Česká pošta - doručení na špatnou adresu

Založil Ondrej, 26.11.2012, 23:34:01

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Ondrej

Dobrý večer,
chtěl bych se podělit o nepříjemnou zkušenost a zároveň požádat o radu. Dne 12. 11. 2012 mi byla doručena na špatnou adresu doporučená zásilka, která nebyla určena do vlastních rukou. Nebyl jsem jakkoliv informován o tom, že zásilka byla doručena jinam. Toto jsem se dozvěděl poté, kdy mi bylo divné že zásilka nebyla doručena a dostal jsem tracking number 19. 11.. Poté co jsem zašel na poštu za vedoucí pošty s těmito informacemi, bylo mi sděleno, že zásilku podle razítka o předání převzala firma v naší ulici, cca 500 metrů od mého bydliště. Bylo mi řečeno, že tím, že ji převzali, za ni přebírají zodpovědnost a že se mám stavit tam. Když jsem se stavil na recepci firmy, bylo mi řečeno, že zásilku 14. 11. vrátili doručovateli České pošty. Vrátil jsem se zase na poštu se sdělením, že byla zásilka vrácena na poštu, bylo mi řečeno, že se mi druhý den dopoledne vedoucí ozve. Nikdo se neozval druhý den a tak jsem se vrátil na poštu, kde mi bylo řečeno, že zásilku u sebe asi má zaměstnanec pošty ze třídírny Praha Malešice, který zaskakoval, a nemůžou se mu dovolat. Byl jsem ujištěn, že se budou snažit zásilku dohledat a že těchto problému bylo více. Když se stále nic nedělo 22. 11. jsem na poštu zavolal a bylo mi sděleno, že večer pro zásilku jede k záskoku, který ji měl doručit původně a bude mi doručena následující den, tedy v pátek. Když ani dnes 26.11. nebyla doručena, vydal jsem se na poštu, kde nebyla ani vedoucí ani nikdo z reklamačního oddělení a jediný na koho jsem se dozvonil byla pokladní, která za vedoucí zaskakuje a přislíbila, že zítra zavolá až zjistí kde zásilka zase skončila.
Tracking:
Zásilka podána dne 07.11.2012 na poště xxxxxx.
Zásilka připravována na dodací poště 102 00 - Praha 102 k doručení.
Zásilka doručována dne 09.11.2012 poštou 102 00 - Praha 102.
Pokus o doručení neuskutečněn z důvodu potřeby upřesnění adresáta - zásilka připravena k opětovnému doručení.
Zásilka doručována dne 12.11.2012 poštou 102 00 - Praha 102.
Zásilka dodána dne 12.11.2012 poštou 102 00 - Praha 102.

Rekapitulace: od doručení na špatnou adresu 12. 11., doručena na špatnou adresu a dnes po 14 dnech, 3 návštěvách pošty a jednom hovoru na poštu zásilka nebyla doručena, nikdo mi není schopen říct, kde skončila.
Pošta Hostivař 102 je něco tak hrozného, stojí se fronta až za dveře, protože dvě okýnka nestíhají nával. Doručovatelé se neobtěžují zvonit a rovnou hážou výzvu o nezastižení. Když děda po páté hodině dorazil na poštu, že si chce vyzvednout zásilku když byl doma a nebyl zastižen, bylo mu řečeno, že tam ještě není že si má přijít zítra a podobné věci.

Chtěl bych prosím poradit s tím, kde si mám na toto jednání pošty stěžovat a na koho se mám obrátit. Toto jednání mi nepřijde vůbec seriózní od pošty 102 Hostivař.
Předem děkuji za rady a přeji ostatním, aby je tohle nepotkalo.

peki

Musíš podat reklamaci. Aby jsi mohl podat reklamaci musí tam být vedoucí. Trvej na řádném podání reklamace (jsou podle toho nějak hodnocený). 

Ondrej

Citace od: peki kdy 26.11.2012, 23:58:44
Musíš podat reklamaci. Aby jsi mohl podat reklamaci musí tam být vedoucí. Trvej na řádném podání reklamace (jsou podle toho nějak hodnocený). 
Děkuji, podám reklamaci co nevidět, až bude vedoucí zpět. Doufám, že to půjde sepsat všechno zpětně co doposud proběhlo.

Darth

Pošta má poslední dobou divné manýry. Dnes mi došel balíček, dovezli ho autem, protože byl na dobírku. Druhý balíček, který na dobírku nebyl, jsem našel lístek, že si ho mám vyzvednout na poště. Přitom doručovací pošta ta samá. To by je asi ubylo, kdyby do auta hodili i ten druhý balíček, když už ke mě jeli (podotýkám, že oba balíčky měly být doručovány v jeden den).

K tomu tvému případu - kdo jim podepsal převzetí? To tam byl nějaký člověk, co se jmenoval stejně jako ty? Jak přebírá odpovědnost převzetím? Jak vůbec můžou vydat zásilku, která je určená pro tebe, nějaké jiné osobě? Reklamaci, stížnost, možná bych zvážil i žalobu, pokud byla zásilka vyšší hodnoty.

Když si představím situaci, že nakoupím třeba investiční zlato v hodnotě 150 tisíc, zaplatím přes účet a nějaký blbý pošťák předá moji zásilku úplně cizí osobě v nějaké firmě půl kilometru daleko...

RTG

Ja by som zacal zvazovat este jednu variantu - rozhodit info, kto ma podobne skusenosti a podat nejaku hromadnu staznost na postu mozno dokonca zalobu.
Mne sa pred par tyzdnami stal obdobny problem, ked mi nezasielali postu na napisanu adresu, ale uplne na cudziu adresu. A ked som si nasiel dokonca otvorenu a prelepenu obalku pred dverami a nie v schranke, tak som sa im bol vyhrazat az zalobou. Odvtedy je to v poriadku, no nabruseny som a pokial mozem, tak postu vyuzivam minimalne. Radsej si zaplatim kuriera.
Aktualny Pocet dielikov: 47080
                    minifigov:     304

Zoufalec

Zjistil bych si e-mailový kontakt na vedoucí/odpovědnou osobu na poště a i na příslušného úředníka na ministerstvu vnitra, pod kterého spadá poštovní styk.

Pak bych sepsal e-mail, kde bych  poukázal na to, že stejný přijde i ministerskému úředníkovi viz. kopie a jestliže se i přesto nepodaří sjednat nápravu, budeš nucen kontaktovat příbuzného v médiích...

Jinou variantou je přijít na poštu, preventivně seřvat všechny, které potkáš a nehnout se od tama, dokud nedostaneš svoji zásilku případně naprosto konkrétní informaci, kde je a kdy ji budeš mít ty.

Buď jak buď - dej vědět výsledek. Zase si před vánocema začínají dělat co chcou.

MiP

Óóó jéjej... Co tu řešíte? Buďto se balík najde a vrátí se adresátovi, nebo se nenajde a adresát dostane prachy, na které byla zásilka pojištěna (v tomto případě 500Kč). Vím, že to nas*re, chyby se stávají a dělá je každý, ale vše se dá vyřešit bez typického českého řvaní a volání do televize...  ;D ;D
-------------------------------------------------------
MiP http://www.mipovo.cz - MiPova nabídka setů a dílů http://www.bricklink.com/store.asp?p=mip - BL shop MIPOVO

Ondrej

Dneska ráno hovor, že ho doručovatel fyzicky má od toho kolegy, ktetý doručil zásilku na jinou adresu. Dnes by mi měl být doručen. Další informace co jsem dostal je taková, že pošta s ním rozvázala pracovní poměr kvůli těmto chybám a po telefonu mi bylo sděleno že reklamaci může podat jen odesílatel.

pertboy

Citace od: Ondrej kdy 26.11.2012, 23:34:01
Dobrý večer,
chtěl bych se podělit o nepříjemnou zkušenost a zároveň požádat o radu. Dne 12. 11. 2012 mi byla doručena na špatnou adresu doporučená zásilka, která nebyla určena do vlastních rukou. Nebyl jsem jakkoliv informován o tom, že zásilka byla doručena jinam. Toto jsem se dozvěděl poté, kdy mi bylo divné že zásilka nebyla doručena a dostal jsem tracking number 19. 11.. Poté co jsem zašel na poštu za vedoucí pošty s těmito informacemi, bylo mi sděleno, že zásilku podle razítka o předání převzala firma v naší ulici, cca 500 metrů od mého bydliště. Bylo mi řečeno, že tím, že ji převzali, za ni přebírají zodpovědnost a že se mám stavit tam. Když jsem se stavil na recepci firmy, bylo mi řečeno, že zásilku 14. 11. vrátili doručovateli České pošty. Vrátil jsem se zase na poštu se sdělením, že byla zásilka vrácena na poštu, bylo mi řečeno, že se mi druhý den dopoledne vedoucí ozve. Nikdo se neozval druhý den a tak jsem se vrátil na poštu, kde mi bylo řečeno, že zásilku u sebe asi má zaměstnanec pošty ze třídírny Praha Malešice, který zaskakoval, a nemůžou se mu dovolat. Byl jsem ujištěn, že se budou snažit zásilku dohledat a že těchto problému bylo více. Když se stále nic nedělo 22. 11. jsem na poštu zavolal a bylo mi sděleno, že večer pro zásilku jede k záskoku, který ji měl doručit původně a bude mi doručena následující den, tedy v pátek. Když ani dnes 26.11. nebyla doručena, vydal jsem se na poštu, kde nebyla ani vedoucí ani nikdo z reklamačního oddělení a jediný na koho jsem se dozvonil byla pokladní, která za vedoucí zaskakuje a přislíbila, že zítra zavolá až zjistí kde zásilka zase skončila.
Tracking:
Zásilka podána dne 07.11.2012 na poště xxxxxx.
Zásilka připravována na dodací poště 102 00 - Praha 102 k doručení.
Zásilka doručována dne 09.11.2012 poštou 102 00 - Praha 102.
Pokus o doručení neuskutečněn z důvodu potřeby upřesnění adresáta - zásilka připravena k opětovnému doručení.
Zásilka doručována dne 12.11.2012 poštou 102 00 - Praha 102.
Zásilka dodána dne 12.11.2012 poštou 102 00 - Praha 102.

Rekapitulace: od doručení na špatnou adresu 12. 11., doručena na špatnou adresu a dnes po 14 dnech, 3 návštěvách pošty a jednom hovoru na poštu zásilka nebyla doručena, nikdo mi není schopen říct, kde skončila.
Pošta Hostivař 102 je něco tak hrozného, stojí se fronta až za dveře, protože dvě okýnka nestíhají nával. Doručovatelé se neobtěžují zvonit a rovnou hážou výzvu o nezastižení. Když děda po páté hodině dorazil na poštu, že si chce vyzvednout zásilku když byl doma a nebyl zastižen, bylo mu řečeno, že tam ještě není že si má přijít zítra a podobné věci.

Chtěl bych prosím poradit s tím, kde si mám na toto jednání pošty stěžovat a na koho se mám obrátit. Toto jednání mi nepřijde vůbec seriózní od pošty 102 Hostivař.
Předem děkuji za rady a přeji ostatním, aby je tohle nepotkalo.

Zdravím,
po podobném problému,jsem si zašel na poštu a vyplnil formulář,že pošta s naším jménem NESMÍ  být předána nikomu jinému.
Trochu jsem raději zvýšil hlas a již 15 let to funguje a všichni na poště,včetně balíkové to vědí.
Jinak po 7 dnech nedoručení bych požádal odesílatele o zahájeni reklamace  o nedoručení zásilky. Odběratel nemůže.

Ondrej

Citace od: MiP kdy 27.11.2012, 08:18:31
Óóó jéjej... Co tu řešíte? Buďto se balík najde a vrátí se adresátovi, nebo se nenajde a adresát dostane prachy, na které byla zásilka pojištěna (v tomto případě 500Kč). Vím, že to nas*re, chyby se stávají a dělá je každý, ale vše se dá vyřešit bez typického českého řvaní a volání do televize...  ;D ;D
Na poště jsem byl slušný a trpělivě čekám na zásilku. Nebrečím a nevolám do televize jen jsem se chtěl zeptat na postup co dělat a také se podělit o nepříjemnou zkušenost. Nejde o to jestli byla ztracena nebo ne ale o to, že balík má pošta a sama neví kde je a slibuje že se ozve a napraví to a nic se neděje. Typické české řvaní? Jde mi o to, aby se to nestávalo a když si nebudu stěžovat a žádat nápravu tak se nic nezmění. Nestěžuji si tu jen jak v hospodě, ale řeším to s poštou. Spíš Váš výrok o typicky českém řvaní mi pasuje na tu čtvrtou cenovou.

Aki

Citace od: Ondrej kdy 27.11.2012, 08:23:05
mi bylo sděleno že reklamaci může podat jen odesílatel.
Ano, reklamaci může podat pouze zákazník ČP. Tedy ten kdo platí poštovné a podáním uzavírá s ČP smlouvu. Být tebou tak se domluvím s odesilatelem a ihned reklamaci podám.
Ovšem pokud je problém s člověkem/doručovatelem, tak nevím zda se k zásilce nakonec dostaneš. Debilové pracují všude a ČP zaměstnává pár desítek tisíc lidí. Navíc je na ČP už vánoční provoz a tudíž neuvěřitelný blázinec.
Pokud by jste s reklamací vůbec neuspěli doporučuji spíš než si stěžovat na Ministerstvo vnitra, nebo do TV, podat podnět k Českému telekomunikačnímu úřadu. Ti na ČP dohlížejí a ČP z nich má opravdu vítr.

Systematik

Citace od: Aki kdy 27.11.2012, 09:53:43
Citace od: Ondrej kdy 27.11.2012, 08:23:05
mi bylo sděleno že reklamaci může podat jen odesílatel.
Ano, reklamaci může podat pouze zákazník ČP...
Reklamaci možná, stěžovat si ovšem můžeš taky, jako já:
Dobrý den,

bydlím na ... v Brně a zasílám fotografie zásilky, která mi byla odeslána z Německa
a aniž bych byl informován o tom, že dorazila a mám si ji vyzvednout, byla vrácena do Německa.
Zbytečně vynaložené poštovné činilo 111 korun.
K tomu dodávám, že poštovní schránka na ulici ... je běžně přístupná a řádně označená.

Žádám Vás tedy tímto o informaci, kdo je zodpovědný za vrácení této zásilky a jak je možné, že byla vrácena.

Žádám Vás také o sdělení, jakým způsobem mi bude refundováno poštovné.

S pozdravem
...

Dodávám, že na balíčku byla nálepka RETOUR CN 15 s českým a francouzským popiskem a zaškrtnutým ,,Nevyžádána".

Bohužel mi jen přišel dopis, že to určitě ne Česká Pošta a že prověřili toho, co k nám balíky nosí a ten o ničem neví
a že litujou že mi nemohou podat příznivější zprávu, bla bla bla.

Zásilka byla odeslána v krabici od lega, kde byla mimo jiné i děčínská adresa
a díky tomu, že odesilatel odflákl označení balíku, teoreticky mohlo
dojít k nějakému zmatku, ale tím se vracím k tomu základnímu. Je to o lidech.

P4tr1cius

Snáď by preboha malo stačiť, že toho chudáka, čo urobil "osudovú chybu svojho života", z pošty prepusili, či nie? Ten chudák z pošty možno celú noc nemohol spať lebo má doma malé dieťa (možno niečo iné), teraz ho vyhodili, a nebude mať na zaplatenie nájmu budúci mesiac... . Alebo si nebodaj niekto myslí, že tú zásielku za dvepäťdesiat doručil nesprávne naschvál?!

Ako bolo písané, určite takáto vec nepoteší (naserie), ale nech sa každý pozrie do zrkadla, spomenie si na svoje omyly. Ako mu vtedy dobre padlo, že mu to druhá strana s úsmevom na perách odpustila... (a nežijú na tomto svete iba arogantné hovadá).

(samozrejme, keby to bolo pravidlom, tak je to o niečom inom, ale toto už hádam pochopil každý sám)


Ondrej

Zatím jediná věc, která by pomohla předcházet těmto situacím je, jak psal pertboy, vyplnění formuláře o nedoručování jiné fyzické osobě mimo bydliště, které s vámi vyplní během chvíle a platnost je od druhého dne na 20 let (přibližně, nepamatuji si přesně kdy byl ten konec ale bylo to 30 něco).

Pošta má v poštovních podmínkách pro dodání poštovní zásilky, jejíž převzetí příjemce potvrzuje a která není
určená do vlastních rukou nebo do vlastních rukou výhradně jen adresáta toto:
článek 24, bod 4.
Nepodaří-li se poštovní zásilku s poštovní adresou podle čl. 4 odst. 2 dodat podle odstavce 2
nebo 3, podnik ji může vydat vhodné fyzické osobě, zejména některému z adresátových
sousedů, která souhlasí s tím, že poštovní zásilku adresátovi předá. Pokud se tato osoba
nezdržuje v bytě, kanceláři, provozovně nebo jiné uzavřené prostoře označené jejím jménem a
příjmením nebo příjmením shodným s jejím příjmením, musí způsobem podle  čl. 23 odst. 1
prokázat své jméno a příjmení.

Ondrej

Citace od: P4tr1cius kdy 27.11.2012, 10:39:28
Snáď by preboha malo stačiť, že toho chudáka, čo urobil "osudovú chybu svojho života", z pošty prepusili, či nie? Ten chudák z pošty možno celú noc nemohol spať lebo má doma malé dieťa (možno niečo iné), teraz ho vyhodili, a nebude mať na zaplatenie nájmu budúci mesiac... . Alebo si nebodaj niekto myslí, že tú zásielku za dvepäťdesiat doručil nesprávne naschvál?!

Ako bolo písané, určite takáto vec nepoteší (naserie), ale nech sa každý pozrie do zrkadla, spomenie si na svoje omyly. Ako mu vtedy dobre padlo, že mu to druhá strana s úsmevom na perách odpustila... (a nežijú na tomto svete iba arogantné hovadá).

(samozrejme, keby to bolo pravidlom, tak je to o niečom inom, ale toto už hádam pochopil každý sám)

Zaměstnanec vyhozen nebyl, bylo mi řečeno, že byl přesunut jinam, kde bude sekat další chyby, takto mi to bylo řečeno přímo od jedné z vedení pošty. Nebyl to prý jeho jediný problém, bylo toho víc ale jelikož má pošta podstav tak nabírá kohokoliv a zbytek se nestíhá. Kdyby to byl jediný problém, tak by neměl mít strach o místo, jenomže recepční firmy kde byla zásilka dodána říkala, že toho složil víc k nim. Další zásilky, které mu byly vráceny zůstaly u něho v autě. Toto bych viděl jako velké selhání a ne jen jednou. Chápu, že někdy se stane že se nezadaří, každému se to stane, ale když to onen člověk evidentně nezvládá tak nemá u pošty co dělat.

Aki

#15
Citace od: Systematik kdy 27.11.2012, 10:35:17
Žádám Vás také o sdělení, jakým způsobem mi bude refundováno poštovné.
Pokud jsi byl adresát, tak je to jako s tou reklamací. Tobě by nemohli refundovat nic. Ty jsi poštovné firmě (asi DP) neplatil.
Ptát se sice můžeš, ale to je tak všechno. Reklamaci musí podat odesílatel - i kdyby byl ze SRN.

MiP

Citace od: Ondrej kdy 27.11.2012, 08:52:40
Typické české řvaní? Jde mi o to, aby se to nestávalo a když si nebudu stěžovat a žádat nápravu tak se nic nezmění. Nestěžuji si tu jen jak v hospodě, ale řeším to s poštou. Spíš Váš výrok o typicky českém řvaní mi pasuje na tu čtvrtou cenovou.

Já ale nikde nepsal, že Ty řveš na poště... Nesmíš být příště tak vztahovačný ;D To bylo myšleno jako shrnutí nad dosavadním průběhem tématu - udělal to špatně? Ukamenujte ho!! Poštu vypálíme a uděláme kolem toho pořádný poprask!!  ;D ;D >:D

Předpokládám, že normání postup je: baílk nedorazil určenému majiteli, odesilatel podá žádost o reklamaci, pošta balík najde, dodá jej adresátovi, pošta balík nenajde, zaplatí částku, na kterou byla zásila pojištěna odesílateli, ten se vyrovná s adresátem, buďto mu pošle peníze z pojistky, nebo mu zašle nové zboží za peníze s pojistky. Tečka.
-------------------------------------------------------
MiP http://www.mipovo.cz - MiPova nabídka setů a dílů http://www.bricklink.com/store.asp?p=mip - BL shop MIPOVO

otaznik

Citace od: P4tr1cius kdy 27.11.2012, 10:39:28
Snáď by preboha malo stačiť, že toho chudáka, čo urobil "osudovú chybu svojho života", z pošty prepusili, či nie? Ten chudák z pošty možno celú noc nemohol spať lebo má doma malé dieťa (možno niečo iné), teraz ho vyhodili, a nebude mať na zaplatenie nájmu budúci mesiac... . Alebo si nebodaj niekto myslí, že tú zásielku za dvepäťdesiat doručil nesprávne naschvál?!

Ako bolo písané, určite takáto vec nepoteší (naserie), ale nech sa každý pozrie do zrkadla, spomenie si na svoje omyly. Ako mu vtedy dobre padlo, že mu to druhá strana s úsmevom na perách odpustila... (a nežijú na tomto svete iba arogantné hovadá).

(samozrejme, keby to bolo pravidlom, tak je to o niečom inom, ale toto už hádam pochopil každý sám)


To si děláš srandu, ne? Chyba se může stát, ale poskytovatel služby by jí měl adekvátně řešit, což se v tomto případě rozhodně nestalo.

blindmelon

Problém je v tom, že pro mě, jako zákazníka to, že propustí pochybyvšího zaměstnance,  nic neřeší. To je v rámci jejich vztahu a nějaká lítost zde není na místě, protože můj smluvní vztah, resp. odesílajícího, se váže k právnické osobě, nikoliv k jednomu jejich konkrétnímu zaměstnanci. Navíc kvůli jedné špatně doručené zásilce asi nikoho nepropustí, těch problémů muselo být víc.
Hezký den, Blindmelon

Ondrej

Pro doplnění: Dnes v 17 hodin byla zásilka doručena s vysvětlením a omluvou, že to byla chyba zaměstnance, který toho nasekal tolik, že už 14 dní dohledávají zásilky, které se nedoručily. Bylo mi řečeno, že se jich zatím spoustu nenašlo a další problém byl v tom, že řidiče nebylo možné sehnat.
Dodání domů trvalo 20 dní a pochybuji, že kdybych je tolikrát nepopoháněl bych ji viděl dříve. Nikomu tohle to nepřeji a doufám, že to byl ojedinělý případ, ale jak tak koukám, tak asi bohužel nebudu poslední.

blindmelon

Hezký den, Blindmelon

Ondrej

Citace od: blindmelon kdy 28.11.2012, 00:30:24
Snad aspoň bude obsah vpořádku.
Obsah samozřejmě v pořádku, i zvenku to vypadalo netknutě, zacházelo se s tím určitě dobře. Teda spíš nezacházelo nijak, když pak zůstal v poštovní dodávce.