Autor Téma: Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !  (Přečteno 1441 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Chikos

  • Trade Count: (0)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 199
  • Pohlaví: Mužské
  • big LEGO fan
Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« kdy: 13.11.2020, 18:47:00 »
Rád bych se s Vámi podělil o jednu zkušenost. Chtěl bych vás upozornit a varovat před jednáním českého prodejce na bricklinku pod vystupováním EXTRA_BRICK - SALE .  Dne 18.9.2020 jsem vytvořil objednávku. Vzhledem k tomu, že už uběhla delší doba a stále jsem neměl od pošty žádné oznámení o zásilce, prodejce jsem dne 14.10.2020  kontaktoval s dotazem, zda objednávku odeslal, nebo jestli je nějaký problém. Bylo mi sděleno že ano a že pán se na to přes noc podívá a sdělí kde je problém. Chápu, že na vině byla asi pošta ale vzhledem k tomu, že balíček má adresu doručení domu, ve kterém jsem v nájmu, nemohu jej na poště bez předložení výzvy pošty nebo OP se shodnou adresou bydliště jako adresou pro doručení vyzvednout. Neboť jenom stejné jméno nestačí. Pán už se ale neozval a musel jsem se připomenout znovu po deseti dnech dne 23.10.2020. Dostal jsem odpověď, ať si zajdu na poštu, že už to tam je. Na poště mi bylo sděleno (po dlouhém přemlouvání), že balíček byl odeslán zpět před dvěma dny. Kontaktoval jsem prodejce, že se balík vrátil, což mi potvrdil. Bylo mi od něho nabídnuto, že mi bud vrátí peníze bez poštovného a nebo at si zaplatím znova poštovné a on balík odešle a at se rozhodnu do neděle, že jde v pondělí na poštu. Což mě trošku zamrzelo, neboť díky lhostejnosti prodejce pomoc vyřešit situaci se nestihl balík vyzvednout a vrátil se zpět. Očekával jsem, že alespoň nabídne, že se nové poštovné zaplatí půl na půl. I tak jsem nabídku akceptoval a potvrzení odeslal v neděli. Následující dny jsem opět neobdržel žádné oznámení od pošty po čtvrtku a pátku, kdy jsem se byl na poště osobně poptat "neúspěšné" na balík jsem prodejce v pátek kontaktoval 6.11. zda zase není nějaký problém. Bylo mi odepsáno, že zásilku odesílal až dnes (tj pátek 6.11.) a že by mi měla dorazit v průběhu příštího týden. V tom to týdnu jsem byl na poště opět ve čtvrtek a dnes 13.11. a opět nic. Prodejce jsem dnes kontaktoval a už jsem si nebral servítky. Prodejce mi sdělil, že nic neodeslal, protože mu nepřišli peníze za poštovné. Vysvětlil jsem mu, že jsem rozhodně neměl v úmyslu poštovné nezaplatit, ale že bych rád poštovné uhradil až v momentě, kdy obdržím balíček abych jenom zase neposlal peníze do předu a nic a že já tady rozhodně nevystupuji jako neseriozní osoba. Nepochopím tedy, proč místo toho aby lhal, že balíček pošle nebo že už jej odeslal spíše nenapíše, že balík bude odeslán až po uhrazení poštovného. Jeho poslední reakce cituji:

Dobrý den,
Jelikož jste nezaplatil poštovné, po tom co jste si nevyzvedl první zásilku, nemůžete čekat že nechám doručit balík, za který není zaplacená pošta!!!
Číslo účtu máte v mailové adrese více než týden. Do dnešního dne neeviduji žádný doplatek na poštovném. A jak víme úsměvem se platit nedá.

Další věcí je nápis přes půlku eshopu. "VÝHRADNĚ PŘES BRICKLINK ZPRÁVY" Aby bylo pro tyto případy vše řádně psané pod vaší objednávkou.
Na vše v mailu nebude brán zřetel, ten slouží a to pouze po předchozí domluvě pouze k zasilani fotek apod.
Vše ostatní logicky patří přímo na server aby pak měli administrátoři přehled.

Mám dojem, že se hrubě dožadujete zásilky, za kterou jste doposud neplatil poštovné. Napravte tuto chybu. V opačném případě si samozřejmně sáhnu na svůj čas. Poprintscreenuju vše co tu mám k dispozici a odešlu na bricklink podporu. Opravdu nemám čas denodenně hlídat zda někdo doplatil to co měl, abych mohl odeslat.

S pozdravem

Extra_brick


Tím to emailem završil svůj přístup k řešení problému. Vykreslil mě jako nespolehlivou osobu, která si neumí vyzvednout zásilku a tak chce raději zaplatit poštovné předem. (bohužel to jen neumí sdělit, místo toho tvrdí, že zásilku odeslal) také hrozně porušuji jednání bricklink, když s ním vedu komunikaci po emailech a ne tam. A hrubě se dožaduji zásilky a to se reportne na bricklink podporu (Ještě aby ne, když už na ní čekám celkem 51 dní a stále není věc vyřešena  ;D)

Závěrem se chci omluvit za tak dlouhé spamování, ale muselo to ven i když jsem člověk, co si moc na nic nestěžuje  ;D Chtěl jsem tím hlavně poukázat i na ochotné jednání prodejce řešit případný problém. Také doufám, že je členem tohoto fora a  že budeme mít možnost, se třeba někdy osobně potkat na akci pořádané kostky.org a o této záležitosti třeba "poreferovat". Rád bych mu sdělil, jak se osobitým přístupem, vstřícností a ochotou dá v životě dokázat i něco velkého a kolik kamarádů a zajímavých známostí to třeba může přinést.

Offline otaznik

  • Trade Count: (174)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5788
  • Pohlaví: Mužské
  • ?
    • Moje sbírka na BS
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #1 kdy: 14.11.2020, 20:54:25 »
Já v tom vidím na straně prodejce "pouze" tu chybu, že mylně informoval o druhém odeslání zásilky. Že požadoval za druhé poslání plné poštovné, a že ho chtěl předem, považuji za správné a udělal bych to stejně.

Offline STARHAWK

  • Trade Count: (14)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1355
  • Pohlaví: Mužské
  • STAR WARS zberatel
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #2 kdy: 14.11.2020, 21:24:01 »
1) pri zasielkach sa dava tracking cislo co sledujem denne ked na nieco caka
2) nebudem cakat 10dni na dalsiu spravu ked posta uchovava zasielky cca 18dni a riskovat e to vyprsi
3) neprevzatie zasielky je chyba kupujuceho za ktoru ma znasat naklady
4) ak si to nevies poriesit aby si vedel preberat zasielku na poste, skus eventualne zasielkovnu

Offline skywalker007

  • Trade Count: (4)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 341
  • Pohlaví: Mužské
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #3 kdy: 14.11.2020, 22:57:14 »
Mohu se zeptat jestli si s ním opravdu komunikoval jen přes bricklink zprávy ? Pokud ne a má to uvedeno jasně v podmínkách tak naprosto chápu jednání z jeho strany. Mám toto taky uvedeno v podmínkách ,protože emaily jsou nepřehledné nebo mi padají do spamu. S podmínkami souhlasíš vytvořením objednávky a ještě před odesláním objednávky musíš odkliknout,že jsi podmínky četl a souhlasíš s nimi. Pak si tedy nelze stěžovat,že prodejce udělal něco špatně.

Offline Chikos

  • Trade Count: (0)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 199
  • Pohlaví: Mužské
  • big LEGO fan
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #4 kdy: 14.11.2020, 23:50:54 »
Zřejmě nebyl můj příspěvek pochopen správně. Tak se jej pokusím vysvětlit ještě jednou a lépe. Já si opravdu nestěžuji na nastavené podmínky, nebo že se musí posílat poštovné dopředu před odesláním zásilky, nebo komunikaci pouze přes bricklink zprávy, nebo že jde odpovědnost za nevyzvednutí zásilky za kupujícím (a co já vím, co ještě můžete vytáhnout). Já zde pouze popisuji neseriozní komunikaci ze strany prodávajícího a ve finále arogantní přístup místo omluvy za toto jednání. Tak že lépe a v bodech co bylo z mé strany zásadně špatně:

1) Pokud kontaktuji prodejce s tím, že je někde asi problém a zeptám se, zda balík odeslal a on mě odpoví že se na to podívá a zítra dá vědět a pak se na to "vybodně" - Tak to za moc přátelský přístup nepovažuji, ale dobře, to ještě není tak hrozný. Nic méně, pokud by k tomu přistoupil aktivněji, mohlo se to vyřešit rychleji a balík by se neodeslal zpět. Vy jako prodejci sami přece víte a nemůžete mi nedat za pravdu, že základem vzkvétajícího podnikání je přátelský a vřelí přístup včetně spolehlivé komunikace k zákazníkovi. Já se ve svém podnikání nechovám jinak a tak sklízím, co zaseji.

2) Když už se balík vrátil bylo mi nabídnuto, že mi bud budou poslány peníze zpět nebo balík pošle znova ale budu si muset připlatit poštovné a ať se do neděle rozhodnu, protože v pondělí jde na poštu, tak to rovnou odešle. V neděli jsem mu potvrdil akceptaci návrhu odeslání, když do konce týdne nic nepřišlo a v pátek na poště o ničem nevěděli, prodejce jsme skontaktoval. Bylo mi sděleno že to v pondělí nestihl, ale že dnes, v pátek už to odeslal a že mi to přijde v průběhu příštího týdne. Což se ukázalo později jako další nepravdivé tvrzení.

3) Další týden jsem byl na poště ve čtvrtek a v pátek a pořád nic a po té co jsem jej kontaktoval "Proč si v podstatě ze mě dělá dobrý den a že už mě to nebaví" jsem dostal spíše arogantní email ( viz výše) bez omluvy že já jsem ten nespolehlivý co si neumí převzít balíček a co čekám když nepošlu poštovné. A tohle je věc, která už pochopitelně člověka "nas**e". Protože celá věc šla vyřešit úplně jednoduše! Stačilo pouze napsat následující: "Nejprve pošlete poštovné a já, až mi dorazí na účet, následně ihned odešlu balíček poštou a protože tam u vás máte evidentně problémy s poštou, pošlu vám do emailu i číslo zásilky at nemusíte čekat na výzvu od pošty a tak cca za 3 dny si tam skočte." Jak by to bylo jednoduchý a všechno rychlejší. Sečteno/podtrženo - naštvalo mě to, že dalších zbytečných 14 dní čekám na balíček a běhám po poště s utvrzováním od prodávajícího, že balíček byl odeslán.
A to, že jsem svou zkušenost zmínil zde, nebylo z důvodu porušování nějakých předpisů atd.  ale proto, aby všichni, kdo plánuji něco pořídil u tohoto prodejce, byli připraveni na "vřelý a nápomocný" přístup ze strany prodávajícího v případě minimálně podobných problémů.

« Poslední změna: 15.11.2020, 00:11:28 od Chikos »

Offline Clermont

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 407
  • Pohlaví: Mužské
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #5 kdy: 15.11.2020, 00:33:41 »
Já to Chikosi pochopil hned a ať první bod je jakýkoliv tak druhý bod kde píše že ať mu dáš do neděle vědět, že by to hned v pondělí poslal a tys mu dal vědět že poštovné znovu zaplatíš, tak už se nemuselo nic řešit a balík si mohl mít třeba ve středu doma.
Sorry kluci co máte Bricklink, ale je to přesně jak píše Chikos, to jednání ze strany prodejce pokud je pravda co píše Chikos, tak je divné. :(

Offline Bard

  • Trade Count: (83)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 387
  • Pohlaví: Mužské
  • kritický obdivovatel LEGA
    • Bardovy hudebně-osobní stránky
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #6 kdy: 15.11.2020, 00:53:18 »
Ano, chápu tvé rozhořčení. Od prodejce bych čekal, že po urgenci pošle číslo zásilky (já to tak dělám, už kvůli svému klidu, protože pak vidím, že je problém mezi poštou a adresátem).
Ale pokud jsi nedodržel způsob komunikace s prodejcem (pokud jsem to správně pochopil), pak se nediv, že pro tebe nechtěl udělat nic navíc. A po první urgenci ses dlouho neozval. Zkus se na to podívat jeho očima.

On udělal v první fázi (měla to být zároveň i poslední fáze) všechno, co měl. Vytvořil zásilku, kterou odeslal. Pak se ozveš, že zásilku nemáš, ale nekomunikuješ předepsaným způsobem. Má toho víc, tvoje komunikace jde jiným kanálem, tak zapomene, co ti slíbil (jasně, sliby se mají dodržovat). Balíček se mu vrátí, což ho nepotěší, protože ho stál nějaký čas a práci. Může si myslet, že si nedokážeš vyzvednout balík na poště. A pak se po delší době opět ozveš a příběh jde dál. Vzhledem ke způsobu tvé komunikace si není vědom chyby a řeší situaci tak, jak popisuješ.

Ta výměna názorů spojená s jeho výmluvami o poslání balíčku mi přijde zvláštní a nechci posuzovat, co to mělo z jeho strany znamenat. Můžeš se na něj kvůli tomu zlobit, ale první chybu, a to ve způsobu komunikace, jsi udělal ty.

Offline Matthes_CS

  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1029
  • Pohlaví: Mužské
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #7 kdy: 15.11.2020, 08:30:32 »
Po třech (nebo kolika) e-mailech, na které normálně odpoví a platbu poštovného předem nepožaduje, upozornit na to, že se musí zaplatit předem a že na e-maily nebude brán zřetel, mi také přijde trochu mimo.

Offline ditetemnaporad

  • Trade Count: (1)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 169
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #8 kdy: 18.11.2020, 09:54:33 »
Cílem je, aby obchod skončil oboustrannou spokojeností. K tomu výrazně pomůže dobrá komunikace. Pokud mi odesílatel neposkytne sledovací číslo na zásilku, navíc po mém dotazu, vystavuje mne minimálně pochybnostem, jak, kdy a zdali vůbec, mi zásilka přijde. A je jedno, jestli je to jeho standardní způsob obchodování.

Velký problém také vidím ve čtení s porozuměním. S tím má, dle mé zkušenosti, minimálně polovina obyvatel internetu velké potíže :(

Offline Velunek

  • Trade Count: (0)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 25
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #9 kdy: 18.02.2021, 16:00:48 »
Když jsem tu vzpomínal, že nakupuji jen na lego shopu a nebo velké modulary doporučoval mi někdo u mých pyramid at kupuji na bricklinku... Bohužel nemám v to důvěru a tvůj příběh Chikosi to jasně ukazuje. Sorry, ale nechápu že lego tohle prostě umožňuje ... Nákupy na jejich originálním shopu jsou skvělé a bezpečné to, že těch dílků je tam čím dál míň je věc jiná .....Nakupy ve storech kde je na zdi hromada dílků také mohou být fajn, pokud jsou ve stěně dílky, které potřebujete ....Ale nakupovat lego někde na shopu, kde mi někdo slibuje 20 000 dílků a negarantuje vůbec nic... děkuji nechci, radši holt utratím velké peníze přímo na lego.cz než prostě se s někým handrkovat zda poslal-neposlal, bylo-nebylo, je to lego není to lego má to jednotnou barvu atd. nebo jestli někdo někde uhradil poštovné.... Bohužel mě to bude limitovat při stavbě modelu a dioramat neb holt neseženu dostatek nebo adekvátně dílky, ale za ty nervy to prostě nestojí a podporovat nějaké překupníky také nechci... Ano bude tam 90% slušných a poctivých, ale nevidím důvod proč podporovat těch 10 % nepoctivých karma je zdarma. Takže za mě Bricklink děkuji nechci....

Offline poMOCník

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 503
  • Pohlaví: Mužské
  • ... pomáhá hledat kostky svému malému staviteli.
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #10 kdy: 18.02.2021, 16:47:28 »
Když jsem tu vzpomínal, že nakupuji jen na lego shopu a nebo velké modulary doporučoval mi někdo u mých pyramid at kupuji na bricklinku... Bohužel nemám v to důvěru a tvůj příběh Chikosi to jasně ukazuje. Sorry, ale nechápu že lego tohle prostě umožňuje ... Nákupy na jejich originálním shopu jsou skvělé a bezpečné to, že těch dílků je tam čím dál míň je věc jiná .....Nakupy ve storech kde je na zdi hromada dílků také mohou být fajn, pokud jsou ve stěně dílky, které potřebujete ....Ale nakupovat lego někde na shopu, kde mi někdo slibuje 20 000 dílků a negarantuje vůbec nic... děkuji nechci, radši holt utratím velké peníze přímo na lego.cz než prostě se s někým handrkovat zda poslal-neposlal, bylo-nebylo, je to lego není to lego má to jednotnou barvu atd. nebo jestli někdo někde uhradil poštovné.... Bohužel mě to bude limitovat při stavbě modelu a dioramat neb holt neseženu dostatek nebo adekvátně dílky, ale za ty nervy to prostě nestojí a podporovat nějaké překupníky také nechci... Ano bude tam 90% slušných a poctivých, ale nevidím důvod proč podporovat těch 10 % nepoctivých karma je zdarma. Takže za mě Bricklink děkuji nechci....

V tom případě radši vůbec neotevírej internet, protože tam je dokonce víc než 10% zlých nebo minimálně ziskuchtivých a chamtivých lidí. (Tohle fórum je samozřejmě výjimka)

Offline Velunek

  • Trade Count: (0)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 25
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #11 kdy: 18.02.2021, 17:05:05 »
Když jsem tu vzpomínal, že nakupuji jen na lego shopu a nebo velké modulary doporučoval mi někdo u mých pyramid at kupuji na bricklinku... Bohužel nemám v to důvěru a tvůj příběh Chikosi to jasně ukazuje. Sorry, ale nechápu že lego tohle prostě umožňuje ... Nákupy na jejich originálním shopu jsou skvělé a bezpečné to, že těch dílků je tam čím dál míň je věc jiná .....Nakupy ve storech kde je na zdi hromada dílků také mohou být fajn, pokud jsou ve stěně dílky, které potřebujete ....Ale nakupovat lego někde na shopu, kde mi někdo slibuje 20 000 dílků a negarantuje vůbec nic... děkuji nechci, radši holt utratím velké peníze přímo na lego.cz než prostě se s někým handrkovat zda poslal-neposlal, bylo-nebylo, je to lego není to lego má to jednotnou barvu atd. nebo jestli někdo někde uhradil poštovné.... Bohužel mě to bude limitovat při stavbě modelu a dioramat neb holt neseženu dostatek nebo adekvátně dílky, ale za ty nervy to prostě nestojí a podporovat nějaké překupníky také nechci... Ano bude tam 90% slušných a poctivých, ale nevidím důvod proč podporovat těch 10 % nepoctivých karma je zdarma. Takže za mě Bricklink děkuji nechci....

V tom případě radši vůbec neotevírej internet, protože tam je dokonce víc než 10% zlých nebo minimálně ziskuchtivých a chamtivých lidí. (Tohle fórum je samozřejmě výjimka)

já nevim, ale radši investuji peníze tam kde mám jistotu, že opravdu přijde - dostanu něco co chci a ne že nedostanu nic nebo to co nechci :-), ale asi jste jiného ražení a rád hážete peníze z okna :-) je Vám přáno proč ne? Jste asi filantrop :-) nebo jste dědil nebo peníze vydělate lehce a rychle :-)

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 7007
  • Pohlaví: Mužské
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #12 kdy: 18.02.2021, 17:23:57 »

já nevim, ale radši investuji peníze tam kde mám jistotu, že opravdu přijde - dostanu něco co chci a ne že nedostanu nic nebo to co nechci :-), ale asi jste jiného ražení a rád hážete peníze z okna :-) je Vám přáno proč ne? Jste asi filantrop :-) nebo jste dědil nebo peníze vydělate lehce a rychle :-)

V pohodě,
respektujeme tvoje názory. Stejně ty respektuj že to někdo dělá jinak.

Důvodů je celá řada, některé dílky jinak neseženeš. Je zde řada prodejců které z kostek známe. Bricklink má nějaké možnosti (kterých jsem v životě nemusel využit) pokud ti zásilka nepříde.

Ze 187 realizovaných obchodů mi 1 přišlo od 1 Němce místo X rovných kolejí Y zatáček, peníze vrátil. Zaplatil poštovné na zaslání zatáček zpět. Vše OK.

Poslední dobou tam moc aktivní nejsem, protože mi příde všechno předražené ( a za ty roky mám dílků celkem hodně). Tak řeším opravdu jenom drobnosti, ale vždy k plné spokojenosti.

Když kupuji nové dílky, vždy dostanu nové dílky.
Když kupuji used (opravdu pouze v krajním případě, protože se dílek např. už leta nedělá) nečekám že dostanu nový dílek. Zatím vždy v přijatelné až vynikající kvalitě. Jak z ČR tak zahraničí.

Tady jsi v podvětvi černá listina. Aby se včas reagovalo na nějakéého vykuka. Ale to že se tu občas někdo najde musíš porovnat s tisíci možná desetitisíci realizováných nákupů (pouze od členů tohoto fóra). Celossvětově je to ještě o několik řádů jinde.

Pokud (jestli stále platí) dostane nějaký prodejce 3 negativní hodnocení obchod je mu zavřen. Takže Bricklink (zatím) není úplně místem kde jsou falešní prodejci.   
 
« Poslední změna: 18.02.2021, 17:28:11 od peki »

Offline bartas

  • Trade Count: (8)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 396
  • Pohlaví: Mužské
Re:Bricklink prodejce - EXTRA_BRICK - SALE !
« Odpověď #13 kdy: 19.02.2021, 23:29:09 »
Pokud (jestli stále platí) dostane nějaký prodejce 3 negativní hodnocení obchod je mu zavřen. Takže Bricklink (zatím) není úplně místem kde jsou falešní prodejci.   
A také nutno zmínit, že vlastníkem platformy Bricklink.com je stejný vlastník, jako lego.cz, tedy LEGO Group a ten by nepodporoval pochybné obchodní systémy.