MOC Náklaďák

Založil merlog, 23.11.2008, 18:00:09

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

merlog

Vlastní náklaďáček. Celý víkend jsem přemýšlel, jak udělat zadní část. Zkoušel jsem jeřáb, nakladač, nakladač kombinovaný s korbou. Nakonec jsem udělal obyčejnou sklápěcí korbu. Sklápění je prováděné pneumatickým systémem, vzduch dodává kompresor. Pohon je ze zadních kol veden před diferenciál až k vzduchem chlazenému vertikálnímu čtyřválci.

TomB

Celkem pěkný :), jenom škoda že ta hadička z pumpičky, a boužel i pumpička tak moc bijí do oka :(.
Jinak pěkná originalita-Vertikální motor, takhle umístěný baterybox, kabina je taky moc pěkná.
Jen tak dál.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

grohl

Jako základ auta to není špatné, ale víc bych celý model zakryl a dal mu nějaké konkrétnější kontury. Zatím je to tak na půli cesty. Chybí tomu detaily jako světla, výfuky, plnější střecha a podobně. Základ je dobrý,ale uvědom si, že detaily jsou pro celkový dojem nesmírně důležité.

merlog

V blízké budoucnosti chci úplně předělat zadní část. Samotná sklápěčka je funkčně dost omezená. Stále ještě přemýšlím co udělám. Detaily ještě nejsou zcela dořešené. Světla určitě predelám. Mají tmavě šedou barvu, která je dost nevýrazná.
Původní záměr byl vytvořit něco jako truck 8868 bez čumáku. Pak se mi ale k tomu nějak začal nezdát ten drapák. Tak se nechte překvapit, jak to dopadne. S pozdravem a díky za kritiku, M.

jakpet

Je moc pěknej, ale je škoda, že nemá víc funkcí ;D

merlog

Tak jsem provedl upgrade modelu. Kabinu jsem nijak výrazně neupravoval, poze zvýraznil světla a přidělal mřížku chladiče. Jsem toho názoru, že Technic modely mají být pořádně děravé, aby bylo vidět na všechny ty ozubená kolečka, převody atd. Takže žádné krycí panely. Větší změnu prodělal zadek. Více napoví obrázky. Ještě zbývá dořešit jeřáb, to zase příště. M

Shmade

Dobrá úprava... Nebylo by možno video nakládání/vykládání kontejneru?

grohl

Takhle se mi tvůj výtvor líbí mnohem víc. ;)

merlog

Zdravím, tak videa naložení a vyložení korby jsem tal na youtube. Najdete je na adresách:
http://www.youtube.com/watch?v=gwAn0tHqyHs
http://www.youtube.com/watch?v=2cU5MY4hFJE


eNTy

Perfektní práce, moc pěkněj model. Vypadá skoro jako nějaký oficiální, nejsou tam žádné podivnosti. Možná bych zpřevodoval pomaleji to nakládání/vykládání korby. Je to hodně rychlé.
Líbí se mi tvoje reakce na konstruktivní kritiku, model je po předělávce výrazně lepší.
Nemáš nějaké video z práce s tím ramenem na pístu?

merlog

Děkuji za chválu. Převod je řešen: motor -> 20 zubů -> 36 zubů -> šnek -> 40 zubů. Bohužel je na konci velká páka, která tím dost hýbe (Archimédes by žasnul :)). Zkusím to ještě upravit. Pneumatické rameno si žádá více úprav. Především jsem zjistil, že to někde uchází, sice trochu ale píst nemá sílu. Jen doufám, že to bude v hadičkách a né v přepínači. Až to zpachtim, budu publikovat. M

eNTy

No to máš poměr motor - finální kolo 0,0138..
Lehce zatížený buggy dá tak 1000RPM, tedy tvoje poslení kolo se otočí skoro
1000 * 0,0138 = 14 x za minutu. Na vyložení korby stačí tak půl otáčky..?
Takže cca 2 sekundy což +- odpovídá videu. Myslím, že reálněji by to vykládání vypadalo na takových 10 sekund, takže potřebuješ ještě jeden 1:5 převod. Ideální bude převod s pomocí kol 8 a 40.

otaznik

Myslím, že mnohem lépe by vypadalo, kdyby hřídel, která pohání šneka a pohybuje tak s korbou, nebyla vidět - tzn. byla např. zespodu. Ten levý bok obecně by ještě snesl tuning.
Ale jinak pěkný model!

merlog

Dovolím si nesouhlasit, hřídel s kardany je technicky zajímavá, proto jsem se ji nesnažil schovat. Další důvod byl nedostatek prostoru. Velké ozubené kolo těsně sousedí s diferenciálem a převody vedoucími k motoru. Šnek se tam už jednoduše nevejde. Levou stranu mám určitě v plánu ještě vylepšit. Především se pokusím zpřevodovat pohon korby pro pomalejší sklápění. Ještě chci přidat jednu fíčuru, ale s tou se pochlubím až jestli se povede. M   

merlog

Tak už jsem u konce. Toto je konečná podoba a funkčnost modelu, aneb výsledek týdnu práce.
Práce motoru je využita jednak pro pohon kompresoru a za druhé pro ovládání korby. Rozvod je přes převodovku (rozvodovku), která se ovládá boční pákou. Videa dodám později. M

otaznik

Citace od: merlog kdy 29.11.2008, 23:19:13
Tak už jsem u konce. Toto je konečná podoba a funkčnost modelu, aneb výsledek týdnu práce.
Práce motoru je využita jednak pro pohon kompresoru a za druhé pro ovládání korby. Rozvod je přes převodovku (rozvodovku), která se ovládá boční pákou. Videa dodám později. M
Z těch fotek to vypadá, že kompresor jede pořád (pokud je zapnutý motor). Je to tak?
Ještě by to chtělo trochu "učesat" hadičky.

merlog

Správně, kompresor jede furt. Nechtělo se mi dělat ještě složitější převodovku, už by ji asi stejně nebylo kam dát. Sklápění trvá 10 - 15 vteřin, za tu chvilku se hadičky ani pořádně nenatlakují. Malý výkon kompresoru je velké mínus tohoto auta.

otaznik

Citace od: merlog kdy 30.11.2008, 10:04:49
Správně, kompresor jede furt. Nechtělo se mi dělat ještě složitější převodovku, už by ji asi stejně nebylo kam dát. Sklápění trvá 10 - 15 vteřin, za tu chvilku se hadičky ani pořádně nenatlakují. Malý výkon kompresoru je velké mínus tohoto auta.
O tom to právě je. Dokázat vložit vše, co chci, do daného prostoru.
Auto je pěkné, opravdu, ale takovéhle detaily (stále spuštěný kompresor, pohon pro sklápění vedený horem) ho v mých očích dost srážejí.

merlog

To samozřejmě chápu, bohužel už nemám čas na další vylepšování a tak jsem se rozhodl pro zrušení tohoto mého projektíku. Pozítří mi mají přijít některé základní díly (kola, tlumiče, převodovka a.j.) že setu 8880. Tak s budu plně věnovat jeho kompletaci.
Přiznávám, že přehod na studless je pro mě velice bolestivý tento náklaďák je toho důkazem.

otaznik

Citace od: merlog kdy 30.11.2008, 21:58:59
To samozřejmě chápu, bohužel už nemám čas na další vylepšování a tak jsem se rozhodl pro zrušení tohoto mého projektíku. Pozítří mi mají přijít některé základní díly (kola, tlumiče, převodovka a.j.) že setu 8880. Tak s budu plně věnovat jeho kompletaci.
Přiznávám, že přehod na studless je pro mě velice bolestivý tento náklaďák je toho důkazem.
Však další model bude určitě zase o fous lepší.  ;)

jakpet

myslim si, že tvůj MOC je MOC pěknej a příde mi, že ti stavění se studles jde velmi dobře :D :D