Obrátil se na mne (přes SZ) P4tr1cius s dotazem, trochu jsme to rozvinuli, tak převádím na veřejné, kdyby se někdo chtěl připojit dotazem nebo naopak svými zkušenostmi.
*** Dotaz:
rád by som ťa poprosil o radu. Rozmýšlam nad kúpou EV3 (či ako sa to v skratke píše Smajl). Som ale totálny amatér v tom. Dokonca nemám ani LEGO TECHNIC (teda iba jednu maličkú štvorkolku, ale tá sa nepočíta..).
Ide mi o to aby som to dokázal s deťmi nejako jednoducho ovládať. A to k tomu som ešte aj iba "normálny" používateľ PC.
Nebude to pre mňa neprekonateľný problém? Lebo to nechcem kúpiť a postaviť - A LEN ABY TO STÁLO A NIČ NEROBILO!...
*** Odpověď:
no, NXT i EV3 jsou určené pro děti, ale podle mých zkušeností je vhodné podpora dospěláka. Jeden režim je škola, kde se to používá pro výuku, doma pak je třeba prostě trochu dospělý pohled na svět.
Já k tomu přišel z klasického programování, takže některé konstrukce intuitivně chápu, ale naopak něco vím jak má fungovat, ale pomocí "dětských" nástrojů jo to mnohem náročnější. Ale to jsou až pokročilejší věci.
Výhodu EV3 vidím momentálně v tom, že v základu je k dispozici tuším 6 modelů + vzorové programování, čili minimálně měsíc času je co dělat a zkoušet to .... A po získání zkušeností je třeba se zamyslet a říct si - chci postavit "xxx", co bude dělat "yyyyy". Upravit nějakou původní konstrukci a změnit chování ... a takhle se to postupně učit ...
Výhodou je samozřejmě někdo v okolí, kdo se aspoň setkal s robotikou, protože ty mechanický a řídící principy zůstávají stejný.
Upozorním jen na jednu věc, co jsem přišel - soft k EV3 je mnohem náročnější na PC než ten původní pro NXT. Na mém Core2 notebooku cítím znatelné zadýchávání :-( Takže nějaký modernější komp nutný. Starý NXT soft běhá na Celeronu 1GHz/512 MB RAM.
Na NXT je v komunitě k nalezení obrovské množství rad/doporučení/nápadů a realizací, EV3 je přece jen přes měsíc stará novinka ... Ale je pravdou, že mnohem výkonnější.