Vývoj LTTT speciálu

Založil jakpet, 27.01.2010, 20:21:02

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

jakpet

Poté, co jsem se dozvěděl, že bude další ročník Trucktrialu jsem se dal do stavby jakéhosi prototypu... Kabina je alá T-815, ale je dost nízká. Systém zavěšení atd. jistě pochopíte. Na fotkách je BB a kabina, ale obojí půjde dolů kvůli váze. Pokud k tomu máte nějaký názor, tak sem s nim :)

Link:http://jakpet.rajce.idnes.cz/tatra_815_LTTT/

Fairytale

Vypadá to zajímavě.
Akorát nevim jak budou držet ty kříže a kardany.
a zdá se mi to moc krátký. jinak super a kabina je nice.

Woyta

Trochu te zklamu.
Pohon neni dle pravidel.
S temi 24z se muzes rovnou rozloucit.
Stejne i s kardany jak bylo receno. Ty zamavaji jako prvni.

Zkus podrzet kolo a uvidis sam. Ozve s krup a je to v....
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Mareken

#3
Jak bylo řečeno: je to moc krátký, pohon není podle pravidel , kabinu by bylo lepší postavit z panelů,bricky jsou moc těžký.Kardany skoro nejdou nahradit,nechal bych je tam.

CitaceKaždé vozidlo z kategorie S1 nebo S2 musí být poháněno přes rozvodnou skříň. To znamená, že síla všech motorů určených k pohonu vozidla musí být svedena do jednoho bodu (na jednu axle–osu, ozubené kolo apod.). ze kterého bude následně pohon rozveden na všechny poháněné osy.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Woyta

Ale jde pridat redukce na kola. Pak je jejich zatizeni nizsi a maji vetsi sanci na preziti. Samozrejme zmenit zprevodovani motoru. Nebo upravit konstrukci a vyhnout se jim uplne.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

jakpet

#5
Citace od: Mareken kdy 27.01.2010, 20:54:36
Jak bylo řečeno: je to moc krátký, pohon není podle pravidel , kabinu by bylo lepší postavit z panelů,bricky jsou moc těžký.Kardany skoro nejdou nahradit,nechal bych je tam.

CitaceKaždé vozidlo z kategorie S1 nebo S2 musí být poháněno přes rozvodnou skříň. To znamená, že síla všech motorů určených k pohonu vozidla musí být svedena do jednoho bodu (na jednu axle–osu, ozubené kolo apod.). ze kterého bude následně pohon rozveden na všechny poháněné osy.

Sakra, toho jsem si nevšiml...

Jinak krátký to je proto, že to krátký bejt musí podle pravidel, kabina půjde pryč, to jsem už napsal! Je tam jen pro parádu, bude tam lehčí a kardany se přakvapivě držej, i při "podržkolo" mi nepraskl žádnej.
Za tu radu co se týče pravidel děkuju - zajezdim si a jdu stavět něco jinýho, škoda, tohle jezdí hezky...

Woyta

Ale az se do toho kola zaprou oba dva motory soucasne tak bude au.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

jakpet

Bez kardanů a CV jointů to jde fakt těžko a myslim si, že zas tak moc praskací nejsou, já jsem zatim o žádnej nepřišel...

Woyta

Vsechno je jednou poprve. :)
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

jakpet

No když to bereš takhle...

Woyta

Minulou nedeli jsem usmrtil 3 ozubena kolecka. Takze asi tak. :)
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Fairytale

nejlepší je mít převod až za kardanem

jakpet

Starý stroj jsem rozebral a postavil nový, úplně jiné koncepce. Tentokrát ze studless dílů a šnekovým převodem až na nápravách. Na pohon stále zůstaly dva XL motory a na zatáčení jeden M motor. I přes to, že mam klasické lego zavěšení, které obsahuje 4 CV jointy a 4 kardany, tak mi ještě nic neprasklo a to jsem už jezdil do stoupání cca 50° namáhal každé kolo zvlášť, no uvidíme, asi nějaké díly obětuju...
Kritika vítána.

Zde jsou fotky: http://jakpet.rajce.idnes.cz/201002A0/

Shmade

Přijde mi, že tomu něco chybí, odhadem tak 200g :)


Jinak docela podobný tomu cos měl na rally. A když už dáváš fotky na rajče, tak sem třeba aspoň nějakou vlož jako ukázku, aby příspěvek byl výraznější...

Si dovolim...


jakpet

Jo ta kabina je celkem podobná, ale je postavená úplně jinak, viz boky a střecha. váhu jsem zatim neřešil, ale přidat se dá něco vždycky. Chtěl jsem slyšet názor, no nic..

Shmade

To co sem napsal je taky názor ne? :)
No tak můžu se trochu rozepsat, nárazník by si měl mít širší a pevněji uchycenej, takhle ho urveš při prvnim kontaktu s terénem či nějakou překážkou, což neni úplně žádoucí, měl by něco vydržet, nejlépe váhu celého auta ve všech směrech a ne se hned urvat.
Jinak podvozek vypadá v pohodě, možná bych se nebál dát ty xl motory trochu do rychla, oni na to sílu maj a aspoň nebudeš mít takovej krouťák na nápravách, takže snížíš možnost poškození cv a u jointů.

jakpet

Nárazník? To nevim, jak tě to napadlo, za nárazník auto udržim, i když visí, je uchycenej na čtyřech bodech. Co se rychlosti týče, nevidim důvod to zrychlovat, LTTT neni o rychlosti...

ass

S timhle prevodem to musi byt pomaly jako snek.

Shmade

Trial neni závod na čas, jasně, ale sem tam se i v obtížném terénu malinko větší rychlost hodí a i když to neni časté, tak nějaká sekce se může jet na čas, v minulém ročníku to byla jen jedna a tentokrát to taky nebude určitě časté, ale prostě toho výkonu na kolech máš takhle zbytečně moc a dal by se promněnit v rychlost při stejných výkonech auta...   

Moje první auto mělo převod možná ještě pomalejší, ale postupem se moje auta zrychlovala tím jak jsem zjišťoval co a jak... 

Jen názor, měj to samozřejmně jak chceš.

jakpet

To je možná pravda, ale nějak už se mi do toho nechce šahat...

Shmade

do závodu daleko, to ještě 5x přestavíš :)

jakpet


peter

Auto vypadá na první pohled zajímavě. Podvozek vypadá celkem jednoduše, takže by mohl dobře fungovat. Je vidět, že na voze chybí ještě spousta věcí, ale věřím že do závodu to vyšperkuješ (ložný prostor). Také zde vidím jen minimum z poviných prvků, jako např. místa pro závodní čísla, reklamy, nárazník, který nemá předepsané minimální rozměry a jeho uchycení - no já bych mu nevěřil, nebo záchytné body, kde u předního bych prosil jen jeden triangl, jelikož do tvého se hák moc dobře nezahákne a zadní chybí úplně. Co se mi líbí je vzhled kabiny, která vypadá celkem hezky a zadní naviják.

Co se týká rychlosti, tak použití XL motoru a šnekového převodu 24:1, kde výsledná rychlost je jen 6RPM je asi opravdu málo. Díky tvým velkým kolům to sice zas tak pomalé není, ale i tak bych zauvažoval alespoň o malém zrychlení např. použitím bevelů 20:12.

Každopádně je fajn, že už jsi s vozem takto daleko a nyní už jen můžeš vychytávat ty drobné mouchy a získaný čas do prvního závodu věnovat tréningu tvých řidičských schopností ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

jakpet

Citace od: peter kdy 15.02.2010, 09:04:28
Auto vypadá na první pohled zajímavě. Podvozek vypadá celkem jednoduše, takže by mohl dobře fungovat. Je vidět, že na voze chybí ještě spousta věcí, ale věřím že do závodu to vyšperkuješ (ložný prostor). Také zde vidím jen minimum z poviných prvků, jako např. místa pro závodní čísla, reklamy, nárazník, který nemá předepsané minimální rozměry a jeho uchycení - no já bych mu nevěřil, nebo záchytné body, kde u předního bych prosil jen jeden triangl, jelikož do tvého se hák moc dobře nezahákne a zadní chybí úplně. Co se mi líbí je vzhled kabiny, která vypadá celkem hezky a zadní naviják.

Co se týká rychlosti, tak použití XL motoru a šnekového převodu 24:1, kde výsledná rychlost je jen 6RPM je asi opravdu málo. Díky tvým velkým kolům to sice zas tak pomalé není, ale i tak bych zauvažoval alespoň o malém zrychlení např. použitím bevelů 20:12.

Každopádně je fajn, že už jsi s vozem takto daleko a nyní už jen můžeš vychytávat ty drobné mouchy a získaný čas do prvního závodu věnovat tréningu tvých řidičských schopností ;)

Děkuju moc. :) Místa pro reklamy udělám, to neni problém. Jenom se chci zeptat, smí být náležitosti, podle pravidel umístěné na boku být i za kabinou? Protože mně se to hodí dát je až dozadu, jelikož na boku kabiny je velký panel. Nárazník rozšířim, ale věřte, nevim čím to je, ale je opravdu hodně pevný, klidně pošlu fotky dokazující co vydrží a vydrží opravdu hodně. Nechápu, co myslíš "úložnym prostorem". hák poupravim, už jsem si to taky uvědomil. A ještě, co se ti líbí na zadnim navijáku? jediná jeho výhoda je, že při vytahování nějakého auta bych se nepřevrátil, protože je nízko.

peter

Citace od: jakpet kdy 15.02.2010, 16:22:55
smí být náležitosti, podle pravidel umístěné na boku být i za kabinou?

Samozřejmě mohou, hlavně když na těch bocích budou.


Citace od: jakpet kdy 15.02.2010, 16:22:55ale věřte, nevim čím to je, ale je opravdu hodně pevný, klidně pošlu fotky dokazující co vydrží a vydrží opravdu hodně.

To nemusíš, je to na tobě. Pokud mu věříš, tak to klidně nech, ale pokud ho odlomíš na prvním kořeni, tak se to bude muset nějak penalizovat.

Citace od: jakpet kdy 15.02.2010, 16:22:55A ještě, co se ti líbí na zadnim navijáku?

To že ho tam máš, mám totiž pro tuto věcičku slabost :D
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

jakpet

Tak jsem auto trochu poupravil - přibyla "korba", boční plates na reklamy. Poupravil jsem přední hák - dal jsem pryč jeden triangl, přidal jsem zadní hák a zpevnil a zlepšil přední odpružení, takže teď při položení se pružiny o kousíček propruží, takže se snadno můžou vracet, když jsou ve vzduchu a když jsou stlačeny, tak se můžou víc zmáčknout. Fotky jsou na rajčeti.

jakpet

Zdravim,
Jeroným Malý, technicfig z Prahy se po nedávných úspěšných investicích stal velmi zámožným a tak si kromě jiného pořídil i nový vůz, jelikož měl auta vždy rád a nejvíc ta neobvyklá. Jeho nové auto - Knob Rider jistě takovým vozem je. To lze poznat na první pohled - vůz je jednomístný. Jeho design je založen na moderních terénních autech. Přední náprava je poháněna pomocí šesti "knobů", bez diferenciálu a je ke konstrukci vozu připevněna na stálo. Zadní náprava je jednoduchá, s uloženým šnekovým převodem 1:24, zato je však naklápěcí a to na dvou masivních točnách. To vozu umožňuje se přesně přizpůsobovat terénu. V zadní části kabiny je umístěn obří šestiválec, který je zde proto, že se nevešel pod kapotu, pohon od něj je veden zadní částí vozidla, pomocí tří ozubů.. Před kapotou se nachází velký černý rám. Řidič má k dispozici volant a malou palubní desku. Na voze jsou obří balonová kola dodávaná pouze ve speciální výbavě. K pohonu slouží dva XL motory. převod od nich je veden takto: 20:12, 1:1, 1:24. Vůz neobsahuje žádné bevely, kardany, CV jointy, osmizuby a podobné na závody nevhodné součástky.

Hmotnost: cca 1050 gramů
Šířka: cca 28 studů
Délka: cca 36 studů
Úhel náklonu: cca 55°
Úhel, který vůz vyjede, než se překlopí: cca 50°
Kategorie: P

Jeroným malý bude se svým vozem pravděpodobně závodit ve třetím ročníku LTTT, pokud se neobjeví nějaké závada v konstrukci, kterou by nešlo vyřešit zdokonalením. Vůz ještě musí projít úpravou, aby splňoval pravidla LTTT, ale podle slov hlavního mechanika by to neměl být větší problém.

Fotky zde:http://jakpet.rajce.idnes.cz/LTTT_special_III/

grohl

Až na tu obří čudlovatou střechu, kvůli které to vypadá jako offroad stánek z tržiště, roztomilý výtvor.

jakpet

Nevim, co je na ní tak špatnýho, moc velká není a tolik tiles fakt nemam, sorry.

grohl

Byl bych raději pro liftarmy s výztuhami.