(WIP) LEGO a RC ovladače

Založil HD, 07.10.2024, 07:03:38

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

HD

Úvodem - Nejsem odborník na RC ani elektroniku. Vše co zde budu prezentovat jsou moje vlastní amatérské zkušenosti a znalosti které jsem nasbíral samostudiem různých náhodných amatérských a komerčních videí a článků. Jistě se mezi čtenáři najdou povolanější, kteří dokáží lépe vysvětlit proč a jak. Nejsem zodpovědný za to, co provedete se svým majetkem.
Pokud tady budu šířit polopravdy a mýty o zapojení komponent a tak ohrožoval svoji i vaši bezpečnost, a někdo na to přijde, prosím aby mne v komentářích opravil.

Stavebnicový systém LEGO není dimenzován pro přenos výkonu většího než dodávají originální motory. Pokud Vám jde o výkon a rychlost a sílu, zaměřte se prosím na širokou nabídku RC modelů.
Pokud ale i tak trváte na tom, postavit LEGO podvozek s RC elektronikou, nabízím níže své zkušenosti jak jsem na to šel sám. Odkazy na e-shop vedou vesměs na Aliexpress, odkud jsem si elektroniku pořizoval. Totéž, nebo alternativy lze pořídit i v lokálních e-shopech.

Takže - položme si základní otázku života, dálkově ovládaných modelů a vůbec - Co chci ovládat a jak s tím chci jezdit? - a výběr komponent přizpůsobte tomu. A jde se nakupovat.

0. Potřebné dovednosti
Nejdříve doporučím, ještě doma si zkontrolovat že zvládnete trochu toho základního pájení (spojit kabel-kabel), máte odvahu použít ne-LEGO díly a nebo zničit pár LEGO dílů. A možná že bude potřeba i jeden ochotný známý s 3D tiskárnou.

1. Co tedy budu potřebovat koupit?

V základu "jen" elektroniku a akumulátor. Aku je kapitola sama pro sebe, viz. níže.teď se ponoříme do výčtu základních komponent.
K ovládání je potřeba vysílač (Transmitter- Tx), přijímač (Reciever - Rx), kontrolér (Electronic Speed Controller - ESC). Je to tedy trochu složitější než Power functions, které je navrhováno jako hračka, ale ne o moc - jedná se také o hračky. :D