Autor Téma: Stud.io - nový program přímo od BrickLinku  (Přečteno 10497 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline milanv

  • organi
  • Trade Count: (4)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3074
  • Pohlaví: Mužské
  • Milan
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #30 kdy: 05.12.2016, 18:38:11 »
LDraw knihovna dílů není žádná programová knihovna (.dll nebo něco podobného). Je to normální adresář s pár podadresáři a v nich je co soubor to popis kostky nebo nějakého společného tvaru, co se pak používá v mnoha kostkách. No a je zvykem, že do podadresáře Unofficial si můžeš dát další kostky. Jen jak to není ustálené, tak si to každý program může dělat trochu jak chce, je potřeba to zjistit. Ale obecně to funguje takto, tak ti to posílám jako tip, abys mohl začít zkoušet i ty nové díly.

Co se týče vlastností, tak ty co jsem ti vypsal, jsou takový základ, co mě rychle napadl, aby se dalo s programem pracovat rychle. Určitě jsem nepřišel na všechno, třeba práce s podmodely, práce s kroky návodu... Ale uvidíme. Zatím mě děsí i výpočetní rychlost toho programu. Jestli už u 100 dílů jsi musel nastavovat jakousi nižší úroveň detailů (to jsem nikde neviděl, všichni jedou v jedné úrovni pořád), tak to nevidím do praxe ani náhodou. I mrakodrap do společného projektu Micropolis má tisíce kostek. A to je to úplný prcek, co bych dělal s moduly do městečka Friends?? A to musím mít otevřených těch souborů víc naráz. Tak to je asi to nejzásadnější, co zkusit.

Offline tomaslambo

  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 649
  • Pohlaví: Mužské
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #31 kdy: 06.12.2016, 09:46:29 »
Včera jsem začal stavět 42054 Claas Xerion a vyloženě jsem se zaměřil na vazbové funkce, jak fungují, co je špatně a tak podobně. No a po třech hodinách jsem se dostal zhruba na patnáctou stranu návodu, což jednoznačně poukazuje na fakt, že se v programu s technic díly nestaví zrovna nejlépe.
Začnu pěkně popořadě:
Díky lištám, které ohraničují hlavní stavební prostor rovnou ze tří stran (lišta na pravé straně by snad měla jít vypnout, respektive skrýt, ale zatím jsem to nezkoušel), je stavění větších celků na menších monitorech zbytečně komplikované. Hodně vypovídá tento obrázek

Moc nechápu, proč v dnešní době, kdy se snad jiné než širokoúhlé monitory nedělají, umístili paletu dílů na spodní stranu, ono by jí na boku (ideálně na levém) bylo rozhodně mnohem lépe.
Paleta dílů je standardní tak jak ji známe z jiných programů vyjma LDD a odpovídá řazení na serveru bricklink. Také jsem narazil na to, že každý díl má při rozkliknutí dvě možnosti, jednak přiřazení do některé z vlastních složek, kterých lze vytvořit dle libosti, nebo Smazat což bohužel v klasické paletě nejde (funguje pouze to pouze ve vlastní složce) a je to škoda, protože by tak odpadlo zdlouhavé vytváření vlastních složek a člověk by se tak zbavil dílů, o kterých ví že je nebude potřebovat. Ony ty díly by se nemusely smazat v pravém slova smyslu, spíše by se jen přesunuly do složky nepožívané, odkud by si je člověk mohl kdykoliv jedním klikem vrátit. Myslím, že by takovouto funkci ocenilo dost lidí. Díly se na stavební plochu dostávají přetažením, což není zrovna dle mého gusta, ale je to o zvyku.
Na pravém panelu se nachází paleta barev a nástroj pro vytváření kroků pro případnou tvorbu stavebních návodů. Tento nástroj jsem v minulosti moc nepožíval, ale zvědavost mi v tomto případě nedala a tak se jej snažím využívat jak to jen jde. Ovládání je jednoduché a přesouvání dílu z jednoho kroku do druhého se provádí jen obyčejným přetažením. Přetáhnout lze naráz hned několik položek, navíc je tento nástroj provázaný se stavebním prostorem, takže když označím díl ve stavebním prostoru označí se i v seznamu dílů a naopak.
Na paletě barev kvituji možnost vytvoření vlastní paletky mnou nejpožívanějších barev, což zejména mi, jako technic staviteli, značně ulehčí práci. Také se mi líbí, že se každá barva použitá při stavbě vypisuje do samostatné paletky, a nemusím ji potom hledat.
Horní panel nástrojů toho (snad jen zatím moc) nenabízí a funkce, které tam zatím jsou, není dle mého názoru potřeba nijak sáhodlouze popisovat, jelikož dělají přesně to k čemu jsou určené.
Nastavit lze v podstatě jen kvalita vykreslení a bohužel jsem nikde nenarazil ani na přepínání s perspektivy do pravoúhlého promítání, což beru jako opravdu hodně hrubou chybu. Mimochodem přepínat mezi různými pohledy(nárys, půdorys, bokorys...), lze pomocí numerické klávesnice, avšak vždy zůstává perspektiva
A dostáváme se k tomu největšímu zlu: kolize a vazby.
Kolize s technic díly prakticky nefungují, občas to sice něco najde, ale to je velice sporadické a obvykle jde o korektně umístěné díly takže chyba je vesměs v definici dílu samotném. Jako jeden příklad za všechny uvedu díl 18948, který jednak nejde automatickýma vazbama nasadit na axle, a když se ho nakonec podaří nasadit manuálně, tak zase program řve, že je díl v kolizi. Bushe, půlbushe a prakticky všechno co je možné posouvat po axlích můžete v ose mezi sebou prolínat dle libosti a program nejenže neudělá ani píp co se kolize týče, ale ani se nesnaží na sebe vazbit čela dílů. Celkově mi chování vazeb připomíná JBrickBuilder, jehož vývoj byl ještě v plenkách ukončen a asi nebudu daleko od pravdy, když si troufnu tvrdit, že tyto dva programy tvořil jeden a tentýž člověk, nebo se tvůrce tímto programem nechal hodně inspirovat.

 To by bylo takové moje prvotní shrnutí, ke kterému budu přidávat další poznatky
« Poslední změna: 06.12.2016, 09:57:23 od tomaslambo »

Offline tomaslambo

  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 649
  • Pohlaví: Mužské
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #32 kdy: 12.12.2016, 15:18:21 »
Čistě pro porovnání jsem si na začátku minulého týdne nainstaloval LDcad, že si v něm ze cviku postavím pár setíků , no a o víkendu jsem si uvědomil, že dělám pouze v něm a že stud.io už ani nezapínat. Takže tímto jsem ukončil testování, tedy alespoň dokud nevydají nějaký převratný update.

Offline ThomasMorta

  • Jsem AFOL a mám rád Nexo Knights
  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 471
  • Pohlaví: Mužské
  • Legem si plním dětské sny!
    • Galerie mojí tvorby
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #33 kdy: 20.12.2016, 01:06:04 »
Chtěl jsem vyzkoušet nějaké to stavění v CADu, tak jsem zkusil nejprve online Mecabricks.com a potom Stud.io. U obojího jsem nakonec narazil na nekompletní databázy součástek:-(

Stud.io má do budoucna dost zajímavou možnost importovat součástky celého oficiálního setu, což by mi mohlo hodně pomoct - ale vzhledem k tomu, že potřebuji ke své stavbě hodně součástek uvedených 2016, tak dokud nebudou v dabázi, tak je pro mě nepoužitelný:-(
Jsem AFOL a miluju řadu Nexo Knights!
Diskuse o Nexo Knights: NEXO KNIGHTS :: vlastní tvorba, modifikace, sbírky... :: Galerie mojí tvorby (hostováno na Rajce.cz)

Offline Tomik

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1680
  • Pohlaví: Mužské
    • buildinst
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #34 kdy: 20.12.2016, 09:26:11 »
U obojího jsem nakonec narazil na nekompletní databázy součástek:-(
Toto není problém programu jako takového, ale knihovních prvků, které jsou vyvíjeny odděleně komunitou okolo webu ldraw.org. Nicnéně nikdo ti nebrání v tom si ty modely potřebných dílů vytvořit sám nebo si je zkusit najít mezi neoficiálními díly... ;)
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
moje galerie na MOCpages, můj Instagram: #TomikModels

Offline tomaslambo

  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 649
  • Pohlaví: Mužské
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #35 kdy: 20.12.2016, 13:01:18 »
Chtěl jsem vyzkoušet nějaké to stavění v CADu, tak jsem zkusil nejprve online Mecabricks.com a potom Stud.io. U obojího jsem nakonec narazil na nekompletní databázy součástek:-(

Stud.io má do budoucna dost zajímavou možnost importovat součástky celého oficiálního setu, což by mi mohlo hodně pomoct - ale vzhledem k tomu, že potřebuji ke své stavbě hodně součástek uvedených 2016, tak dokud nebudou v dabázi, tak je pro mě nepoužitelný:-(

Ale v takovém případě ti nebude vyhovovat naprosto žádný stavěcí program, protože:
A) Naprostá většina (možná snad všechny) neoficiálních programů pracují s knihovnou ldraw  a tam obvykle trvá než díl někdo "nakreslí", než projde "schvalováním" a než vydají aktualizaci kompletní knihovny (varianta pro pohodlné). Potom je ještě varianta pro pokročilejší uživatele, kdy si díl stáhneš ještě jako neoficiální a prostě si ho do knihovny vložíš sám. Zvládne to snad každý
B) U LDD zase člověk nikdy neví kdy a jestli vůbec ještě nějaké nové díly vydají

Offline ThomasMorta

  • Jsem AFOL a mám rád Nexo Knights
  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 471
  • Pohlaví: Mužské
  • Legem si plním dětské sny!
    • Galerie mojí tvorby
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #36 kdy: 21.12.2016, 01:01:28 »
Toto není problém programu jako takového, ale knihovních prvků, které jsou vyvíjeny odděleně komunitou okolo webu ldraw.org. Nicnéně nikdo ti nebrání v tom si ty modely potřebných dílů vytvořit sám nebo si je zkusit najít mezi neoficiálními díly... ;)

Obecně patřím mezi lidi, kteří se rádi vrtají v programech. Na druhou stranu chci ale nejdřív program vyzkoušet v podobě "stáhneš a pracuješ". A mimochododem - ma Mecanobricks je kompletní databáze dílů k Nexo Knights včetně potištěných, to, co jsem sem tam nenašel byl ozdobný portál s hlavou lva používaný v Chimě a Kingdoms.

Ale v takovém případě ti nebude vyhovovat naprosto žádný stavěcí program, protože:
A) Naprostá většina (možná snad všechny) neoficiálních programů pracují s knihovnou ldraw  a tam obvykle trvá než díl někdo "nakreslí", než projde "schvalováním" a než vydají aktualizaci kompletní knihovny (varianta pro pohodlné). Potom je ještě varianta pro pokročilejší uživatele, kdy si díl stáhneš ještě jako neoficiální a prostě si ho do knihovny vložíš sám. Zvládne to snad každý
B) U LDD zase člověk nikdy neví kdy a jestli vůbec ještě nějaké nové díly vydají

Non sequitor - prostě musím počkat, až databázi doplní o součástky k Nexo Knights. Většina nových součástek je z roku 2016, byť připouštím, že i řada 2017 přinese nějaké nové součástky (a nové barvy, které ale nejsou takový problém).
Navíc při snaze importvat součástky z konkrétní sady Nexo Knights mi to do seznamu dílků naházelo nějaké součástky, které házely vykřičník, takže předpokládám, že je v plánu součástky brzy doplnit.
Jsem AFOL a miluju řadu Nexo Knights!
Diskuse o Nexo Knights: NEXO KNIGHTS :: vlastní tvorba, modifikace, sbírky... :: Galerie mojí tvorby (hostováno na Rajce.cz)

Offline klubo

  • Trade Count: (1)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 214
  • Pohlaví: Mužské
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #37 kdy: 26.12.2017, 22:14:31 »
dneska jsem si ten program nainstaloval a nevím kde je problém, ale nefunguje mi otáčení dílků, v návodu se píše, že mám použít šipky nebo písmena ASDW, vyzkoušel jsem snad vše a ne a ne dílek otočit v žádné ose...

Offline ThomasMorta

  • Jsem AFOL a mám rád Nexo Knights
  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 471
  • Pohlaví: Mužské
  • Legem si plním dětské sny!
    • Galerie mojí tvorby
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #38 kdy: 01.01.2018, 13:50:02 »
dneska jsem si ten program nainstaloval a nevím kde je problém, ale nefunguje mi otáčení dílků, v návodu se píše, že mám použít šipky nebo písmena ASDW, vyzkoušel jsem snad vše a ne a ne dílek otočit v žádné ose...
Po jedné aktualizaci se mi stalo totéž - ukázalo se, že se mi smazalo namapování kláves. Stačí najít v nastavení změnu ovládání a resetovat ho do defaulrních hodnor a tase vše funguje, jak má.
Jsem AFOL a miluju řadu Nexo Knights!
Diskuse o Nexo Knights: NEXO KNIGHTS :: vlastní tvorba, modifikace, sbírky... :: Galerie mojí tvorby (hostováno na Rajce.cz)

Offline klubo

  • Trade Count: (1)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 214
  • Pohlaví: Mužské
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #39 kdy: 01.01.2018, 13:55:44 »
díky moc, pomohlo, sice nešlo zresetovat do defaultu, ale nastavil jsem si to ručně

Offline Tomik

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1680
  • Pohlaví: Mužské
    • buildinst
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #40 kdy: 03.03.2019, 20:36:04 »
Před pár týdny jsem si nainstaloval Studio a vyzkoušel, jak šlape. Do této doby jsem používal téměř výhradně SR 3D Builder, Lego Digital Designer (LDD) a na pružné díly (flexible axle a jiné hadičky) a další drobné úpravy MLCad a LSynth. Na úvod jsem si prošel zabudovaný toturial, který mě během několika minut provedl základními operacemi a seznámil s prací v programu - vřele ho doporučuju všem, kteří se rozhodnout začít ve Studiu stavět. Do této chvíle jsem ve studiu postavil celkem 4 modely - letadlo ze setu 31072, vetřelčí královnu ze setu 70827, dosud nepublikovaný alternativní model ze setu 41307 a vrtulník ze setu 42077. Jak je vidět, jedná se o 3 modely ze systemových kostek a jeden velký model z Technicu.

Zde jsou moje dojmy a postřehy:

Co se mi na Studiu líbí:
  • Jednoduché a intuitivní ovládání - dá se naučit za pár minut z výše zmíněného toturialu.
  • Možnost otevírání a importu modelů z ostatních programů na bázi LDraw a LDD a opětovného exportu do těchto formátů - funguje jako konvertor jednotlivých formátů.
  • Možnost importu dílů vybraného setu do modelového prostoru nebo palety dílů - pro stavitele alternativních modelů obrovská úspora času při hledání kostek.
  • Program podporuje (v omezené míře) fyziku kostek - vazby pro nacvakávání na sebe a rozpoznávání pevně spojených částí modelu, takže např. při ohýbání se vám neotočí jen označená kostka, ale celá část modelu pevně spojená s touto kostkou.
  • Možnost vybrat si kloub, ve kterém se bude část modelu ohýbat, pokud daná část obsahuje více použitelných kloubů.
  • Možnost skrýt kostky v modelu podobně jako v LDD.
  • Nová funkce pro nacvakávání na sebe (connect) - nejedná se o "hinge align tool" známou z LDD (funkce, kdy vyberete např. pin a díru a program vám automaticky pootočí dvě ramena tak, aby se pin nacvakl do díry a vznikl třeba trojúhelník), ale o jednoduchou funkci kdy se vám jeden díl posune na druhý - význam vysvětlím dále v textu.
  • Možnost zapnout a vypnout detekci kolizí.
  • Jednoduché vytváření fotorealistických renderů.
  • V editoru návodů se dá model snadno rozdělit na jednotlivé kroky, se kterými se dá poté pracovat třeba v LPub. Není tedy nutné skládat model popořadě a průběžně vkládat oddělovače jednotlivých stavebních kroků.
  • Během stavby se dají díly snadno přesouvat mezi jednotlivými kroky a provádět tak okamžité úpravy posloupnosti stavby pro budoucí export návodu.

Co se mi na Studiu nelíbí:
  • Krokování, respektive "přichytávání k mřížce", funguje pouze omezeně a při umísťování dílů na osy nefunguje vůbec.
  • Umísťování kostek je "nepřesné" - když se podíváte do exportovaného ldr souboru (export do LDraw) v poznámkovém bloku, tak většina souřadnic jednotlivých kostek jsou "chlupatá" čísla (např. 20,001254 nebo 19,999438) - kostky se neumísťují na celočíselné souřadnice, ale jsou o několik tisícin jednotky umístěné vedle. Naštěstí tyto nepřesnosti nejsou u modelu postřehnutelné.
  • Přesné umísťování kostek na osičky je téměř nemožné. Občas pomůže funkce nacvakávání na sebe, ale mnohdy to tam musíte střelit od oka a doufat, že nejste příliš mimo požadovanou pozici.
  • Funkce pro rozpoznávání a zamezování kolizí nefunguje u některých typů dílů - zejména pokud chcete přirazit k sobě bushe a ozubená kola na osičce, tak vám detekce kolizí vůbec nepomůže a program vás klidně nechá tyto díly napůl nasunout do sebe.
  • Program nezná některé typy vazeb - třeba připojení bushe vykousanou stranou do prostoru mezi 4 study.
  • Program má u některých Technic connectorů špatně nastavené hloubky pro zasunutí os - např. nová spojka pro převodovky bez zarážek uprostřed (ID 26287).
  • Rotování kostek ve vodorovné rovině pomocí šipek vlevo / vpravo otáčí kostky na druhou stranu než v LDD.
  • Program nemá funkci "hinge align tool" (vysvětlení pojmu viz výše).
  • Program nepodporuje ohýbání pružných dílů (flaxible axle, hadičky apod.).

Pár postřehů z používání:
  • Při otáčení kostek nebo částí modelu je možné použít krokování po 5° když máte kurzor uvnitř kruhové stupnice (stupnice má červenou barvu) nebo po 0,1° když ho máte venku (stupnice má modrou barvu).
  • Pokud se vám nedaří nacvaknout na sebe dvě větší samostatně postavené části modelu, tak stojí zato použít funkci connect.
  • Pokud se vám nedaří nasunout na osu connectory a bushe tak, aby nebyly v sobě a zároveň mezi nimi nebyly mezery, potom si je zkuste položit vedle sebe a nakonec jimi provléknout osu pomocí funkce connect.
  • Při spojování dvou částí modelu otáčením do společného průsečíku se vyplatí vypnout detekci kolizí.
  • Při vytváření návodů z "živelně" postaveného modelu se mi osvědčilo vkládat kroky stavby tak, že si otevřete vestavěný editor návodu. V něm vždy označíte několik kostek, které mají být přidány jako poslední, pomocí CTRL a levého myšítka. Potom kliknete na "Step after". Toto opakujete tak dlouho, dokud se nedostanete ke kostkám prvního kroku. Má to tu výhodu, že model vlastně postupně rozebíráte a "naposledy přidané / odebrané" díly vám vždy zmizí do následujícího kroku, takže se nemusíte nikam překlikávat.
   

Ukázky výstupů:
Vrtulník ze setu 42077 kompletně postavený ve Studiu (chybí flexible axle na kabině a ocase)


Render off-road formule importované z LDD


Závěrečný verdikt:
Program má více plusů než mínusů a tudíž ho můžu vřele doporučit. Stavění ze systémových kostek je v pohodě, stavění z Technicu je o něco horší a při navlékání connectorů na osičky se dost navztekáte. Největší sílu a výhody vidím v tom, že program podporuje vazby kostek (i když funkčnost není ani zdaleka 100%), v možnosti importovat si díly daného setu a možnosti konvertovat modely mezi jednotlivými formáty (LDD, LDraw, Studio). Jako třešnička na dortu je potom editace posloupnosti kroků stavby pro tvorbu návodu a snadné generování fotorealistických renderů.

Napadá mě ještě zkusit zkombinovat práci ve Studiu s LDD a to následujícím způsobem: ve Studiu si naimportovat do modelu všechny kostky daného setu. Kostky exportovat do LDD. Tam postavit model (spojování kostek funguje v LDD lépe než ve Studiu). Hotový model poté opět otevřít ve Studiu a to využít už jen na rozdělení modelu na jednotlivé stavební kroky.
« Poslední změna: 03.03.2019, 20:40:20 od Tomik »
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
moje galerie na MOCpages, můj Instagram: #TomikModels

Offline Martins

  • organi
  • Trade Count: (1)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 876
  • Pohlaví: Mužské
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #41 kdy: 04.03.2019, 07:37:07 »
Velká pochvala, díky za takový ucelený příspěvek!!!

Offline Robbed

  • Trade Count: (15)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1390
  • Pohlaví: Mužské
    • flickr
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #42 kdy: 20.03.2019, 20:32:40 »
JE TO TADY!!! FLEXIBLE TOOL k modelování ohebných dílků :o :o (zatím jen řetězy, provázky se study a hose 7mm, ale budou přidávat další)

A jako třešnička na dort Mirror funkce k vytvoření zrcadlové kopie vybraných dílků (bere v potaz i dílky s orientací Left/Right).

Offline Tomik

  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1680
  • Pohlaví: Mužské
    • buildinst
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #43 kdy: 05.05.2019, 15:54:29 »
Po několika dalších modelech postavených ve Studiu tu mám pár nových postřehů:
  • Ze Studia nelze exportovat soubory do LDD, takže varianta, kterou jsem tu nastínil v předchozím příspěvku (vložení dílů do pracovního prostoru ve Studiu a poté vlastní složení modelu v LDD), není možná. Přesto je i tak stále výhodnější postavit si model z Technicu v LDD a teprve poté ho importovat do Studia pro vytvoření posloupnosti kroků.
  • Při importu do Studia z LDD vznikají chyby u dílů složených z vícero částí jako např. motory, battery boxy, linear actuatory apod. Zatím jsem je ve Studiu mazal a vkládal znovu.
  • Studio si neumí poradit s úpravou dílů obsahujících klouby nebo otočné a vysouvací části jako např. motory, universal jointy (kardany), linear actuatory apod. Všechny tyto díly umí vložit pouze v základní poloze a jejich funkčnost ignoruje. Řešením je import daného dílu z LDD (např. kardan) nebo úprava v MLCadu (linear actuator vysunutý do přesně definované polohy). Na otočení slotu pro osu v motorech jsem zatím recept nenašel.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
moje galerie na MOCpages, můj Instagram: #TomikModels

Offline LukaMull

  • Trade Count: (0)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 248
  • Pohlaví: Mužské
  • Sex, Bricks & Rock'n'Roll
    • Brick Point
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #44 kdy: 05.05.2019, 19:05:15 »
Trochu mi zerzly znalosti ohledně studia, je tam nekde funkce zobrazení dostpných barev pro daný díl? Vím že se dá zap/vyp funkce "zobraz díly dostupné v konkrétní vybrané barvě" ale teď nevím jestli to umělo i v paletě dílů zobrazit všechny dostupné barvy pro konkrítní díl (jakoby podnabídka), případně jak na to, díky  :)

Offline Robbed

  • Trade Count: (15)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1390
  • Pohlaví: Mužské
    • flickr
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #45 kdy: 06.06.2019, 12:27:30 »
Nevím o takové funkci. Ale můžeš napsat na jejich fórum, já už tam psal několikrát různé bugy nebo návrhy na vylepšení. Berou názory lidí vážně.
https://forum.bricklink.com/viewforum.php?f=4&sid=b1809428da5e8128f3746b014030a121

Offline Robbed

  • Trade Count: (15)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 1390
  • Pohlaví: Mužské
    • flickr
Re:Stud.io - nový program přímo od BrickLinku
« Odpověď #46 kdy: 13.08.2019, 10:35:44 »
Nová verze má (mimojiné) jednu velmi užitečnou novou funkci - v seznamu dílků jsou nyní názvy dílků zabarvené do odstínu žluté až oranžové - podle ceny. Takže není potřeba klikat na dílek a vkládat ho do scény jen kvůli zjišťování ceny, ale je to přímo vidět v paletě dílků. Tím pádem se člověk může ihned vyhnout drahým dílkům v dané barvě. Další užitečná novinka je, že se dílky dají z palety rovnou odstranit, takže se tak třeba dají eliminovat některé staré dílky, které člověk nikdy nepožije.