Kapitola 2. Lepší díly http://www.brickshelf.com/gallery/Koyan/Tutorial/tutorial_chapter02.txtPotřebujete:
LGEO
http://www.el-lutzo.de/lego/lgeo.html Mesh Enhancer
http://members.aol.com/elferwette/LDraw/Knihovna dílů LDraw se hodí na modelování, ale některé díly mají příliš nízké rozlišení, než aby se z nich daly dělat hezké rendery. Existují však jiné knihovny s hezčími díly, jako LGEO nebo knihovna Antona Ravesa. L3P má zabudovanou podporu pro LGEO, proto ji použijeme.
* LGEO neobsahuje všechny díly z LDraw. L3P pro ně použije původní soubor LDraw, a některé proto nebudou vypadat dobře. Mnoho z nich dokáže vylepšit vynikající prográmek Mesh Enhancer, který vyhladí ostré hrany. Můžete jej použít na celý soubor POV, ale doporučuji použít jej pouze na díly, které to potřebují, jinak zase jiné díly mohou přijít o detaily. Vyberte kód dílu v souboru POV, spusťte Mesh Enhancer a transformovaným kódem nahraďte původní.
* V knihovně LGEO je ještě několik chyb. Některé z nich opravil Lars Hassing
(pozn.překl. A jiní.). Můžete si je stáhnout z
http://www.hassings.dk/l3/lgeofix.html* LGEO je stará knihovna. Mnoho dílů, které obsahuje, se mezitím změnilo. Ku příkladu, kdysi existoval jen jeden druh šikmé kostky Slope Brick 45° 1×2, a sice díl 3040. Později se tento díl přečísloval na 3040b, zatímco 3040a je podobný díl s odlišnostmi
(pozn.překl. 3040a nemá zespodu střední čudl). L3P nenahradí novější 3040b dílem z LGEO. Proto před spuštěním L3P raději nahrazuji tyto díly jejich staršími ekvivalenty.
Podívejte se na rozdíl mezi díly 3626bp01 a 3626p01: v MLCAD vypadají oba stejně (MLCAD však upozorní, že 3626p01 je starý díl), ale v renderu s LGEO vypadá starší díl *o mnoho* lépe.
Některé díly, jako 4085a, 4085b, 4085c, jsou velmi podobné, a obvykle není problém je kvůli renderu nahradit
(pozn.překl. dílem 4085). Kdežto jiné díly, jako 4081a a 4081b, vypadají stejně, ale ve skutečnosti jsou poněkud rozdílné. Obezřetně vyzkoušejte, které díly budete měnit.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1582303 Takto vypadá model renderovaný z dílů LDraw.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1582304 Tentýž model, avšak renderovaný z dílů LGEO. (Spusťte L3PAO znovu, se stejnými souřadnicemi kamery, jen zaškrtněte možnost LGEO.)
Pozn.překl.
- Mesh Enhancer: definice dílu v POV je úsek mezi řádky "#declare číslodílu
_dot_dat..." a následujícím "#end". V Mesh Enhanceru stiskněte "Clipboard" - z a do POV se přenáší klasicky Ctrl&C, Ctrl&V. V Mesh Enhanceru lze nastavit nejmenší úhel mezi plochami dílu, který se převede na oblinu. Je lepší začít větším a opatrně zmenšovat, jinak bude díl kulatý i tam, kde nemá být.