7747 - Wind Turbine Transport

Založil Vlada, 03.09.2009, 21:18:11

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Vlada

CHARAKTERISTIKA SETU 7747

Kategorie: Lego CITY
Rok vydání: 2009
Počet dílů: 456
Minifig: 2

OBSAH BALENÍ
Set obsahuje celkem šest očíslovaných sáčků. Z nichž sáček číslo:

1) obsahuje díly na stavbu žlutého doprovodného vozidla
2) obsahuje díly na stavbu podvozku tahače
3) obsahuje díly na stavbu kabinové části tahače
4) obsahuje díly na stavbu návěsu
5) obsahuje díly na stavbu základny a tubusu větrné elektrárny
6) obsahuje díly na stavbu rotorové části a tří lopatek větrné elektrárny

Set dále obsahuje volně ložený Technic, Axle 32 díl, tři sešitové návody (stavba doprovodného vozidla, stavba tahače s návěsem a stavba větrné elektrárny) a samolepkový aršík. Velmi oceňuji, že aršík se samolepkami byl vložen do jednoho z návodů. Alespoň se předejde případnému poškození samolepek, jak jsme tomu často byly svědky v mnoha setech, ve kterých se samolepkový aršík nacházel mezi sáčky a volně loženými díly.

DOJMY PŘED KOUPÍ
Jakmile jsem tento set  poprvé viděl, tak byl pro mně jasnou volbou k jeho koupi. Což se mi nakonec podařilo. Už na první pohled tento set zaujme svým nádherným obalem a v člověku vzbuzuje pocit, že se jedná o další Promo set, vyrobený na zakázku pro firmu Vestas. Není tomu tak, je to klasický City set, který ztvárňuje tahač červené barvy s návěsem, doprovodné vozidlo a jednu větrnou elektrárnu. Mé první dojmy byly fantastické a jakmile mi přišel tento set do rukou, tak jsem se v dojmech ještě více utvrdil. Přátelé, pojďte teď se mnou odkrýt tajemství tohoto nádherného City setu...

Vlada

#1
SAMOTNÁ STAVBA
Stavba je jednoduchá a celý set jsem měl sestavený za 84 minut. Dle přiložených, pěkně graficky zpracovaných návodů, které vás vedou v jednotlivých krocích, se při stavbě nevyskytly žádné záludnosti a je pěkné sledovat, jak se stavba jednotlivých částí vyvíjí. Pojďme se ale už podívat na jednotlivé stavby...

Doprovodné vozidlo

Čas potřebný na stavbu: 20 minut

Stavba žlutého doprovodného vozidla začíná zkompletováním minifiga v modrých montérkách a černou kšiltovkou. Tento brýlatý a věčně usměvavý fig je řidičem tohoto vozidla a zároveň má za úkol koordinovat dopravu po celé dráze transportu jednotlivých stavebních dílů větrné elektrárny. Jakožto koordinátor má k dispozici bílý výstražný terčík s oranžovým signálním světlem a výstražnou ceduli, nacházející se v zadní části vozidla.

Přistupuje se k samotné stavbě vozidla. Začíná se stavbou podvozkové části, následuje osazení předním a zadním nárazníkem se světly a poznávací značkou (jedná se o samolepku), která nese podobu číselného označení tohoto setu. Pokračuje se zasazením dveří, čelního skla, střešním dílem kabiny s majákem a na konec se do zadní části vozidla umístí výklopný systém, na kterém se nachází bílá tabule s červenobílým výstražným označením a výstražnými oranžovými světly.

Klady
- auto opravdu na první pohled vypadá skutečně jako doprovodné. Obsahuje několik výstražných samolepek, které na sobě nesou podobu červenobílých pruhů. Na ceduli a střeše kabiny se nacházejí výstražná světla. Z hlediska výstražného účelu nelze snad nic vytknout
- nechybí ani poznávací značky a žluté dveře, které velmi oceňuji, protože doposud se u těchto malých vozidel použivaly místo dveří tyto panely. Čili osazení vozidla dveřmi hodnotím velmi pozitivně
- výstražnou ceduli lze sklopit

Zápory
- snad jen absence sedadla v kabině, jinak asi opravdu nelze co vytknout...

Vlada

#2
Tahač

Celkový čas potřebný na stavbu: 24 minut


Podvozková část

Čas potřebný na stavbu: 9 minut

Stavba tahače je započata sestavením podvozkové části. V zadní části se nacházejí dvě nápravy a nárazník se světly. Nárazník též obsahuje i poznávací značku. Kola chrání v zadní části blatníky černé barvy, kdežto v přední části se nacházejí blatníky červené barvy. Červená barva byla zvolená proto, aby blatníky ladily s konstrukcí kabiny, která je též červené barvy. Podvozek je robustní konstrukce, takže stavba kabinové části na něm může začít...

Vlada

#3
Kabinová část

Čas potřebný na stavbu: 15 minut

Stavba kabinové části pokračuje přímo na samotném, již hotovém, podvozku. Je vytvořen základní rozměr kabiny a to o rozměru 6x6 studů. Docela dost prostoru na to, aby se do kabiny vešlo sedadlo, volant, odkládací stoleček, na kterém se nachází žlutý hrníček. Konstrukce obsahuje červené dveře, velké přední sklo, střešní díl s oranžovým majákem. Přední maska vozidla se staví samostatně a připevní se na podvozek a kabinovou konstrukci pomocí čtyř studů. Přední maska je líbivá, obsahuje černý nárazník s poznávací značkou a červené větrací mřížky od motorové části. Po zkompletování kabinové části se přechází na její zadní nástavbu, která má podobu na každé straně dvou na sobě připevněných červených skříněk s tmavě šedými dvířkami. Celá tato nástavba je proti případné destrukci jištěna červenou slope 33 3x2. Je to z toho důvodu, že ač skříňka je rozměru 2x3 stud, tak je připevněna k podvozku jen na 1x3 stud. Je to pěkně patrné na třetí fotografii od zadu.

Klady
- příjemný vzhled vozidla připomínající značku Scania
- dveře, zpětná zrcátka a v neposlední řadě i samolepky tahač pěkně oživí

Zápory
- jen jedno sedadlo v kabině
- v zadní části stěny kabiny je nevzhledná mezera, konstrukčně by zcela jistě nemělo být problém, aby zadní stěna byla plná...

Vlada

#4
Návěs

Čas potřebný na stavbu: 15 minut

Stavba návěsu, který je složen ze dvou funkčních celků, je započata zadním podvozkem o celkovém počtu tří náprav. Tento zadní podvozek obsahuje na vrchní části zarážky, nárazník s výstražnými světly a poznávací značku. Výstražné samolepky dodávají návěsu reálný vzhled. Nutno ještě podotknout, že tato zadní podvozková část je plně oddělitelná od přední konstrukce návěsu.   

Stavba přední části je víceméně složená z klasických Lego bricků a Technic dílů. Začíná se stavbou části, která spojuje celý návěs s tahačem. Obsahuje zarážky a dvě záchytná zařízení. Celý tento přední díl se pouhým zasunutím spojí se zadním podvozkovým dílem, čímž získáme návěs, kde si jeho délku je možno regulovat vytažením zadní podvozkové části. Původně jsem se obával, aby konstrukce nebyla moc vratká a nestabilní, ale mé obavy byly zbytečné. I po prodloužení návěsu jeho stabilita je na přijatelné úrovni. Jak již bylo zmíněno, návěs disponuje úchytným zařízením pro přepravu samotného dlouhého tubusu, lopatek vrtule a rotoru. Všechny tři části jsem na návěs postupně vyzkoušel a musím konstatovat, že fixace je naprosto spolehlivá.

Klady
- dokonalé fixační zařízení
- návěs délkově nastavitelný

Zápory
- návěs nedisponuje žádným stojanem pro případné odstavení návěsu od tahače. Pokud se návěs odpojí, tak svou konstrukcí se opře doslova o zem...

Vlada

#5
Větrná elektrárna

Čas potřebný na stavbu: 25 minut

Na celkovou koncepci větrné elektrárny jsem byl moc zvědav. Elektrárna je složená celkem ze čtyřech částí, které se pak jen zkompletují. Než přejdu k samotné stavbě elektrárny, tak zde na fotografiích ukazuji, o jaké části se jedná...

Vlada

#6
... a již samotná stavba větrné elektrárny...

Stavba je započata na dvou plate 6x12 zelené barvy. Na těchto dvou plate je vytvořena základnová část pomocí zelených bricků a slope. Po vytvoření základny následuje stavba samotného tubusu, kde jeho dutinou je veden díl Technic, Axle 32, který slouží k celkové fixaci celého konstrukčního celku.

Pokračuje se stavbou rotoru větrné elektrárny. Jeho konstrukce je jednoduchá. Je vytvořen konstrukční celek, kde v Technic bricku se nachází Technic oska, která má být právě oním rotorem, na kterém jsou připevněné tři lopatky. Ale ještě bych se vrátil k rotoru. Ač vnitřní konstrukce je jednoduchá, tak celkovou reputaci záhy spravuje zadní část opláštění, ve kterém se nacházejí i čtyři větrací šedé mřížky. Boční opláštění též ale nelze zahanbit. Na bočním opláštění se nacházejí dvě samolepky. Jedna samolepka je s logem Octan a druhá samolepka je s nápisem Energy. Při celkovém pohledu na elektrárnu to působí velmi hezkým realistickým dojmem. Samotný rotor se pak po opláštění umístí na nosný tubus elektrárny.

Konečná fáze nastává sestavením tří lopatek, které se umístí na rotor elektrárny.

Klady
- robustní konstrukce zaručuje poměrně dobrou stabilitu
- se samotným rotorem lze otáčet o 180 stupňů

Zápory
- výška celého tubusu se mi moc nezdá v poměru výška tubusu a lopatek. Představoval bych si výšku tubusu alespoň ještě o třetinu vyšší...
- v dolní části se mohli nacházet alespoň malé dveře pro výstup do rotorové části, v případě poruchy atd.
- na samém vrcholku větrné elektrárny pociťuji absenci výstražného majáku, který je kvůli bezpečnosti leteckému provozu u takovýchto vysokých staveb podmínkou

Vlada

#7
Zde je pět fotografií, na kterých je už vidět tahač s připojeným návěsem. Poslední tři fotografie znázorňují, jak vypadá návěs po prodloužení...

Vlada

#8
HRATELNOST
Hratelnost tohoto setu je velmi dobrá, ba tento set nabízí přímo neskýtané možnosti a několik variací, jak si s ním vyhrát. Doprovodné vozidlo je vždy připraveno uvolnit cestu pro transport, ať už čehokoliv. Tahač s návěsem může přepravovat jakýkoliv nadměrný náklad a pokud mu při cestě bude asistovat ještě policejní hlídka, tak to nebude mít chybu.

Tahač s návěsem by měl v pohodě projet i zatáčkou, která je pod velkým úhlem, poněvadž tahač je možné v zatáčce vybočit pod úhlem větším, jak 45 stupňů. Pokud ale soupravu umístíme na klasické Lego silnice, tak i přes možnost velkého vybočení, bude mít problém zatáčku  projet, aniž by nesjel trochu z krajnice. Pokud bude návěs prodloužen, tak zcela jistě zatáčku po své dráze neprojede. Ale to je problém u takto dlouhých souprav již známý.

Opravdu těch možností je několik, jak si s tímto setem vyhrát. Pokud se k tomuto setu začlení ještě velký 7249 XXL jeřáb, který se bude podílet na výstavbě, tak o odpolední zábavu je postaráno...

Vlada

#9
Ještě přikládám fotografie, kde je znázorněn už jen samotný transport tří lopatek, rotoru a tubusu větrné elektrárny. Snad jen podotknu, že pokud souprava přepravuje dlouhý tubus a rotor, tak je nutné odstranit žluté fixační zařízení pro uchycení tří lopatek...

Vlada

#10
CO LZE ŘÍCI NA KONEC...
Co lze říci na konec..., snad jen to, že po sestavení setu jsem moc nadšen. Opravdu pěkná souprava, která je schopná přepravit bez jakéhokoliv problému všechny části potřebné na stavbu větrné elektrárny. Malé žluté doprovodné vozidlo je výborným doplňkem. Je to set, který přináší osvěžující vítr do tématu City, kde jsme každým rokem byly zavaleni sety jen z témat policie, hasičů a záchranářů. Je to set, který každý Lego nadšenec musí ocenit, poněvadž takto krásný set doposud ještě vydán nebyl.

Tento rok je na City sety velmi bohatý. Čím dál více také sleduji, že TLC do setů přenáší podobu, která se velmi ztotožňuje s realitou. Tuto změnu vřele vítám, poněvadž i já sám se své stavby také snažím co nejvíce přiblížit k realitě. Na konec už řeknu snad jen to, že jděte do tohoto setu, přátelé. I přes některé malé nedostatky, je tento set velmi vydařený a líbivý...  :D.

otaznik

#11
Set nevlastním, ale přesto si neopustím několik svých pocitů.
Začíná mi dost vadit, jak LEGO cpe téměř na každé auto a za každých okolností ty nové "blatníky" + stále stejná kola.
Tohle je velmi markantní na tahači, jehož zadní část vypadá dost divně.

Přeprava větrné elektrárny je skvělé téma, to je rozhodně na jedničku. Set samotný (tahač i doprovodné auto) měl být ale více progresivní.

maeror

Za sebe chválím dvě věci:
1) recenzi samotnou - je pěkná a pečlivě napsaná
2) návrat dveří u doprovodného vozidla - k tomu snad není potřeba nic dodávat, ach, kde je mé mládí  :)

Vlada

Citace od: otaznik kdy 03.09.2009, 22:00:18
Set nevlastním, ale přesto si neopustím několik svých pocitů.
Začíná mi dost vadit, jak LEGO cpe téměř na každé auto a za každých okolností ty nové "blatníky" + stále stejná kola.
Tohle je velmi markantní na tahači, jehož zadní část vypadá dost divně. (...)

Ahoj Ondřeji, ty blatníky jsou obecně známým nešvarem dnešních City setů. Zvláště u doprovodného vozidla je ten nepoměr hodně znát a obecně ke stavbě čtyřstudových vozidel se tento blatník vyloženě nehodí... U šestistudových se to dá ještě tak nějak "překousnout"...

Citace od: maeror kdy 03.09.2009, 22:19:07
Za sebe chválím dvě věci:
1) recenzi samotnou - je pěkná a pečlivě napsaná
2) návrat dveří u doprovodného vozidla - k tomu snad není potřeba nic dodávat, ach, kde je mé mládí  :)

Díky, jsem rád, že se Ti recenze líbí. Jinak též oceňuji návrat dveří v dnešních City setech. Holá pravda je ta, že vozidlo, které má místo dveří brick, není vozidlo a tuto improvizaci neuznávám...

Zaha

Vlada: výborná recenze, jsem naladěn na koupi :-)

Johny650

Omlouvám se že píší po delší době ale set jsem si po teto recenzi objednal a musím moc poděkovat za výbornou recenzi tohoto setu děkuji

otaznik

Set už také vlastním, postavil jsem ho a odhalil tak další nešvar. Díky vůli v "protahovacích" dílech návěsu, konkrétně kombinace Crane Arm Outside with Holes a Technic Beam 15, jezdí tento návěs většinou pouze po jednom páru (předním) kol.   :(
Tohle měli návrháři TLC vyřešit lépe.

Rewolt

Citace od: otaznik kdy 19.01.2010, 23:39:26
jezdí tento návěs většinou pouze po jednom páru (předním) kol.   :(
Tohle měli návrháři TLC vyřešit lépe.
Musíš jezdit po hustém koberci  ;D
It's a trap!

Micho

#18
Citace od: otaznik kdy 19.01.2010, 23:39:26
Set už také vlastním, postavil jsem ho a odhalil tak další nešvar. Díky vůli v "protahovacích" dílech návěsu, konkrétně kombinace Crane Arm Outside with Holes a Technic Beam 15, jezdí tento návěs většinou pouze po jednom páru (předním) kol.   :(
Tohle měli návrháři TLC vyřešit lépe.

Potvrdzujem je to tak. Inak pekný setík, postavili sme ho oddelene na koľajište do Banskej Štiavnice. Trochu je na transporte úprava, sú na ňom koľaje (myslím, že tu úpravu robil Peki).  8)

Vlada, recenzia inak veľmi dobrá, potvrdila mi môj priebežný záujem o tento set. Mal som v pláne ho dasť na koľajište a veľmi pekne tam aj sadol. Myslím, že Peki má v pláne dať do Roztok na koľajište viacero tých elektrárni.  :D

Vlada

Citace od: otaznik kdy 19.01.2010, 23:39:26
Set už také vlastním, postavil jsem ho a odhalil tak další nešvar. Díky vůli v "protahovacích" dílech návěsu, konkrétně kombinace Crane Arm Outside with Holes a Technic Beam 15, jezdí tento návěs většinou pouze po jednom páru (předním) kol.   :(
Tohle měli návrháři TLC vyřešit lépe.

Ano, toto je nechvalný jev u tohoto setu... Mezi oběma Tebou zmíněnými díly je určitá vůle a při zatížení návěsu je dokonale nevyvážené těžiště, což způsobí tento jev, že "zadní" pár kol je takříkajíc "ve vzduchu"... Aby všechny tři nápravy podvalníku zůstaly pevně "na zemi", tak těžiště by muselo být na zadních nápravách návěsu a to je v tomto případě nerealizovatelné...

Citace od: Micho kdy 20.01.2010, 00:26:32Potvrdzujem je to tak. Inak pekný setík, postavili sme ho oddelene na koľajište do Banskej Štiavnice. Trochu je na transporte úprava, sú na ňom koľaje (myslím, že tu úpravu robil Peki).  8)

Vlada, recenzia inak veľmi dobrá, potvrdila mi môj priebežný záujem o tento set. Mal som v pláne ho dasť na koľajište a veľmi pekne tam aj sadol. Myslím, že Peki má v pláne dať do Roztok na koľajište viacero tých elektrárni.  :D

Ahoj Michale, tak set je to určitě pěkný, určitě stojí za to si ho opatřit. Navíc je to set, který přímo vybízí k různým jeho modifikacím. Já sám mám jeden originál set ve vitríně a jeden ještě v MISBu, poněvadž mám v plánu z něj učinit hasičský speciál...  ;)