Převodovka pro 8x8

Založil dwo, 27.07.2012, 23:45:42

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

dwo

Neřešil někdo z vás převodovku pro těžké nákladní auto? Mám 4 XL pohon a potřebuju to nějak rozumně rozpohybovat. Řadit bude počítač. Chtěl bych vymyslet co nejefektivnější variantu při zachování kompaktních rozměrů, pozvolného odstupňování a možnosti přenosu velkého točivého momentu. Jelikož motory budou bez regulace a poběží naplno, přemýšlím o použití spojky.

XL motor na <převodovka> na 20z na 28z diferenciál, z něho redukce 12z na 36z a na kola z unimoga.


Rastwo

Sarielova dvojrychlostna prevodovka. Mal som ju v jednom mensom trucku a fungovala paradne. Ak neunesie silu tych motorov tak daj dve  ;D
Ementál je syr, ktorý má diery. Čím viac je dier, tým menej je syra. Čím viac je syra, tým viac je dier. Teda: Čím viac je syra, tým menej je syra.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=rastwo http://www.youtube.com/user/Rastwo666

dwo

tak jsem se nakonec pustil do dvojspojkové převodovky, akorát ta kompaktnost se tam jaksi ztrácí

Jamesek

Dělat převodovky u aut s elektromotorem mi přijde příliš složité. Není jednodušší řídit výkon elektronicky?

dwo

Ne, protože mi přestal fungovat IRLink senzor.

dwo

IRLink senzor jsem nakonec pořídil nový a pomocí 2 IR recieverů ovládám 4 XL motory.

Vyhodil jsem tedy převodovku a bohužel jsem se vykašlal i na mezinápravový diferenciál, a nechal všechny 4 nápravy napevno, což byla chyba. Nepřidala tomu ani synchronizovaná závěrka diferenciálů. Auto vyjede při své obludné hmotnosti bez problémů 100% stoupání, bohužel ve chvíli, kdy jsem diferenciály zkusmo uzavřel (na tuhém rovném povrchu) prasknul mi jeden kardan na poloose druhé nápravy.

Jako řešení vidím v oddělení náprav a přidání uzávěrek (nikoliv diferenciálů), tak aby se daly připnout první dvě zatáčecí nápravy. Ještě váhám, jestli vůbec nechat uzávěrku na zatáčecích nápravách. Asi budu muset dotáhnout do funkční podoby systém pro omezení momentu. Na to že jsem původně zamýšlel měřítko velikosti 8421 a skončil na kolech z unimoga, tak je tam safra málo místa.




alcarmo

Citace od: Jamesek kdy 23.08.2012, 12:36:26
Dělat převodovky u aut s elektromotorem mi přijde příliš složité. Není jednodušší řídit výkon elektronicky?

Primárním účelem převodovky je zvýšit kroutící moment, ne snížit rychlost. U Lego motorků lze elektronicky řídit pouze počet otáček => rychlost...takže si myslím, že se vyplatí ji tam dát.

dwo

Krouťáku mám dostatek, spíš budu místo převodovky řešit jen to odpojování náprav. O převodovce bych uvažoval ve chvíli, kdy bych dal pryč redukce. Nejsem si pak ovšem jistý, jestli by přenos síly ustály (nové) diferenciály.
On je celkem problém, že se člověk v těchto rozměrech a hmotnostech pohybuje na samotné hranici vlastnosti materiálu. Asi mi nezbyde nic jiného než provést měření a pár součástek zničit abych našel ony limity.


otaznik

Limity se mění podle potřeby, stačí malý náklon, překážka a je vše jinak.

dwo

Myslel jsem limity pro kroutící moment, tj. právě situace, kdy to bude překonávat překážku. Pro začátek jsem postavil elektronický omezovač.