Vysokozdvižná plošina VP 27 (Failed)

Založil kladovec, 02.05.2013, 11:46:44

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

kladovec

Zdravím všechny nadšence Technicu. Začal jsem tvořit vysokozdvižnou plošinu VP 27 na podvozku
Tatra 815. Už před začátkem stavby jsem přemýšlel nad tím zdali to bude dobrý nápad a zdali se mi to zdaří (hlavně po stránce funkčnosti). Protože zásoba mých dílků není bůhvíjak obsáhlá je stavba plná kompromisů a nedostatků oproti originálu. Snažil jsem se však ze všech sil aby se to hýbalo a fungovalo tak jak má. Bohužel jsem však dosáhl limitů lego kostek, při vytaženém rameni se to všechno bortí a ohýbá, bez mé pomoci to nedrží. Xl motory ramena zvednou, ale ty se bortí na stranu (je to prostě moc vysoké a "vachrlaté". Ve složeném stavu to však vypadá, aspoň podle mého názoru, obstojně.
Tak pojďme si to stvoření přiblížit. Na pohon je připraven jeden XL motor, zatáčeni jeden M-kový. V útrobách podvozku jsou ještě dva M motory každý pro jeden pár boční podpěr - převod 1 ku 3. Pod fake V8 motorem je M motor pro jeho pohyb. Poslední M motor slouží pro otáčení ramene - šnekový převod. Přes točnu vede 50 cm prodlužovací kabel pro další dva IR přijímače. Ty ovládají dva XL motory pro zvedání ramene. Poslední M motor ovládá třetí nejkratší rameno. Samotný koš se u reálné plošiny naklání pomocí komplikovaného mechanizmu řetězy a táhly. Já jsem to vyřešil malým LA umístěným pod košem ovládaným manuálně.
Jsem připraven na vaše názory a kritiku. Ono to stejně dlouho nebude postavené a  zkusím to předělat. Myslel jsem na výsuvný žebřík, možná s košem na konci. Sice taková verze u T815 není, no ale uvidí se.
Více fotografií na: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=527292

Jamesek

Možná zkus zkrátit ramena plošiny (máš fotku předlohy? zdají se mi moc dlouhá), odstranit z ní motory a LA (převést vše na mechanické převody) a odlehčit koš .. pak by to mohlo začít fungovat. Tvým nepřítelem je váha na rameni, každá postradatelná věc musí pryč.

germik

A co zkusit zvětšit ohybovou tuhost ramen? Spodní/první je teď vysoké 5st, tak ho zvyš na 6, a vrchní tak na 4, + spojit jednotlivé pásnice šikmými stojinami - mohlo by to pomoci (otázka jestli to ty motory zvládnou) :-\
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Jamesek

Vzhledem k měřítku je rameno už tak dost široké, při zvětšení bude vyšší než zbytek auta.
Nějaká studless ramena mám na jeřábech a i při šířce 6 studů není pevnost nic moc ...

germik

#4
V tom případě aspoň to vrchní - na tu délku jsou IMHO 3 study prostě málo, a ty šikmé vzpěry by taky trochu pomohly ;)

Z té jedné fotky bohužel není moc vidět, počkám na zbytek - každopádně - vidím dobře že spodní je dlouhé 70 a vrchní skoro 100 studů?  :o
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

MÍLA

pokud to budeš předělávat na žebřík tak tomu vem jednu nápravu.
http://hzskoprivnice.wbs.cz/zebr_velky.jpg

kladovec

Tak tuhle Tatru s žebříkem jsem zatím neviděl. Zajímavé, popřemýšlím a uvidím. Jednu dobu přišel do úvahy i samotný jeřáb AD 28, ale tam by se musely předělat vzpěry. U jeřábu se vysouvají do boků a pak pístnice dolů jako u ostatních mobilních jeřábů.
Citace od: Jamesek kdy 02.05.2013, 13:02:55
Možná zkus zkrátit ramena plošiny (máš fotku předlohy? zdají se mi moc dlouhá), odstranit z ní motory a LA (převést vše na mechanické převody) a odlehčit koš .. pak by to mohlo začít fungovat. Tvým nepřítelem je váha na rameni, každá postradatelná věc musí pryč.
Stavěl jsem podle předlohy, kterou někdo vytvořil pro model 1:100. Kdybych vyndal všechny motory z ramen a vedl bych to čistě mechanicky, tak by se na té délce ramene hodně snížil výkon toho motoru a LA by to zřejmě neutáhly.
Citace od: germik kdy 02.05.2013, 14:41:20
A co zkusit zvětšit ohybovou tuhost ramen? Spodní/první je teď vysoké 5st, tak ho zvyš na 6, a vrchní tak na 4, + spojit jednotlivé pásnice šikmými stojinami - mohlo by to pomoci (otázka jestli to ty motory zvládnou) :-\
Spodní rameno je šířka 7 a výška 5 stud, horní 5 x 3 a pak 3 x 3 - je to málo. Ale platí větší rameno = větší váha = větší pevnost (větší možnosti vyztužení). Tohle vše by ale vedlo k další nestabilitě základny, ta by se musela zvětšit, zpevnit. Určitě by bylo přijatelnější postavit to ze studfull dílků, ty jsou zajisté pevnější, ale nevím zdali jsou i těžší (nemám zkušenosti).

kladovec

Heleme se co jsem našel za pomocí pana "Gůgla". Tak zkusím asi tohle.

MÍLA

Tu co si neviděl má zařazenou ve výjezdu HZSP Tatra Kopřivnice a.s., pochází z Jugoslávie a smontovali ho v Rakousku, to co našel si našel googlem je AL-60 Tatra TERRNo1, hasičský sbor Tomsk, od ruské firmy Požtechnika.

Plutoone

Podvozek se mi zamlouvá, možná by chtěla zpevnit přední část. Na rameno by se hodily pneumatické pístnice - vyvinou mnohem větší tlak, než LA. Ale chápu, že je nemusíš mít.

kladovec

Zdravím všechny, tak jsem to trochu předělal. Na teleskopický žebřík. Podvozek jsem nechal v původním stavu beze změn. Vím neodpovídá to originálu, ale nechal jsem to prostě tak. Zaměřil jsem se pouze na žebřík. Hlavní prvek je frame 5 x 7, který dává tolik potřebnou tuhost a pevnost. Rameno se neprohýbá a je i docela lehké. Rozměry šířka 9 a výška 6 studů. Výsuvná část je 3 x 5. Na začátku je připevněn XL motor pro vysunutí žebříku, má jistým způsobem působit jako protizávaží a pomáhat dvěma LA zvedat samotný žebřík. Nevypadá to moc esteticky. Tak a pusťte se do mě.

Fotografie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=527522

Video: http://www.youtube.com/watch?v=O-3uLtdNImI

MÍLA

Přidělej ten XL motor spíš pod žebřík než nad něj, bude to vypadat trošku reálnějc.

kladovec

Tak jsem to předělal. XL motor, který sloužil pro vysunutí žebříku jsem nahradil M motorem, protože to vysunutí přes převody zvládne i M-kový motor. Nyní pro zvedání používám dva XL motory, každý pro jeden LA. Převody jsou u obou stejné 2X 12 na 20.