Použití Lego kostek v reklamě

Založil Ondrej, 09.10.2013, 17:04:15

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Ondrej

Jen mě tak napadlo, jak je to vlastně s použitím kostek v reklamě? Lze volně užívat nebo i na toto má Lego ochrannou známku?

Villa Legina

Som presvedčená, že na toto sa ochranná známka nevzťahuje, mimochodom ak je to reklama, pripadá mi to dosť neprofesionálne - aj celá tá grafika a tak...

MÍLA

Pokud se jedná jen o kostky tak to nemusí být pouze Lego.

Legolas

#3
Přesně tak dáš tam prostě kostky a ani to žádná stavebnice bít nemusí prostě kostky a ty si může v reklamě používat kdo chce a kdy chce ne?  ;)









p.s.:nemyslím že má LEGO patent na tento tvar z plastu stavebnici LEGO to jo ale pouze tento tvar patentovaný nemá to by bylo ujetý ;) ;D

Villa Legina

#4
Citace od: Ratmen kdy 10.10.2013, 13:57:05
...p.s.:nemyslím že má LEGO patent na tento tvar z plastu stavebnici LEGO to jo ale pouze tento tvar patentovaný nemá to by bylo ujetý ;) ;D

Ak sa nemýlim, ten patent na kocky Lego malo, ale patent stratil platnosť , vypršal - niekedy v roku 1989, snažili sa síce ďalej, ale...

...že LEGO ani nikto nemôže mať patent na tento tvar kociek rozhodol aj pred niekoľkými rokmi najvyšší európsky súdny dvor...a aj odvtedy čoraz viac fejkov zaplavuje trh

Legolas


JaM203

No pokud si pamatuji, tak "Strana pirátů" dala ve svém volebním spotu, či videoklipu panáčky Lego a byla za to souzena.

Ovšem nevím co je na tom pravdy, je to spíše "Jeden táta povídal..."

Villa Legina

#7
Citace od: JaM203 kdy 10.10.2013, 19:03:48
No pokud si pamatuji, tak "Strana pirátů" dala ve svém volebním spotu, či videoklipu panáčky Lego a byla za to souzena.

Ovšem nevím co je na tom pravdy, je to spíše "Jeden táta povídal..."

Nie, Piratenpartei dala do volebného spotu panáky Playmobil  ;)

Okrem toho aj s Lego Minifigmi by bol problém...

V tej reklame bol problém nie patent, ale námietka playmobilu, že ich produkt je politicky neutrálny a cítili sa byť poškodení (čo úplne chápem, báli sa že niektorí ľudia budú mať potom odpor alebo nesympatie k tej hračke), ale pokiaľ viem nepodnikli ďalšie kroky...asi to potom sa nejak dohodli, že tú reklamu stiahli...

PS: opravujem: áno, skončilo to dohodou, ani nenasadili tú reklamu - sama strana potom povedala, že "nechcú aby si ich ľudia stotožňovali s hračkárskymi figurkami".




Legolas

a vadilo nebo nevadilo by to tada?  ??? ??? ??? ??? ??? ???

blindmelon

#9
Vzhledem k tomu že většina (=všechny) napodobeniny Lega jsou čínského původu, tak myslím, že existence/neexistence patentové ochrany je, bohužel, spíše marginálií. Byť je asi pravda, že v případě patentové ochrany by bylo možné výrazně omezit dovoz do EU.

Můj názor je takový, že do reklamy lze použít Lego dílky (kostky) , ale nesmí být poznat, že to je Lego, tzn. nemělo by být vidět žádné označení. U minifigů si nejsem jistý, jestli by to nevadilo, určitě by se to asi dalo napadnout např. pokud by to byl fig s nějakým logem smyšlených Lego značek a "brandů", jako Octan, Blacktron... O holywoodských licencích ani nemluvě.
Hezký den, Blindmelon

Villa Legina

#10
Citace od: blindmelon kdy 11.10.2013, 02:23:48
Vzhledem k tomu že většina (=všechny) napodobeniny Lega jsou čínského původu, tak myslím, že existence/neexistence patentové ochrany je, bohužel, spíše marginálií. Byť je asi pravda, že v případě patentové ochrany by bylo možné výrazně omezit dovoz do EU.

Hovorili sme o eu priestore, ale i mimo neho sa snaží Lego mať ochranné známky, detaily mimo eu žiaľ naozaj nepoznám a ani nemám čas zisťovať. Ale posledná veta platí samozrejme. Ide o to že otázka Ratmena nesmeruje k tomu, že by chcel dielky vyrábať ale už vyrobené, originál, použiť. A to je rozdiel, ako i Ty píšeš:

Citace od: blindmelon kdy 11.10.2013, 02:23:48
Můj názor je takový, že do reklamy lze použít Lego dílky (kostky) , ale nesmí být poznat, že to je Lego, tzn. nemělo by být vidět žádné označení. U minifigů si nejsem jistý, jestli by to nevadilo, určitě by se to asi dalo napadnout např. pokud by to byl fig s nějakým logem smyšlených Lego značek a "brandů", jako Octan, Blacktron... O holywoodských licencích ani nemluvě.


Áno, pokiaľ nie je poznať, že je to Lego, čiže nevidno logo atď. tak by to malo byť v poriadku (aj práve preto, že na tvar kociek a prevedenie /myslím ten mechanizmus spájania kociek/ patent už Lego dávno stratilo).

S minifigmi, tak ako píše blindmelon, by bol možný problém a to z dôvodu, že minifigov Lego patentovaných aktuálne ak sa nemýlim má (patent sa vzťahuje presne na to prevedenie-mechanizmus ako držia pokope a ohýbajú sa - kĺby, ruky, nohy, torzo...), čiže tam v prípade výroby je to nelegálne (nehovoriac o napodobovaní originál setov)...

... ale keď nejde o výrobu, ale o použitie na určitý reklamný účel už hotových originálnych minifigov, tam je otázne či minifig sám o sebe nie je rozpoznateľný ako Lego značka...čo sa prikláňam skôr k názoru, že je, za predpokladu, že je naňho skutočne detailný záber a nie len tak postranne, zdiaľky (vtedy by som problém zase nevidela)...a preto inak by mal byť použitý len so súhlasom Lega.

Určite by dovolenie záviselo i od toho o aký druh reklamy sa jedná, určite by Lego nesúhlasilo s použitím minifigov v politických reklamách, produktov súvisiacich so sexualitou...prípadne alkoholických, tabakových výrobkov, či nejakých náboženských záležitostí.
Ale myslím si, že minifigy skutočne v centre pozornosti, detailne, ako nosný, hlavný motív, by ani žiadna firma nechcela použiť v reklame, mohli by sa obávať, že prekryjú svoje posolstvo či produkt práve Lego figurkami, a spotrebitelia si nebudú pamätať produkt samotný, ale iba Lego figurky. (Takúto chybu spravia často i s "celebritami" ľudia si pamätajú herca, či speváka, ale nie produkt, na ktorý robia reklamu)

Príklad reklamy kde je použité miestami jasne identifikovateľné originál LEGO (pre ľudí Lega znalého  :) ), hoci logo ani označenie nevidno, je napr. táto reklama OMV:

http://www.youtube.com/watch?v=BNAOK7_wVHo

Ďalšia reklama, kde nebolo jednoznačne zrejmé že ide o Lego, ale vysoko pravdepodobne bolo -- to si pamätám, bola na stavebné sporenie Raiffeisen ale neviem to na nete zatiaľ dohľadať...iba obrázky z tej reklamy:

https://www.google.at/search?q=raiffeisen+bausparen+werbung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=47JXUqGhK8LKtQbWu4AQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1008&bih=677&dpr=1#facrc=_&imgrc=4ddMB-yh7Y2t_M%3A%3B8tEzX_W0-3LOSM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.bausparen.at%252FeBusiness%252Fservices%252Fresources%252Fmedia%252F314933534010554625-NA-918163986132643078-1-39-NA.jpeg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bausparen.at%252F%3B700%3B300



Foton

Když dovedu Váš názor do extrému, tak pokud natočím reklamu s tím že stojím u dálnice, musel bych pak mít souhlas všech značek aut co kolem projeli
(a byli rozpoznatelní výrobci )?
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Villa Legina

#12
Citace od: Foton kdy 11.10.2013, 11:15:50
Když dovedu Váš názor do extrému, tak pokud natočím reklamu s tím že stojím u dálnice, musel bych pak mít souhlas všech značek aut co kolem projeli
(a byli rozpoznatelní výrobci )?

Pochybujem že ak stojíš pri diaľnici, detailne sa dajú zachytiť všetky značky prechádzajúcich áut s tým, že zároveň sleduješ iný reklamný účel. Ale aj keby, to profesionál ani nikdy nebude tak robiť. Prečo by robil zadarmo reklamu niekomu tretiemu. Väčšinou si necháva za to zaplatiť.

Okrem toho autá sú úplne iná komodita ako hračka Lego. Výrobcom neprekáža ani tzv. negatívna reklama, preto trebárs nikdy nie je problém pri napr. hudobných videách, či filmoch kde sa gangstri vyvážajú na luxusných karosách. A tie tam nie sú náhodou, platia za to.

Ale ver tomu, že hocijaký výrobca automobilov by sa okamžite ohradil napr. voči - ako to nazvať - osvetovej reklame trebárs za bezpečnosť jazdy v premávke kde vidno značku auta a to zrazí nejakého chodca...

A rovnako by si musel rozmazať evidenčné čísla áut ak by boli čitateľné v prípade že by šlo o fotografie, ktoré budú zverejnené, resp. použité ako ilustračné zábery k nejakej problematickej téme, či článku...Lebo mohlo by sa stať, že by Ťa mohol niekto žalovať že mu kazíš povesť...

V zásade platí, kde niet žalobcu tam niet sudcu, preto pri takých súkromných snímkach tam nie je absolútne žiaden problém a človek si môže fotiť čo chce, pokiaľ nik nenamieta, ak tam nie je zákaz fotenia a podobne.

Myslím, že firmám neprekáža použitie ich produktov v reklamách, dokumentoch, filmoch, fotografiách pokiaľ ide o pozitívne vyvolanie emócii, (veď je to vlastne reklama zdarma) ale akonáhle by mohol byť zmysel negatívny, či dvojznačný, alebo nejednoznačný, či mohla by sa len vyskytnúť pochybnosť o tom, že tá situácia produktu škodí, alebo môže produktu uškodiť...tam sa logicky bránia

Archaon

Citace od: blindmelon kdy 11.10.2013, 02:23:48

Můj názor je takový, že do reklamy lze použít Lego dílky (kostky) , ale nesmí být poznat, že to je Lego, tzn. nemělo by být vidět žádné označení. U minifigů si nejsem jistý, jestli by to nevadilo, určitě by se to asi dalo napadnout např. pokud by to byl fig s nějakým logem smyšlených Lego značek a "brandů", jako Octan, Blacktron... O holywoodských licencích ani nemluvě.


V podstate tomu tak je. U pripadneho sporu se vzdy pouzije kriterium primerenosti. Tedy lze pouzit napriklad auto, hracku atd. v reklame bez vyslovneho souhlasu vyrobce, ale nesmi se jednat o parazitovani na dobrem jmenu spolecnosti. Pokud si tedy budou deti hrat v reklame v jednom zaberu s Legem - je to OK. Pokud bude tricetivterinovy zaber pouze na LEGO, pak se tam objevi stastny tatka s cigarkem a bude to reklama Phlip Morris tak to OK neni.

blindmelon

#14
Přesně tak. Proto také v mnoha, většinou ne příliš povedených reklamách, můžete vidět nějaké smyšlené, velmi neumělé, obvykle CGI (video) nebo "photoshopové" (statická a tištěná reklama) značky aut. Většinou to bývá na různá pojištění, případně pneumatiky, autodíly, atd.
Hezký den, Blindmelon