to plates a na to dáš druhou kostru a použiješ cross-bracing (netuším, jak se to řekne česky), tak se to prostě nestane.
Klasické technic bricky jsou z tohoto pohledu určitě pevnější, ale i oni se povolí. Ověřeno zkušenostmi při stavbě namáhaných technic konstrukcí. Je určitá hranice a po ní už je potřeba ještě více zpevňovat.

expertik

Výhody, ale i nevýhody má ako klasický studový spôsob tak aj studless.
klasika - 8868, 8480, 8855, 8865 .... krehkosť, veľmi časté oddeľovanie dielikov od seba a následne tuhý chod pohyblivých častí
studless - 8436, 8386, 8674, 8285, 8455 .... pružnosť, celková presnosť, ale na úkor pomerne veľkej ohybnosti (krútenia sa modelu) , špecifickosť konštrukcie
kombinácia stud/studless - 8461, 8458, 8466 .... veľa zaujímavých možností konštrukčných, ale aj dizajnových, veľká vôľa modelu spôsobená zrejme kombináciou dvoch rôznych systémov, horšie farebné zladenie - studless light bluish vs klassic light grey a pod...

Kždý si spravme svoj vlasný názor a nájdime si svoje za a proti...ja osobne som dospel k presvedčeniu, že 3. možnosť je pre mňa tým najpriechodnejším kompromisom.

Jindroush

Re Otazník:No jistě, ale problém studless je v tom, že zaprvé to samotný spojení beam-pin-beam je vaklací a za druhé je to spojení jen v jedné rovině, na rozdíl od studded, kde máš 2 kolmé na sebe.

Re Expertík: Co ti kdy z raketoplánu odpadlo???

Studless.die.die.die  8)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Mellory

Citace od: Jindroush kdy 03.10.2006, 13:47:06Studless.die.die.die  8)

Imho roflmao. >:D

Prostě se s tím musíš smířit. 8)
Nothing is true. Everything is permitted.

otaznik

Citace od: Jindroush kdy 03.10.2006, 13:47:06
Re Otazník:No jistě, ale problém studless je v tom, že zaprvé to samotný spojení beam-pin-beam je vaklací a za druhé je to spojení jen v jedné rovině, na rozdíl od studded, kde máš 2 kolmé na sebe.

Re Expertík: Co ti kdy z raketoplánu odpadlo???

Studless.die.die.die  8)
Je to pořád dokola.  ;D
Já neobhajuju ani jedno řešení, oboje má něco do sebe, zato ty jsi až příliš zaujatý.  >:D

Jindroush

Já nejsem zaujatý, já jsem technik. Zvážil jsem pro a proti a vybral jsem si lepší řešení. Občas se tedy snažím poučit tápající a zbloudilé  ;), ale kolem a kolem vzato je mi to ukradený. Pro mě Technic přestal existovat okolo roku 97 a šlus, dnešní 'pseudotechnic' sety sou jedna ukrutnost za druhou a nehoděj se ani na díly.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

expertik

#20
Citace od: Jindroush kdy 03.10.2006, 13:47:06

Re Expertík: Co ti kdy z raketoplánu odpadlo???


Oddeľovanie =/= Odpadávanie (ale k tomu odpadávaniu už tiež došlo, len tak naokraj)

Ak sa používajú bricky 1x1, 1x2, 1xX....už je to len jedna os, čo tvorí spoj medzi dielikmi a napríklad 8480ka ich využíva neúrekom....
Ale základný problém orig. setov sú ich jednoduché spoje plynúce zo šetrnosti...

Opäť pripomínam stud + studless najrozumnejší variant, inak sa oba tábory (studhaters a studlesshaters) môžu rozlúčiť s využitím väčšiny Lega (Scalu, Bellvile a pod. vynechajme)...

Nemá podľa mňa význam sa naťahovať že či stud alebo studless obaja máte, ale aj nemáte pravdu (Mellory/Jindroush), ale na jedno sa zabúda...všetko je to Lego a hlavne, je to pre zábavu a rozvoj priestorovej predstavivosti, fantázie, technickej zručnosti...a nie pre naťahovanie sa, že ktorý z koho...

danny01

#21
Citace
keďže je lego z plastu, ale ani to by ešte nebol až taký problém, to sa prejavuje hlavne v ohýbaní, ale tá vôľa je v absolútne nepresnej výrobe. Ja osobne neviem ako je možné, že pri tak mikrometricky presných formách, z ktorých sa to odlieva či lisuje môže vzniknúť brick s niekoľko desatín milimetrov rozdielnou veľkosťou oproti inému, totožnému, bricku.
Schválna skúste si to niekedy všimnúť a porovnať aj doma....

Plast sa vstrekuje do foriem, a forma precuje (nemala by ale pracuje), nakolko plast ma vysoku teplotu, tak je mozne ze forma radovo v desatinach mm meni velkost. Ale pri malych dieloch je to zanedbatelne, skor si myslim, ze je forma rozdelena a na jeden vstrek sa robi viacej dielov (napriklad piny by bolo neefektivne robit po jednom)A tu uz nastava problem - kazda cast formy je ina = rozdielne diely...
Danny

supermachina

Jaaj ludia aj ja mam tento set a mam par pripomienok. Tak najpr to, ze to nema vyfuky. Vyfuky ma tento model vo vnotry pri motory. Len v F1 nie su vyfuky robene tak ako pri normalnych autach!!! Po druhe je zaujimave ako pokazili v navode miesto nalepky VODAFONE na prednom kridle. V manuali je nalepka pri jednom obrazku na inom diely ako na druhom obrazku. A je zaujimave citat, ci je alebo nie je studless. TAk pani ak si kupite model LEGO FERRARI tak tak tretinu platite len za to, ze je to licencovane stajnou ferrari a preto nikto necaka, ze by sa salo aj nieco ine poskladat z toho setu. Velke modely v licencii Ferrari ako 8674, 8653, 8145 su modely do vytriny a nie na hranie a z  toho vyplyva aj to, ze nie su tak nadupane funkcne lebo nikto necaka, ze by sa s tym mal niekto hrat ako s inymi setmi od lego a tak aj boli urobene. Tak ked niekto zbiera modely od Ferrari a ma rad aj LEGo tak to skompletizuje kupi si tieto sety, posklada a da ich do vytriny. Ak sa niekto chce hrat tak nech si kupi TECHNIC sety (napr. truch 8285, 8284...) a tam moze rozmyslat o tom, ci je to dobry set na to aby sa dali robit z nich ine modely....a nemusi si priplacat ani za licencie firiem. Ja som mal len tolkoto na srdci. Ak mam ja hodnotit ten model, tak je to super model. Prepracovany a nie je vhodny na to aby sa z neho robili ine modley alebo sa hralo s nimi...je to nadherny zberatelsky kus. Jedine co by som ja urobil inak je....hmmm...ani neviem mozno by som ho urobil este vacsi a z vacsieho mnozstva dielov.
Ja som mal len tolko na srdci.
Howk dohovoril som

MeNadruhou

pořidil jsem si ho nedavno ve vyprodeji za 50%  a jsem spokojen ,  do koupě jsem šel i přes porušené nálepky krabice. mam ale vyhradu k návodu a barvám rsp odstínům červené. jsou v něm chyby. ne že bych ji nepostavil, jenže občas stavím ob stránku, tak jsem musel tady stranu po straně.

můžu  za sebe říct že je to královský model
Nekouřím a nepiju - bez kostiček nežiju!   //  http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=MeNadruhou