(Vlastní) MAN Truck s návěsem

Založil Benik, 25.08.2013, 19:18:02

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Benik

Zdravím všechny
Představuji vám můj druhý výtvor z Lego Technic. Jedná se o model známého tahače značky MAN a třínápravového podvalníkového návěsu. O pohon stroje se stará XL Motor s dvoustupňovou převodovkou – 1. st. 2x 12z/20z 2. st 1x 12z/20z. Dále je v podvozku umístěn M Motor pro zatáčení a zvedání nápravy.  Model je samozřejmě ovládán přes IR ovládání. Návěs je z důvodu váhy řešen jednoduše, takže se najížděcí rampy (pomocí LA jako skutečnost) i vysunovací vzpěry ovládají ručně.
A ještě malá prosba pro ty co mají zde účet: http://www.us.lego.com/cs-cz/technic/gallery a líbí se jim můj model ať tam dají palec horem. Díky předem  ;) ;)

Parametry modelu:
Délka tahače – 345mm         váha – 1,6 Kg
Délka návěsu – 610mm         váha – 0,8 Kg
Celková délka – 830mm      celková váha – 2,4 Kg

Plutoone

#1
Podle mě povedené. MAN je poznat na první pohled. I když předek mi přijde trochu prazvláštní, ale mohou to dělat fotky. Návěs se mi líbí. Možná bych místo převodovky přidal druhé XLko. Jestli máš ještě nějaké díly, dodělej něco, co bude převážet. Bude to vypadat lépe ;) Avšak mám trochu obavy, že po naložení se podvalník prohne.

Plutoone

Už vím, proč se mi MAN nezdá nástavba nad sklem je moc vysoká, myslím, že snížení o 2 study by ji prospělo.

Benik

Díky za chválu i tvé připomínky. :D Jinak zkoušku zatížení podvlaníku jsem dělal a podle tvého správného odhadu se prohnul, takže žádné náklady dělat nemůžu i když by díly ještě byly. A druhá věc je ta že podvalník jsem udělal záměrně lehčí konstrukce. (Pro lepší jízdu)
A teď ke kabině, vybral jsi ten největší problém celého modelu. :D Mě osobně se ta nástavba taky nelíbí a taky můžu říct že o 2 study to posunout nelze možná o jeden. A taky nevím jestli ta sluneční clona není moc velká??

Plutoone

Proč by nešla snížit? Nic pod ní není. Clonu o stud zuž.

Benik

Citace od: Plutoone kdy 30.08.2013, 10:05:03
Proč by nešla snížit? Nic pod ní není.
To máš pravdu že pod ní nic není ale, tento zásah by znamenal předělání celý kabiny. Protože by se musel snížit A sloupek čelního okna, dveře atd. Takže bych to posunul jen o jeden stud, to znamená že bych vyhodil tu 9M beam (viz foto1) jestli by to pomohlo.
Jinak clona snížena (viz foto2)

Leko

páči sa mi to  :) možeš si robiť ,,C"čko prax s cúvaním s návesom zrejme už máš :D

Plutoone

Couvání s návěsem není úplně snadné. Kor, když máš někde najet na rampu, kde 5cm hraje velkou roli.  ;D

peter

Citace od: Plutoone kdy 11.11.2013, 08:44:13
Couvání s návěsem není úplně snadné. Kor, když máš někde najet na rampu, kde 5cm hraje velkou roli.  ;D

Jistě to není snadné, ale ne tak strašné jako couvat s vlekem. Couvání s vlekem (dvě nápravy, kde první je na točně a přes zápoj spojená s autem) je očistec a na to už řidič opravdu něco musí umět ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Anatyt


Plutoone


Plutoone

Citace od: peter kdy 11.11.2013, 10:18:45
Citace od: Plutoone kdy 11.11.2013, 08:44:13
Couvání s návěsem není úplně snadné. Kor, když máš někde najet na rampu, kde 5cm hraje velkou roli.  ;D

Jistě to není snadné, ale ne tak strašné jako couvat s vlekem. Couvání s vlekem (dvě nápravy, kde první je na točně a přes zápoj spojená s autem) je očistec a na to už řidič opravdu něco musí umět ;)
To ano. Návěs poslouchá mnohem lépe. Na druhou stranu Vlek je lepší na jízdu vpřed. Lépe kopíruje stopu vozidla a v zatáčkách se vejde tam, kam návěs ne.

Benik

Citace od: Anatyt kdy 11.11.2013, 10:28:12
A co teprve couvat s timhle? >:D
To mě docela zaujalo. Dobrá inspirace na příště. Na americký truck se chystám už docela dlouho ;D

Anatyt

To sú Austrálske Truck Trainy. :)

Benik

#14
Citace od: peter kdy 11.11.2013, 10:18:45
Jistě to není snadné, ale ne tak strašné jako couvat s vlekem. Couvání s vlekem (dvě nápravy, kde první je na točně a přes zápoj spojená s autem) je očistec a na to už řidič opravdu něco musí umět ;)
Mě jednou vyprávěl táta, že znal frajera, který dokázal couval s traktorem za kterým měl zapraženy 2 vleky!
A to teprve muselo být něco.  :o  :o

Plutoone

S vlekem za traktor se couve dobře, protože vidíš na oj. Se dvěma je to samozřejmě mnohem těžší. Me Nadruhou je zemědělec, ten by mám o tom mohl poreferovat.  :) Při žních tahaj určitě 2 vleky.

Měch

Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Plutoone

Toto jsem už kdysi viděl. Je to machrovinka. Osobně bych se tam neotočil ani bez toho vleku. Bráška, co má nacouváno kamionem víc, než já najeto po předu říká: tak to by mě museli každý večer osprchovat ;D Nicméně pán na videu má upravený závěs pro oj vleku. toto nelze se standartem udělat.

Hacislav

Citace od: Plutoone kdy 11.11.2013, 10:45:45
Citace od: Anatyt kdy 11.11.2013, 10:28:12
A co teprve couvat s timhle? >:D
Tihle nikam necouvou.

Jakto že necouvají?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=F0NRIRIBlr8#t=137

Někde jsem viděl video (trochu jako toto) o australském řidiči, kde postupně tak jak sbírá zkušenosti, tak řídí delší a delší autovlaky a vždy tam měl záběry jak couvá. :-)
moje fotky Rajče a Flickr - pinterest

Plutoone

Ok, ale ten couval jen aby se otočil na parkovišti velkém jak náměstí ( i tak to není sranda) ale nacouvaní někam napřesno kde je vůle 10cm (pod násypku, na rampu atd..) Ikdyž jsem viděl roadtrain na dobytek který couval na rampu, ale byl jen ze dvou návěsů, což na velkém place není poblém.