(Vlastní) Trial Truck - vývoj

Založil PsychoWard666, 28.05.2009, 01:28:52

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 4 Hosté prohlíží toto téma.

ass

Linkama to není, ty jsou pevný dost, je to daný kvrkláním polonápravy na ose pohonu a trochu na ose zatáčení.

Další důvod pro dvě osy bych viděl v nutnosti posunout jednu polonápravu o kousek oproti druhé (při jedné ose pohonu), což vytváří značné komplikace při řešení zatáčení.

TomB

Není potřeba nic posouvat, jedna polonáprava může mít uchycení na jedný straně širší, a problém je vyřešen, ni?
Já to takhle mám na všech Tatrách který dělám(a že jich bylo(na fórum jse ovšem dal pouze jednu, a sice 10x10)).
Zde je důkaz, že když se chce, tak to de
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

No ale to pak zas musíš řešit že se ti točí každý kolo na jinou stranu :) Podle mě se to i na té jedné ose dá vyřešit líp...

TomB

#33
Každý kolo se sice jinak točí, ale když tam dáš bevely na jednu stranu, a na druhou kardan nebo obyč osu(podle toho jestli je nebo není zatáčecí) tak to je vpohodě, anebo se dá ještě použít 20z bevel 2x a 2x 12z Double bevel, pak to funguje dobře :).
Zde jde poměrně dobře vidět první řešení. ;)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

otaznik

Citace od: TomB kdy 30.05.2009, 19:22:19
Každý kolo se sice jinak točí, ale když tam dáš bevely na jednu stranu, a na druhou kardan nebo obyč osu(podle toho jestli je nebo není zatáčecí) tak to je vpohodě, anebo se dá ještě použít 20z bevel 2x a 2x 12z Double bevel, pak to funguje dobře :).
Zde jde poměrně dobře vidět první řešení. ;)
Na TT naprosto nepoužitelné.

TomB

#35
Citace od: otaznik kdy 31.05.2009, 00:46:21
Citace od: TomB kdy 30.05.2009, 19:22:19
Každý kolo se sice jinak točí, ale když tam dáš bevely na jednu stranu, a na druhou kardan nebo obyč osu(podle toho jestli je nebo není zatáčecí) tak to je vpohodě, anebo se dá ještě použít 20z bevel 2x a 2x 12z Double bevel, pak to funguje dobře :).
Zde jde poměrně dobře vidět první řešení. ;)
Na TT naprosto nepoužitelné.
Tak to se teda pořádně mýlíš, protože když dáš do nábojů kol redukci 1:3(ukáži na své Tatře, která je na Trial jako stvořená), tak ty převody bez jakýchkoliv problémů zvládnou XL motor s redukcí 1:15 a dřív se zastaví motor, než kola(testováno na train regulátoru). :P


EDIT: a samozřejmě je potřeba tu nápravu ještě kapku zpevnit, ale tak jak ji mám teď, tak to funguje opravdu dobře ;)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Papiňák

Citace od: PsychoWard666 kdy 30.05.2009, 16:12:32
jinak já používam dvě centrální hřídele, protože s jednou sem měl opět problém se zatáčením...

Citace od: ass kdy 30.05.2009, 18:47:09
...Další důvod pro dvě osy bych viděl v nutnosti posunout jednu polonápravu o kousek oproti druhé (při jedné ose pohonu), což vytváří značné komplikace při řešení zatáčení.

Zkoušel jsem udělat posunutou polonápravu a zatáčení moc velký problémy nedělalo. Akorát při zatáčení na jednu stranu vznikal ackerman, ale to moc nevadí (spíš naopak)

PsychoWard666

#37
jo to máš pravdu, ale jednodušší řešení je použít dvě hřídele než tam složitě řešit diferenciál a uzávěrku

edit: teď sem přišel na řešení toho zatáčení, přední náprava zatáčí klasicky a druhá zatáčí pomocí táhel který jsou chycený na tu první, fungovat by to mělo bez problému

otaznik

Citace od: TomB kdy 31.05.2009, 08:33:47
Tak to se teda pořádně mýlíš, protože když dáš do nábojů kol redukci 1:3(ukáži na své Tatře, která je na Trial jako stvořená), tak ty převody bez jakýchkoliv problémů zvládnou XL motor s redukcí 1:15 a dřív se zastaví motor, než kola(testováno na train regulátoru). :P

EDIT: a samozřejmě je potřeba tu nápravu ještě kapku zpevnit, ale tak jak ji mám teď, tak to funguje opravdu dobře ;)
Bevel je v každém případě velmi slabý článek v pohonu každého TT auta, je jen otázkou času, kdy ti praskne (v reálných sekcích, které jsme jezdili, by to IMHO bylo velmi rychle).
Vycházím ze zkušenosti, kterou si víceméně každý prošel a díky tomu většina závodníků vyřadila tento druh bevelů ze svého TT auta.
A to nemluvím o tom, jak to auto pojede pomalu (při redukci 1:45).

TomB

Auťák je vybaven samozřejmě 2-rychlostní převodovkou, a právě ten pomalejší převod má 1:72(dříve 1:45).
Rychlejší převod má 1:14,4(dříve 1:9) (dneska jsem si ty stupně upravil, ono při jednom XL motoru je redukce docela dost potřeba, když má ta Tatra táhnout asi 4 kila(v terénu a do kopce))
Samozřejmě zkušenost je všechno, ale já si pořád myslím svoje, kdyby ten bevel byl v pohonu jednou, tak to je jasný, to asi brzo křachne, ale já jich tam mám 7!!!(ne po sobě, ale na "stejné úrovni) Každej v jedný polonápravě, a ten další na pohon jedný polonápravy, která nemá knoby.
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

otaznik

Citace od: TomB kdy 31.05.2009, 20:51:54
Auťák je vybaven samozřejmě 2-rychlostní převodovkou, a právě ten pomalejší převod má 1:72(dříve 1:45).
Rychlejší převod má 1:14,4(dříve 1:9) (dneska jsem si ty stupně upravil, ono při jednom XL motoru je redukce docela dost potřeba, když má ta Tatra táhnout asi 4 kila(v terénu a do kopce))
Samozřejmě zkušenost je všechno, ale já si pořád myslím svoje, kdyby ten bevel byl v pohonu jednou, tak to je jasný, to asi brzo křachne, ale já jich tam mám 7!!!(ne po sobě, ale na "stejné úrovni) Každej v jedný polonápravě, a ten další na pohon jedný polonápravy, která nemá knoby.
OK, na jednu stranu je určitě dobré, že se držíš svého názoru.  ;)
Věřím, že příští sezonu se LEGO Technic Truck Trial zde na kostkách opět objeví, a ty tak budeš mít možnost nám svoje nápady předvést v reálu.

TomB

Snad bude, a snad pojedu ;D.

PS. Co na stranu druhou? ;)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

ass

Citace od: TomB kdy 31.05.2009, 21:18:57
Snad bude, a snad pojedu ;D.

PS. Co na stranu druhou? ;)

Na druhou stranu je to, že jich tam máš 7, irelevantní, může se ti v terénu zaseknout jedno kolo, motory pojedou dál, prásk.

TomB

Proti tomuto masakru je to také opatřeno.
Když totiž tato situace nastane, převod jednoduše přeskočí (to už se ale XL motor točí pomaleji než micromotor, a to výrazně :)).
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

Řešit něco tím, že začnou přeskakovat převody se mi jako ideální řešení moc nezdá, jestli se to řešením vůbec dá nazvat, v podstatě popisuješ to, co ti bylo napsáno že je tvůj problém resp. problém bevelů, jako tvou výhodu. Bludný kruh se uzavřel. :) 


TomB

Když držím jedno kolo, a ostatní jsou ve vzduchu, tak bevel po velmi tvrdé práci XL motoru přeskočí, pokud držím kola 2, Nic nepřeskočí, pouze se zastaví motor, když pak jedu na všech 6 kol, tak by to nemělo přeskakovat ani s 2-ma XL motorama.
Dneska tam budu domontovávat další XL motor, aby to mělo pořádnou sílu, tak pak postnu info jakže to jako funguje :)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

PsychoWard666

Tak po mnoha pokusech sem jsem došel k řešení, který je téměř stejný jako na původní verzi a nic lepšího mě nenapadá. Teď se pouštim do stavby opravdové tatry co se týká vzhledu, ale nebude to přímo určeno na truck trial, i když koncepce podvozku bude stejná, jedinej rozdíl bude že to bude mít i nástavbu a víc funkcí, takže bude těžší, zatim si to jenom plánuju, stavbu začnu dnes večer nebo zítra.

Shmade

Já jsem to taky překopal, tak jak je to teď mi to celkem vyhovuje a zatáčí to docela dobře, akorát v závislost na propružení to zatáčí buď synchroně, ackerman, nebo anti ackerman :) Ještě možná zpřevoduju motory víc do pomala podle toho jak bude těžká nástavba. Nakonec jsem udělal taky pohon levá, pravá, no a je poznat, že tomu chybí mezinápravový diferenciál, minimálně mezi předkem a zadkem.

TomB

Nádherná mašina, jediné co můžu vytknout, je pohon každé strany vlastním motorem, a 2 osy ;) :).
Jinak je to fakt dobrý!!! :D
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

#49
No tak jsem zas lehce pokročil, na díly ke stavbě odlehčené nástavby zatím čekám, tak dělám to co můžu, konrétně fake motor, který polská pravidla trialu požadují a naviják (dobrovolný). A proč jsem píšu takovou pitomost? Protože se mi podařilo udělat takovou vychytávečku, díky které dostal fake 12V motor "reálný" zvuk

Zde ke stažení ukázka zvuku který Tatra vydává. Podle mě je to celkem dobrý. :) Reálné bude i to, že motor poběží pořád i když vůz bude stát, dokud nevypnu BB.

http://shmade.sweb.cz/Lego/motor.mp3

Kdyby někdo nepoznal který dílek za to může, tak je to tento:
http://peeron.com/inv/parts/55206c02



Edit: Je to nahrávaný mobilem, takže kvalita je v reálu lepší...

Edit2: tady na začátku videa zvuk pro porovnání :)
http://www.youtube.com/watch?v=dEWGTBo_LdY

Edit3: Jak koukám na to video mám chuť udělat z pneumatických dílů i to odfukování :)

peter

No byl jsi rychlejší. Stejný nápad jsem měl i já pro své vozy, ale zatím jsem s ním nevyšel na světlo. Tak gratuluji k úspěchu ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Jsem si teď trošku hrál kvůli tomu abych měl lepší přehled o tom jak se držím originálních proporcí, respektive měřítka... a v růžku je nástavba kterou mám v plánu udělat.

Nenapadají někoho nějaká adekvátnější rozuměj užší kola? Mě se nic moc nevybavuje, jen takovej ten bastl dvou motorkovejch a přes to pás, ale to by bylo stejně malý a ani se mi to nelíbí... Asi nic co? :(

Shmade

#52
Na nějaký pořádný stavění není čas, dnes jsem stihnul udělat jen skidplate pod předním nárazníkem a lehký test schopností samotného podvozku...

Kolmý shod: 9,7 cm
Příkop: 19,5 cm
Max. úhel stoupání po dřevu: 43°
Světlá výška: 5,1 cm

vasek

#53
Moc pěknej podvozek, jen se zeptám co tam máš za kola když dokážeš vyjet schod 9,7 cm, to jsou 94,8 ?

Shmade

jj, jsou to tyhle kola, předním párem kol se podvozek vyškrábe díky té skidplate i na vyšší shod, ale zadnímu páru se pak nahoru nechce, možná až bude předek zatížen víc kabinou, tak vyjedu paradoxně možná i víc :)

Překonávání nerovností jde celkem hladce, jak jsem se bál o universal jointy v předních kolech, tak zatím drží, podle mě tomu může napomáhat i to, jak jsou všechny nápravy poháněné přes ty knoby, tak když jedu dopředu, tak v momentě kdy se jakékoliv kolo přestane točit (náraz do nerovnosti/schodu), tak ty knoby začnou celou "zastavenou" polonápravu/nápravu tlačit nahoru a tím pomůžou překážku překonat, při couvání pak tlačí naopak dolu no.  :) Ale myslím, že budu jezdit víc popředu než pozadu a ono i pozadu to jede pěkně.

PsychoWard666

Já teď pokračuju dál, původně sem chtěl dělat tatru 815-7 10x10 s nástavbou, ale už to bylo moc velký takže teď dělam taky 813 ale s nástavbou S1, měřítko sem upravil taky na 1:13, kdyby jsme se náhodou někde sešli tak aby se k sobě hodili  ;)

TomB

Máš to moc pěkný, se mi dost líbí jak ti to do té předlohy sedí ;D.
Já mám taky 813-ku 6x6 hotovou, tak bychom na LTR mohli udělat jen tak takovej mini trial ;D ;D
Ale ten podvozek je fakt bomba, máš to tam pěkný, dost se těším až to bude celý pěkně hotový ;)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Papiňák

Citace od: Shmade kdy 30.05.2009, 16:26:50

...Při použití jedné hřídele a diferenciálů umístěných klasicky vychází konstrukce středu moc široká, při použití starých diferenciálů se pak dostaneš na minimální vzdálenost "os kývání" na 10 studů, při použití nového diferenciálu na 9. Když použiješ dva hřídele, tak se jednoduše dostaneš na rozměr 5. Ono by se dalo i s diferenciály dostat na rozměr 3, ale to už by tam bylo trochu moc převodů.

Povedlo se mi vytvořit kopii diferenciálu skutečné Tatry a tím dát osy kývání doprostřed. Bohužel je to trochu rozměrné na délku a dalo by se to použít pouze u 4x4, diferenciál není průchozí. Možná by se to dalo nějak udělat, ale bylo by to ještě delší...

otaznik

Citace od: Papiňák kdy 06.06.2009, 12:47:40
Povedlo se mi vytvořit kopii diferenciálu skutečné Tatry a tím dát osy kývání doprostřed. Bohužel je to trochu rozměrné na délku a dalo by se to použít pouze u 4x4, diferenciál není průchozí. Možná by se to dalo nějak udělat, ale bylo by to ještě delší...
Moc hezké! Snad ještě se pokusit odstranit ty osmizubá kola .

Shmade

Já akorát nevidim, kde tam dochází k tý diferenci... Respektive kde je vstup?