Autor Téma: výroba propagačního materiálu LUGu  (Přečteno 17087 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Online Stimpi

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 557
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #30 kdy: 01.08.2018, 17:03:09 »
Abychom to nasměrovali zpět ... předběžně zjistím možnost tisku rollupu-ů, případně pokud nemá Hawran nějaký grafický návrh tak i ten. Zadaří-li se bude to velmi levné.

Pro zákazníky obvykle připravuji takzvaný rollup, to je "stojan" který má 800 nebo 1000 mm na šířku a může mít až 2500 mm na výšku.
Váží to cca 2 kila a složené se to nosí ve futrále jako taška.

Cena je někde na úrovni 1200,- bez Dph (rollup s tiskem)

Grafiku do toho umím připravit... Je potřeba vektorový formát.
Jakmile se to jednou vyrobí, je to pak "na furt" ale banner se v rollupu dá i vyměnit v případě potřeby (poškození, aktualizace)
Tiskne se na dye plotteru na plastový banner, pro použití v interiéru je to téměř nezničitelné...

Pro představu posílám odkaz na Google: ROLLUP

Offline Sihaja

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 462
  • Pohlaví: Ženské
    • Sihájin pinterest i s vlastními výtvory z Lega
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #31 kdy: 01.08.2018, 17:12:00 »
Za mne 5. Je to základ. Pokud to dokážeme vysvětlit na výstavě konkrétním lidem, tak pak můžeme posunout metu na 1 a propagovat to jaksi více virtuálně.

Offline Sihaja

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 462
  • Pohlaví: Ženské
    • Sihájin pinterest i s vlastními výtvory z Lega
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #32 kdy: 01.08.2018, 17:37:13 »
K textu banneru:

Kostky.org

Vše, co kolem sebe vidíte, je dílem dospělých fanoušků stavebnice LEGO (AFOLů - Adult Fan of LEGO).
Tito AFOLové pro vás připravují modely a sdílí svou radost ze svých výtvorů zde na této výstavě a na dalších podobných po celé České republice i v zahraničí.
AFOLové se rádi scházejí a sdílí své stavitelské zkušenosti s ostatními jak virtuálně, tak na srazech, které pořádají.

Kostky.org sdružují české a slovenské AFOLy.

Rádi vás uvidíme i příště a rádi se s vámi budeme těšit z naší společné vášně z kostek LEGO a všeho, co se z nich dá postavit.

Online Stimpi

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 557
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #33 kdy: 01.08.2018, 17:49:31 »
Směr a sdělení dobrý ale podle mne moc textu. Co poprosit Icewalkera o kousek komixu? Ten k Sedlčanům je super

Offline Jezevec

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 897
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #34 kdy: 01.08.2018, 17:51:48 »
Můj pohled na otázku, co by mělo kde být ve struktuře prezentace lugu, aby to fungovalo. Mám totiž trochu dojem, že to zatím není úplně jasné a přesně stanovené. Kdyžtak mě vyveďte z omylu.

Úroveň 1 - sociální sítě (facebook)
Velmi stručné a obsahově výstižné informace, nějaké fotky, zajímavosti, odkazy na web/události/galerie.
Úkolem je příchozího zaujmout, aby klikl a pokračoval dál.

Úroveň 2 - Web Kostek
Podrobné informace o chodu komunity, akcích, projektech, různé rubriky, články.
Úkolem je příchozího informovat, případně poučit.

Úroveň 3 - Fórum Kostek
Platforma primárně pro členy, sem se podle mého názoru prokliká už jen zlomek lidí ze začátku, ale to ničemu nevadí. Fórum, jak už tu bylo zmíněno, slouží primárně nám, kdežto web a sociálně sítě slouží návštěvníkům, co se chtějí něco dozvědět o nás. Vytváří nějaký obraz Kostek předkládaný veřejnosti.
Kde všude můžeš sledovat aktivity naší LEGO komunity Kostky.org?
Mrkni na náš Facebook nebo Instagram a sdílej, lajkuj, komentuj.

Offline milanv

  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3383
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #35 kdy: 01.08.2018, 17:56:17 »
Souhlasím s Jezevcem. Z tohoto pohledu bannery jsou vlastně ta první úroveň. Akorát že pokud chcete je vyrábět dřív než ten web (je to rychlejší a můžeme to mít na výstavy už brzo), tak vlastně bude pojem "kostky.org" jen značka, ne adresa. A pak by to opravdu aspoň pár slov chtělo i na ten banner. Ne souvislý text, ale pár hesel srozumitelných pro lidi, co neznají naši terminologii. Třeba: "kostky.org - sdružení dospělých stavitelů a sběratelů LEGO".
Pán na Žlutém hradě

Offline Marty713

  • Trade Count: (6)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1079
  • Pohlaví: Mužské
    • Brickshelf
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #36 kdy: 01.08.2018, 21:18:32 »
To že sem občas někdo něco napíše co ti do toho nezapadá by tě nemělo tolik rozhodit. Žádná uzavřená skupina se zakládat nebude. Proboha proč?

Každé odbočení z cesty stojí sílu a čas a pokud nedokážeme už na začátku jasně určit, co je právě relevantní a co není, skončí to dřív, než to začalo.

Co je na tomto zadaní špatně?

Špatný je pohled, ze kterého se na to díváme. Představte si to, jako přestavbu nedokončeného starého MOCu, se kterým nejste s odstupem času spokojeni, ale nápad byl dobrý a stojí za to ho dokončit, a to v daleko větším měřítku než předtím. Tedy možností je spousta: celý zbourat a začít znovu, nebo rovnou připojovat další dílky? A co se na to podívat a říct si, co stojí za to nechat, co se musí předělat a připravit si plán/celkový koncept, aby pak v budoucnosti nebyl problém již hotový MOC třeba napojit na společný projekt nebo ho dál rozšířit. Špatně je to, že jsme se ještě nepodívali na celkový stav MOCu, ale už ladíme výrazy na hlavách minifigů.

Zkusím tedy stručně nastínit ideální postup při řešení tohoto zadání (nic víc):

Zadání:

V této fázi stačí aby návštěvníci odcházeli z výstavy s informací, co to vlastně bylo za lidi, že tohle pořádaly Kostky.org.

Postup:

1) Příprava:

a) Kompletní zrevidování současného stavu/způsobu propagace akcí, tj. používané texty, existující propagační materiál (plakáty, bannery, letáky a další), používané komunikační kanály (print, audiovizuál, internet a jeho kanály) a další. -> Jednoduše dát vše na jednu velkou hromadu.

b) Přidání propagačního materiálu a nezpracovaného obsahu, který již existuje, ale doposud nebyl použit (nebyl dokončen, zapomnělo se na něj, nikam se nehodil, nebyla vůle atd.). -> Po spojení bodu a) a b) vznikne výchozí informační báze.

c) Celkové zhodnocení této báze, a to jak obsahu, tak provedení -> Co fungovalo, co ne. S čím byl problém, co chybělo, co jaký mělo efekt. Pak se odstraní to, co je víceznačné, hloupé, staré, neplatné, zavádějící a naopak se přidají zkušenosti z použití konkrétních nástrojů, postřehy, tipy atd.

d) Doplnění informační báze -> Všechno, co tam po pročištění chybí a musí v rámci propagace zaznít. Nejen návrhy a nápady, ale i odpovědi na některé základní otázky, které pochybuji, že máme nějak zformulované.

e) Vymezení zájmových skupin -> cílová skupina naší propagace (komu to chceme říkat), lidé, kteří to budou mít na starost (kdo to bude v rámci akce dávat dohromady a bude za to zodpovědný), lidé, kteří to budou realizovat (kdo bude vytvářet nástroje nesoucí sdělení, resp. sám bude sdělovat) atd.


2) Zpracování:

a) Definování jednotlivých informační celků (tématických okruhů) a přiřazení jejich důležitosti -> Co chceme cílové skupině sdělit, v jakém množství, v jaké struktuře, v jaké fázi a hlavně s jakou důležitostí (tedy co, kolik, kde/jak, kdy a v jakém pořadí?)

b) Formulování jednotlivých sdělení a jejich zasazení do struktury -> Teď, když už víme, co chceme říct, můžeme začít vymýšlet, jakými slovy to řekneme a po jakých částech.

c) Výběr komunikačních kanálů a nástrojů propagace -> Každá akce se propaguje na mnoha místech a mnoha způsoby. Je nutné si vybrat, jakou formou budeme naše sdělení propagovat. A pak je třeba si říct, jaké konkrétní nástroje k tomu využijeme.

d) Přiřazení obsahu ke konkrétnímu nástroji -> Co kde bude, neboli jaké sdělení a kde se ho jeho příjemce dozví.


3) Realizace:

a) Vizualizace -> Je třeba vytvořit návrh grafického pojetí, který je v souladu s obsahem (nápad, myšlenka, to, co upoutá) a ten dále zpracovat tak, aby odpovídal jednotnému vizuálnímu systém/stylu (písmo, barvy, formát, logo), který nemáme.

b) Odsouhlasení finální podoby, korekce a zadání do výroby -> Vybrat jeden směr a snažit se ho co nejvíce dodržet. Sebelepší návrh projde při implementaci a těsně před výrobou spoustou korektur.

c) Správa vyrobeného propagačního materiálu (fyzického i virtuálního) a nakládání s ním -> Kdo se o to bude starat a jak, aby v tom za půl roku nebyl zase guláš, a aby propagace plnila na akci svůj účel tak, jak bylo zamýšleno.


A to jsou základy propagace Kostek.org pouze v rámci jednorázové akce. Nikoli propagace Kostek.org jako taková.

Offline MLT

  • Prodejce
  • Trade Count: (3)
  • suprák
  • *
  • Příspěvků: 375
  • Pohlaví: Mužské
    • Muzeum lega Tábor
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #37 kdy: 01.08.2018, 22:35:45 »

Já by jsem Vám poradil skvělý tip, který zahrne vše a i v budoucnu si na kostky a jejich akci každý vzpomene.

Je to velmi jednoduché, levné, 100% účinné a i se na tom dá něco málo vydělat.

Bohužel to zde nechci prezentovat veřejně, když vidím, jak je část fóra "rozpolcená" a mohlo by se stát, že tuto moji myšlenku by někdo převzal (nechci psát ukradl) a využíval pro svoje soukromé projekty, což nechci. Chci aby to kostky.org měly jako první. Pak když se to objeví někde dál a jinde, tak ať.

Pokud by to někoho zaujalo, rád to vysvětlím e-mailem, ale bude to takový malý román, na což zrovna nemám moc času :-)

Nebo pokud by jel třeba PEKI přes Tábor a byl by o to zájem, ať se mi ozve (tel možná ještě má) a já mu to vysvětlím osobně a i předvedu, jak to funguje :-)

Určitě by jste z toho byli nadšeni a nejen Vy, ale i návštěvníci výstav.




Offline Marty713

  • Trade Count: (6)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1079
  • Pohlaví: Mužské
    • Brickshelf
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #38 kdy: 01.08.2018, 22:45:17 »
Je to velmi jednoduché, levné, 100% účinné a i se na tom dá něco málo vydělat.

No a nebo to jde takhle. ???

Offline Izabella08

  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 806
  • Pohlaví: Ženské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #39 kdy: 02.08.2018, 06:33:05 »
K textu banneru:

Kostky.org

Vše, co kolem sebe vidíte, je dílem dospělých fanoušků stavebnice LEGO (AFOLů - Adult Fan of LEGO).
Tito AFOLové pro vás připravují modely a sdílí svou radost ze svých výtvorů zde na této výstavě a na dalších podobných po celé České republice i v zahraničí.
AFOLové se rádi scházejí a sdílí své stavitelské zkušenosti s ostatními jak virtuálně, tak na srazech, které pořádají.

Kostky.org sdružují české a slovenské AFOLy.

Rádi vás uvidíme i příště a rádi se s vámi budeme těšit z naší společné vášně z kostek LEGO a všeho, co se z nich dá postavit.

Ano, toto napsané se mi líbí ...je to od srdce :)

Offline Villa Legina

  • Trade Count: (5)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1268
  • Pohlaví: Ženské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #40 kdy: 02.08.2018, 08:49:08 »
...AFOLové jsou tedy stavitelé nebo sběratelé, ochotní vyměňovat si své zkušenosti, spolupracovat a sdílet své stavitelské úspěchy. Rádi se pochlubí nejen mezi sebou, ale i ostatním na výstavách podobných této, které probíhají každoročně na mnoha místech České a Slovenské republiky.

Nechcem sa vám miešať do vašej internej debaty, ale zaujal ma tento výrok. Smiem sa spýtať na dôvod prečo vám nestačí chváliť sa svojimi staviteľskými či zberateľskými úspechmi medzi sebou, ale máte potrebu sa prezentovať i cudzím ľuďom, laickej verejnosti, deťom? To vám stojí za to? Robí to toľko peňazí? Podľa toho čo si človek tu môže prečítať aké problémy, osobné konflikty, straty rôzneho druhu a trampoty atď. kvôli výstavám vznikajú, je pre mňa nepochopiteľné, že to opakovane znova a znova podstupujete.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #41 kdy: 02.08.2018, 10:17:46 »
OK, konečně se na to díváme podobně.  K obdobnému postupu (byť ne tak strukturovanému  ;) vyzývám před každou akci) naposledy před Sedlčany.


Postup:

1) Příprava:

a) Kompletní zrevidování současného stavu/způsobu propagace akcí, tj. používané texty, existující propagační materiál (plakáty, bannery, letáky a další), používané komunikační kanály (print, audiovizuál, internet a jeho kanály) a další. -> Jednoduše dát vše na jednu velkou hromadu.

http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51745.msg260857#msg260857

http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51745.msg260858#msg260858

b) Přidání propagačního materiálu a nezpracovaného obsahu, který již existuje, ale doposud nebyl použit (nebyl dokončen, zapomnělo se na něj, nikam se nehodil, nebyla vůle atd.). -> Po spojení bodu a) a b) vznikne výchozí informační báze.

hledám

c) Celkové zhodnocení této báze, a to jak obsahu, tak provedení -> Co fungovalo, co ne. S čím byl problém, co chybělo, co jaký mělo efekt. Pak se odstraní to, co je víceznačné, hloupé, staré, neplatné, zavádějící a naopak se přidají zkušenosti z použití konkrétních nástrojů, postřehy, tipy atd.

Dospělý návštěvníci si se zájmem pročítají v podstatě veškeré psané informace.
Děti nečtou vůbec.

Problém je pokud materiál obsahuje nějaké konkrétní informace, které mohou být za rok neaktuální. Například lego oslavilo X té narozeniny. Kostkám bylo X let. Atd.

Chybí materiály na co se lidi hodně ptají (namátkou):
jak se dají nakupovat samotné kostičky
jak se dá sehnat návod na stavebnici
jak se stát členem KOSTKY
jak se dozví a našich výstavách
jak se staví velké modely (plánuje se to v počítači?)
CAD stavění

Někteří návštěvníci znají Lego jako kostičky/baráčky autíčka.
- jsou překvapení Mindstormem, PF vlaky, velkými technic modely


d) Doplnění informační báze -> Všechno, co tam po pročištění chybí a musí v rámci propagace zaznít. Nejen návrhy a nápady, ale i odpovědi na některé základní otázky, které pochybuji, že máme nějak zformulované.

e) Vymezení zájmových skupin -> cílová skupina naší propagace (komu to chceme říkat), lidé, kteří to budou mít na starost (kdo to bude v rámci akce dávat dohromady a bude za to zodpovědný), lidé, kteří to budou realizovat (kdo bude vytvářet nástroje nesoucí sdělení, resp. sám bude sdělovat) atd.


nástřel
děti - pokud je nějaké dítě zvídavé a umí číst tak pokud ho něco zaujme tak si pak něco přečte ale to není cílovka

rodiče dětí (jejich děti si hrají a oni když se nechtějí zapojit, tak si rádi něco přečtou, případně hledají odpověď na nějakou otázku která je v souvislosti s Legem zajímá/trápí) cílovka (vedlejší)

potenciální nový AFOLOVé kteří by se mohli připojit to je podle mne cílovka (hlavní)   

« Poslední změna: 02.08.2018, 11:01:51 od peki »

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #42 kdy: 02.08.2018, 10:23:57 »
1)
Kostky.org a AFOLové

Zkratka AFOL znamená Adult Fan of LEGO, tedy dospělý příznivec stavebnice LEGO. Čeští a slovenští AFOLové postavili všechny modely, které vidíte kolem sebe na této výstavě. AFOLové se po celém světě sdružují v tzv. LUGách (LEGO User Group). Takovým československým LUGem je neformální sdružení Kostky.org, virtuálně provozované nad diskuzním fórem běžícím na adrese www.kostky.org.

AFOLové jsou tedy stavitelé nebo sběratelé, ochotní vyměňovat si své zkušenosti, spolupracovat a sdílet své stavitelské úspěchy. Rádi se pochlubí nejen mezi sebou, ale i ostatním na výstavách podobných této, které probíhají každoročně na mnoha místech České a Slovenské republiky.

Říká se: Typický AFOL je muž, věk 30+, který se v dětství bavil stavěním z kostek LEGO, v dospívání se věnoval jiným zájmům a poté co vystřízlivěl z mládí, ukončil LEGOpauzu a ke stavění se opět vrátil. Nejprve pod záminkou „jakože pro děti“, pak s dětmi a pak už nechal svůj koníček rozvinout dle svých schopností a možností…

Výše uvedené je možná typické, ale těch příběhů je mezi AFOLy hodně. Nutno dodat, že mnoho z vystavených modelů postavily dámy, stavitelky, které jsou platnými členkami našeho LUGu. Také je zde dlouhá řada modelů postavených staviteli velmi mladými, kteří kolikrát ani nedosáhli plnoletosti a kteří zmíněnou LEGOpauzu asi nikdy mít nebudou.

Svět dospělých stavitelů z kostek LEGO je podpořen mnoha internetovými službami a servery, které poskytují prostor pro prezentaci staveb, sdílení a výměnu informací, nákup dílků i celých setů a kdy i sama společnost LEGO tyto aktivity různými způsoby podporuje a dává AFOLům prostor pro jejich seberealizaci.

LEGO stavby AFOLů jsou plné nápadů, inspirace, fantazie, úsilí, umění, technologie, konstrukce, humoru, zábavy, hry i hledání hranic, co ty malé kostičky ještě „unesou“. Navíc je zde splněno mnoho - někdy i dětských – snů.
Přesvědčte se sami na vlastní oči!


2)
Výstavy Lego modelů

Víte, který produkt se může pochlubit přívlastkem Hračka století? Možná nevíte, ale určitě ho znáte. Je to LEGO – stavebnice tvořená pestrobarevnými univerzálními kostičkami, které doplňují dílky se speciálními funkcemi. Od vzniku patentu na originální základní kostku 2x4 uplynulo již více než 60 let.

Kouzlu této stavebnice, z níž si můžete vytvořit svůj vlastní obraz reálného i fantazijního světa nebo navrhnout poměrně složité funkční modely dopravních prostředků, strojů a dokonce i robotů, propadly nejen děti, ale i milióny dospělých v mnoha zemích světa. Stavebnice LEGO a výtvory z nich tak můžete najít nejen v dětských pokojích, ale i v učebnách škol různého typu včetně univerzit, na poličkách konstruktérů a architektů a v neposlední řadě i v pečlivě evidovaných sbírkách mnoha sběratelů.

Příznivci stavebnice LEGO z České a Slovenské republiky se již několik let sdružují kolem internetového serveru WWW.KOSTKY.ORG. Na těchto stránkách si vyměňují zkušenosti s používáním různých stavebních technik, představují své vlastní výtvory i sbírky.

Na výstavě, která se koná v prostorách XXXXXXXXXXX, uvidíte podivuhodný svět stvořený výhradně z komponent stavebnice LEGO. Malé i velké návštěvníky jistě zaujme výběr nejzajímavějších stavebnic a modelů pocházejících ze sbírek českých a slovenských sběratelů a ilustrujících vývoj této hračky v posledních třech desetiletích. Hlavním magnetem výstavy však jsou vlastní výtvory těchto nadšenců, které dokumentují, že ze stavebnice lze postavit prakticky všechno.

3)
Vzkaz od majitele LEGO Company, Kjelda
Kirka Kristiansena

V raných časech LEGO systému sepsal můj otec „10 LEGO požadavků na dobrou hračku“. Ten seznam byl úžasný a dodnes má svou hodnotu. V posledních letech pro mě jeden z jeho bodů získal nový význam. „LEGO - zábava v každém věku.“

Ve společnosti LEGO jsme vždy věděli, že existuje jisté množství dospělých, kteří si staví s LEGO kostkami. Ale s příchodem Internetu se dospělí fanoušci navzájem spojují tak, jako nikdy předtím. Někteří fanoušci si nehráli s kostkami od dětství, jiní nikdy nepřestali. Když sleduji růst komunity, nepřestává mě překvapovat zručnost a nadšení fanoušků.

Pokud je toto vaše první setkání s LEGO komunitou, dovolte, abych vás přivítal. Setkáte se s talentovanými a přátelskými
lidmi, kteří vás každý den překvapí. Vyzývám vás, abyste našli jiné dospělé fanoušky na webu a v sousedství. Stavějte, tvořte, sdílejte - a hlavně, bavte se!

Hrajte si dobře!

Kjeld





Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #43 kdy: 02.08.2018, 10:24:09 »
4)
SET versus MOC

LEGO vyrábí kostky a ty tradičně prodává ve formě SETů neboli sad, které si můžete vybrat a koupit v obchodě. SET má krabici, návod a pytlíky s kostkami. LEGO sety vyrábí v mnoha řadách, které se liší tématy, ale také obtížností stavění. Jsou tedy sety pro malé stavitele i pro teenagery, kteří již musí projevit určitou zkušenost a hlavně trpělivost při stavění. Označení doporučené věkové hranice je také součástí setu a je uvedeno na krabici.
Asi jste si všimli, že LEGO nevyrábí sety kategorie 18+. Nás, dospělé fanoušky - AFOLy (Adult Fan of LEGO) to někdy trochu mrzí, nicméně asi chápeme, že LEGO je primárně hračka a její hlavní cílovka jsou děti. Čelíme tomu tím, že z kostek stavíme tzv. MOCy. MOC je zkratka My Own Creation a znamená vlastní tvorbu, vlastní fantazii. MOC může být malá stavba z několika kostek, ale také technologicky vymakané precizní monstrum čítající statisíce kousků, které dát dohromady zabere měsíce i roky.
MOC tedy zahrnuje vše, co někdo postavil čistě pro to, aby to měl a co se dost pravděpodobně nikdy setem nestane. Není to v žádné krabici, není k tomu žádný návod. Naše výstava představuje v drtivé většině MOCy, které postavili fanoušci kostek LEGO z celé ČR i Slovenska.
A co stavíte vy? Pochlubte se!
LEGO Ideas
Existuje cesta, jak se z amatérské stavby může stát originální SET. LEGO pro tuto příležitost provozuje projekt LEGO Ideas, který najdete na internetu. Můžete do něj svojí stavbu zaregistrovat a ucházet se o hlasy ostatních fanoušků. Pokud vaše stavba získá potřebných 10.000 hlasů, dostane se do schvalovacího procesu a může být vybrána k výrobě ve formě originálního SETu. Takto vznikly sety „Krotitelé duchů“, „Minecraft“, „Návrat do budoucnosti“ a další.

Je také jasné, že z úspěšných stavitelů se stávají profesionální designeři společnosti LEGO, jeden takový vzešel i z československé komunity stavitelů sdružených na fóru www.kostky.org.

5)
Lego mikro, Micropolis

My, stavitelé, často přemýšlíme a diskutujeme o měřítku staveb. Měřítko je v případě kostek LEGO trochu ožehavé téma. Základním měřítkem je přizpůsobené velikosti typických LEGO figurek. Ale sám minifig je trochu mimo reálné proporce a běžně prodávané sety mají v sobě dost nereálných odchylek. Existuje tak mnoho stavitelů, kteří od tohoto měřítka utíkají a stavějí modely „větší“ nebo „menší“.

Měřítko mikro je samostatnou disciplínou a prodávají se v něm i některé tovární sety – např. set MiniModulars (10230) kopíruje velké sety ve zmenšení nebo také celá řada Architecture je typickým mikroměřítkem.

Pro stavitele je mikro výzvou. Představte si, že dáte na sebe dvě malé kostky a prohlásíte to za „auto“. Aby Vám to ostatní uvěřili, musíte toto „auto“ zasadit do reálného mikroprostředí, což je při značné velikosti nejmenších kostek problém a stavitel musí projevit dostatek fantazie. Mikro je tak srovnatelné s karikaturou, kdy něco reálného popisujete pár tahy tužky, v našem případě několika velkými hranatými kostkami.

Micropolis
Protože mikro umožňuje stavět malé „velké věci“, vznikají tak z kostek LEGO celá města. A takový je i náš Micropolis. Je to projekt společný — každý stavitel postaví předem domluvené a definované moduly, které se na místě složí k sobě. Výsledek posuďte sami a příště se přidejte i se svým kouskem!


6)
Soutěže na Kostky.org

Na diskusním fóru kostky.org je několik možností, jak si vyměňovat zkušenosti a navzájem se inspirovat. Jednou z nich jsou soutěže: stavění na dané téma a za daných podmínek - např. velikost nebo styl díla. Jak se se zadaným tématem popasujete? A čím překvapí kamarád? Téma není nikdy přísně striktní, je vždy mnoho možností, jak ho uchopit. O to těžší to potom mívá porota...

Soutěže mají velký význam jako prostor pro setkávání začátečníků se zkušenými staviteli. Lapidárně řečeno: málokdo může a umí začít dvoumetrovým hradem, zato v soutěžích bývá často v rámci zadání omezení na menší modely: malá viněta (vignette, výjev), modulární dům nebo třeba alternativní model z jedné stavebnice. Pro začátečníky je tak možnost ukázat svůj talent -- a s téměř každou soutěží se nové talenty objevují. Pro zkušené stavitele je zase taková soutěž změnou, zadáním úplně jiného charakteru a tudíž zajímavou výzvou.

Výsledkem pak není jen pořadí výherců. V průběhu soutěže je živá diskuse a po jejím skončení vzniká soubor na společné téma, který se pak i vystavuje. Např. soutěžní domy tvoří ulici na modelovém kolejišti.

Samozřejmě, nebyla by to soutěž, kdyby se nerozdávaly ceny! Nejčastěji je možné vyhrát stavebnice LEGO nebo poukázku do internetového obchodu s LEGO kostkami.

A co vy? Zkusíte také změřit své stavitelské dovednosti s ostatními staviteli v příští soutěži?

7) Mám sb .doc v četně obrázků
Vývoj LEGO space:

První sety s vesmírnou tématikou jsou sety LEGOLAND 358 Rocket Base z roku 1973 a 367 (565) Moon Landing 1975 (1976). Tyto sety ukazují start rakety a přistání astronautů na Měsíci a jsou ještě bez minifigurek. Zatímco raketa je bez posádky, astronauti na Měsíci jsou sestaveni z jednotlivých kostek.



 
První space sety, jak je chápeme dnes, tedy s minifigy, vyšly v roce 1979. U nich se dnes vžil název classic space. Není to obchodní název jako u dalších sérií, popisuje pouze společné znaky jednotlivých sad. Z nich se postupem času stal znak jediný, minifigové. Mají jednobarevné tělo s motivem raketoplánu oblétávajícího zlatou planetu a přilbu bez plastového hledí. První minifigové měli tělo polepené samolepkou a byli jen červení a bílí. Velmi brzo je nahradili figové potištění a objevily se dvě další barvy: modrá a černá.
V roce 1979 bylo vydáno prvních 12 space setů. Daly by se rozdělit na dvě řady. Malá vozítka jsou celá šedá a obsluhuje je většinou jeden astronaut. Větší rakety a základny mají šedý podvozek a modrou nástavbu, prosklené díly jsou žluté. Velké rakety na sobě mají napsané číslo setu. Obslužná vozidla u raket a základen jsou celá šedá. Tuto jednotu narušily už modely z roku 1981. All-Terrain Vehicle (6927) s bílým podvozkem a modrými skly veze kontejner, který ještě odpovídá šedomodrožlutému schématu. Model 6929 Starfleet Voyager již zcela opouští původní barevné pojetí, má šedý podvozek, bílou nástavbu a modrá skla. A tak již od roku 1981 je classic space roztříštěný a přichází mnoho variant a barevných vzorů, kde jediné, co sety spojuje, je minifig.



 

Jako základ nově vznikajícího rodu byly vybrány lodě s elektrickým osvětlením, které měly bílý základ, černé doplňky a modré sklo. V roce 1987 se tato frakce od classic space odštěpila. Odpadlíci dostali nové uniformy a jméno Futuron. Od classic space se liší jen nepatrně. Nemají již planetku přes celé tělo, ale jen přes polovinu, druhou polovinu těla mají bílou. Dostali i moderní přilbu a hledí, které je jako jejich skla v průhledné tmavě modré. Variant minifigů je nyní již sedm, plus příslušník Space Police (viz níže).
V roce 1987 vyšla dokonce jedna raketa s elektrickými prvky a jedna základna v barvách futuronu, ale s minifigy classic space. Oddělení těchto rodů je tedy pro neznalého člověka velkým problémem. Futuron jsou největší rod. Mají celkem 17 modelů (plus jeden set Futuronu vyšel pro Dacta – LEGO pro školy). Na výběr je vše: auta, rakety, kráčející roboti, základny i jedna ohromná specialita. Tou je Monorail Transport System (set 6990), tedy jednokolejný vlak, který se perfektně hodí do space prostředí. Se 701 díly patří k největším space setům vůbec a je jedním ze tří monorailů, které LEGO vydalo (dva z nich jsou pro space). Vlak má dvě zastávky, dva přepravní kontejnery, manuální vozidlo pro přepravu kontejneru a maličkou raketku. Prostě sen...



 
Postupem času někoho u LEGA napadlo, že je k mírumilovným a pracovitým astronautům classic space a Futuron třeba přidat do vesmíru i záporné postavy. Na scéně se tak v roce 1987 objevují Blacktron. Jde o ucelenou řadu, kterou lze rozpoznat na první pohled. Mají černý základ a žluté doplňky, skla jsou také žlutá. Minifig je celý černý a má nový typ helmy doplněný o černé neprůhledné hledí.
Lodě i automobil vydané v roce 1987 mají jednotlivé části zaměnitelné a ozbrojené. Velká loď 6954 Renegade byla vydána pouze v USA, a proto je v Evropě vyhledávanou sběratelskou raritou.
V roce 1988 přibyla Blacktronům i základna a malý kráčející robot.
Na další rozšíření si museli Blacktronové počkat až do roku 1990, kdy se objevila poslední maličkatá loď. Meteor Monitor (1875) se odlišuje od všech původních a naznačuje příchod nových Blacktronů. Nemá již černožluté schéma, ale černobílé, které používá nová generace Blacktron (nazývaní Blacktron II).



 
V roce 1989 se pro ochranu před Blacktrony objevuje Space Police. Jejich vozidla jsou modročerná a mají červená skla. Minifig je převlečený černý Futuron, jen má bílé rukavice a nohy a červené hledí. Na vozidlech se objevuje nový typ čelního skla, který se pro space na následujících deset let stal téměř poznávacím znakem. Větší vozidla disponují celou pro zajaté Blactrony. Dvě velké rakety jsou rozkládací a obsahují malé stíhací jednotky, z nichž jedna má blikající světla.
 V USA vyšla i základna, v porovnání se základnou Blacktronů velmi malá.



 
V roce 1990 skončili Futuroni a roli pracovitého národa převzali M:Tron.
M:Troni mají červenočerné schéma s neonově zelenými skly a většina vozidel má několik šedých doplňků. Všechny modely mají i neonově zelenou anténu. Minifigové mají červené tělo, bílo-černé nohy a černou přilbu s neonově zeleným hledím. M značí magnet, neboť skutečné magnety jsou specialitou M:Tronů.Slouží k rychlému vyzvedávání nákladů v kontejnerech. Všechny velké lodě jsou schopny přepravovat několik různě velkých kontejnerů a ty největší přepravují dokonce i malá vozidla. V roce 1991 přišlo rozšíření jednoho malého auta o návod, kde se ze tří menších modelů dal postavit jeden supermodel. Návod se dal získat jen po zaslání registrační kartičky a čárového kódu, proto je vzácný. M:Troni z oficiální produkce nemají vlastní základnu. Tento nedostatek nahrazuje člen fóra kostky.org Mtron a postavil jednu z největších základen M:Tronů na světě.


 
Rok 1991 se nesl ve znamení druhé generace Blacktronu, po čtyřech letech přišel čas obměnit hlavní záporáky. Dostávají černobílé barvy a neonově zelená skla. Uniformy jsou pak bílé s černými doplňky a velkým neonově zeleným „B“.
Jako u prvních Blacktronů, i dvojka podporuje odpojitelné a výměnné moduly. Větší modely lze rozebrat na menší prvky a jednoduše přestavět. Blacktroni opět dostávají velkou základnu, tentokrát i s osvětlením. V roce 1992 přicházejí další dvě malé raketky a rok poté návod na super model ze tří menších. Tentokráte i v jednom balení. Sehnat tento návod je překvapivě ještě těžší než na supermodel M:Tronů.




 
Následující rok přišla obměna i ke Space Police. Hlavní změnou v roce 1992 jsou opět barvy. Základní barva jednotlivých setů je šedá (klasická světlá šedá), tu doplňuje černá a vždy několik doplňků v červené. Skla jsou zelená. Zůstala podobná nabídka modelů jako u Space Police 1, tedy hlavní model je veliká raketa, menší model auto a pak další raketa. Tři největší modely mají opět vězení. Není zde žádná základna.
Poprvé se objevují hodnosti jednotlivých minifigů. Doteď se lišili jen barevně či výbavou. U Space Police 2 je velitel s nárameníky a jiným potiskem těla. Policisté mají jako první ve vesmíru také jiné obličeje – s obočím a mikrofonem.



 
V roce 1993 vychází řada Ice Planet, která posunuje space do jiného prostředí. Už to není pustá měsíční či marťanská krajina, dostáváme se na zamrzlou planetu; proto je třeba dodat kompletně novou výbavu. Lodě jsou modrobílé a mají neonově oranžová skla a doplňky.
Minifigové dostali nové hledí s anténkou, lyže a motorové pily. Dalším průlomem a dobrou zprávou pro minifigy je přítomnost ženy. Poprvé v historii space se objevuje kráska z vesmíru. Dnes, kdy si můžeme pořídit růžovou astronautku, již běžná věc, tehdy žhavá novinka.
Lodě jsou vybaveny lyžemi pro přistání na sněhu, nebo širokými koly. K vozidlům patří odpojitelné komunikační satelity, nebo rovnou rakety pro vypouštění satelitů na orbit. Ice Planet mají velkou loď rozdělitelnou na několik dílů i vlastní základnu, tedy pro každého něco.

 
V roce 1994 vychází Spyrius a nahrazuje Blacktron v roli rodu padouchů. Jejich nepřáteli jsou Unitron se svým monorailem.
Minifigové mají modré tělo, černé ruce a nohy a červenou přilbu. Ta je u velitele s potiskem. Navíc dostali Spyrius na pomoc androidy. Oproti dosavadním robotům, složeným z dílků, jsou humanoidní, tedy mají podobu minifigů. Jsou celí červení, potisk mají na těle i nohou a průhlednou hlavu i přilbu. Lodě, respektive létající talíře a velcí roboti, jsou tvarem hodně originální, barevně již tolik ne. Jsou červenočerní a mají tmavě modré nebo červené sklo. Největším setem je základna s. létajícím talířem, malým vozítkem, v hoře ukrývá mezikontinentální či meziplanetární střelu.
 
 
Současně se Spyriusem jsou představeni Unitron, nejmenší vesmírný rod.
Barevné schéma je tříbarevné. Modrá, šedá a černá je zastoupená stejně, skla jsou tmavě modrá a jako doplněk průhledné neonové antény.
Minifig je v kombinaci šedé (tmavě a světle šedé), žluté a modrých doplňků. Stejně jako Spyrius mají Unitron androidy ze stejné výrobní linky.
V roce 1994 je představen první model – monorail. Poté přibyly další tři sety: druhá základna, velké auto a velká raketa. Na trh šly ovšem jen v USA, v Evropě jsme tím přišli o velmi zajímavé modely. Nevyšly ovšem žádné menší sety.

 
Rok 1996 přinesl do space velké oživení. Přichází rod průzkumníků Exploriens. Barevně navazuje na Futuron, má bíločernou kombinaci s modrými skly a transparentními neonově zelenými doplňky.
Minifigové jsou bílí s šedými nožičkami a někteří dostali nové přilby s možností připojení dýchací hadice. Již tedy nejsou odkázáni pouze na dýchací přístroj.
Lodě disponují speciálními technologiemi na průzkum nových planet. Hlavní novinkou jsou magnetické samolepky. Když je pozorujete přes různá barevná skla, zobrazují odlišné obrázky zkoumaných objektů. Lodě mají mechanická ramena na manipulaci se zkoumanými objekty a satelitní spojení k předávání výsledků mezi sebou.



 
Opět jen v Americe vyšla řada Roboforce, a to roku 1997. Vzhled strojů nenaznačuje mírumilovné cíle, jejich roboti vypadají jako klasický válečný Mech (viz. Mechwarior či letošní hollywoodský trhák Titanfall) či tyranosauři. Mají rozmanité zbraně (ruce, raketomety, pily, ocasy...) a stejně tak i systém pohonu (trysky, kola, kráčení). Souboje nejsou nikde zachyceny, ale budou nebezpečné pro všechny zúčastněné… Dva roboti mají minifigy s červenými nohami a transparentní oranžovou přilbou a druzí dva mají minifigy se žlutými nohami a transparentní neonově zelenou přilbou. Tělo mají figové šedé a potisk je buď žlutý, nebo červený.

 
 
Téhož roku konečně po napjatém očekávání dorazili první mimozemšťané v létajících talířích!
Šedé stroje s černočervenými doplňky a průhledným zeleným sklem jsou parádní a velké, ale aby mohly být kulaté, skládají se z velkých dílů. Pro stavitele dost nevhodné a obtížně využitelné, pro ostatní parádní hračka. Interstellar Starfighter (6979) je vybaven elektrickými světelnými efekty a hlavně optickými vlákny, jež u Lego System nejsou běžně k vidění. Další zajímavostí jsou samolepky, které po stlačení ukážou logo ufounů. V míru ale zřejmě nepřicházejí, jak naznačuje jejich laserový arzenál.





 
Další nelidskou rasou jsou hmyzáci Insectoids, poslední rod space před dlouhým odpočinkem (s krátkou pauzou v roce 2001). Uprchlíci ze světa Zotax používají kybernetické implantáty, také jim pomáhají humanoidní roboti. Vesmírné stroje Insectoids imitují obří hmyz planety Holox. Tmavě šedou a modrou tak doplňují modrá křídla a neonově zelené doplňky jako velké hmyzí oči nebo tykadla. Některé jejich stroje n

8) LTTT (velké PDF od perera)

9)zkusím dohledat další

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #44 kdy: 02.08.2018, 10:39:25 »
časová osa vývoje od LEGA

« Poslední změna: 02.08.2018, 10:41:22 od peki »

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #45 kdy: 02.08.2018, 10:42:36 »
Nechcem sa vám miešať do vašej internej debaty,

Díky za slib a doufám, že ho dodržíš pokud nebudeš mít opravdu něco věcného. Abych ale odpověděl na tvojí otázku Proč?

1) Protože to po nás provozovatelé výstav nebo dokonce i samotné Lego chce. Chtějí abych jim předal nějaké grafické,textové materiály, včetně ilustračních fotek našich MOC a  oni sami s tím mohli pracovat v rámci propagace kostek. Viz stěny v muzeu Sedlčany.

2) Stejný materiál, pak můžeme použit na našich akcích, protože to některé návštěvníky zajímá. Já osobně to například při víkendovkách opakuji,vysvětluji návštěvníkům stále dokola. Proto mi přijde:
a)  fajn mít takové věci po ruce
b) použít je jako součást dekorace, protože místa je vždy.
« Poslední změna: 02.08.2018, 10:44:31 od peki »

Offline milanv

  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3383
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #46 kdy: 02.08.2018, 10:48:36 »
OK, konečně se na to díváme podobně.
Vždyť to ale píšu, říkám a dělám celou dobu. Od toho, že musíme dělat jednu propagaci (jednu koncepci v rámci které rozhodnout co na FB, co na web, co na bannery...), schraňuju ty texty o jednotlivých sekcích (a dal jsem je z příspěvků ostatních dohromady), mám za sebou spousty debat o webu, umím nainstalovat web i technicky atd. atp.
Ale jestli to chce Marty převzít a má na to čas a elán (z mého pohledu zmizel, teď se najednou objevil a nevím kdy zase zmizí :) ), já bránit nebudu.
Jde mi jen o to, že sepsat bodový seznam ze zelené louky (neúčastnil se zatím žádných debat, takže nic z toho mu ještě neprošlo diskusí) je jen začátek. Já už koukám o krok dál - co mě zkušenost naučila, že na kostkách dlouhodobě zvládneme, co je moc, co naopak chybí lidem zvenčí, např. novinářům... Tak chci slyšet jasné slovo: mám se angažovat dál nebo to přebírá Marty? (Mám toho teď dost časově a potřebuju vědět, s čím mám počítat.)
Pán na Žlutém hradě

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #47 kdy: 02.08.2018, 11:38:02 »
OK, konečně se na to díváme podobně.
Vždyť to ale píšu, říkám a dělám celou dobu. Od toho, že musíme dělat jednu propagaci (jednu koncepci v rámci které rozhodnout co na FB, co na web, co na bannery...),


Milane promiň mluvíš o něčem jiném. Já opravdu řeším v tomto vlákně propagační materiály na výstavu.
od kdy: 09.07.2018, 11:17:14 »
=======================================================
Stejně jako v Sedlčanech, cením si toho že jsi mi materiály poslal. Ale to bylo vše. Díky Hawranovi jsem je mohl otevřít, a zase to bylo vše.

Já chci vyrobit propagační materiály a žádám aby ten kdo s tím chce pomoci pomohl
=======================================================
 a řeči o koncepci a povídání o tom jak se to musí řešit komplexně vedou k tomu že se nevyřeší nic. Ty jsem ochotný řešit až v rámci spolku, kde budou termíny, hlasování členů spolku atd.

"rozjel" se FB a vypadá to úplně stejně jako na fóru. A to mají FB kostek na starosti admini kterých je asi 5, čili to nestojí na Jindrousovi.

Skoro měsíc je tu mrtvo, Marty713 kdy: 31.07.2018,

....Ale jestli to chce Marty převzít a má na to čas a elán (z mého pohledu zmizel, teď se najednou objevil a nevím kdy zase zmizí :) ), já bránit nebudu.

To co má Márty v 6 bodech já mám ve 3

vzít co je
předělat to,doplnit to
vyrobit to

Kdo se toho chce účastnit tak může  ;)

Protože se těch akcí účastním tak vím na co se mně návštěvníci, muzejníci, novináři ptají takže to "nepotřebuji analyzovat, vyhodnocovat, optimalizovat". Ano bylo by to krásné. Ale já řeším úplně jiné problémy. Proboha neděláme kampaň na mezinárodní značku.

Řešíme to že máme:
- 6 textových souborů, které nelze (nešlo)  otevřít ve Wordu
- mozaiku s logem kostek která se nedá normálně převážet a mnohdy ani pověsit (Sedlčany)

To jako opravdu nedokážeme více? Doufám že ano.


 
« Poslední změna: 02.08.2018, 11:41:27 od peki »

Offline Villa Legina

  • Trade Count: (5)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1268
  • Pohlaví: Ženské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #48 kdy: 02.08.2018, 15:45:20 »
Abych ale odpověděl na tvojí otázku Proč?

...Protože to po nás provozovatelé výstav nebo dokonce i samotné Lego chce.

Otázku si nepochopil. Bola všeobecná. Nevadí. V podstate je mi to nakoniec jedno. Len ma zaujímal ten mechanizmus ako vám to niektorým myslí, že prečo potrebujete svoje veci ukazovať cudzím nezainteresovaným ľuďom, ak to nie je len pre peniaze. Ak by bola pravda, čo si napísal, že to robíte (len) preto, lebo to Lego po vás chce, tak si myslím, že tie činnosti zredukujete na akceptovateľné minimum, tak, aby bola požiadavka splnená, ale žiadna nadpráca naviac.

Nikdy som nebola na žiadnej výstave Lega, ani ma to neláka tam ísť, ani ako návštevník, ani nemám nijakú takú potrebu predvádzať niečo laickému obecenstvu...tak preto tá moja otázka...ale nič v zlom...ja medzi vás vlastne nepatrím, takže nemaj obavy, miešať sa vám do vecí nebudem.

Offline Sihaja

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 462
  • Pohlaví: Ženské
    • Sihájin pinterest i s vlastními výtvory z Lega
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #49 kdy: 02.08.2018, 16:47:56 »
Bylo by tedy stran propagačních materiálů pro umístění na výstavě.   

Banery jsou opravdu snadné na přepravu.
Dá se jich vzít víc i míň, podle toho jak velký je prostor na výstavě.

Udělala bych jeden opravdu velmi stručný, protože jsou i lidi, který nebaví číst dlouhé texty (patřím mezi ně) a třeba si to přečtou i nějaké děti (nebo lidi jako já). Tam směřoval můj text.

Pak další podrobnější viz Pekiho texty by byly taky fajn, tam by jen bylo dobré udělat text jen v horní polovině baneru, aby se to dalo číst a v dolní polovině zase do lidí tlačit "Jsme kostky.org a tohle všechno kolem vás postavili. Dobrý ne? Zajímá vás víc? Sledujte náš (FB/WEB/FORUM)."

Offline otaznik

  • Trade Count: (174)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5778
  • Pohlaví: Mužské
  • ?
    • Moje sbírka na BS
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #50 kdy: 02.08.2018, 16:49:59 »
Otázku si nepochopil. Bola všeobecná. Nevadí. V podstate je mi to nakoniec jedno. Len ma zaujímal ten mechanizmus ako vám to niektorým myslí, že prečo potrebujete svoje veci ukazovať cudzím nezainteresovaným ľuďom, ak to nie je len pre peniaze. Ak by bola pravda, čo si napísal, že to robíte (len) preto, lebo to Lego po vás chce, tak si myslím, že tie činnosti zredukujete na akceptovateľné minimum, tak, aby bola požiadavka splnená, ale žiadna nadpráca naviac.

Nikdy som nebola na žiadnej výstave Lega, ani ma to neláka tam ísť, ani ako návštevník, ani nemám nijakú takú potrebu predvádzať niečo laickému obecenstvu...tak preto tá moja otázka...ale nič v zlom...ja medzi vás vlastne nepatrím, takže nemaj obavy, miešať sa vám do vecí nebudem.
Proč? Protože se chceme pochlubit tím co máme nebo tím, co umíme postavit (nebo obojím). Zároveň při takové akci potkáš spoustu lidí, co má stejný zájem, nabije tě to. Sdílíš s ostatními radost, něco se povede, pozitivní pocity, společná práce... A když k tomu dostaneš zaplacenou dopravu nebo ubytování, případně ještě nějaké LEGO, tak je to úplně super - odbouráš tak několik důvodů proč se třeba podobné akce/setkání nezúčastnit.

Myslím, když ti toto nic neříká, tak jsi v menšině. Zatím jsi první, od koho to slyším. To není kritika, jen konstatování.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #51 kdy: 02.08.2018, 17:32:45 »
Otazníku otázku jsi stejně jako já nepochopil, Legina se ptá proč děláme výstavy  >:D To píšu aby:

1) to už nikdo Legině nevysvětloval
2) aby ti sem Legina  nepsala

Protože tu chci řešit něco jiného.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #52 kdy: 02.08.2018, 17:36:45 »
Bylo by tedy stran propagačních materiálů pro umístění na výstavě.   

Banery jsou opravdu snadné na přepravu.
Dá se jich vzít víc i míň, podle toho jak velký je prostor na výstavě.

Udělala bych jeden opravdu velmi stručný,
 

Něco na banery určitě
Potom bych úplně nezavrhoval takové ty věci co jsou v klipech a dají se pověsit. Nicméně to může být opravdu  i v elektronické verzi s tím že si to dotyčná organizace vytiskne podle svojí potřeby.  Jem mi při pořádání našich akcí příjde zbytečné to při každé akci znovu organizátorem tisknout.

Jde o takové ty doprovodné texty které mohou (a nemusí ) být na stěnách viz ten obrázek ze Sedlčan na stěnách tam toho visí více.

Offline Sihaja

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 462
  • Pohlaví: Ženské
    • Sihájin pinterest i s vlastními výtvory z Lega
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #53 kdy: 02.08.2018, 21:59:11 »

Něco na banery určitě
Potom bych úplně nezavrhoval takové ty věci co jsou v klipech a dají se pověsit. Nicméně to může být opravdu  i v elektronické verzi s tím že si to dotyčná organizace vytiskne podle svojí potřeby.  Jem mi při pořádání našich akcí příjde zbytečné to při každé akci znovu organizátorem tisknout.

Jde o takové ty doprovodné texty které mohou (a nemusí ) být na stěnách viz ten obrázek ze Sedlčan na stěnách tam toho visí více.

Pokud v elektronické podobě, jsem pro nějaký PDF soubor, který bude k dispozici a třeba jednou za rok se aktualizuje, třeba formou google dokumentu, kde bude možno připsat komentáře a podle nich se pak provede úprava (osvědčilo se mi to).

I pokud to bude k vytištění, tak bych třeba na konci každé stránky dala jednotný text, který se tam bude opakovat jako mantra a tím by si čtenář mohl zafixovt, že jsme kostky.org, jak jsem psala výše
"Jsme kostky.org a tohle všechno kolem vás jsme postavili. Dobrý ne? Zajímá vás víc? Sledujte náš (FB/WEB/FORUM)."



Offline Marty713

  • Trade Count: (6)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1079
  • Pohlaví: Mužské
    • Brickshelf
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #54 kdy: 02.08.2018, 23:55:21 »
Ale jestli to chce Marty převzít a má na to čas a elán (z mého pohledu zmizel, teď se najednou objevil a nevím kdy zase zmizí :) ), já bránit nebudu.

Nic přebírat nechci. Jednak jsem si proste vsimnul, ze se tu resi propagace a chtel jsem pomoct, jednak si ani nemyslim, ze je co prebirat. Naopak to bez lidí, jako jsi ty, vůbec nepůjde.

Napsal jsem nějakou strukturu, která by mohla sloužit, jako odrazový mustek pro reseni aktuální potřeby. Samozrejme i muj postup je veci diskuze. A jsem si jistý, že je lepší si jednotlive body v klidu odskrtat, než si udělat stručný plán,  na půlku veci zapomenout, 2. půlku zacit dělat od konce a pak se spokojit s polovicatym výsledkem.

Věřte mi, že sepsat základní texty, přidat grafiku a vyrobit takhle pár roller upů je prace na 3 dny. A ani k tomu není třeba mít plán s nějakými body.

Spoustu toho nevim, porad se ucim a taky se pletu a delam chyby. Ale já se tímhle živím. Každý den píšu reklamní a propagacni texty, navrhuji bannery, úzce spolupracuji s grafiky a copywritery, vymýšlím newslettery, tvorim obsah pro sociální site a hlavně dohlizim na to, aby to všude fungovalo jako jeden celek a aby to nebylo ploché a nudné, ale zajímavé a atraktivní.

Online Stimpi

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 557
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #55 kdy: 03.08.2018, 09:09:35 »
Marty, beru tě za slovo, mohl bys prosím připravit sadu roll-upů? Texty, to co tu dal Peki, grafiku pořešíme (napadá mě ala sedlčanský komix + foto), dát tomu myšlenku - stačí do ppt, a já to pak zpracuju graficky. Výsledkem by bylo zatím několik pdf na roll-upy nebo nějaké vizuály, které by bylo možné rozmístit po výstavě. Funkce - univerzální orientace po výstavě + info k dané části (viz texty). Díky Sti

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #56 kdy: 03.08.2018, 09:24:30 »
Pokud v elektronické podobě, jsem pro nějaký PDF soubor, který bude k dispozici a třeba jednou za rok se aktualizuje, třeba formou google dokumentu, kde bude možno připsat komentáře a podle nich se pak provede úprava (osvědčilo se mi to).

supr.


Věřte mi, že sepsat základní texty, přidat grafiku a vyrobit takhle pár roller upů je prace na 3 dny. A ani k tomu není třeba mít plán s nějakými body.

Nevěřím Dokaž to  >:D

Marty, beru tě za slovo, mohl bys prosím připravit sadu roll-upů? Texty, to co tu dal Peki, grafiku pořešíme (napadá mě ala sedlčanský komix + foto), dát tomu myšlenku

Pokud to klapne ta to bude supr  :)

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6886
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #57 kdy: 03.08.2018, 09:57:02 »

Pokud v elektronické podobě,

Sihajo ještě mi bylo připomenuto toto

Jde o vyplnění profilu LUGU na ambasadorské síti. Bylo by vhodné potom mít část materiálu o LUgu v AN tak aby se dala použít i sem. Čili hledám někoho kdo by dal dohromady obsah a pak to napsal v AN. Mojí představou je že se to nebude často měnit.

Offline Sihaja

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 462
  • Pohlaví: Ženské
    • Sihájin pinterest i s vlastními výtvory z Lega
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #58 kdy: 03.08.2018, 12:22:58 »

Pokud v elektronické podobě,

Sihajo ještě mi bylo připomenuto toto

Jde o vyplnění profilu LUGU na ambasadorské síti. Bylo by vhodné potom mít část materiálu o LUgu v AN tak aby se dala použít i sem. Čili hledám někoho kdo by dal dohromady obsah a pak to napsal v AN. Mojí představou je že se to nebude často měnit.

Přeložit dokžu cokoliv, to pro mne není problém.

Je nějaký hezký text jiného lugu, na který jste někdo narazil? klidně to napíšu, pak dám na google doc ke komentářům, třeba na 2 týdny a pak to tam můžeme pověsit. Bylo by fajn mít něco už do Dánska.

P.S.: Placky by byly fajn, máte někdo možnost levné výroby?

Offline networ

  • Trade Count: (0)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 141
  • Pohlaví: Mužské
Re:výroba propagačního materiálu LUGu
« Odpověď #59 kdy: 03.08.2018, 16:05:19 »

P.S.: Placky by byly fajn, máte někdo možnost levné výroby?

Placky jsem tu posílal, peki fotku smazal (možná kvůli nepoužívanému logu). Pokud mi někdo řekne jaké logo, udělám demo kousky a zjistím cenu (bude asi podle objemu).
Učím se stavět ...