Výroční zpráva 2024

Založil Anatyt, 11.03.2025, 12:45:02

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Anatyt

Legu sa darí viac a viac. Aspoň tak to prezentujú. ;) Posielam celý text preložený prekladačom do češtiny, aby si každý mohol prečítať.


LEGO dnes oznámilo své roční výsledky za rok 2024, které odhalují mimořádný růst tržeb a provozního zisku. Následuje tisková zpráva:

To nejlepší vs. FY 2023

Tržby vzrostly o 13 procent na 74,3 miliardy DKK, což je způsobeno silnou poptávkou po jejím velkém a rozmanitém portfoliu, které uspokojuje stavebníky všech věkových kategorií a zájmů.
Spotřebitelské tržby* vzrostly o 12 procent.
Podíl na trhu výrazně vzrostl, přičemž LEGO Group trvale předstihla mírně klesající trh s hračkami.
Provozní zisk vzrostl o 10 procent na 18,7 miliardy DKK a zároveň se zvýšily strategické výdaje na udržitelnost a digitální technologie. Čistý zisk vzrostl o 5 procent na 13,8 miliardy DKK.
Volný peněžní tok činil 10,2 miliardy DKK. Peněžní tok z provozních činností se zvýšil o 24 procent, což podpořilo značné investice do nových továren a zařízení, včetně Vietnamu a USA.
Nákupy s certifikovanou hmotností** se více než zdvojnásobily z 18 procent v roce 2023 na 47 procent v roce 2024.
LEGO Group dnes zveřejnila své roční výsledky za rok 2024. Společnost dosáhla rekordních příjmů a provozního zisku, čímž předstihla trh s hračkami s výrazným nárůstem podílu na trhu. Dvouciferný růst tržeb byl tažen silnou poptávkou po velkém a rozmanitém portfoliu, vynikajícím provedením na trzích a odolným dodavatelským řetězcem. Aby společnost podpořila růst nyní i v budoucnu, zrychlila výdaje na strategické iniciativy.

CEO Niels B Christiansen řekl: ,,Rok 2024 byl pro LEGO Group výjimečným rokem a jsme velmi potěšeni naším silným výkonem. Dosáhli jsme rekordních špičkových i spodních výsledků, i když jsme zrychlili výdaje na strategické priority, včetně výrazného nárůstu nákupů udržitelných surovin. Tyto silné výsledky nás povzbuzují, protože nám umožní i nadále oslovovat více dětí s herními zážitky LEGO nyní i v budoucnu."

Tržby vzrostly o 13 procent na 74,3 miliardy DKK díky silné poptávce na trzích Severní a Jižní Ameriky, Evropy a Středního východu. Spotřebitelské prodeje vzrostly o 12 procent a výrazně předstihly trh s hračkami, který klesl o jedno procento.

Provozní zisk vzrostl o 10 procent na 18,7 miliardy DKK podpořený růstem tržeb, efektivitou z rozsahu, zvýšeným využitím aktiv a produktivitou. Toho bylo dosaženo, když se výrazně zvýšily výdaje na dlouhodobé strategické aktivity. Čistý zisk vzrostl o 5 procent na 13,8 miliardy DKK, což překonalo očekávání.

Peněžní toky z provozní činnosti vzrostly o 24 procent na 19,2 miliardy DKK z 15,4 miliardy DKK v roce 2023. Společnost investovala 9,0 miliardy DKK především do výstavby nových továren a rozšíření zařízení a kanceláří, což znamená nárůst o 8,5 miliardy DKK v roce 2023. Výsledkem byl volný peněžní tok ve výši 26 miliard DKK ve srovnání s 20,30 DKK.

Velké a rozmanité portfolio
Portfolio pro rok 2024 bylo vůbec největší LEGO Group s 840 produkty navrženými pro stavitele všech věkových kategorií a zájmů. Nejprodávanější motivy kombinovaly domácí a zábavní IP témata, včetně LEGO City, LEGO Star Wars, LEGO Technic, LEGO Icons a LEGO Harry Potter.

Společnost rozšířila svou botanickou sbírku LEGO, která přilákala nové stavitele a stala se obzvláště oblíbenou při příležitostech dárků.

Zážitek z hraní LEGO Fortnite se také rozšířil s uvedením prvních fyzických sad inspirovaných hrou a představením nových herních zážitků, jako jsou LEGO Islands a Brick Life. Od svého uvedení na konci roku 2023 LEGO Fortnite zapojilo více než 87 milionů hráčů.

Aby společnost využila vášeň pro sport, oznámila nová víceletá partnerství s NIKE, Inc. a Formulí 1, přičemž první sady budou uvedeny na trh v roce 2025.

Investování na dlouhou dobu

Investovalo do budování nezapomenutelnějších zážitků značky v maloobchodě: LEGO Group pokračovala v investicích do vytváření skvělých zážitků ve svých vlastních a partnerských kanálech. Otevřela nové maloobchodní prodejny a pořádala aktivity v obchodech u zvláštních příležitostí, jako je Valentýn a lunární Nový rok.
Rozšířený globální dodavatelský řetězec: LEGO Group rozšířila svou výrobní kapacitu ve stávajících továrnách v Mexiku, Maďarsku a Číně a pokročila ve výstavbě nových továren ve Vietnamu a Spojených státech. Testování systémů a zařízení ve Vietnamu bylo úspěšně provedeno ve 4. čtvrtletí a továrna bude uvedena do provozu na začátku roku 2025. Továrna ve Virginii v USA je na dobré cestě k otevření v roce 2027. Byla dokončena dvě nová regionální distribuční centra. Jeden v Belgii, který byl otevřen v červnu, a druhý ve Vietnamu, který bude otevřen na začátku roku 2025.
Posílené digitální základy: LEGO Group pokračovala v investicích do modernizace své technologie. To zahrnovalo vylepšení modelů předpovídání poptávky pomocí strojového učení a modernizace připojení k internetu v obchodech s cílem zlepšit maloobchodní zážitek hostů. Společnost se pustila do řady víceletých transformačních projektů s cílem modernizovat své základní technologické systémy v celém podniku.

Budování udržitelné budoucnosti

LEGO Group provedla značné investice, aby snížila svou ekologickou stopu a pozitivně ovlivnila budoucí generace. V roce 2024 byla polovina materiálů zakoupených pro výrobu LEGO kostek vyrobena z udržitelných zdrojů. To zahrnovalo 47 procent certifikované hmotnostní bilance, což představuje odhadovaný průměr 33 procent materiálu z obnovitelných zdrojů. Další tři procenta materiálu, který společnost používá k výrobě svých produktů, pocházela ze segregovaných udržitelných zdrojů***. V roce 2023 bylo 18 procent nákupů certifikováno hmotnostní bilance, což představuje odhadovaný průměr 12 procent udržitelných materiálů.

Ve snaze snížit emise uhlíku ve svých továrnách LEGO Group pokračovala v postupném ukončování vytápění zemním plynem v Dánsku, instalaci geotermální energie v Maďarsku a zvýšení kapacity solární energie v Číně, České republice a Dánsku o 43 procent. Společnost očekává, že v příštích několika letech uvidí pozitivní dopad těchto investic na emise, což pomůže dosáhnout jejího vědecky podloženého cíle.

Aby společnost LEGO Group přinesla výhody hry dětem v nouzi, v roce 2024 pozitivně ovlivnila více než 12 milionů dětí prostřednictvím darů produktů a učení prostřednictvím her.

Niels B Christiansen řekl: ,,Hra je důležitější než kdy jindy a byli jsme rádi, že Valné shromáždění OSN přijalo Mezinárodní den hry na podporu práva dětí hrát si. Náš mimořádný výkon v roce 2024 pomohl oslovit miliony dětí na celém světě radostnými zážitky z učení se hrou, které jim pomohou rozvíjet dovednosti, které budou potřebovat, aby prosperovaly."

(*) Spotřebitelské prodeje jsou prodeje produktů LEGO přímo spotřebitelům prostřednictvím obchodů a online ve srovnání s příjmy, které jsou měřítkem prodeje produktů LEGO zákazníkům včetně maloobchodníků.

(**) Certifikované materiály hmotnostní bilance se vyrábějí pomocí přístupu hmotnostní bilance, který kombinuje původní fosilní a obnovitelné suroviny, jako jsou použité kuchyňské oleje. Dodavatelé je smíchají, aby vyrobili materiál zakoupený pro výrobu produktů LEGO.

(***) Mezi oddělené udržitelné materiály patří bio-PE a arMABS, které se používají k výrobě flexibilních a průhledných prvků LEGO.