Autor Téma: Společný projekt - Strašidelný hrad  (Přečteno 17927 krát)

0 uživatelů a 2 Hostů prohlíží toto téma.

Offline Chairudo

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2111
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #60 kdy: 06.12.2017, 16:27:52 »
Co se týče pohonu jak vozíčků, tak i dalších pohyblivých věcí ve scénce, vše by měl bez problému zvládnout tento motor, používám ho na téměř všechny své atrakce a při správném převodu vydrží několik měsíců.

Spíše se ale přikláním k použití tohoto motoru který jsem letos začal používat například na vytažení vozíku Horské dráhy.
- je téměř 2x silnější, přitom je skoro stejně veliký, má jistější úchyty na technic piny a jen o pár % pomalejší.

Další Afol day na začátku února je můžu pro zájemce nakoupit ve Vídni za cca 200,- a 300,- kč

A asi bychom se měli na používání shodnout na 1 typu motoru.

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #61 kdy: 06.12.2017, 16:58:55 »
Chairudo: to všechno už samozřejmě řeším s HD. Zatím jsou všechny varianty otevřené: možné, ale každá má svá plus a minus. Ale teď psal HD o jiném problému: jak vypínat strašení jindy než vozíky a přitom nepotřebovat dva motory na každou scénku místo jednoho. A jako zajímavé legové řešení takového "programování" jsem posílal právě odkaz na to video.

Offline HD

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1324
  • Pohlaví: Mužské
  • Horcik Designs
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #62 kdy: 06.12.2017, 17:21:17 »
Když už se diskuse stočila tímto směrem - Vzhledem k problému s napájením a ovládáním jsem (a ne sám) pro používání 9V motorů (nebo obecně - každý modul by měl být s 9V systémem kompatibilní - nebude potřeba pro každý modul rozstříhat (drahý vzhledem k jeho funkci) prodlužovací kabel, či kabel u motoru.
Pokud ale někdo bude chtít takto učinit, překážkou určitě nebudu (protože sám asi zužitkuji jeden svůj PF motor s kabelem již překrouceným).

@Chairudo a nápad s pákou - a jak bude u "páky" řešen reset?

@MilanV a JKBrickworks - nikdy jsem Jasonovy/Kristaliny sochy neměl sestavené, ale konkrétně u této pochybuji o tom, že by vydržela nepřetržitý provoz.

@HD a problematika spouštění scénky - vláček může zatáčet při průjezdu scénkou, pokud bude pás dostatečně dlouhý, aby se druhý vláček schoval za zdí.
« Poslední změna: 06.12.2017, 17:27:26 od HD »

Offline Chairudo

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2111
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #63 kdy: 06.12.2017, 19:32:03 »
@Chairudo a nápad s pákou - a jak bude u "páky" řešen reset?

Nějak technicky :) Řešení určitě existuje a né jedno. Když budete chtít vám s tím příští rok pomůžu, ale teď se musím věnovat jiným povinnostem a hlavně vymyšlení fasády domu a výběru dílů na lugbulk, na to máme necelé 3 týdny.


Našel jsem super ukázky ze strašidelného domu co by se daly celkem jednoduše realizovat
https://youtu.be/ytb_XEOMFvE?t=205
https://www.youtube.com/watch?v=dyJeQsKFr88

Offline Chairudo

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2111
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #64 kdy: 06.12.2017, 19:49:56 »
Tohle video je asi nejlepší co jsem zatím našel
https://www.youtube.com/watch?v=gT0Uev7CC70

- spousta pohyblivých strašidel a skoro všechny se dají udělat z Lega, krásně cihličkové, tapetové a jiné stěny a do toho moc pěkná hudba kterou bych ideálně okopíroval.

Offline HD

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1324
  • Pohlaví: Mužské
  • Horcik Designs
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #65 kdy: 06.12.2017, 19:51:26 »
Řešení určitě existuje, ale zabere hodně místa a o spolehlivosti vzhledem k vůlím a poddajnosti plastu mám pochybnosti.

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #66 kdy: 06.12.2017, 19:52:48 »
@HD a JKBrickWorks: ta hlava je celkem fuk, ne? Jde o ten nápad s "programováním" pomocí mechaniky. Jak máš jeden trvalý pohon (zde klička) a některé "atrakce" se spouštějí později, pak zase vypínají.

Offline HD

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1324
  • Pohlaví: Mužské
  • Horcik Designs
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #67 kdy: 06.12.2017, 20:06:28 »
@HD a JKBrickWorks: ta hlava je celkem fuk, ne? Jde o ten nápad s "programováním" pomocí mechaniky. Jak máš jeden trvalý pohon (zde klička) a některé "atrakce" se spouštějí později, pak zase vypínají.

Jo, já tomu rozumím, že jde o možnosti mechanického programování, ale přestože vzadu za modulem místo bude, bude ho opravdu tolik?

Jasně, že se chce trochu zamyslet, a vše půjde, když to budeme chtít prezentovat na sestříhaném videu, tak davy budou šílet, žasnout, a přijde nejedna žaloba za ublížení na zdraví (vykloubená čelist  >:D) Ale tady je potřeba, aby nebyly nutné po dobu provozu - a nevíme, jak dlouho, kde a jestli s dozorem bude potřeba aby celek běžel, jestliže bude oboustranný, tak bez možnosti pohodlné údržby, která byla možná u Betlému. Jdu tedy cestou spolehlivého a hlavně jednoduchého  řešení. (čím menší převodovky a rozvody pohybu obecně, tím vyšší pravděpodobnost, že to nějakou dobu poběží bez poruchy) A to máme štěstí, že se jedná více-méně jen o pohon pohybů, nikoli výkonů.

Offline honzicek22

  • Trade Count: (4)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 333
  • Pohlaví: Mužské
  • B-U-LDOČEK
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #68 kdy: 07.12.2017, 09:15:24 »
A co udělat "reset" tedy pokud to beru jako nastavení do výchozí pozice pomocí infrazávory ? Zaslepit jednu díru v pásu a točit motorem dokud není "tma".

Offline HD

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1324
  • Pohlaví: Mužské
  • Horcik Designs
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #69 kdy: 07.12.2017, 10:45:18 »
To myslím klidně půjde vyřešit i časovačem (nicméně senzor je mnohem spolehlivější varianta), ale mě šlo o to, aby se scénka nehýbala bez vozíku. Otázkou je ale záměr, jestli by nesmí, nebo by měla. To ještě bude určitě předmětem diskuse.

Offline Foton

  • Trade Count: (3)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1105
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #70 kdy: 07.12.2017, 11:36:11 »
A co vyřešit "spuštění scénky" mechanicky podobně jako to udělali tady https://www.youtube.com/watch?v=RtGZ_0Gb86w.
Tj. na vozíku by byl přidělaný "ozubený plate", a ten by roztáčel schovaná ozubená kola scénky.  Samozřejmě, že načasování by muselo být takové, aby při výjezdu byla scénka v počátečním stavu.
Rozsvěcení a zhasínání by se muselo řešit spínačem/ čidlem.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Offline Chairudo

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2111
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #71 kdy: 07.12.2017, 12:06:17 »
Další super video kde si návštěvníci střílením z vozíků na terče pod atrakcemi rozpohybují atrakce sami  :)
https://www.youtube.com/watch?v=uOUb2nr-Xwc


Jinak navrhuji přidat podmínku alespoň 1 pohyblivá věc na kobku.
Napadají mě třeba houpací obrazy, točící stoly nebo cokoli jiného, sedací-lehací kostlivci, mumie, kývající se nábytek, létající netopýři, duchové ...........................
Takové pohyby jsou velice jednoduché a nikdo by s tím neměl mít problém a kdyby ano, rád poradím jak tyto pohyby udělat.
« Poslední změna: 07.12.2017, 12:10:02 od Chairudo »

Offline HD

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1324
  • Pohlaví: Mužské
  • Horcik Designs
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #72 kdy: 07.12.2017, 12:55:30 »
A co vyřešit "spuštění scénky" mechanicky podobně jako to udělali tady https://www.youtube.com/watch?v=RtGZ_0Gb86w.
Tj. na vozíku by byl přidělaný "ozubený plate", a ten by roztáčel schovaná ozubená kola scénky.  Samozřejmě, že načasování by muselo být takové, aby při výjezdu byla scénka v počátečním stavu.
Rozsvěcení a zhasínání by se muselo řešit spínačem/ čidlem.

jasně, teoreticky by to určitě šlo, reálně možná. Stačila by nepatrná odporová síla v mechanismu atrakce, a hřeben (plate se zuby) by z ideálního záběru uhnul ven. To by potřebovalo zajistit vhodně tuhé vedení z druhé strany, které ale zákonitě bude koukat ošklivě ven.

Offline ogar49

  • Trade Count: (0)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 116
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #73 kdy: 10.12.2017, 17:58:36 »
Hlásím se do projektu jako pomocník při stavbě fasády domu, ...

Offline Chairudo

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2111
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #74 kdy: 12.12.2017, 15:17:47 »
Pracuji na Designu domu, nejdůležitější je zvolit barvu fasády, oken a střechy - máme už jen pár dní na navržení dílů do lugbulku.
Zatím testuji Tan stěny s dark red, nebo sand green místy s opadanou omítkou - podle úvodní předlohy

Ocenil bych ale i jiný pohled na věc od dalších lidí.
Pokud máte v hlavě nějaký pěkný stavební styl/barvy - co se vám líbí a hodilo by se to na strašidelný dům, dejte sem prosím nějaké info.

díky.

Offline Petronel

  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1426
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #75 kdy: 12.12.2017, 19:30:39 »
Já bych volil prověřenou klasiku - a to sand green popř. s nějakými detaily v jiných barvách.
Možná by fasáda nevypadala špatně, kdyby byla tvořena z klasických bricků a po segmentech rozdělena pomocí:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4216&idColor=48#T=C&C=48

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #76 kdy: 13.12.2017, 13:16:51 »
Díky všem, zpracoval jsem další várku vašich přihlášek a reakcí:

Izabella08: hmyzí hnízdo
LukaMull: zlobr
Hroch: žralok (chceš to tak, že? Můj dotaz byl jen na realizovatelnost, nic jiného.)

ogar49: stavitel přední stěny


Teď jediné, co opravdu, zato hodně, spěchá, je malý lugbulk. Prosím věnujte se diskusi ve vlákně malý LB pro Strašidelný hrad. Do konce tohoto týdne bych chtěl mít jasno v nominacích, v průběhu příštího musím s dalšími organizátory připravit objednávku.

Offline Hroch

  • Trade Count: (0)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 64
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #77 kdy: 13.12.2017, 17:12:11 »
Hroch: žralok (chceš to tak, že? Můj dotaz byl jen na realizovatelnost, nic jiného.)
Na žralokovi netrvám, byla to spíš jen obecná otázka. Nápad to byl takový, že by ve scénce byl potapěč a okolo by se hýbaly mořské potvory. Žralok, chobotnice, ... Pokud to nevyhovuje konceptu, tak vytvořím něco klasického (kostra, netopýři, myši, hroby, ...).

Offline Pool

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 788
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #78 kdy: 13.12.2017, 17:29:35 »
Omlouvám se organizátoru výstavy, že nezvládnu zrealizovat dílo do tohoto společného projektu, a proto z něho radši hned odstupuji :(. Milane doufám, že nebudeš mít problém takhle zpočátku ještě přeorganizovat uspořádání nebo zda ještě otevřeš nominace na případného náhradníka za mě??

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #79 kdy: 13.12.2017, 17:48:05 »
Hroch: žralok (chceš to tak, že? Můj dotaz byl jen na realizovatelnost, nic jiného.)
Na žralokovi netrvám, byla to spíš jen obecná otázka. Nápad to byl takový, že by ve scénce byl potapěč a okolo by se hýbaly mořské potvory. Žralok, chobotnice, ... Pokud to nevyhovuje konceptu, tak vytvořím něco klasického (kostra, netopýři, myši, hroby, ...).
Já myslím, že takový vyskakující žralok je děsivý až až, skvělý nápad. No a kdyby ještě ukusoval toho potápěče, tak jedině dobře :)

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #80 kdy: 13.12.2017, 17:49:57 »
Omlouvám se organizátoru výstavy, že nezvládnu zrealizovat dílo do tohoto společného projektu
Viz SZ. Hlavní je klid a pohoda a nestresovat se, vždyť jde o pidimaličkosti.

Offline Pool

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 788
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #81 kdy: 13.12.2017, 18:09:51 »
Omlouvám se organizátoru výstavy, že nezvládnu zrealizovat dílo do tohoto společného projektu
Viz SZ. Hlavní je klid a pohoda a nestresovat se, vždyť jde o pidimaličkosti.

Díky, pokusím se co to půjde a snad se zadaří, a nebude tam pak místo mě jen černá díra  ;D.

Offline Chairudo

  • Trade Count: (2)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2111
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #82 kdy: 13.12.2017, 21:09:44 »
Díky všem, zpracoval jsem další várku vašich přihlášek a reakcí:

ogar49: stavitel přední stěny
[/i]

Ještě ti tam chybí Foton

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #83 kdy: 13.12.2017, 21:32:15 »
Ještě ti tam chybí Foton
Díky, doplnil jsem.

Offline Pool

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 788
  • Pohlaví: Mužské
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #84 kdy: 13.12.2017, 23:29:40 »
Jak se bude zadní stěna vyzdobovat výklenky apod., tak se chci zeptat, jestli bude muset být zarovnaná a nic nesmí přečuhovat? Nebo na malém prostoru,kde nebude místo na výklenky, lze použít i takovou tu jednoduchou výzdobu něčeho umístěného na stěně (viz např. foto).

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #85 kdy: 14.12.2017, 05:41:32 »
Určitě obojí: na stěně i ve výklencích. Fantazii se meze nekladou. Jen to musí držet, aby se to pak dalo převážet.

Offline HD

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1324
  • Pohlaví: Mužské
  • Horcik Designs
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #86 kdy: 14.12.2017, 07:10:52 »
A nezapomenout na ro, že tam bude jezdit vozík.  :)

Offline Sihaja

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 391
  • Pohlaví: Ženské
    • Sihájin pinterest i s vlastními výtvory z Lega
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #87 kdy: 18.12.2017, 18:33:52 »
Kolik a jakých dílků bude potřeba na technické zázemí jednoho strašidelného modulu?

Offline HD

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1324
  • Pohlaví: Mužské
  • Horcik Designs
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #88 kdy: 18.12.2017, 18:45:45 »
Záleží na velikosti modulu, na objetí základního modulu 16×8 (? ten dle Milanova iniciačního) bych počítal takových 80-90 dílů pásu. Ostatní díly dle osobních preferencí.

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3081
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
« Odpověď #89 kdy: 18.12.2017, 18:48:31 »
malý LB pro stavitele kobek (zadní stěna)

Jak už zkušenější vědí, každý LB je o nákupu velkého množství kostek od každého druhu, pro opravdu velké modely, což jedna scénka není. Snažím se to vymyslet technickou část co nejjednodušeji, takže žádné velké počty. Co je potřeba:

ten pás (na mojí scénku bylo potřeba 82 dílů, na širší bude o to víc),
černé bricky na čelní stěnu, která bude dvojitá, připomínám - ale uvažte, jestli z LB, protože spotřeba je opravdu malá. Zvlášť pokud budete to různě zdobit.
černé bricky 1x16 - na pevnou konstrukci "rámu" kobky

dále bude povinný strop - buď ho uděláte ze dvou vrstev menších plate nebo si můžete koupit ty černé 8x16, pokud máte později využití pro zbytek lotu.

Vnitřní scénka bude mít stěny jako základ tmavě šedé, ale je otázka, jestli je tam něčeho nutné tak velké množství. Možná brick 1x2.

To by mělo být snad všechno.