(vlastní) Studless 8868 - HOTOVO!!!

Založil Mellory, 30.07.2006, 12:19:12

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Pepan

Mellory se opravdu předvádí, je to vynikající práce  ;D

Citace od: MELLORY kdy 24.08.2006, 19:03:49
PS.: Hotové to bude doufám dřív, než začne škola.

Tak ono na začátku bude ještě trochu času navíc, než se začne opravdu něco dělat  ;)

Mellory

#61
Dnes jsem konečně pokročil o trochu větší kousek - i když se to podle obrázků asi moc nezdá.

Střední část je téměř hotova, na kabině se pracuje.

<obrázky odebrány>

Máte nějaké návrhy nebo připomínky? Sem s nimi!
8)
Nothing is true. Everything is permitted.

Vasyk

To je fááááákt moc hezký, mít ten smajl ruce, tak se utleská, fakt dobrý.
Btw pěkný čalounění   ;D

Mellory

Citace od: Vasyk kdy 25.08.2006, 20:13:10
Btw pěkný čalounění   ;D
Příště si budu muset vybrat jiné místo na focení. ;D

Jinak díky za pozitivní komentář. :)
Nothing is true. Everything is permitted.

Vasyk

Citace od: MELLORY kdy 25.08.2006, 20:17:51
Citace od: Vasyk kdy 25.08.2006, 20:13:10
Btw pěkný čalounění   ;D
Příště si budu muset vybrat jiné místo na focení. ;D

Jinak díky za pozitivní komentář. :)

Já myslel těch sedaček v autě  ;) ;D

Mellory

Jo aha. ;D Ta modrá je tam jen dočasně, sedadla budou tmavě šedá. ;)
Nothing is true. Everything is permitted.

Vasyk

Citace od: MELLORY kdy 25.08.2006, 20:25:00
Jo aha. ;D Ta modrá je tam jen dočasně, sedadla budou tmavě šedá. ;)

Nebude to moc tmavé? Udělal bych ineriér výraznější, ať to nesplývá s celkem, ale samozřejmě jak chceš ty, ty jsi autor a to velmi dobrý.  :D

Mellory

Nejdřív jsem zamýšlel o světle šedém interiéru. Interiér v barvě Tan jsem zase zavrhl kvůli cenové dostupnosti Tan studless dílků. Červený interiér by skvěle ladil, ale zase by splýval s červeným podvozkem. Šedá mi přišla docela ideální, i když máš pravdu, je nevýrazná.

Zatím uvažuju o světle šedé, nebo o tmavě šedé. :)
Nothing is true. Everything is permitted.

Mellory

Kvůli škole, jejíž začátek se nekompromisně blíží, mám stále méně času na Lego. :-\
Projekt není zastavený ani zrušený. Spíš pouze odložený.

Zkusmo jsem postavil přední část, abych získal předběžnou představu o finálním tvaru.

Omlouvám se za mizerné barvené podání fotek, zapomněl jsem přenastavit foťák (teda mobil). ::)

Celkový pohled + vysvětlení

Boční pholed, pro představu o aerodynamickém tvaru


Rád uvítám nějaké komentáře a připomínky.
Nothing is true. Everything is permitted.

otaznik

Citace od: MELLORY kdy 29.08.2006, 18:08:42
Kvůli škole, jejíž začátek se nekompromisně blíží, mám stále méně času na Lego. :-\
Projekt není zastavený ani zrušený. Spíš pouze odložený.
OFF TOPIC: ty se něco učíš? Vždyť na začátku školního roku je rozjezd a učí se až to, co se v novém školním roce dovíte, takže bys měl mít pořád času dost.

Mellory

Tady nejde o učení. Sháním školní potřeby apod., čas mi také ubírají kamarádi (kteří si na mě v průběhu prázdin ani nezvpomněli....) a mé jiné zájmy (např. četba, práce s hudbou - i když v dnešní době už moc ne), ale hlavně můj mladší bratříček, který se právě chystá do školy a kterého z větší části připravuji i já. Poslední dobou jsem nucen věnovat se mu víc a víc.
Nothing is true. Everything is permitted.

otaznik

Citace od: MELLORY kdy 29.08.2006, 23:17:33
Tady nejde o učení. Sháním školní potřeby apod., čas mi také ubírají kamarádi (kteří si na mě v průběhu prázdin ani nezvpomněli....) a mé jiné zájmy (např. četba, práce s hudbou - i když v dnešní době už moc ne), ale hlavně můj mladší bratříček, který se právě chystá do školy a kterého z větší části připravuji i já. Poslední dobou jsem nucen věnovat se mu víc a víc.
Školní potřeby mám za den doma, ne? No nic, jen mě to zaujalo, já si vždycky užíval prázdniny až úplně do konce.

myth

Citace od: otaznik kdy 29.08.2006, 23:22:19
... já si vždycky užíval prázdniny až úplně do konce.

Ja si ich práve užívam >:D. A ešte mesiac budem 8) >:D.
When the student is ready the master will appear.
An expert is one who knows more and more about less and less.

marian20

Ja až do najbližšieho skúškového v decembri  ;D
weiter, weiter ins Verderben, wir mussen leben bis wir sterben...

Pepan

#74
Citace od: marian20 kdy 29.08.2006, 23:50:22
Ja aľ do najbliľąieho skúąkového v decembri ;D

Jen aby pak už nebylo pozdě  ;D  ;D  ;D Znáš ty kecy - učíme se průběžně, abychom toho pak neměli moc a podobně, jelikož na to ale všichni vesele s****e, tak Mellory může v klidu ve stavbě pokračovat a kdyby pak byl nějaký problém, tak to vezme do školy jako omluvu proč nemá domácí úkol nebo něco podobnýho ;D  ;D  ;D

Mellory

#75
Už víc než dva týdny jsem dám nepřinesl žádný nový progress report. Tak to dělám až teď.

Od začátku školy jsem se k Legu na delší dobu nedostal, a když už jsem se ke stavění dostal, nebyl jsem s to něco postavit. Plánů a nápadů jsem měl dost, ale problém byl s realizací. Mým cílem bylo v podstatě zkrátit předělávku, a tím ji udělat realističtějí a podobnější originálu.

<obrázky odebrány>

Rád bych věděl, jak se vám novější, kratší verze studless Airtech Claw Rig líbí.
Nothing is true. Everything is permitted.

Mellory

Rozhodl jsem se vytvořit preview obrázek finální verze této nespočetně-krát odkládané předělávky, kolem které očividně opadlo vzrušení, ač jsem vás dotoval relativně hodně informacemi a obrázky.

Smyslem tohoto obrázku bylo ukázat světu, že se na tomto projektu stále pracuje.
A že se za tu dobu, co jsem se naposledy oficiálně ozval, změnilo mnohé, a podle mě i k lepšímu. Nejen, že jsem se ještě více přiblížil o originálnímu setu, ale přiblížil jsem se i skutečným tahačů. (Myslím tím samozřejmě vzhledem a proporcemi.)

Obrázek poodkrývá finální tvar předělávky a umístění objektů. Můžete si všimnout, že jsem kvůli zmenšení modelu musel zmenšit i superstrukturu, která teď už nevypadá tak houževnatě, jak před tím. Ještě bych chtěl zmínit, že přední část není ještě stále hotová.


Obrázek je rozmazán schválně.


Chtěl bych tedy vědět, co si o nové verzi předělávky myslíte.
Nothing is true. Everything is permitted.

Michal Moučka

Mě se ta předělávka moc líbí, jen tak dál! Já bych nebyl schopen nic takového ze studlessu postavit. Momentálně totiž doma stavím MISB 8421 a to hledání neznámých dílků mi dává dost zabrat. Sice je to můj druhý studless set (1. byl 8455), ale stejně se v nich, zatím, těžko orientuji. Vidím to ještě na dost hodin, které ztrávím zabořený v pytlíku s dílkama!
Takže pokračuj, jsem zvědavý na finální výsledek!

Hansel

Mě hlavně fascinuje, že "finální" stav vypadá úplně jinak než na začátku stavění. Obdivuji tvoji trpělivost to neustále zlepšovat a přestavovat.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

Pepan

Citace od: Hansel kdy 26.09.2006, 23:47:51
Mě hlavně fascinuje, že "finální" stav vypadá úplně jinak než na začátku stavění. Obdivuji tvoji trpělivost to neustále zlepšovat a přestavovat.

Jo musíme uznat, že si s tím Mellory fakt vyhrál - pěkná piplačka, ale výsledek trpělivé a pečlivé práce vždy stojí zato  :)

peter

Citace od: Pepan kdy 27.09.2006, 14:35:21Jo musíme uznat, že si s tím Mellory fakt vyhrál - pěkná piplačka, ale výsledek trpělivé a pečlivé práce vždy stojí zato  :)

Je to tak, je to pěkné, k tomu nemám co bych dodal. Jen škoda, že nejsi z Prahy, protože jinak bych Tě rád viděl v našem Mistrovství Kostky Truck Trialu s nějakým tvým speciálem. Tohle sice dalo také práci, ale postavit auto pro to naše KTT není také žádná hračka, však jsem zvědav kdo s čím přijde ...
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Mellory

Citace od: Pepan kdy 27.09.2006, 14:35:21
Citace od: Hansel kdy 26.09.2006, 23:47:51
Mě hlavně fascinuje, že "finální" stav vypadá úplně jinak než na začátku stavění. Obdivuji tvoji trpělivost to neustále zlepšovat a přestavovat.

Jo musíme uznat, že si s tím Mellory fakt vyhrál - pěkná piplačka, ale výsledek trpělivé a pečlivé práce vždy stojí zato  :)
S Legem (Studless technikem, samozřejmě) se snažím být co největší perfekcionista. Raději dokončím perfektní model s obrovským zpožděním, než abych jej dokončil předčasně a s chybami. Což vidíte u této předělávky, kterou jsem se rozhodl totálně přestavět, i když jsem mohl pokračovat dál. A myslím, že se mi to vyplatilo.

Na druhou stranu se ovšem těším na moment, kdy už to budu mít z krku. ;D Protože se těším, až se vrhnu na můj příští projekt.


Citace od: peter kdy 27.09.2006, 14:43:13Je to tak, je to pěkné, k tomu nemám co bych dodal. Jen škoda, že nejsi z Prahy, protože jinak bych Tě rád viděl v našem Mistrovství Kostky Truck Trialu s nějakým tvým speciálem. Tohle sice dalo také práci, ale postavit auto pro to naše KTT není také žádná hračka, však jsem zvědav kdo s čím přijde ...

Já bych se taky jednou rád viděl na kostky.org srazu a s tím souvisejícím KTT. Až se tam jednou dostanu, tak s sebou vezmu plně studless KTT-only auto... >:D Do té doby budu muset počkat, až mě nějaká hodná duše neodveze.
Nothing is true. Everything is permitted.

expertik

#82
Citace od: peter kdy 27.09.2006, 14:43:13

Je to tak, je to pěkné, k tomu nemám co bych dodal. Jen škoda, že nejsi z Prahy, protože jinak bych Tě rád viděl v našem Mistrovství Kostky Truck Trialu s nějakým tvým speciálem. Tohle sice dalo také práci, ale postavit auto pro to naše KTT není také žádná hračka, však jsem zvědav kdo s čím přijde ...

To je pravda, škoda, že je ten KTT v Prahe. Pre nás "přespolňáky" je trochu odruky, ale tak snáď sa to časom "poddá" a prídeme niekto s návrhom spraviť aspoň niektoré kolo KTT bližšie k Slovači....

P.S.: Mne osobne by bodla jedna zásadná zmena v pravidlách KTT a to obmedzenie počtu náprav na 2 :-((
- kedy bude, ak vôbec, možné použiť truck aspoň s 3 nápravami???
- a ešte jedna menšia nejasnosť a to, že ak sa použije lego RC prijímač, ktorý obsahuje servo pre steering, že či je možné jeho využitie pre zatáčanie nápravy, pretože inak by použitie toho RC unitu nemalo žiaden význam (pritom je povolené jeho pužitie)....?!

otaznik

Citace od: expertik kdy 27.09.2006, 14:59:38
P.S.: Mne osobne by bodla jedna zásadná zmena v pravidlách KTT a to obmedzenie počtu náprav na 2 :-((
- kedy bude, ak vôbec, možné použiť truck aspoň s 3 nápravami???
- a ešte jedna menšia nejasnosť a to, že ak sa použije lego RC prijímač, ktorý obsahuje servo pre steering, že či je možné jeho využitie pre zatáčanie nápravy, pretože inak by použitie toho RC unitu nemalo žiaden význam (pritom je povolené jeho pužitie)....?!
Prosím o tomto diskutovat v tématu o KTT. Díky!

otaznik

To Mellory: musím také trochu "zakritizovat". Velká část (podvozek, nadstavba za kabinou) tvojí předělávky je velmi nápadně podobná 8285. To asi nebude náhoda.

Neber to špatně, chci jen vědět, jak to je.  8)

Mellory

Toho jsem si vědom, a jsem rád, že ses na to zeptal. ;)

Nadstavba za kabinou je ze stran opravdu téměř stejná, je to použitím těch velkých tiles a napojením svislých liftarmů na ty vodorovné. Ale zadní část a přední část se od nadstavby 8285 výrazně liší, zejména tím, že 8285 nemá zezadu ukončenou nadstavbu a zepředu ji zas nemá úplně propojenou s přední kabinou, jak to mám já. Předí kabina je podobná jen předním sklem, čumák je opět jiný, zkosený, ale asi bude mít ve předu tunu těch metallic silver mřížkových tiles.

Podvozek je ovšem můj vlastní, začínal jsem v podstatě od píky, jediné, co jsem okopíroval, je uchycení předního páru kol, které ovšem hodlám také změnit.;)



Jenže s použitím stejného barevného schématu a některých stejných objektů se stejně určitě podobnosti nevyhnu, to je pravda. Já sáhl po "nejlevnějším" řešení - stavět z čerstvě koupené 8285 a mých zásob. Kdybych použil stejné barevné schéma (šedý podvozek - použil bych novou šedou, černá kabina a žlutá superstruktura), pěkně by se mi to prodražilo, což je pro studenta samozřejmě nežádoucí.

Ale abych dodržel barevné schéma u mé příští předělávky, utratil jsem výraznou částku za nově šedé a černé studless dílky. Takže snad budete u mé příští předělávky spokojeni alespoň s dodržením barevného schématu a s tím, že nebudu moci kopírovat nějaký jiný set (mimo 8880, samozřejmě).
Nothing is true. Everything is permitted.

Robbed

Té podobnosti jsem si také všiml. Vysvětloval jsem si to následovně:

  • Barevná shodnost
  • "podvědomá inspirace"
  • ať vytvoříš jakoukoliv konstrukci, tak tam bude pokaždé něco/nějaký zvláštní druh zapojení, co už někde bylo
Tvé vysvětlení mi postačuje, ale přecejenom si myslím že tam něco málo bylo i z druhé a třetí možnosti (první možnost je jasná) 
Já osobně jsem stále zvědav na výsledek a jestli bude návod a budu mít vhodné dílky, tak si výslednou verzi určitě postavím :D

Citace od: MELLORY kdy 27.09.2006, 16:10:50
Podvozek je ovšem můj vlastní, začínal jsem v podstatě od píky, jediné, co jsem okopíroval, je uchycení předního páru kol, které ovšem hodlám také změnit.;)


Já bych to tak nechal. Osobně to považuji za nejlepší ne-odpružený systém zatáčení...

Mellory

Jistou inspiraci z 8285 samozřejmě tajit nebudu. Např. rám kolem předních a zadních kol, červeno-stříbrné nádrže, přední "sklo", jemná mřížka na čumáku, to všechno jsem použil. Tak trochu se inspiruju ještě z jednoho setu, hádejte jakého.

Mohlo to být ovšem i horší, původně jsem pouze chtěl zkrátit 8285 a přidat superstrukturu, nic víc. ::) Naštěstí jsem se nakonec rozhodl úplně jinak.

Návod bude za docela dlouhou dobu. Můj známý, Robin H., už na návodu pracuje, nicméně je to taktéž školou povinný člověk, který je každodenně zasypáván hromadou úkolů, tak jako já. Já návod odhaduji tak na březen / duben 2007.
Nothing is true. Everything is permitted.

Mellory

Myslím, že spoustu z Vás by zajímalo, co se teď s tímto projektem děje. Uložil jsem jej snad k ledu? Samozřejmě, že ne. Řídím se heslem When it's done. Takže v podstatě nikam nespěchám.

Do dokončení mi zbývá cca 20%, tj. blížím se ke konci. Nedávno jsem ale musel učinit důležité rozhodnutí - zda-li odebrat pohon kol či ne. Nakonec jsem došel k názoru, že bude lepší, když tuto funkci odeberu, z určitých důvodů. Model je příliš těžký a tak jej motor jen velmi těžko utáhne. Na spřevodování není příliš místa, a kdybych pohon nakonec spřevodoval tak, aby byl motor schopen utáhnout celé vozidlo, pohyboval by se model rychlostí najedené želvy.

Odebráním pohonu kol bych se i zbavil převodovky, takže převodovka by se přímo ovládala battery-boxem.


Chtěl bych tedy vědět, jak byste tuto změnu přijali.
Nothing is true. Everything is permitted.

Raistlin M

Ty sám víš, co potřebuješ udělat, ale můj názor je, že se odebráním jakékoliv funkční záležitosti zvolna dostáváš od Technicu k Racers. 8)

Motor nechat, mozek zatížit. ;D

Moc se těším na výsledek. ;)