Parní lokomotiva (10194?)

Založil Jonas, 14.02.2009, 16:14:12

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

otaznik

Citace od: 5o kdy 25.02.2009, 15:42:09
Mne sa lokomotíva celkom páči, je prepracovaná dosť dobre, len tie dvere na bohužiaľ jedinom vagóne mi prídu v dnešnej dobe ako päsť na oko.
Vidíš, mně naopak ty dveře přijdou velmi zajímavé a pěkné.

larson

Souhlasím s otazníkem. Tím, že tam nejsou klasické dveře, působí vagón zajimavěji a taky realističtěji. Je to ovšem věcí názoru každého z vás ;)

Honzik

#62
Řešení pohonu odhaleno !!!

vasek

Výborně obrázek, teď ještě ten ovladač, ten musím mít. Myslíte že to vydají už v dubnu ? Honzíkovi patří můj velký dík !!!!

Honzik

Ovladač musí být dostupný spolu s vlakem, jinak soudruzi z TLC udělají pořádnou chybu.

vasek

Pokud bude v prodeji samostatně tak bych na to úplně nespoléhal (ale moc si to přeji), pokud by ho balili do setu (což s ohledem na cenu vlaku nepředpokládám) tak ano.

Honzik

Veškeré komponenty PF nejsou součástí setu 10194, budou se muset koupit zvlášť. To jestli se bude nakupovat každý zvlášť nebo udělají "kompletní motorizační balík" nevím.

vasek

No pokud by byl kompletní motorizační balík tak nebude nejlevnější, ale určitě by se dal koupit v normálních obchodech. Když by to udělali jen jako jednotlivé díly, které se dají koupit jen na lego shopu, tak bude vlastní ovládání levnější, ale vše dohromady by se poněkud prodražilo. Já osobně si myslím, že by to mohl být kompletní motorizační balíček (jako 8293) a jednotlivé díly ještě koupitelné na lego shopu (koneckonců některé již se samostatně prodávají). Hlavně ať je to opravdu v prodeji ve stejném čase jako lokomotiva !!

Ondra

Paráda!Bojím se však, že bude motorizace stejně drahá jako set 10194.

vasek

No to snad né, zas tolik tam toho není, ale s tisícovkou počítám minimálně (za celý set - pokud bude).

5o

Ja som tieto vecičky hľadal a nenašiel všetko, tak zatiaľ bude asi nový ovládač a box na baterky, lebo nemá cenu na ofic. stránke. Ale cenu by som trochu prihodil okolo, resp. minimálne 50 Euro. Kto má čas tak možno bude hľadať aj inde.
Preto lebo Lego...

peki

odkaz na celý článek

From the LEGO Group:

Dear all,
...........

All the above new train related Power Functions items as well as the current battery train motor (with cross axles and wheels) will be available separately through LEGO Shop@Home before the summer of 2009. As you know we arranged a train workshop in November 2007 where ten AFOLs from around the world: Denmark, USA, France, Belgium, the Netherlands Germany, and Untied Kingdom participated, built with the prototype elements and also looked into ideas and possibilities for new train designs using the Power Functions elements . Based on the outcome of this workshop and all the other fantastic input we got from the AFOL community over the last six months, our designers worked on the first train set using the new Power Functions system. This set will be truly aimed at the AFOL community to acknowledge the importance of the adult LEGO hobbyists in the LEGO train world. This communication will be the last one regarding the transition from the 9V train system into the new Power Functions train system, Due to all the very valuable AFOL feedback we are far down the road with the development of the new elements and also the new train set. We appreciate all your efforts through this transition which we expect to be fully executed in 2009. Stay tuned for the new LEGO train system coming in 2009.

Tormod Askildsen, Head of LEGO Community Development

peki

#72
stručně :
8878 není batery box ale akumulátor Lithium Polymer  nabíjený existujícím LEGO trafem rozměry  4 studs by 8 studs long by 4 studs
8884 existující  Power Functions RC receiver
8879 nový ovladač ( RC handset )
Všechny PF komponenty (včetně motoru) na trhu přes Shop@Home začátkem léta (ne tedy současně s distribucí 10194!)


Shmade

#73
Vláčkař sice nejsem, ale ten akumulátor mě láká... Jen budu muset vymyslet jak ho nabíjet, protože kolej ani trafo nemám, bude myslíte stačit připojit ho nějakym bastlem třeba na obyč 9V adaptér?
Má nějakou kontrolku nabití, no vlastně nějaký červený a zelený světýlko tam je, tak snad ano... Vím, těžko zodpovídat když to ještě nikdo neměl v ruce, ale třeba to někdo vykoumá i tak...

A ovladač... jak to tak vypadá jedná se o dvě kolečka, kterými se budou dát regulovat otáčky motorů v těch osmi stupních, jak bylo řečeno už dříve. Myslíte, že budou protočitelná, tedy, že bude možno jít z 0 rovnou na 8, nebo se bude muset chodit tam i zpět přes všechny stupně?  No a vláčkaři budou moct jedním ovladačem řídit vlastně až 8 vlaků, bude to asi honička, ale proč ne... 

edit: pokud tedy bude stačit vyslat signál start a motor pojede až do té doby dokud nedostane signál stop... 


vasek

Díky za info, ten akumulátor mě taky láká i když podstatně méně než nový ovladač. Je jisté, že se budou jednotlivé díly prodávat jen na S@H, nebo bude nějaký set s těmito díly ?

peter

Citace od: vasek kdy 11.03.2009, 13:52:09Je jisté, že se budou jednotlivé díly prodávat jen na S@H, nebo bude nějaký set s těmito díly ?

Myslím, že zatím (letos) se budou moct dát sehnat jen a pouze přes SH. V setu by se pak měli dle mého soudu objevit příští rok, kdy mají světlo světa spatřit ony nové vlaky.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

eNTy

To je divné, že nový PF aku by se nabíjel přes staré 9V trafo, to se mi nezdá.
Navíc vícečlánkové LiPo aku (toto nejspíš dvoučlánek 7,2V) potřebuje pro správné nabití speciální nabíječku s balancérem. Leda by byla ta nabíjecí logika zabudovaná vevnitř aku, to by byl unikát.
Těžko říct, ten rozměr je divný, LiPolky jsou tenké a 4x8 stud by byl na výšku tak 2 study. V takové velikosti bych kapacitu odhadl na takových 1200mAh.
Každopádně, je-li to nabíjeno přes staré 9V trafo, bude ti stačit libovolné trafo.

peter

Citace od: xtepn01 kdy 11.03.2009, 13:58:53To je divné, že nový PF aku by se nabíjel přes staré 9V trafo, to se mi nezdá.
Navíc vícečlánkové LiPo aku (toto nejspíš dvoučlánek 7,2V) potřebuje pro správné nabití speciální nabíječku s balancérem. Leda by byla ta nabíjecí logika zabudovaná vevnitř aku, to by byl unikát.

No mě tak napadá, jestli se tím trafem nemyslí, jen to skutečné tráfko (adaptér) co se strká do zásuvky a dělá jen z ~230V těch cca ~9V a teprve na něj se pak připojuje ten regulátor. Takže pak by mohla být veškerá elektronika až v tom novém PF akumulátoru, tak jako je všechna elektronika až v tom současném regulátoru.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peki

#78
Citace od: xtepn01 kdy 11.03.2009, 13:58:53
To je divné, že nový PF aku by se nabíjel přes staré 9V trafo, to se mi nezdá.

Píše toto : The already existing standard LEGO transformer will be used to recharge and be the power supply.
Tím se nemyslí díl Train Speed Regulator 9v ale Power Adaptor (to co se strká do el. zásuvky a z 220 V dělá 9 V)

Čili jak Petera napadá (dodal jsem obrázky z odkazy aby bylo jasno  ;))



Honzik

#79
Díky Pekimu za informace

Řešení pohonu pomocí PF komponentů je u 10194 řešeno poměrně elegantně, ale přesto nevím, zda tohle bude budoucí řešení pohonu či je to pouze zkouška jakési další alternativy. Stále mi totiž nesedí používání XL motoru, kdy je nutná převodovka. Další možnost je nahrazení XL motoru za toto pak by systém mohl fungovat...ovšem o lokomotivě tohoto typu si můžeme nechat zdát.

Takže nakupujme 9V motorky dokud jsou !!!  >:D

eNTy

Tak to jo. Podle toho to vypadá, že na balancer rezignují. Pochybuju, že by tak drahá komponenta (okolo 1000,-) byla součástí aku. V tom případě musí používat velmi kvalitní články a perfektně je párovat. I tak ale hrozí po několika desítkách cyklů rozjezd článků a následně dramatický pokles kapacity. Při použití ne úplně perfektního páru článků je kapacita už po cca dvaceti cyklech na 50%. Jakmile jsem pak jednou aku nabil pořádnou LiPo nabíječkou, dostal jsem z nich něco víc, ale škoda už byla napáchána.

Pepan

#81
No já bych řekl, že ten akumulátor bude podobný tomu, co je dostupný pro Mindstorms NXT:
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=9798&cn=17&d=70
Když říkám podobný, nemyslím vzhled, "krabička" je jiná, ale způsob nabíjení je stejný: elektroniku už má určitě v sobě, stačí připojit ke střídavému napětí 9-12V a nabije se sám  :) předpokládané napětí taky stejné... použili podobný základ  :)

Edit: kapacita toho akumulátoru pro Mindstorms je 1400mAh, zatím se zdá být poměrně odolný, nechovám se k němu moc hezky, dlouho leží netknutý, pak když mám na LEGO čas, tak s ním zase pořádně "zacvičím"... a svoji kapacitu si udržuje, nevypadá to na nějaký aušus  ;)  myslím, že v tom setu pro lokomotivu bude opravdu něco podobného, jen překopaný design  :)

peki

#82
Citace od: peki kdy 21.02.2009, 21:47:53
Na druhou stranu kdyby nebylo nových dílků .................

Na kotel 10194, střechu vagonu a "uši" je použit "nový" dílek Slope, Curved 2 x 4 x 2/3 No Studs. který se již vyskytl v některých setech i v roce 2008.

peki

#83
Jan Bayer osobně představil netrpělivě očekávaný set 10194 na výstavě LEGA pořádaného klubem AFOLů z Rakouska. Při té příležitosti jsem mu položil několik otázek za kostky.org

Pokusím se stručně shrnout co jsem se dozvěděl + moje dojmy.

Jak bylo patrné již z dřívějších obrázků, jde o povedený vlakový set, který asi nebude chybět ve sbírce žádného nadšence LEGo vlaků. Pravděpodobně způsobí, že ti kteří s LEGo vlaky ještě váhali, váhat přestanou a set si pořídí.  Pokud půjde vlak dobře na odbyt budou následovat dle vyjádření Jana další ;D

Vlak je pro mne zajímavý mimo jiné tím, že se svým provedením "vymanil" ze zavedené šesti studové šířky. Jak je z obrázku střechy kabiny zřejmé je použito 7 studů. Kabina je však ve skutečnosti v nejširším místě ještě o 1/2 studu na každé straně širší. Kotel je široký 6 studů. Písty 9 studů. Tendr a vagónek jsou už pak klasický 6 stud. 


peki

#84
Vlak jsem viděl i v akci. Bylo to ale už po třech hodinách provozu, kdy baterce docházela šťáva. Což se projevovalo trošku neplynulým pohybem (jako by někde v převodech přeskakovalo kolo). Na začátku prý utáhla mašinka bez problémů 9 vagónů.

Několik zajímavostí:

Výroba nových kol byla projednána z výrobcem dnes již proslulých BBB wheels. Jako správný AFOL to uvítal  ;D

Prezentovaný akumulátor byl zatím ještě prototyp. Oproti původnímu předpokladu, že půjde dobíjet existujícím trafem, Jan řekl, že trafo musí být nové, protože stávající s akumulátorem nefunguje  :(

Motor v kabině vypadá na první pohled trochu divně, ale je to asi věc zvyku  ::). Po čase jsem si toho přestal všímat, při ježdění vlaku to nepůsobila nijak rušivě. 

Ondra

To je strašný, hůř to vymyslet nemohli  ??? :P :-X .Bohužel jsem něco takového očekával...

ass

Citace od: Ondra kdy 28.03.2009, 22:59:48
To je strašný, hůř to vymyslet nemohli  ??? :P :-X .Bohužel jsem něco takového očekával...

Tak se předveď, mistře, jestli máš lepší.  ::)

Ondra

Chtěl bych ještě dodat, že podle tohoto příspěvku http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=14399.msg77226#msg77226 se má pro pohon využít mimojiné i stávající RC motorek.

Toho bych využil já a nahradil přední běhouny tímhle motorkem, takže by nebyl potřeba žáden takový zásah do kabiny.

Pepan

Ten motor v kabině mě opravdu dostal, ale zase když se nad tím zamyslím, tak ho tam prostě není kam jinam dát... :-\

Ondra

Na S@H jsou už ceny motorizace http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K8882&cn=233&d=263 Ani mě nepřekvapuje, že je to drazší jako lokomotiva samotná  :P .Pohon na baterky za takovou cenu si můžou IMHO nechat...

Dále tu máme set pro "milionáře" se vším všudy http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K10194&cn=233