LEGO Technic Rally - diskuze

Založil Shmade, 08.01.2009, 05:48:03

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 6 Hosté prohlíží toto téma.

Povolit v letošním ročníku i auta s více nápavami - pro trucky/speciály?

Ano
36 (87.8%)
Ne
5 (12.2%)

Celkem hlasů: 41

Krutas57

Já jsem včera konečně posadil auto na nový podvozek s použitím dílů ze zánovního setu 8297. Bohužel na autě (stavil jsem ho ještě bez 8297) jsem špatně odhadnul místo na zatáčení přední nápravy a ani po delším bastlení jsem to nějak nedal dohromady, aby to zatáčelo. Navíc mě poněkud sabotovala převodovka, kterou jsem záměrně vystužil křížem krážem a samotná mi šla zastavit rukou aniž by přeskočila. Jenže po dokončení auta najednou začala přeskakovat a oprava by si vyžádala "vykuchání" zadní části auta. Auto váží asi 1,5kg, což je celkem dost. Přecejen jsem se rozhodl ho během dneška zcela rozebrat a postavit nové auto, které snad napraví tyto nedostatky. Koncepci už asi nechám, design se mi celkem líbí a s dobrou převodovkou to snad pojede slušně.

Měch

no, auto vypadá dost pomalu...XL motory mají 150 ot/min a ty je ještě zpomalíš...no jak myslíš
ale zase na druhou stranu se mi líbí ten držák kabelů ;) , myslím, že ho poznávám  ;D

no a teď moje okapotované auto, ale kdyby bylo po mém, jel bych jak to bylo předtím..při stavbě jsem se pral s každým gramem hmotnosti a tak jsem dosáhl 850g (předtím) i se 4 mi buggy motory...teď to váží 930 g a to je podle mě už moc, ale zas je tam design který předtím nebyl tak nevím...a furt vidím podobnost se Shamdem  :-\
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Krutas57

#542
Citace od: malý Měch kdy 01.04.2010, 16:27:21
no, auto vypadá dost pomalu...XL motory mají 150 ot/min a ty je ještě zpomalíš...no jak myslíš
ale zase na druhou stranu se mi líbí ten držák kabelů ;) , myslím, že ho poznávám  ;D
Převoduju samozřejmě do rychla. ;) Auto umí přes 4 km/h, při jeho váze a motorizaci je to asi maximum. Držák sem původně chtěl jen to černý pádlo, ale tyhle dva červený panely mi tam jako jediný zůstaly, tak se tohle nabízelo. Podobnost je čistě náhodná... :)

Mareken

Citace od: Krutas57 kdy 01.04.2010, 15:45:27
Auto váží asi 1,5kg, což je celkem dost. Přecejen jsem se rozhodl ho během dneška zcela rozebrat a postavit nové auto, které snad napraví tyto nedostatky. Koncepci už asi nechám, design se mi celkem líbí a s dobrou převodovkou to snad pojede slušně.
Zkus to odlehčit. Jak jsou hned u motoru ty tři bevely,nahraď je knoby. Pokud je nemáš,zkus motory pootočit o 90 stupňů tak ,aby si tam nemusel mít ten převod.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Měch

#544
Citace od: Krutas57 kdy 01.04.2010, 17:21:33
Převoduju samozřejmě do rychla. Auto umí přes 4 km/h...

nějak to tam nevidím...z motorů do pravého úhlu 1:1 a na diferenciálech 5:7 do pomala
A Mareken má pravdu, určitě to odlehči. Já řešil stejný problém. Nakonec jsem obětoval všechny ozdobné prvky a snažil se udělat auto od znova a co nejlehčí..snaž se dostat to pod 1 kg

A ještě jsem si všiml, že řídící beam, ze kterého ti jdou ty táhla na kola máš o dírku do strany větší..to bude vadit při pružení - nevím jestli je to k pochopení, každopádně nedostatky poznáš sám při jízdě
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Bery

Tak já nakonec nemůžu  :'( :'(.Ale mana jsem přestavěl na pickupa a jezdí o hodně líp .
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

Mareken

Citace od: kedar kdy 03.04.2010, 12:36:09
Tak já nakonec nemůžu  :'( :'(.Ale mana jsem přestavěl na pickupa a jezdí o hodně líp .
Jakto? Poslední závod sezony,bude sranda.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Bery

#547
To já vím ale mi zrovna v sobotu jedeme do strejdovi hospody na oslavu jeho šedesátin  :'(. To je cca 160 km od nás a zůstaneme tam celý víkend.
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

ass

Tak já kromě nenabitých baterek a nedostatku řidičských zkušeností také hlásím připravenost ke startu.  :)

Mareken

Tak taky hlásím, vše připraveno. A pro Shmada - mohl bys mi tu nálepku s reklamou nechat jen tak? Já si jí totiž přilepím rovnou na střechu, na tiles už tam nemám místo. Dík
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Měch

Já se naopak začínám posledního závodu obávet....auto je super a tak, ale má svoje mouchy...třeba s řízením nejsem spokojený a CV jointy už sou taky jaksi pozohýbané. Díky absenci diferenciálů to vyjede všechno a začíná spomalovat až když je kopec větší jak 45° ale zas v zatáčkách mám o ty CV jointy strach. Uvidíme, možná postavím něco jiného, možná to risknu.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

peter

I já jsem připraven, jen během týdne musím ještě dotankovat.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Mareken

Citace od: malý Měch kdy 04.04.2010, 21:47:52
...třeba s řízením nejsem spokojený a CV jointy už sou taky jaksi pozohýbané. Díky absenci diferenciálů to vyjede všechno a začíná spomalovat až když je kopec větší jak 45° ale zas v zatáčkách mám o ty CV jointy strach
Hehe, 45stupňovej kopec? Zbytečný přesílení,stejnou chybu jsem udělal na zimní rallye,ale tady jsou buggy ,že jo  ;D. btw kolik máš náhradních cv jointů?  ;D . Já udělal autíčko bez cv, diferenciálů a kardanů,ani rack na zatáčení tam nemám  ;D
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Mareken

Tak tady je můj speciál, je to zase amerika  :) .
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

germik

Vypadá to trochu jako rapid ;D ;) ( ale to je dobře ;))
Jen se chci zeptat - má to asi hnaný jenom zadní nápravy, že? Přední jsou nehnaný - ty co jsou třeba u 8048 ???
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Krutas57

No teda, to bych měl pohnout. Pořád řešim proč 2x XL maj problém rozjet 600g auto na 8km/h...
Převodovku už sem vychytal, zatáčení snad taky, ale pořád to tak nějak nejede... Vždycky to má snahu, trochu se to i pohne, ale než se rozjede, tak zasáhne teplotní pojistka v BB. Při připojení jednoho motoru na jeden BB už to jede, ale velmi slabě a pomalu.
Teďka eště stavim prototyp super-jednoduchýho podvozku s náhonem na zadní a jestli to nepojede, tak už fakt nevim... Asi fakt neumim stavět nebo sou ty XLka fakt tak slabý.

Jen abych reagoval na příspěvky k předchozímu autu: od spojení motoru (to už sem teď nahradil rovnou diferenciálem pro elminiaci ztráty výkonu) to nejde na rozvodovku (ikdyž na fotce to tak vypadá), ale je tam převodovka ze dvou převodů 20:12 do rychla a na rozvodovku to de až přes dvě 16t před zadní nápravou. Teďka u toho, co teď stavím, už mám "antipřeskakující" převodovku připojenou přímo na zadní nápravu a náhon i na přední jsem už vzdal - dostat do toho prostoru diferenciál i mechaniku zatáčení je horor a navíc to pak trochu omezuje maximální zatáčecí úhel kol.

Mareken

#556
Jenom zadní náhon,předek jsou závěsy z 8048,ale tyhle jsou ale z 4404  :)
edit: ono to auto vypadá v reálu líp,to jen já neumím fotit.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

jakpet

Citace od: malý Měch kdy 04.04.2010, 21:47:52
Já se naopak začínám posledního závodu obávet....auto je super a tak, ale má svoje mouchy...třeba s řízením nejsem spokojený a CV jointy už sou taky jaksi pozohýbané. Díky absenci diferenciálů to vyjede všechno a začíná spomalovat až když je kopec větší jak 45° ale zas v zatáčkách mám o ty CV jointy strach. Uvidíme, možná postavím něco jiného, možná to risknu.

Buď to je pomalý jak šnek a nebo kecáš...

Mareken

Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:20:53
[
Buď to je pomalý jak šnek a nebo kecáš...
Uvidíme na závodě,mě to taky vyjede i 30ˇ kopec a bez škytnutí.
A navíc se na to auto podívej, 4 buggy na kolečkách, necelý kilo,pokud má dobrej zdroj,tak se nedivím,že mu to tak sviští.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

jakpet

Citace od: Mareken kdy 04.04.2010, 23:23:17
Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:20:53
[
Buď to je pomalý jak šnek a nebo kecáš...
Uvidíme na závodě,mě to taky vyjede i 30ˇ kopec a bez škytnutí.
A navíc se na to auto podívej, 4 buggy na kolečkách, necelý kilo,pokud má dobrej zdroj,tak se nedivím,že mu to tak sviští.

Mezi 30° a 45° je pořád dost velkej rozdíl a některý trial auta nezvládaj víc než 50°, ale uvidíme..

Mareken

Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:26:47


Mezi 30° a 45° je pořád dost velkej rozdíl a některý trial auta nezvládaj víc než 50°, ale uvidíme..

Jenže já mám stejně těžký auto + jen dva buggy  :)
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

jakpet

Záleží i na převodech, atd. Nechci nikoho přesvědčovat, že jeho auto nedokáže dobře jezdit. Ale tvrzení, že auto začne zpomalovat při 45° je prostě kec...

Mareken

Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:32:53
Ale tvrzení, že auto začne zpomalovat při 45° je prostě kec...
Budeme od Měcha požadovat video  >:D
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

ass

Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:26:47
některý trial auta nezvládaj víc než 50°

To ale nezvládaj kvůli převracení, ne kvůli síle (pokud to teda nejsou nějaký megachudý auta ;D).

jakpet

Citace od: ass kdy 04.04.2010, 23:41:21
Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:26:47
některý trial auta nezvládaj víc než 50°

To ale nezvládaj kvůli převracení, ne kvůli síle (pokud to teda nejsou nějaký megachudý auta ;D).

A převrácení u rally aut nehrozí?

ass

Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:43:37
A převrácení u rally aut nehrozí?

Ano, ale měl jsem pocit, že jsi začal míchat jabka s hruškama, tak mi to nedalo.

jakpet


Mareken

Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:43:37


A převrácení u rally aut nehrozí?
No, u rally aut nepotřebuješ  velkou světlou výšku,a proto jsou auta nižší a mají těžiště níže a z toho vyplývá ,že rally auto snese o něco větší úhel než trial truck.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

jakpet

Citace od: Mareken kdy 04.04.2010, 23:47:14
Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:43:37


A převrácení u rally aut nehrozí?
No, u rally aut nepotřebuješ  velkou světlou výšku,a proto jsou auta nižší a mají těžiště níže a z toho vyplývá ,že rally auto snese o něco větší úhel než trial truck.

Ale při rozjezdu rally auta s větším náklonem se zase bude setrvačností překlápět dozadu. :P

Mareken

Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:50:13
Citace od: Mareken kdy 04.04.2010, 23:47:14
Citace od: jakpet kdy 04.04.2010, 23:43:37


A převrácení u rally aut nehrozí?
No, u rally aut nepotřebuješ  velkou světlou výšku,a proto jsou auta nižší a mají těžiště níže a z toho vyplývá ,že rally auto snese o něco větší úhel než trial truck.

Ale při rozjezdu rally auta s větším náklonem se zase bude setrvačností překlápět dozadu. :P

Můžes couvat  :P
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"