Nemáš Technic Gear 24 Tooth Clutch ? tak si ho urob.

Založil zubrasd12, 23.09.2008, 12:28:41

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

zubrasd12

Nemáš Technic Gear 24 Tooth Clutch ? tak si ho urob.

Neviem aky moment zvládne originál Technic Gear 24 Tooth Clutch lebo ho nemám, no myslím si, že moje riešenie poskytuje dostatočné trenie.

Mohol by to niekto vyskúšať a porovnať s originálom ?

lordivan

riešenie nie je zle ale mam jednu otázku z akého modelu sú tie gumičky a ak si ich urobil tak z čoho ? A je to super až na jeden problém je to dosť dlhé a asi sa to bude ťažko zabudovať ale inak super idea

otaznik

Citace od: lordivan kdy 23.09.2008, 19:29:40
riešenie nie je zle ale mam jednu otázku z akého modelu sú tie gumičky a ak si ich urobil tak z čoho ? A je to super až na jeden problém je to dosť dlhé a asi sa to bude ťažko zabudovať ale inak super idea

http://www.peeron.com/inv/parts/45590

grohl

Nápad je to výborný, ačkoliv řešení je poněkud prostorově rozměrnější. Sám za sebe můžu říct, že tohle by mě nikdy nenapadlo.

Shmade

Mě to přijde super a podle mě to má širší využití než originál clutch, jdu si to postavit, abych zjistil jak je to s třením, jestli to bude použitelné na to co mě napadá...

zubrasd12

Citace od: lordivan kdy 23.09.2008, 19:29:40
riešenie nie je zle ale mam jednu otázku z akého modelu sú tie gumičky a ak si ich urobil tak z čoho ? A je to super až na jeden problém je to dosť dlhé a asi sa to bude ťažko zabudovať ale inak super idea

Je to originál lego suč., napr. z toho bielo-červeného pásového žeriava z roku 2006-2007 alebo je aj v tom dinovi-creator s PF funkciami.
Ináč čo sa týka dĺžky, dalo by sa to skrátiť o jeden stud (z 5 na 4) tak, že ten kĺbový pin spojiš rovno s ozub. kolesom a naň cez piny pripneš ďalšie také isté ozub. koleisko a spojíš s oskou.

TomB

Napadá mě jak to skrátit ještě o 3 study.
Jinak nápad skvělý, jen toho prostoru to zabírá moc.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Anatyt

Amaterska otazka za nas, co nevieme presne o co ide a chceme vediet. :)
Podstata toho kolieska a aj tejto nahrady spociva v tom, ze vdaka gumovej vyplni ma stlmit moment sily pri roztacani, ano? Aby nedoslo k pripadnemu prudkemu trhnutiu.


otaznik

Citace od: Anatyt kdy 24.09.2008, 17:30:17
Amaterska otazka za nas, co nevieme presne o co ide a chceme vediet. :)
Podstata toho kolieska a aj tejto nahrady spociva v tom, ze vdaka gumovej vyplni ma stlmit moment sily pri roztacani, ano? Aby nedoslo k pripadnemu prudkemu trhnutiu.


I to můž být jedna z možností. Ale ta hlavní, pro kterou byl originál vytvořen, je zamezit mechanickému zastavení motoru (např. když se rameno jeřábu vysune nadoraz apod.). V takovém případě umožňuje tato součástka prokluzování osy a tím pádem se motor nezastaví.

Anatyt


lordivan

poprípade sa to používa ako poistka pre motor že ak by sa niečo v prevodoch zaseklo tak ti neroztrhá celý model ale iba sa to pretočí výhoda tohto riešenia je v tom že sa môžu použiť iné kolieska ako 24-gear

otaznik

Citace od: lordivan kdy 24.09.2008, 18:27:45
poprípade sa to používa ako poistka pre motor že ak by sa niečo v prevodoch zaseklo tak ti neroztrhá celý model ale iba sa to pretočí
A co jsem asi popisoval já?  ::)

TomKQT

otazník - Vzali jste to každý z trochu jiného konce, jeden jako ochranu motoru proti přetížení a druhý jako ochranu mechanismu modelu proti přílišnému namáhání moc silným motorem. To není úplně totéž, i když pravdu máte oba.  ;)
Prostě to kolo přenese jen 2,5 až 5,0 Ncm. Tečka.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Shmade

Ted jeste zmerit jaký moment prenese tohle reseni, podle toho jak jsem si to doma postavil a kroutil tim v ruce tak myslim, ze minimalne dvojnasobek, možná i víc. Jo a jeste jak se vyse debatovalo o moc velkych rozmerech... Jasne, je to vetsi nez 24 tooth clutch, ale zas to má jiné výhody. Například to, že tady je ten prokluz realizován v jedné ose, na jednu osu se dá dát motor a rovně dál pokračuje osa s prokluzem - vůbec se nemusí jít přes to 24 zubové kolo. Kdyby se tohle mělo realizovat pomocí originál clutch, tak by to vyžadovalo krom clutch další tři ozubená kola a pevný rám, který by ve výsledku byl myslím větší než tohle řešení.  No a že to vydrží větší moment je taky +, třeba u mého LTTT auta jsem musel ty originální použít 3 aby to vůbec utáhlo zatáčení.

TomKQT

Nemám možnost to vyzkoušet (nejsem majitelem těch gumových dílů, i když v ruce jsem je už držel), ale řekl bych, že navíc osy na vstupu a výstupu nemusí být souosé - že může spoj sloužit i jako kulový kloub. Ale bez axiální únosnosti.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

zubrasd12

Áno maš pravdu, vstupná aj výstupná os môžu byť rôznobežné, v takom prípade pôjde o guľový kĺb, ovšem vzhľadom na toto riešenie bude  pri určitom uhle dochádzať k trecím preklznutiam, nebude to teda pravý "kardan joint", chcelo by to vyskúšať.

Ináč jak rozmýšľam tak rozmýšľam ale skrátiť tu dĺžku na menej než 4 study to neviem...


danny01

Citace od: zubrasd12 kdy 24.09.2008, 22:56:20
Ináč jak rozmýšľam tak rozmýšľam ale skrátiť tu dĺžku na menej než 4 study to neviem...
Napadá ma zasunúť guľový čap rovno do motora. Potom to bude mať šírku len 2 study.
Danny

Shmade

Jako náhrada za universal joint tohle sloužit nemůže, pokud nejsou osy v jedné ose, tak při otážení dochází ke ztahování těch gumových dílů směrem od ozubeného kola.

peter

Sice jsem momentové kolo nikdy nepoužil, páč ze zkušeností jsem o potřebný moment přišel vždy v ten nejméně vhodný okamžik, ale téma jsem shlédl. Nápad je to zajímavý, avšak mám jeden dotaz. Jak dlouho by toto řešení dokázalo běhat? Přeci jen to tření bude značné. Podle mě by ty gumové díly moc dlouho nevydržely. Jasně při zjištěném prokluzu může někdo danou soustavu vypnout nebo jí odlehčit, ale i za normálního provozu bude k jistému prokluzu jistě docházet a tím i k zahřívání.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomKQT

To mě by spíš zajímalo, jak dlouho vydrží to klasické 24 Tooth Clutch kolo prokluzovat, než se začne jeho charakteristika posouvat k nižším hodnotám momentu. Ale to je trochu mimo téma.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Pepan

Citace od: TomKQT kdy 25.09.2008, 16:16:27
To mě by spíš zajímalo, jak dlouho vydrží to klasické 24 Tooth Clutch kolo prokluzovat, než se začne jeho charakteristika posouvat k nižším hodnotám momentu. Ale to je trochu mimo téma.

Toť zajímavá otázka, ale to kolo funguje přece jako taková pojistka - ochrana motoru, abys ho nepoškodil v případě nějakého zádrhelu... myslím, že se nepočítá s tím, že to naschvál půstíš a necháš dvě hodiny bežet.... ;)

Shmade

Tady jsem našel další řešení, tentokráte naopak podle mě s menším momentem než má originální clutch...  Třeba někdo někdy použije.
http://www.youtube.com/watch?v=--jds1Za6_I&feature=related

lordivan

hlavne ta verzia 2 sa mi vidí najme priestorovo ale momentovo to asi nebude boh vie čo ale aj to je výhoda napríklad na vysúvanie ramena ak to dojde na koniec tak sa môže stat že nebude dostatočná sila aby 24 toothed clutch prešmykol a niečo sa samo od seba rozmontuje

TomKQT

Citace od: Shmade kdy 25.09.2008, 18:29:50
Tady jsem našel další řešení, tentokráte naopak podle mě s menším momentem než má originální clutch...  Třeba někdo někdy použije.
http://www.youtube.com/watch?v=--jds1Za6_I&feature=related
To bude nepochybně díly ničit (obrušovat).
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Marty713

Tak lepší když se to trochu při hře ubrousí, než to nechat samo popraskat.
Sem se nedávno koukal na moje technic dílky a tolik sám od sebe popraskanejch sem eště neviděl. ::) Asi 8 dílků. :'(

lordivan

Citace od: zubrasd12 kdy 24.09.2008, 22:56:20
Ináč jak rozmýšľam tak rozmýšľam ale skrátiť tu dĺžku na menej než 4 study to neviem...



dá sa to dať na 2 study tým , že vynecháš to prvé ozubené koleso, guľový čap a namiesto spojky dáš len 2 vymedzovacie kolieska. Potom sa to už dá aj zabudovať.

betakaroten

Podle mě nejjednodušší (a zároveň "LEGO oficiální") řešení je převod přes gumičku ;)

Shmade

To máš pravdu, ale občas by těch gumiček bylo potřeba sakra hodně :)

betakaroten

#28
Sakra hodně? Stejně jako momentových kol. Ostatní stupně převodů už mohou být přes ozubená kola, tam jde jenom o tu možnost proklouznutí. No a velikost momentu se dá nastavit umístěním "blíž k motoru" nebo "dál od motoru".

EDIT: Jestli jde o celkovou velikost momentu (LTTT, že jo?), přece jenom je menší škoda přetržené gumičky než strženého momentového kola.

otaznik

Na TT je potřeba zásadně vyrážet bez gumiček a momentových kol - alespoň pro pohon.