Vlastni - 4x4

Založil Woyta, 12.09.2010, 13:00:09

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

Woyta

Chtel jsem si postavit neco s 4-link odpruzenim, s moznosti pripadneho pouziti na trialu.
Takze pro trialisty by mozna mohl byt zajimavy koncept naprav.
Ja je pouzivam ve variante ktera pohani dve poloosy.
O pohonse staraji 4M motory. 2 pro kazdou stranu.
Vzhledem  k nedostatku casu jsem se teprve ted dostal testovacimu ramu na kterem jeste doladim odpruzeni  a rizeni.
Pak se pustim do nejake katle.


"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Moon

Vypadá to moc pěkně (pro mě) ;D už jsem to zkoušel také, ale pořád jsem nepochopil jak zajistit nápravu ,aby se nehýbala do stran a tak jsem od toho upustil. Pomůže někdo?
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning

Woyta

Vhodnym krizenim ramen.
Jak vidis tak na naprave jsou na jednom liftarmu ale na ramu jsou uz od sebe 4study. Tahle hodnota mi prisla jako vhodnej kompromis.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Moon

Tak jsem to vyzkoušel a ono se tím se to vyřešilo. ;D dík ;)
Možná něco postavím s tím postavím.
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning

Arheonx

Aké si tu použil prevody ?

OtaH

Citace od: Arheonx kdy 21.11.2010, 11:32:27
Aké si tu použil prevody ?
Já si mysliím, že tam je (od motoru) 24z => 20z  šnek => 24z.

Woyta

#6
Po dlouhe dobe konecne nejaky update. Kdyz byl cas a chut tak jsem stavel. Dost meho volneho casu ted zabira Nissan 200SX S13.  ;D


Pohon stale 4x4 pomoci 4xM motor. Dalsi M motor slouzi pro rizeni.
Jelikoz mi moc nejde design tak se zameruju na zajimave funkce.
Prvni vec ktera pribyla byli dva pocitace. Jeden pro zobrazeni otacek, druhy pro rychlost. Vlastne oba zobrazuji to same jen jinak.
Motor z klasickych pistu tam vypadal ponekud komicky. Stare reseni se zdalo pouzitelnou moznosti. Pohani ho jeden malej motor nacpany do prostoru pod nim.

Postupne jsem zkousel dalsi ruzne veci a tohle je vysledek asi mesicniho experimentovani s pneumatikou.
Tlumice jsem nahradil pneupisty s gumickami. Velke krizeni naprav zustalo zachovano. Samozrejme zalezi na nafouknuti naprav. Samotne prifukovani mi prislo hloupe. Tak jsem udelal automatickou regulaci.
Jakkoli zatizim napravy, vzdy by to melo udrzovat vysku v rozsahu ktery urcuje pneu switch na napravach . Pripade potreby dojde k prifouknuti pistu ci jejich upusteni. Reseni je prekvapive jednoduche. Pneuswitch napevno pridelany k ramu a jeno packa je ovladana pres tahlo napojene na napravu.
Minimalni, maximalni a automaticky regulovana vyska podvozku.

Pak byla docela sranda vyresit manualni nastavovani vysky tak aby mi neutekl tlak ze zasobniku. Coz se mi dnes celkem podarilo vyresit. Sam uz nevim kam ktera hadicka vede.  ;D

Modra packa slouzi pro prepinani manualni/ automaticke plneni. Pres tahlo ovlada zluty (predni) a cerveny (zadni). Prepne je do automickeho modu ci do zajistene polohy.
Kdyz je prepnuta modra do manualniho rezimu jsou zluty a cerveny v zajistene poloze aby neunikal vzduch z pistu.  Pak si zlutym ci cervenym vyberu kterou napravu chci ovladat. Pokud bych omylem prepnul do auto rezimu tak pres tahlo dojde k zajisteni privodu vzduchu a druheho pistu.
Kdyz mam vybranou napravu nebo obe tak uz jen cernym pripoustim ci upoustim.

Malej kompresor nebyl schopnej natlacit potrebny tlak. A tak se na jeho misto chysta XL motor s rucni pumpou. Na foto pumpa trochu vykukuje z ramu. Ta druha napojena je pro testovani bez bateri. Kompresor samozrejme spina tlakovy spinac. V nadrzich je tak staly tlak pro podvozek ci pripadne dalsi funkce co si vymyslim.


Dale zacinam pracovat na kastli. Zatim to vypada na tridverovy Nissan Patrol.
Jeste uvazuju o tvorbe nejakeho redukcniho ventilu pro manualni ovladani.

PS: Omlouvam se za kvalitu fotek. Vzfotil jsem to jen jako pracovni stav. Dost veci se muze zase zmenit.

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Rastwo

vyzera to ako velky stroj na kolesach :D
Ementál je syr, ktorý má diery. Čím viac je dier, tým menej je syra. Čím viac je syra, tým viac je dier. Teda: Čím viac je syra, tým menej je syra.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=rastwo http://www.youtube.com/user/Rastwo666

dwo

Něco podobného taky řeším, akorát používám tlakové čidlo připojené k NXT a nastavování podvozku probíhá plně automaticky. Pístů na nápravách mám 8, kompresor je složen ze třech malých pístů a expanzka bohužel jen jedna, což je kámen úrazu.  Je to jediná věc, kterou budu muset nahradit (rozšířit) neoriginálním dílem, jelikož to není vůbec levná sranda a 250ml PET flaška přitom stála jen pár korun.

Woyta

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

mind storm

Mám 2 otázky:
1. ako je riešené zavesenie?
2. ako maximálne sa to zdvíha?

Moon

Na první otazku je odpověd v úvodu:
CitaceChtel jsem si postavit neco s 4-link odpruzenim, s moznosti pripadneho pouziti na trialu.
Druhá je poměrně jednoduchá: stejně jako je max. zdvich pístů. (Podle fotek)
Přijdte si zahrát MineCraft: mc.urnaweb.cz:8888 Moje BS galerie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mooning