(Vlastní) 4x4 v2 ala LTTT

Založil mike.kup, 07.05.2010, 14:24:45

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

mike.kup

Zdravím.
Nedávno se mi podařilo vcelku levně sehnat 4958 Monster Dino, což pro mě znamenalo příchod druhého XL motoru. Možná si vzpomenete, že jsem již předtím stavěl nějaké pokusy o silnější auta ala LTTT, ale jen dva M motory a jeden XL toho moc nezvládly při těch mých váhách aut.
Tak jsem si teďka postavil zase něco nového ale s pohonem 2xXL. To něco je jen podvozek bez kabiny a nějakého "hezčího" tvaru, či snad nedejbože s povinnými LTTT prvky.
No ale proč to sem píšu. Při vašich prezentacích jsem si všiml, že často používáte redukci šnek - 24z a pak to nějak (např. přes kardany) ženete k řízeným nápravám a pak třeba řešíte, jestli to ty kardany vydrží či ni.
Tak jsem zkusil to udělat trochu jinak: dát šneky a 24z hned ke kolům čímž se všechny kardany odstranily. Prolezl jsem nemalou část Brickshelfu a toto jsem nikde nepotkal. Ale zřejmě jsem hledal blbě.
Já na LTTT závody k vám do Prahy bohužel nikdy nedojedu, tak si říkám, že možná by tenhle nápad třeba někdo mohl zkusit u nějakého svého "P" auta a pak poreferovat, jestli to v zátěži hned někde umřelo, či nikoliv.
Nebo jen tak zde na fóru, co si myslíte vy, zkušení LTTTkaři?
Přeji pěkný den. Michal

hadato

Vypadá to zajímavě, hlavně už asi odpadne problém s lámáním koleček v diferenciálech.
Ale nepřijde mi to jako nejlepší řešení, protože průchodnost vozidla terénem nebude z nejlepších, kvůli světlé výšky hned u kol, která není ideální. také použití množství koleček mezi nápravami bude klást dost velký odpor.

ass

Obdobně řešený jsem měl pohon auta v prvním ročníku KTT ve třetím závodě. Nebylo to sice ideálně zpracované, ale fungovalo obstojně. Pokud by se tento systém dovedl ke konstrukční dokonalosti, bude mít jedinou neodstranitelnou závadu, kterou bude odpor kol při zatáčení.

tRilobit

Můj celkový dojem je takový divný...vypadá to jako nějaká krabice s koly.
Převody: V pohodě, ale je blbé, že ti kola visí na hnané hřídeli. (Ale to asi každému)
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

mike.kup

K odpovědím.
Bohužel mé schopnosti designu stojí poměrně za pytel, takže té krabicovosti se asi jen tak nezbavím a navíc ta krabicovost asi nejvíce vznikla při snaze dostat těžistě co nejníže. Ten odpor při zatáčení: všiml jsem si, že se tomu modelu lépe zatáčí, když jede "pozadu", tedy se zatáčenou nápravou vzadu. Ale kdyby zatáčely všechny 4 kola, bylo by to asi nejlepčí. Těch 7 16z podle mě kladou nejmenší odpor ze všech možných kombinací ozubených kol. No a ta světlá výška, holt malý kola no. Ale možná by to šlo nějak ještě upravi.

stambi

Citace od: mike.kup kdy 07.05.2010, 14:24:45
Tak jsem zkusil to udělat trochu jinak: dát šneky a 24z hned ke kolům čímž se všechny kardany odstranily. Prolezl jsem nemalou část Brickshelfu a toto jsem nikde nepotkal.
už nemálo let se snažím o totéž, vesměs všechny moje řešení vycházejí ze šneků na kolech, navíc se pokouším zapojit velká kola, ne tyhle "drobečky"  >:D a už mám asi i prošláplou cestu, jen najít čas a dotáhnout to do konce, uděláme si v Brně svoji Trial sekci  ;) ;)  jen se přimlouvám za full remote omezení, žádné přiblblé dráty... štambi

grohl

Na slunci a při přejezdu překážek teprve oceníš "přiblblé dráty" a ušetřených dvacet deka.

Bery

Jo taky si někdy říkám. že to přestavím. Na sluníčku je dosah tak 1 metr což me dost ...
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

Kiko97

Tak sa bude jazdiť v noci a každý budem mať povinne 2 sady PF svetiel  ;D

jakpet

Citace od: Kiko97 kdy 10.05.2010, 19:42:37
Tak sa bude jazdiť v noci a každý budem mať povinne 2 sady PF svetiel  ;D

To neni špatnej nápad!

Bery

 No jako oživení dobrý ;D a dvě sady nestačí.  :)
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

jakpet

Mohl by si rozhodnout závodník, jak si to osvětlí. Kdo by tam měl šest sad, tak by měla zase větší spotřebu. Jinak si myslim, že tři dobře umístěný sady stačej.

mike.kup

S trialem v Brně souhlasím. Taková Stránská skála je k tomu v některých úsecích jako stvořená. Mě by to ohýbání k modelu při dálkovém ovládání ani tak nevadilo, ale je pravda, že kdybych se zbavil BB z modelu, dost by mi to ušetřilo návrh i následnou práci. Buďto bysme měli svoje pravidla, nebo převzali od Petera (ale to by mi asi musel někdo ještě vysvětlit pár drobností, co jsem moc nepochopil, bo v reálných autech se nevyznám), ale protože by to asi bylo víc o zábavě než o soutěžení a vozů by asi nenastartovalo tolik jako v Praze, tak pravidla asi svoje a volnější. (že bych rovnou postavil i něco s 8mi koly, když mám jen ty "drobečky") Světla nemám to po mě nechtějte. A jestli jo, tak si potom zklohním svoje vlastní neLEGO. Už tak bych si musel asi koupit 12x baterky/akumulátory a nějaké ty 8886 prodlužovací kabely.

eNTy

Myslím, že nemá smysl startovat další souběžný ročník trialu, stačí navrhnout lokalitu Petrovi a když vás bude víc, tak se může třeba příští rok udělat jeden závod z ročníku v Brně. Letos se 3 z 5 závodů jedou MIMO Prahu. Jinak do Prahy jezdí závodníci na trial i z větší dálky než z Brna...

mike.kup

Ne, že nový ročník či něco takového. Spíš že se jednou místo v Drakovi setkáme na Skále, pokud se bude chtít. Jinak dáme scuka jen se Štambim a bude.

stambi

Citace od: grohl kdy 10.05.2010, 18:42:26
Na slunci a při přejezdu překážek teprve oceníš "přiblblé dráty" a ušetřených dvacet deka.
to rozhodně ne, odlehčení je pro mě stejná zbabělost jako používat nelego zdroje, a slunce 27KHz nevadí (mě vadí těch 27 místo 44, to trochu kazí dosah...)  ;) š.