Nedávno na
eurobricks vyhlásili novou soutěž na téma malá auta kompatibilní s kamionem na přepravu aut - setem
42098, a tak jsem si řekl, že se jí zúčastním. Jako stavební materiál jsem si zvolil set 42106, protože je to jediný set v mé sbírce se čtyřmi koly 43,2x14.

Mým cílem od začátku bylo postavit
natahovací auto, které bude mít zároveň zatáčení. Aby toho nebylo málo a mělo to nějakou hlavu a patu, tak auto by mělo fungovat ve dvou režimech:
- Pullback - natahovací auto s koly zablokovanými v přímé poloze
- Zatáčení - klasické auto se zatáčením předních kol s deaktivovaným natahovacím motorem, aby bylo možné normálně couvat
Začal jsem tedy vymýšlením podvozku s potřebnými mechanismy a následně okolo toho zkoušel udělat karoserii. Musím se přiznat, že toto je moje první normální auto, které jsem postavil z Lega Technic - do teď jsem se zmohl maximálně na nějaký hot rod nebo buginu. Barevná nesourodost původního setu mi situaci moc neulehčovala, ale nakonec se to začalo rýsovat.


Stavba karoserie mě natolik chytla, že jsem dal stranou podvozek a hrál si s ní tak dlouho, až se mi jí podařilo postavit jako svébytný samonosný celek. Neinspiroval jsem se žádným určitým autem, ale řekl bych, že se jedná o křížence Škody Rapid, Forda Mustang a nějakého asijského tuningového auta. Propojení karoserie s podvozkem je nakonec realizováno pouze pomocí dvou pevných pinů a 4 vysouvacích os.



Když se vrátím k funkcím, tak připojování a odpojování natahovacího motoru je řešeno rozpojováním převodu ze 3 ozubených kol s 16 zuby. To je realizováno pomocí otáčení černého ozubeného kola za dveřmi spolujezdce a zajištěním černým pinem. K blokování zatáčení slouží dvě osičky ovládané pákou v prostoru spolujezdce. Vzhledem k omezenému sortimentu dílů a nedostatku místa v kabině je v interiéru pouze volant a žádná sedadla. Co se týká výkonu, tak díky větší váze to žádný rychlík není - pomalý rozjezd a nízká maximálka.

Podvozek v módu pullback

Podvozek v módu zatáčení

Návod na sestavení najdete na
buildinst.czJakékoliv komentáře nebo kritika jsou vítány.