Autor Téma: (Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva  (Přečteno 2270 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline peter

  • Trade Count: (22)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3494
  • Pohlaví: Mužské
  • Jiný už nebudu
    • ARTpeter.net
(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« kdy: 27.01.2017, 18:10:13 »
Už je tomu opravdu hodně dlouho, kdy jsem zde prezentoval zatím můj poslední MOC do tohoto vlákna. Budou to tak již skoro tři roky, co jsem zde představil své dva ARAL cisternové vagóny. Už v té době jsem ale věděl, že jednou, jednou je chci zapojit za nějakou tu parní mašinku, kterou jsem si chtěl také vždycky postavit.

Konečně jsem tak našel trochu času a během podzimu loňského a začátkem letošního roku, si konečně sestavil tu vlastní páru. Prvně jsem ji stavěl na klasickém 9V podvozku, ale jako asi většině mi vadili jen ty dvě nápravy. Sice motor má možnost přidat i prostřední, ale neexistuje dosud žádný jednoduchý díl, který by to umožnil a tak jejich fixace je velmi komplikovaná. Do dnešních dní tedy nechápu, proč tam ty díry vlastně jsou :-\

Proto jsem si řekl, že než s mašinkou vyjdu ven, tak ji ještě upravím i pro současný PF systém. Motor na první pohled vypadá stejně jako ten 9V (opomineme-li ten nutný kabel), ale zásadním rozdílem jsou kola, která se již k motoru musí dodat a to díky klasickým Technic osám. Díky tomuto, je možné použít osy delší a prostřední kola zafixovat pomocí vnějších "HalfBeam-ů". Lokomotiva je tak sice v podstatě široká 8 studů (reálně 7), ale to díky častým SNOT technikám, či různým zábradlím a jiným doplňkům, jsou vlastně i ty klasické 6-ti studové, takže mi to vůbec nevadí. Ostatně větší šířka vlakům velmi prospívá ;) Jedinou větší nevýhodou je nutnost v podobě stále připojeného vagonu, který vozí BBox a IR přijímač. Každopádně tři nápravy jsou hodně cool a lokomotiva stejně jezdí v nějaké soupravě, takže ten jeden vagon navíc se taky ztratí.

YouTube:


Brickshelf:
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Offline milanv

  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3360
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« Odpověď #1 kdy: 29.01.2017, 23:30:48 »
Ty tři nápravy vypadají opravdu perfektně, celé je to povedený nápad.
Fungovalo by v praxi tohle vylepšení? Nebo by to bylo pro prostředí kolo už moc "vaklavé"?
Edit: Samozřejmě nefungovalo, protože by to nadzvedávalo vlak na kolejích, už to vidím. Tak nic. Ale bylo to tak lákavé, když jsem viděl to tvé video a ten červený liftarm tam byl přes kola jak na opravdové mašině, jen se pohnout... :)
« Poslední změna: 30.01.2017, 07:47:40 od milanv »
Pán na Žlutém hradě

Offline peter

  • Trade Count: (22)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3494
  • Pohlaví: Mužské
  • Jiný už nebudu
    • ARTpeter.net
Re:(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« Odpověď #2 kdy: 30.01.2017, 09:20:03 »
Místo těch tebou navržených, by se dalo použít toto , ale problémem je, že se pak mašinka v rovině podvozku rozšíří už na 11 studů a to je opravdu hodně, proto jsem to ani já neudělal :-\
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« Odpověď #3 kdy: 30.01.2017, 09:32:57 »
Pěkná práce. Názorná ukázka že PF systém se dá dát i do malé lokomotivy.  A nemusí to vypadat špatně.

Online hobby

  • Trade Count: (8)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 905
  • Pohlaví: Mužské
Re:(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« Odpověď #4 kdy: 30.01.2017, 11:08:41 »
Fungovalo by v praxi tohle vylepšení? Nebo by to bylo pro prostředí kolo už moc "vaklavé"?

Absence originálních vlakových elementů pro pohybové soustrojí je velký nedostatek lega, u starých 12V vlaků se to řešilo. Náhražka technik díly je nehezká a nepříjemně lokotku rozšiřuje - postavil jsem jich hodně přes deset a veškerý pohyb udělal z non-lego dílů. Pořád lepší, než pure lego bez pohybu (což je popření principu páry). Ani Emeralda s technik-soustrojím (navíc s beznákolkovou nápravou!) se mi nelíbí a ani nejezdí dobře. Musíme počkat, zda to pány z lega napadne, vyrobit něco, jako byly staré vlaky, čekám na to léta  >:D

Offline sohibil

  • Lizard of Guilt
  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 457
  • Pohlaví: Mužské
  • Čo ťa nezabije, to sa vráti a skúsi to znova.
Re:(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« Odpověď #5 kdy: 02.03.2019, 01:04:02 »
Namala to byť náhodou nemecká rada 80? Pretože sa naňu dosť podobá.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

Offline peter

  • Trade Count: (22)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3494
  • Pohlaví: Mužské
  • Jiný už nebudu
    • ARTpeter.net
Re:(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« Odpověď #6 kdy: 03.03.2019, 20:01:30 »
Dobrý postřeh, ale obě odpovědi jsou správné. Lokomotiva byla totiž vyráběna v čechách plzeňskou Škodovkou pod označením 317 a to podle německé dokumentace, kde jezdila pod označením BR80 ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Offline PAKR82

  • Stavím rád já i můj syn, pro kterého to hlavně stavím, ale sám se zabavím
  • Trade Count: (0)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 49
  • Pohlaví: Mužské
Re:(Vlastní) PF/9V Parní lokomotiva
« Odpověď #7 kdy: 08.03.2019, 12:19:30 »
Do dnešních dní tedy nechápu, proč tam ty díry vlastně jsou :-\

Po asi 2 týdnech diskuze mi LEGO odpovědělo. Je to pozůstatek ze starých 12V motorů, kdy se tam doprostřed používalo speciální kolo. https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=bb12v2&idColor=11#T=S&C=11&O={%22color%22:11,%22iconly%22:0} např. u setu 7760 https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=7760-1#T=I