(Vlastní) Avia Truck Trial Speciál

Založil eNTy, 11.03.2012, 22:41:30

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

eNTy

Představuji svůj letošní speciál pro LTTT. Volnou předlohou byla poměrně netypická Avia, jezdící velký Trial.
Auto používá nová kola z Unimogu, pohon 4x4, uzamykatelné diferenciály. Pohon 1xPF XL, převod na kola 1:7,2.
Zatáčení 1xPF M, aktivní volant.

Pro rychlý servis a nastavení se auto rychle a snadno rozloží/složí na: přední náprava, zadní náprava, šasi, kabina

Testování mne zatím baví, cvičně jsem docela úspěšně projel jednu sekci z posledního ročníku LTTT.

Další foto zde, včetně dnešního testování


peter

No ... zajímavé, ta předloha je opravdu hodně volná a podoba zde není skoro žádná :-\ Každopádně na vozidle nevidím jednu velmi důležitou součást a tou je přední nárazník a přední záchytný bod pro vyproštění. Bohužel za přední nárazník nelze považovat přednější část kabiny, která následně pokračuje k podvozku.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

dwo

Jestli byla předlohou Avia, kterou mě svezl Čáp, tak to byla opravdu hodně volná předloha  ;)

eNTy

Citace od: peter kdy 12.03.2012, 08:31:13
Bohužel za přední nárazník nelze považovat přednější část kabiny, která následně pokračuje k podvozku.

Proč ne? Splňuje všechny 4 body pravidel:
- je širší, než 24 studů (25)
- je z liftarmů
- je pevný (chytnutím za jeden konec lze zvednout celé auto)
- splňuje požadavky stran umístění vzhledem k přednímu kolu.

Záchytný bod tam je, ale na fotce je špatně vidět, nicméně je snadno přístupný i pevně uchycený (auto na něm uvisí) :)

peter

#4
Bohužel nyní pravidla splňuje a tak projde. Nepředpokládal jsem totiž, že se někdo pokusí nárazník vestavět přímo do kabiny a tak v podstatě tuto samostatnou součást vozidla zrušit. Od dalšího závodu bude pasáž o nárazníku v pravidlech proto doplněna.

Podle dostupných fotografií, tam nejspíše nějaký záchytný bod je, avšak nesplňující bod 4. pravidel:

Citace... Všechna vozidla musí být vybavena jedním vyprošťovacím nebo tažným zařízením na přední a zadní straně. Pro upevnění "háku" při vyprošťování je povinný důkladně připevněný a zároveň dobře přístupný díl #3176 nebo #2905 nebo #32069. ...

Bohužel jak píšeš, tak předlohu jsi pojal volně. Proto pokud vozidlo nedozná výrazných úprav, nebude do závodu připuštěno, jelikož výrazně porušuje pravidla o vzhledu vozidla:

CitaceVozidla v kategoriích S musí být inspirována skutečným nákladním vozem a tak jejich obrysové linie kabiny i vzhled musí být v co nejpodobnějším poměru zachovány.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Colonel32

Pokud si necháš na zakázku postavit takový náklaďák ve skutečnosti, jen abys nemusel předělávat model, tak máš u mně nehynoucí respekt.  >:D

Plutoone

Věřím tomu, že je auto v terénu dobré. Ale co se vzhledu týče, tak je to dosti podprůměrné ???

eNTy

Citace od: peter kdy 12.03.2012, 14:27:43
Bohužel nyní pravidla splňuje a tak projde. Nepředpokládal jsem totiž, že se někdo pokusí nárazník vestavět přímo do kabiny a tak v podstatě tuto samostatnou součást vozidla zrušit. Od dalšího závodu bude pasáž o nárazníku v pravidlech proto doplněna.

Nechci být za šťouru, ale není mi opravdu jasné, co je na tom problematického že by se snad kvůli tomu musela měnit pravidla, to to radši opravím.

Nárazník a jeho upevnění se koncepčně nijak neliší například od auta, s kterým jsem jezdil minulý LTTT. Kabina je přichycena jak k šasi, tak k nárazníku, takto jsem to měl vždy.

Jediný rozdíl je, že vzhledově vypadá nárazník jako součást kabiny, což je irelevantní a nemá absolutně žádný vliv na funkčnost ani nárazníku, ani kabiny. Pokud je toto problém, tak samozřejmě rád auto upravím.

To že jsem na jedné fotce dal kabinu s nárazníkem naráz snad není problém. Stejně tak jsem mohl rozložit auto na šasi+nárazník a kabinu zvlášť. Kabina je k nárazníku přichycena dvěma piny. Nárazník je k šasi přichycen na 4 místech.


Záchytný bod je tvořen dílem 2905/technic triangle na obou koncích auta. Nejsem si jist tím, co znamená dobře přístupný, ale počítám, že něco ve smyslu: lze snadno a přímo zaháknout lano, např. do jedné sekundy. Pokud je to nějak jinak, sem s tím, ať to opravím.


Co se týče výtky k vzhledu, tak kritiku beru a budu se snažit kabinu přestavět na něco věrnějšího, ač jsem na modelování levý. Na mou omluvu, přišlo mi, že zrovna tohle se nikdy moc vážně nebralo a o věrnosti předloze některých aut jsem měl vážné pochyby a hodnocení bylo značně subjektivní. Nicméně uznávám, že rozhoduje subjektivní názor ředitele závodů, takže zpět k rýsovacím prknům  :)

eNTy

Tak jsem si vzal výtky směrem k vzhledu za své a v potu tváře zplodil cosi, co už snad při troše dobré vůle tu Avii připomíná.
Představuji Avia Evo II  :D
Také jsem se snažil více vzhledově oddělit nárazník od kabiny, ale zrovna tohle auto je má splývající.

Jinak domácí trénink nejvíce odnáší 16 zuby, už jsem zničil čtyři. Naštěstí mám objednáno hrst těch nových, které jsou snad pevnější, ale pak zas odejde něco jiného. Venku je situace lepší, tam kola spíše podklouznou a převody se uchrání, domácí povrchy drží festovně.


Plutoone

Vzhled jsi opravdu vylepšil. Gratuluji.

peter

Jsem rád, že jsi si vzal připomínky k srdci a nehodil vše přes palubu. Vozidlo vypadá opravdu mnohem lépe.

Zároveň budu rád, když si z tohoto příkladu vezmou ponaučení všichni další případní soutěžící. Čas na stavbu vozidel byl více než dostatečný. Věřím proto, že se zde na fóru již brzy ukáží další závodní vozy. Byl bych opravdu nerad, abych musel někomu jeho nadšení pro první závod zmařit např. z výše uvedeného problému. Mějte na paměti, že prostor pro případné opravy se již neúprosně krátí!
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

eNTy

Evo III.
Kabina upravena na poměry dle předlohy za cenu zrušení aktivního volantu.
Váha se zátěží okolo 1200g. Stoupavost 50°, boční náklon 50°.


Bery

Teď už to vypadá suprově, dobrá práce.   :)
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

eNTy


Systematik

Původní verze připomínala spíš Robur http://en.wikipedia.org/wiki/Robur_%28truck%29, tahle nová je povedená :D