outdoor jazda s Technic modelmi

Založil Jago, 31.01.2015, 12:17:42

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jago

Zdravím všetkých, potrebujem poradiť na čo si dať pozor pri jazdení s Lego Technic modelmi ovládanými Power Functions (PF) vonku, t.j. v snehu, na hline, tráve, betóne, piesku, štrku...
Uvedomujem si, že voda a PF nie sú kamaráti, ale aj že by PF mali niečo vydržať. Viem, že členovia fóra jazdia Lego Technic Truck Trial (aj na snehu), videl som aj videá, kde Technic snežné rolby jazdia na snehu.

Nevenujem sa Technic, mám iba model 42030 Volvo báger a chcem ho brávať aj von, aby sa s ním deti mohli hrať a chceme využiť aj čerstvo napadaný sneh. Motory nemá úplne na zemi v porovnaní napr. s rolbou, ale pri jazde na snehu je možné, že sa aj tak k ním dostane trochu snehu a tým aj vlhkosti.
Čo by ste mi ako laikovi v Technic pri outdoor jazde odporučili? Koľko toho PF vydržia a čo robiť pre to, aby mi po prvej jazde vonku neodišlo PF? Ako je potrebné následne "ošetriť" model?

Ďakujem vopred za vaše rady

Jago

papluh

PF motory tohoho niečo vydržia https://www.youtube.com/watch?v=iUsTO5xNiKM a pôjdu aj po čase, ale treba rátať s tým, že určite vydrží menej ako bez takéhoto výletu do vody.

Chlapci z TechniBricks zobrali Crawler na pláž https://www.youtube.com/watch?v=N6_TpAxg2A8 a po cca mesiaci rozobrali motory http://www.technicbricks.com/2012/08/tbs-technuggets-13-inside-pf-l-motor.html
Motory stále fungovali, ale je evidentné, že slaná voda aj piesok sa dostali do L motora. Naštastie Servo motor vyzerá byť bez stôp vody a piesku aj vďaka vyšsej polohe. Zatiaľ čo M,L a XL motory sú vnútri jednoduché, tak Servo tam má elektroniku a tam moc odolnosti neočakávam, taktiež poloha sa sníma kontaktným spôsobom a ak tie zkorodujú tak ho bude treba rozobrať a očistit.

Osobne som ešte neriešil odolnosť ale
- pripravil by som sa na to, že PF motory aj linear actuatory bude treba čistiť a odídu skorej ako v interiéri
- telo motora, teda hlavne špáry okrem osky by som zalakoval
- snažil by som sa vchod osky do motora kryť napr liftarm a skrz neho Axle 4 with Center Stop aby tam bolo čo najmenej miesta na špinu (a čistiť to)
- premazať vstup rotačných častí modelárskou vazelínou, ale ak toto raz začneš tak to musíš kontrolovať a meniť ked stratí konzistenciu...

Inak Volvo vyzera celkom odolne v tomto, M a L motory idús smerom dole. Podobne servo, akurát by som zakrytoval prázdnu hornú dieru na osku. Akurát XL je trocha narane.

Inak ako decko som robil so starými motormi dosť psie kusy a ani jeden neodišiel, ale ktovie čo by som v nich našiel :D