(Vlastné) Lietadlo s kolmým štartom aj pristátím (VTOL)

Založil Igi, 19.02.2010, 17:06:20

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Igi

Toto je prvý model, ktorý som sa rozhodol niekde prezentovať. Vznikol ešte v januári, strávil som nad ním celkovo asi 3 dni (ale nie od rána do večera ;) ). Začiatkom februára som zistil, že Lego vyhlásilo súťaž s témou "vzdušný dopravný prostriedok", tak skúsil svoje šťastie. Keďže som na iný model minul takmer všetky lego motory, ktoré mám a ostal mi iba jeden Power Functions M motor a PF battery box, tak som sa rozhodol, že spravím model, ktorý bude používať iba ten jeden motor a bude mať zároveň viacej funkcií. Na to som použil diely z prevodovky z lega Super Street Sensation 8448. Pomocou tohoto systému dokáže jeden motor poháňať 3 rôzne funkcie a zároveň ešte aj stále poháňať rotory na krídlach. 3 spomínané funkcie sú otáčanie rotorov do vertikálnej / horizontálnej pozície (páčka č. 1), vysúvanie / zasúvanie podvozku (páčka č. 2), a navyják v zadnej časti lietadla (páčka č. 3). Rozmery sú 72cm (rozpätie krídel), 68cm (dĺžka), 19cm (výška).


Petr43


hadato

Líbí se mi funkčnost i celkový vzhled, ale mohl jsi trochu umýt některé dílky, třeba na poslední fotce je ta špína dost vidět, ale jinak úplně super.

eNTy

Jak zmínil Petřoch, líbí se mi použití toho pístu na otevírání kokpitu, ale já jsem zaujatý, mně se prostě líbí každé užití toho pístu, protože je to prostě "cool"   ;)
Jinak super řešené natáčení rotorů a gondoly pro sklopený podvozek. Co se mi ale asi na modelu nejvíc líbí, tak je spojení studded a studless, tou kombinací a stavební technikou mi to připomíná 8421.
Zkus udělat nějaké video, rád bych to viděl v pohybu. No a samozřejmě bych rád viděl ten model, na který si spotřeboval skoro všechny motory  ;D

Jediná výtka, oprášit a umejt kostky, na některých fotkách je vidět slušná dávka prachu...

mike.kup

Já moc moc prosím: až tuto krásku budeš rozebírat, vzpomeň si prosím na mě a zkus fotnout ten vnitřek, kde máš jak připojené k motoru ty páčky 1,2,3 a tedy předpokládám i k nim příslušející převodovky. Tohle mi připadá na celém modelu nejzajímavější (mluvím jako člověk, co z jednoho XL motoru udělal 6 funkcí + 1 ozdobnou - více zítra). Díky a chválím. Ještě bych tě rád poprosil o trošku bližší foto mechanizmu, které otáčí rotory. Oproti xtepnovi su asi slepej, ale já to tam moc dobře nevidím. Na to, abych hledal vady tam je bohužel pouze jedna detailnější fotka. Ale ten prach a špína tam je fuj fuj.

Igi

okej, jasne, keď to budem rozoberať, určite spravím ďalšie foto :)

grohl

Působí to na mě milým oldschoolovým dojmem a  ihned jsem rozvzpomněl na

Jujko

Je to paráda, ale nedá mi nerypnúť si  :P

Prečo páčky na ovládanie nie sú v kokpite?  :)

Igi

dobrá pripomienka, pravdou je, že mi to nenapadlo :) a tiež tam nie je až toľko miesta a takto sa s tým lepšie manipuluje...

mike.kup

Citace od: Jujko kdy 19.02.2010, 23:31:01
Je to paráda, ale nedá mi nerypnúť si  :P

Prečo páčky na ovládanie nie sú v kokpite?  :)

Věř mi, že je hodně velký problém někam libovolně přivést 4 hřídele (1 vstupní, 3 výstupní) a k tomu ještě vhodný "zapínací" mechanizmus. Ovšem jak říkám, nevím jak to má zde keeper4 zapojené, takže je možné, že vymyslel nějaký velice elegantní způsob přivádění točivého momentu z jedné hřídele nezávisle na několik více, který zabírá velice málo místa.
BTW: keepere s tím dalším fotem to měla být ironie, nebo se toho fota opravdu dočkám?

Igi

myslím že dočkáš, pretože si to tak či tak chcem zálohovať pre seba, takže nejaké ďalšie foto určite porobím. A s tými bočnými páčkami by nebol taký problém, ale s tou vrchnou aj áno, tá by sa zle priviedla kamkoľvek.

Igi

Ako som sľúbil, pri rozoberaní tohoto modelu som spravil zopár fotiek a dopredu sa ospravedlňujem za ich kvalitu, nemal som poruke poriadny foťák.

mike.kup

Vydím, že jsi přivedl moment k převodovkám úplně stejně jako já (přes 3x24z). Akorát reverzaci pomocí převodovky jsem spáchal oproti tobě přes 20z bevely. Ale vhodnost kterého typu sestavení záleží na daných prostorových podmínkách.
Já tleskám tvému umu práce s ozubami a s maximálním využitím motoru a už se těším na další model.

Věšák

Tvůj model je(byl) vážně parádní. Moc se mi líbí.

A taky ti moc děkuju...díky tomu modelu jsem zjistil, že v legu existují i kardanové kardanové převody :)