Knihovna dílů pro Rhinoceros

Založil Hansel, 22.04.2007, 01:13:15

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Hansel

Na serveru www.rhino3d.sk v tématu LEGO se řeší vytváření knihovny LEGO dílů. Nějaké drobné pakety tam už jsou, kdyby měl někdo zájem. Myslím, že mnohem lákavější je importovat LGEO knihovnu, jestli to bude možné, protože takhle obsáhlá databáze se stejně znova nikdy nevytvoří. Prostředí Rhina je mnohem přívětivější než prostředí mlCADu, ale samozřejmě je to nesrovnatelné, vzhledem k tomu, že mlCAD je freeware, je výborný.

Kdo nezná Rhino, nechť se podívá na www.rhino3d.cz. Ve zkratce - je to výborný modelovací profesionální nástroj. Pro nestudenty ale samozřejmě dost drahý.

Tohle téma je trochu off topic, přesto ho zařadím sem, protože zde má menší šanci ztratit se.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

TomG

#1
Tak jsem si prošel diskuzi na tom fóru, kde ty kostky řeší a docela mě zajímá jaké máš povědomí o tom programu. Rhino je nurbsový modeler, vznikl tuším z Aliasu|Wavefront tak, že jedna skupina utekla a vytvořila si Rhino a ta co zůstala začala tvořit Mayu. Takže oba programy jsou čistě nurbsové.
Dale jak jsi uvedl. MLCAD není modelovací rozhraní, ale je to CAD a to ještě dost specializovaný, kde skládáš celek z různých dílků (kostek). Co jsem koukal, tak to sice umí vytvářet hrany, trojúhelniky a další jednoduché věci, ale je to tak neohrabané, že to není použitelné pro modelování. Dále jsi zapomněl jednu velmi podstatnou věc, MLCAD ti pořádný obrázek nedodá. To musíš výstup z MLCADu prohnat přes POVRAY a případně mít nakonfigurovanou LGEO knihovnu (Což jsou jen lépe vyrobené modely než jsou v MLCADu). Takže na pořádné obrázky ti MLCAD a LGEO nestačí.

Každopádně je zajímavé, že se do toho pustili, ačkoliv je těch dílku několik tisíc.
Only the best can survive.

Jindroush

Přesněji bych řek, že jsou to blázni, kteří si ani neprolezli internet a věnujou čas něčemu, kde nemaj šanci bejt ani průměrní  8)

(BTW: Lego má interně komplet všecko namlácený v Maye, což je vidět v množství renderů, které se v poslední době používají na krabicích)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

TomG

Heh a už se na tom rhino fóru ozval kdosi, proč nepoužívat LDD. Nebudu se registrovat jen proto, abych mu napsal, že LDD je docela drsně omezený a množství kostek je oproti LDRAW docela malé.

Jinak Hansele reagoval si tam na téma přes rok mrtvé. Takže se obávam, že tehdy zainteresovaní už to dávno zapíchli.
Only the best can survive.

Hansel

#4
Citace od: TomG kdy 22.04.2007, 09:11:51
Tak jsem si prošel diskuzi na tom fóru, kde ty kostky řeší a docela mě zajímá jaké máš povědomí o tom programu. Rhino je nurbsový modeler, vznikl tuším z Aliasu|Wavefront tak, že jedna skupina utekla a vytvořila si Rhino a ta co zůstala začala tvořit Mayu. Takže oba programy jsou čistě nurbsové.
Dale jak jsi uvedl. MLCAD není modelovací rozhraní, ale je to CAD a to ještě dost specializovaný, kde skládáš celek z různých dílků (kostek). Co jsem koukal, tak to sice umí vytvářet hrany, trojúhelniky a další jednoduché věci, ale je to tak neohrabané, že to není použitelné pro modelování. Dále jsi zapomněl jednu velmi podstatnou věc, MLCAD ti pořádný obrázek nedodá. To musíš výstup z MLCADu prohnat přes POVRAY a případně mít nakonfigurovanou LGEO knihovnu (Což jsou jen lépe vyrobené modely než jsou v MLCADu). Takže na pořádné obrázky ti MLCAD a LGEO nestačí.

Každopádně je zajímavé, že se do toho pustili, ačkoliv je těch dílku několik tisíc.

Povědomí zatím omezené, ale stále se rozšiřuje. Předpokládám, že u něj zůstanu, tak mám dost času na objevování.
Jasně, terminologií se nijak nezabývám, takže CAD pro mě rovná se věc pro modelovní, rýsování. MLCAD samozřejmě není modelovací nástroj, je to jednúčelová věc. Samozřejmě je velmi neohrabaný, ale zase je zadarmo a pro LEGO stavění poměrně dostačující. Jasně, že MLCAD obrázek nedodá, to vím. Originální Rhino render taky za moc nestojí. Také nerozebírám, jak modelovat a renderovat v MLCAD, to už velmi dobře udělal Rob, jen zmiňuji, že něco takového existuje.

Citace od: TomG kdy 22.04.2007, 15:38:50
Heh a už se na tom rhino fóru ozval kdosi, proč nepoužívat LDD. Nebudu se registrovat jen proto, abych mu napsal, že LDD je docela drsně omezený a množství kostek je oproti LDRAW docela malé.

Jinak Hansele reagoval si tam na téma přes rok mrtvé. Takže se obávam, že tehdy zainteresovaní už to dávno zapíchli.

Jj, vyřídím, že je to na jednoduché stavění. Sám jsem sice pro negativní ohlasy nezkoušel a rovnou zkusil MLCAD, ale budu věřit ohlasůmna foru.

Téma není rok mrtvé, bylo založené před půl rokem a poslední příspěvek přede mnou byl z ledna, což není tak dlouho.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

TomG

Heh, to je tak, kdyz misto po datumu u zprav koukam na datumy kdy se jednotlivi diskutujici registrovali na to forum :)
Only the best can survive.