LTTT vozidlo by Woyta

Založil Woyta, 18.09.2009, 21:54:44

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Woyta

Postupne si stavim vozidlo na trial.
Planovana konstrukce:
3 napravy. Z toho jedna riditelna.
Pohon: 2xl motory. Jeden pro predni napravu a jeden pro zadni napravy. zadne diferencialy.
Hmotnost? Idealne nejnizsi povolena.

Zadni napravy mam temer hotove.  Jde o Shmadeho napravy ktere jsem si trosku poupravil. jen tam budu asi muset pridat dalsi tlumice. Battery box je zatizi vic nez jsem cekal.


Pak jsem si vcer zkousel skladat predni napravu.Prvni a druha myslenka nevysla z duvodu rozmeru. Tohle je vysledek nahodneho skladani.
Vypada to pouzitelne ale osa rotace je strasne daleko od stredu kol. Takze napravu zase rozeberu a zitra zkusim postavit jinou. V hlave mi vrta jedna myslenka ale bojim se pevnosti.

Omlouvam se za zhorsenou kvalitu nekterych fotek. Priste budu ostrit rucne. Chtel jsem nafotit predni napravu nez ji rozeberu.


"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

eNTy

Vypadá to zajímavě. K přední nápravě bych napsal akorát to, co jsi zjistil sám, takže poznámky jen k zadní nápravě:
- 24 bevel vypadá jako extrémně slabý článek a obával bych se velmi krátké životnosti v podmínkách LTTT
- ozubená kola musí být vždy uchycena po obou stranách, převod 16:16 ti tam bude přeskakovat, protože je z jedné strany nespojený

Woyta

Myslis 20z bevel hned na motoru?

Z nej to jde na 12z bevel. na fotce to mozna tak nevypada ale ta horni 20z je chycena obou stranach hned vedle kola. Osa s 12z bevelem a 2x16z je taky 2x ulozena. Jednou v kolme pricce spojujici prevody od zhora dolu a podruhe je ulozena v motoru.
Pak jsou 16z a z nich to jde na sneka a pak jeste na zdvojenou redukci 8z-24z.
Ty 16z preskakovat nebudou. Tam jeste moc sily neni a moc prostoru k ohybu ta osa nema.
Kola jsem zkousel zastavovat a nic nepreskakovalo. A silu to ma peknou. :)

Tuhle konstrukci jsem delal tak aby slo v pripade potreby snadno odinstalovat jednu napravu.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Woyta

Dneska jsem si  zase jentak skladal a mame tu vysledek.
Tenhle prototyp uz vypada celkem funkcne.
Osa rotace nedaleko od kola. Jeste by sla asi o pul studu blize ke kolu.
Pruchodnost vypada take slusne.
Jedina nevyhoda je rejd jen 30st. Ale to snad vyresi uprava konstrukce.

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

eNTy

Citace od: Woyta kdy 19.09.2009, 10:40:45
Myslis 20z bevel hned na motoru?

Sorry, měl jsem na mysli ten 24 crown gear, který je hnaný tím šnekem. Jinak co se týče testů v domácích podmínkách, tak jak ti všichni účastníci LTTT potvrdí, jsou .... naprd. Skutečný závod ti prověří auto tak, že budeš koukat  ;)

Woyta

No muzu tam dat Technic, Gear 24 Tooth (Old Style with Three Axle Holes) ale tem zase neverim ja. Mam jich tu par znicenejch.
A Technic, Gear 24 Tooth (New Style with Single Axle Hole) nemam.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Woyta


Trochu jsem predelal zadni napravy. Motor  sel dozadu a na prostredni napravu sel battery box. Tlumice byli zdvojeny.
Trosku jsem se seknul s predni napravou. Takze zatim vznikla tahle silenost s nedoresenym zatacenim. Ale co jsem zkousel jak to splha pres prekazky, tak to vypada dobre.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Woyta

Dorazil redukcni kabel a muze se plne testovat.
Par slabsich mist nalezeno a uz se resi vyztuzeni.
Hnotnost vozu je momentalne jen 1400g vcetne baterii. Kabina + par doplnku uz moc gramu navic neprida.

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Plutoone

Mně se na celým trucku nejvíc líbí právě ta přední náprava. Jen by mě zajmalo, jestli se kola od sebe při manévrování nerozjížděj.

Woyta

Vypada to, ze se nerozjizdeji. Ulozeni je celkem dobre. Akorat mi jednou vyskocil liftarm rizeni. Proto je tam ted ten bilej brick 2x3.
Me predni naprava zatim prijde jako slabsi clanek. Koncept dobrej ale provedeni ma k dokonalosti daleko. Zatim zataci jen o 30st  Ale vzhledem ke kratkemu rozvoru 25-12 by to mohlo stacit. Nebo nez vymyslim neco lepsiho. :)
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Woyta

#10
Trochu jsem prekopal zadni napravy.
Zlepsilo se zataceni, bocni naklon, tuhost ramu, funkce tlumicu a teziste se posunulo vice na stred a o neco niz.
Zmenil jsem odlon poloos takze mi trochu klesla svetla vyska. Ale odpruzeni pracuje lepe. Jen musim vyspekulovat ktera tuhost pruzin bude idealni. Ale to ukaze az praxe. Zatim mam tuzsi pruziny na stredni naprave a mekci na zadni.
Rekl bych, ze zaklad je hotov. Hlavni mouchy jsou snad vychytane. Ted doplnuju povinne prvky a po te nejake ozdobne prvky. Jinak bych rekl, ze je to pripravene na ostre nasazeni.

Omlouvam se za neostrost nekterych fotek.  5 sad baterii a vse vybite. Lepsi foto nafotim az se alespon jedna sada nabije.




Atelier

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Plutoone

Zdá se mi to, nebo je na nekterých fotkach ta přední náprava vyvrácená do strany?

Woyta

Osa naklaneni predni napravy je dost vysoko, takze to tak muze vypadat
Kdyz se kouknes na tuhle celni fotku Tak jak je naraznik tak uprostred kousek nad naraznikem je videt pin na kterem se otaci predni naprava.
Ja vim. Je to vysoko.  Pokud budu zase dnes vecer stavet tak pujde osa rotace do vysky narazniku. Uprava ramu co jsem vcera provedl uz tuhle upravu dovoluje.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Shmade

A bylo by nějaké video? To u aut na trial řekne asi nejvíc...

Woyta

Tak jsem neco malo natocil.
Priste to bude chtit za dne. Sice jsem upravou jasu a kontrastu vytahnul neco pouzitelneho ale neni to ono.
Takze si uzijte 3 pady, povedyn vyjezd a par sjezdu.
http://www.youtube.com/watch?v=SKVVLbBgSr0
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Woyta

Par fotek predni napravy pred rozebranim a prestavbou.

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Shmade

Na videu to vypadá, že by to něco zvládlo. :)   Co budeš předělávat?

Woyta

Zkusim to postavit znovu a lepe. Tohle vzniklo nahodnym skladanim. Ma to urcite drobne mouchy (vetsina much ale uz je odstranena nebo potlacena) ktere bych rad vyresil.
Takze to zkusim postavit pevnejsi  snizit osu rotace a zvetsit uhel zataceni (momentalne 30st).
Zas tak velka predelavka to nebude.
Funkcne to vypada schopne a doufam, ze to bude i konkurenceschopne. :)
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Woyta

Oredni napravu jsem komplet rozebral a zaca stavet znovu. Vysledek? Uplne ta sama naprava. :) Tentokrat je ale trochu pevnejsi a prevody jdou ted krasne zlehka. Predtim kladli odpor. Zkousel  jsem dat osu otaceni predni napravy o 2 study niz ale nebylo to ono. Bocni stabilita stejna ale objevil se problem s preskakovanim prevodu. Ted uz je vse OK. Mozna jeste budou drobne upravy na rizeni.
Pri premereni pozice narazniku mi vyslo, ze muzu dat naraznik o stud vys. coz vyresilo problem kdy se na limitu potkavalo kolo s naraznikem. A ano, truck nema ram v rovine. Lepe tak zataci,kdyz je zadni naprava odlehcena.
Protoze jsem sehnal vhodny drat na prodlouzeni kabelu, zrusil jsem IR a nattery box. Cimz vzniklo misto pro poradne zpevneni ochraneho ramu. Ted uz "Budku" prezije. Dale se zlepsila se bocni stabilita. Ale zadni napravy ted maji mensi grip takze ponekud prokluzuji. Ale gumy jsou zcela nove takze to chce lehce zbrousit tu hladkou vrstvu + otrepy z formy.
Soucasna hmotnost je 1240g.
Co dale? Dat dopredu oko pro odtah, nekam ulozit lano a naucit se jezdit.
Par fotek:

"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Woyta

Chtel bych poprosit o radu s prevody.
Prekopavam pohon.
Momentalne mam  jeden Xl motor pro predek a druhy pro zadni napravy. A primarni prevod je 20z na 12z.
Chtel bych dostat silu motoru na jednu spolecnou osu a pri vyssi rychlosti na primaru.
Motory se mi do kastle vejdou jen vedle sebe ci za sebe (ale asi s hodne problemy)
Kdyz jsou vedle sebe maji od sebe osy 7 studu.
Jak to dostat to na jednu osu pri vyssi rychlosti nez doposud.
Zkusil jsem 24z na 12z ale pak mam osy 3 study od sebe. Cili bych musel pouzit 2x 16z pro jistotu kvuli pevnosti a uz se nevejdu .
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Shmade

Když je máš vedle sebe tak dej z motorů 36z a doprostřed 12z.

Woyta

To uz bude mozna moc do rychla. Aby to pak tu potvoru motory vubec utahli. Kazdopadne budu muset pockat az dorazi druhe 36z kolo.
Ty to mas na svem Trucku tohle zprevodovani vyzkouseno?
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Shmade

Dyť tam máš pak ještě šneky a ty kolový redukce ne? To utáhne v pohodě.

Woyta

JJ pak bude snek a 8z na 24z.
No uvidime.
Pri soucasnem zprevodovani se mi obcas podari sepnout prodovou ochranu. :)
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich