(Vlastní) FTTS International (LTTT)

Založil grohl, 28.04.2010, 18:21:37

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

grohl

FTTS INTERNATIONAL
Po dvou a půl týdnech jsem konečně vypotil auto pro LTTT. K pohonu slouží jeden Buggy motor a k zatáčení jeden M. Obě nápravy jsou kyvné a ke stabilizaci slouží gumičky. Sice tohle řešení mi není zrovna blízké, ale je vysoce funkční. Jen ještě vzadu je třeba trochu přitvrdit. K funkcím ještě patří čelní světlomety připojené ke stejnému uzlu jako Buggy motor. Testy venku probíhaly dobře první dvě minuty a pak mi začly klekat baterie a auto se již ve vysoké trávě zastavovalo. Netuším vůbec, jaký úhel náklonu má vůz zvládat, ale asi dvakrát jsem ho dneska převrátil. Konstrukce naštěstí bez potíží odolala. V domácím prostředí zvládá úhel 43° a pak už kola více prokluzují než stihnou vyjet.

Technická data:
Šířka v místě kol a nárazníku 24 studů.
Rozvor 25 studů.
Celková délka 44 studů.
Hmotnost 910g ale ještě přibydou disky na zadní kola a možná ještě nějaká drobná zpevnění.
Nájezdový úhel vpředu činí 51°
Vzadu 56°
Přejezdový 29° (vše dle stránky Nico71)
VIDEO
Foto předlohy:





Měch

Jak máš vyřešené zatáčení ? Vidím M motor mimo nápravu a v točně není diferenciál..???
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

grohl

Zatáčení je vedené vrchem a M motor je stejně jako mechanismus zatáčení  ukotven k rámu, ve kterém se kýve přední náprava.

grohl

SOS
Povedlo se někdy někomu poškodit Buggy motor? Večer se mi kousl do převodů klacík, aniž bych si jej všiml a teď jakmile se auto přiblíží překážce, dojde ke ztrátě výkonu a zastaví se. Baterie jsou nabité a zkoušel jsem i nové suché články. Otáčky motoru bez zátěže se zdají být v pořádku, ale nemám tu nic, čím bych je přesně otestoval.

peter

Nejprve bych zkusil prohodit Bbox. Pokud to bude dělat i s jiným, tak je nejspíše poškozená tepelná pojistak v motoru => doporučuji vymontovat. pokud to s jiným Bboxem přestane, tak je nejspíše poškozená pojistka v tom původním Bboxu => doporučuji vymontovat.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

grohl


ass

Citace od: grohl kdy 28.04.2010, 21:57:21
Ajtakrajta-neumím a neumím :(

V těch 14 x 4 x 4 boxech stačí vyndat ten odporový plíšek, na nový bbox má xtepn01 na svém blogu návod a na pojistku v buggy motoru tu tuším někde měl návod peter.

eNTy

Každopádně jak v novém bboxu, tak v buggy se při odstraňování pojistky bez pájení neobejdeš. Ten link na úpravu bboxu: http://blog.tepper.cz/archive/2008/11/11/maximalizace-vykonu-lego-motoru.aspx

grohl

Ten link už jsem si našel, ale horší to bylo vyhledávat podle uživatele. Si tady někdo mění jména jak sňatkovej podvodník. :)

grohl

Vypadá to, že jsem podráždil motor více, než je zdrávo, protože napojený XL na stejném BB se nezastaví ani za boha. Takže to zkusím celé překopat a když to nepůjde, mám už od Shmadea slíbenou náhradu.
Peter: nemohl bys mi poslat link na tu úpravu buggy motoru? Nemůžu to najít.

peter

Citace od: grohl kdy 29.04.2010, 09:47:10nemohl bys mi poslat link na tu úpravu buggy motoru? Nemůžu to najít.

Jistě - zde ;) : Pozor na nový Motor ze sady 8287
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

grohl

Tak opraváře už jsem si našel, ale stejně auto přestavuju na pohon pomocí 1 XL (jestli to teda má význam). Bohužel zbytek mých motorů trčí v Roztokách.
Jen mě napadlo, jestli si myslíte, že XL na přímo je na tom výkonově +- stejně jako Buggy, který je třikrát zpřevodován do pomala pomocí kombinace bevel 12 na 20 ???

Shmade

#12
Podle toho na kterym výstupu máš ten buggy motor, jestli na tom vzdálenějším (pomalejšim, silnějšim), tak při zanedbání ztrát by si měl mít po těch třech redukcích krouťák 55 Ncm, XL napřímo má 40 Ncm, když budu počítat účinnost jednoho převodu 90%, tak je to v podstatě stejný, jestli to máš na tom rychlejšim výstupu, tak je XL silnější určitě.

grohl

Bylo to na rychlejším. A už po mnohokráté díky.

eNTy

Moc pěkné auta, blatníky jsou super. Gumičkové pružení je super díky možnosti jemného ladění, má to ale takový jiný "chod", kde gumičky se vrací do neutrálu nejdřív hrozně rychle a na konci skoro vůbec. Pružinový tlumič je takový...lineárnější?

grohl

Mně bohužel nevyhovovaly ani jedny tlumiče a vracet se v závěru taky moc nechtěly :( Gumičku si navíc uchytíš, kde je zrovna místo.

grohl

Kabina zkrácena o dva study, prodloužena korba a vylepšená konstrukce celého rámu. Zjistli jsem totiž, že v jedné (sice nepříliš časté) situaci má přední náprava tendence opouštět konstrukci vozu. Fotky a přihláška zítra a pak se děj vůle boží.

otaznik

Citace od: grohl kdy 01.05.2010, 18:17:43
Zjistli jsem totiž, že v jedné (sice nepříliš časté) situaci má přední náprava tendence opouštět konstrukci vozu.
;D
Měl jsi to tak nechat.

grohl

By se ti líbilo, škodolibče, viď? grohl jede a jeho vůz předvádí atomární rozklad.  >:D

otaznik

Citace od: grohl kdy 02.05.2010, 03:46:24
By se ti líbilo, škodolibče, viď? grohl jede a jeho vůz předvádí atomární rozklad.  >:D
Přiznávám, že bych opravdu rád viděl, jak se z jednoho vozidla stanou dvě.  ;D

grohl

#20
FTTS V2.0
Pohon 1x PF XL
Zatáčení 1x PF M
Zesílení náprav, zpevnění konstrukce, překopané řízení i pohon, zkrácená kabina a prodloužená korba a přídáno cca 50g navíc.

Jak se Vám líbí?

P.S. Odjíždím teď služebně na Slovensko a vracím se v pátek pozdě večer, takže tohle už je na 99,9% finální produkt.

grohl

Včera proběhly další testy a tréninky (již tak mizerných) řidičských dovedností a jediné, co budu do příště měnit, bude ukotvení nárazníku dále od středu vozidla, aby se nevyháknul při bočním nárazu.
Pár nových fotek za jízdy:






grohl

FTTS Verze 3.0
Vylepšený úhel zatáčení, odlehčená konstrukce a pár nesmyslů jako předělaná čelní maska včetně světel, zrcátka, odvětrávací mřížky, poupravené blatníky atd. Poslední dobou má navíc sklony lámat převody. Že by ten silikonovej olej byl až takovej zázrak se mi ale nezdá.



Tomik

Pěkný vozítko. Když tak koukám na ty kabely na zádi, napadá mě, jestli plánuješ upgrade na dálkové ovládání pomoci IR.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

grohl

Není vůbec problém, ale zbytečná zátěž při závodech. IR bych z toho udělal během pár minut.

tRilobit

Pěkný, ale fakt se divím proč všichni používáte šneky, na pohon je tam velké tření, podle mě jsou dost dobré i bevely, když jsou dobře upevněné a je za nima portál..
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

Měch

taky nemám rád šneky...když se pořádně podíváš, nepoužil jsem ještě na závod ani jeden  ;D
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

tRilobit

Právě, že bevely jsou nejlepší volba, knoby jakdyby poskakujou i s celým autem což, v terénu může spůsobit potíže při výjezdech..bevely jedou čistě, přeskakujou jen při extrémní zátěži a to když nejsou dobře připevněny, a není za nima portál.
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

otaznik

Citace od: GriPeR kdy 24.07.2010, 12:44:09
Právě, že bevely jsou nejlepší volba, knoby jakdyby poskakujou i s celým autem což, v terénu může spůsobit potíže při výjezdech..bevely jedou čistě, přeskakujou jen při extrémní zátěži a to když nejsou dobře připevněny, a není za nima portál.
Nesouhlasím, zúčastni se někdy LTTT s autem postaveným podle těchto zásad a uvidíš sám.
Je samozřejmě mnoho dalších kritérií, které výsledek ovlivňují, ale dovoluji si tvrdit, že tvoje tvrzení není podpořeno dostatečnou "závodnickou" praxí.

tRilobit

No já ti můžu říct , že podvozků na TT jsem měl dost, v terénu se potvrdilo že s knoby, auto nevyjelo kopec asi 35-40° na hladkém povrchu, díky poskakování prostě to vyjelo 3cm a sjelo, 3cm sjelo..Nebo i na rovince to bylo dost vidět na koberci. S bevely to vyjelo v pohodě.
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"