MAZ 543 M

Založil Tatrovák, 29.08.2024, 16:03:39

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Tatrovák

Predstavujem vám svoj ďalší výtvor, model Sovietskeho špeciálneho kolesového podvozku MAZ 543 M. Zo všetkej Sovietskej automobilovej techniky je zrovna MAZ 543 M môj najobľúbenejší, a staval som ho už mnoho krát avšak až teraz som mal prvý krá dosť súčiastok aj na dokončenie nástaby, tá je mimochodom centrálne veliteľské stanovište pobrežného delostreleckého komplexu A222 Bereg.

Len veľmi krátko k hístórií predlohy, MAZ 543 bol vyvinutý v minskom automobilovom závode v roku 1962, pôvodne ako nosič strategického raketového koplexu 9K72. V roku 1976 prišla verzia M, tá už bola široko využívaná rôznymi zložkami ozbrojených síl Sovietskeho zväzu, a slúžila ako nosič desiatok typov nástavieb (dá sa ľahko rozoznať podľa toho že už má len jednu kabínu na ľavej strane). Komplex A222 Bereg bol vyvinutý v závode SKB-2 podniku Barikády v roku 1987. Vzhľadom na politickú nestabilitu po rozpade Sovietskeho zväzu bol komplex prijatý do výzbroje až v roku 2003.

Delostrelecký komplex A222 bereg je určený na obranu pobrežia, ničenie námorných a vyloďovacích síl na prístupoch k pobrežiu, skladá s troch základných častí: 6-8 delostreleckých vozidiel(SDZ), jedno centrálne velitelské stanovište (CVS), 1-2 podporné vozidlá (MOBD), všetky časti sú na podvozkoch MAZ 543 M

Podvozok MAZ 543 M má konfiguráciu náprav 8x8, prvé dve nápravy sú riadené, všetky štyri sú hnané, všetkých 8 kolies je vybavených systémom centrálneho dofukovania. Motor D12-525A z objemom 38.9 litra a výkonom 525 konských síl vychádza z rodiny tankových motorov V2. Je možné ho štartovať stlačeným vzduchom aj elektrickým štartérom. Motor nadväzuje na trojstupňovú hydromeničovú automatickú prevodovku s dvojstupňovou redukčnou prevodovkou, náboje kolies majú vložené planétové reduktory. Hmotnosť podvozka je 19 ton, nosnosť 22,2 tony.

Môj model váži 5.1 Kg, na dĺžku meria 91 dier, na výšku 27 dier (po strop nástavby) a na šírku meria 23 dier (bez spätných zrkadiel). Poháňa ho 6 PF L motorov, riedenie ovláda jedno PF servo, jeden PF M motor v motorovom priestore podvozku poháňa pneumatickú pumpu s autoswitchom ktorá ovláda podpery nástvaby. podobný mechanizmus umiestnený v prednej časti skrine nástavby ovláda žalúzie motorového priestoru nástavby. Jeden PF M Motor zdvíha cez hrebňový mechanizmus platformu s anténnou a pozorovacou aparatúrou, jeden otvára strechu a jeden otáča s parabolou. Čo sa interiéru týka ten je bohužiaľ prázdny, jedna vec je že už by mi zrejme nevystačili súčiastky na dokončenie interiéru do takej formy ako by som si predstavoval, ale hlavne hmotnosť modelu je už bez tak veľká a chcel som aby si zachoval aj trochu jazdných vlastností.


Tatrovák

Tu sú ešte fotky motorových priestorov podvozku a nástvaby.

HD

To je pěkný malý obřík. 5kg to je už slušná váha. Poprosím opět o fotku podvozku. :) Kolik tlumičů je použito na jedné nápravě? :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Tatrovák

No veru, ale podvozok s tým bojuje celkom obstojne. Na prvej náprave sú 4 hard a 2 soft tlmiče, na druhej a tretej náprave sú po 4 hard tlmiče a na štvrtej je 6 hard tlmičov