Chcete další 9V koleje? Přispějte svým názorem.

Založil PetrBrick, 20.04.2013, 00:50:34

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

PetrBrick

Zdravím koLEGOvé,
uživatel Archaon v diskuzi o vytvoření a prodeji nových střešních "keramických" kostek vyjádřil názor, že spíše než tyto střešní kostky by se lépe prodávaly elektrifikované 9V koleje (tato myšlenka mne zaujala).

Má otázka je tedy směřována LEGO vláčkařům a znalcům. Jste pro, aby jsme nechali vyrobit a nabídli na Kickstarter.com vlastní nelicencované el. 9V koleje? Ano či ne? Jaké typy?

Náš tým se vlaky zabýval je při zkoušení napájení RC Train pomocí našeho UPCORE G1! (já osobně se vlaky nezabývám - celkem drahá sranda)

Poté co jsem si prošel koleje na Bricklinku, došle jsem na základě čísel k následujícím závěrům a otázkám (klidně mě opravujte):

http://www.bricklink.com/browseList.asp?q=&itemType=P&catID=128&colorID=

1. Nemá smysl vyrábět a prodávat curve, protože trh je jimi přesycen, jsou dostupné a prodejní cena je nízká.

2. Nemá smysl vyrábět a prodávat crossing, protože poptávka po nich prakticky neexistuje (aspoň tedy na bricklinku), ovšem prodejní cena je velmi zajímavá. Proč je nabídka tak slabá???

3. Switch point left a right, tam je situace obdobná jako u crossing.

4. Straight díl, ten zřejmě má smysl. Celková nabídka je cca dvakrát nižší než poptávka za posledních 6 měsíců, průměrná prodejní cena je si myslím taky slušná.

Myslím, že o Straight by na Kickstarter byl slušný zájem. Dejme tomu, že v jednom balení by bylo 20 ks krát 3000 balení, tj. 60 000 ks, pak by se už o profi ekonomickou sérii jednat mohlo.

Jak se vy vláčkaři tváříte na non-LEGO koleje? Barvu předpokládám dark gray. Nikdo s tím nepřišel na CUUSOO, zvláštní  ::)

Pište názory. Pište komenty. Díkes

Mějte se pěkně a čauuuu  8)

Colonel32

Já osobně bych v první řadě nezavhoval střechy jen proto, že vás zaujaly rovinky. Můžete zkusit kickstartovat oboje, trh vám sám řekne, o co je zájem.

Hlavní věc, kterou je potřeba si ujasnit je, jak by ty koleje měly vypadat. Má to být jen kopie LEGO dílu bez nápisů na studech? Nebo něco rozdělávacího, jako bývaly 4,5 V vlaky v 80tých letech? TLC se možná bude zlobit, pokud to bude přímá kopie jejich dílu. Takže já osobně bych navrhoval - plate 2x8, klasické lego, zákazník si sežene sám. Kolej přicvakávací, ABS základ, kovové napojení jako měly staré 9V koleje - tak to s nimi půjde snadno kombinovat, a současně půjde udělat kovoké koleje jiného rozchodu (což zatím nemá praktické využití - ale do budoucna mít může).

MiHo

Můj názor:

1. "Nemá smysl vyrábět curve" - ano, je tomu tak.

2. "crossing" (32087) - Proč je nabídka tak slabá?" - Je jich mezi lidmi málo, kdo je má a potřebuje, tak si je drží. Cena, tím jak je jich málo, je nesmyslně vysoká, což dále snižuje obchod s nimi. Na skutečné železnici se nevyskytují. Ve ztvárnění reality jsou využitelné jen na tramvajových křižovatkách. Setkal jsem se i s poptávkou mezi neAFOLy za účelem, "aby mohl syn dělat srážky vlaků". Zatímco Straight potřebuje jeden člověk desítky (a AFOL někdy i stovky kusů) tak crossing potřebuje tak 0 až 4 ks. Dle mne by po rychlém nasycení trhu neměly odbyt v dostatečném počtu kusů.

4. Straight díl má smysl podle toho, jaká bude jeho koncová cena. Rovná plastová RC kolej stojí na Pick A Brick 55,10 Kč. Na BL přes 40 Kč. 9V rovná kolem 70 Kč (used). Když se člověk snaží sežene je po 55 - 60 Kč. Na to, abych si koupil neoriginální 9V kolej by musela být výrazně levnější než je současných 70 Kč tj. někde pod 50 Kč.

Citace od: Colonel32 kdy 20.04.2013, 01:30:42
... Nebo něco rozdělávacího, jako bývaly 4,5 V vlaky v 80tých letech? ... Takže já osobně bych navrhoval - plate 2x8, klasické lego, zákazník si sežene sám.

AFOL si sežene sám, ale běžný zákazník ne, pro toho je podstatná jednoduchost pořízení. Hrozí též, že plate 2x8 DBG výrazně podraží bude - li o ně najednou poptávka ve stovkách kusů. Pro mne je podstatná jednoduchost a rychlost stavby kolejiště, takž bych spíše byl pro celek skládající se z jednoho kusu, na který lze shora připojovat Tile, jako jako je tomu dnes.

honzicek22

#3
Hezký den, také připojím několik poznámek.

1.) Zatáčky nemá cenu vyrábět - cena je opravdu směšná.

2.) Plastová rovinka stojí nová 55. V akci typu Tesco 50 procent se dá pořídit za těch 35-40 jako na BL a v aukcích i za 30. Číňan (Enlighten) jí dělá cca kolem 20-25.

3.) Rovná 9V se dá sehnat při troše snahy i za 40 (osobní průměr nákupů mám někde na 28). 

4.) Je potřeba položit otázku, proč je ještě "číňan" nevyrábí a nenabízí třeba za 30 ? Podle mě je to tím, že se to u samotných kolejí nevyplatí. Koncovým zákazníkem bude jen AFOL. Nový zákazník bude potřebovat i zatáčky(výhybky) a hlavně motor a napájení. Prostě kompletní sadu se vším všudy.
Proto taky "číňan" dělá snad jen jednu rozumnou kopii PF. A nebude to tím, že by to neuměl vyrobit.



peki

Citace od: PetrBrick kdy 20.04.2013, 00:50:34

4. Straight díl, ten zřejmě má smysl. Celková nabídka je cca dvakrát nižší než poptávka za posledních 6 měsíců, průměrná prodejní cena je si myslím taky slušná.

Tvoje analýza je geniální  ;D Tohle znáš ? Tady je druhý ten ani s výrobou nezačal.

Ono to není jenom o tom že se podíváš na BL a zjistíš že rovinky se prodávají nejvíce a jsou nejdražší. 9V vlaky jsou díky absenci výroby 9V motorů zakonzervovány. Ti kteří s nimi začali dříve mají i ty koleje, nových vláčkařů je jako šafránu. I když budou mít "non Lego" 9V koleje tak jim to bude bez 9V motoru k ničemu Na BL jich je asi 300.

Abych byl konkrétní, pokud bych já uvažoval o nákupu non  Lego 9V  kolejí, tak by musela být zajímavá cena ( někde na úrovni kovových Lego zatáček). To předpokládá masivní sérii, s minimálním výrobními náklady.  Odhaduji že výroba kovových kolejí je určitě komplikovanější a nákladnější než výroba obyčejného dílku. Big Ben (druhý odkaz) si udělal jméno (zaslouženě) na parních kolech pro lokomotivy. Je tedy v komunitě známy, je na trhu v USA, ale stejně ještě avizovanou výrobu nerozjel (a to nabízel ucelený program včetně zatáček s různou délkou oblouku (pro nevlakaře ne lego zatáčky)).

Vnímám to tak, že "nejjednodušší" je zaujmout a mít úspěch s dílkem který je žádaný chybí a funguje sám o sobě např. to kolo pro parní lokomotivu. Dílek který "funguje" v sadě více obdobných dílků jako je např. střecha, je náročnější protože musí existovat celý systém zpravidla vice jak 3 dílků.  Potom na pomyslném žebříčku náročnosti dlouho nic, a pak je 9V kolej. Na samém vrcholu vidím 9V motor.

Typy na samostatné dílky zelené vlakové okno vysoké 2 bricky široké 3 bricky, nebo takový to potištěný panel výška 2 šířka 3
   


Marty713

Citace od: Colonel32 kdy 20.04.2013, 01:30:42Můžete zkusit kickstartovat oboje, trh vám sám řekne, o co je zájem.

A pak zkrachovat a zabalit to...

Jestli chcete založit podnikání na názorech několika uživatelů jednoho fóra, tak radím pořádně si spočítat náklady a opravdu realizovat alespoň základní průzkum trhu.

Colonel32

Citace od: Márty kdy 20.04.2013, 09:36:53
A pak zkrachovat a zabalit to...

Možná by sis měl udělat menší průzkum v tom, jak se Kickstarter liší od CUUSOO  ::)

Marty713

Nevím, jak funguje, ale i kdyby to byl start-up plně financovaný andělským investorem, když není zisk, není budoucnost.

EDIT: udělal jsem si průzkum a přesně tak to funguje. Nebude zájem, skončí financování, mediální podpora, vše.

Tertium non datur

Anatyt


blindmelon

#9
Sám vlaky neprovozuji, takže se může jednat jen o můj dojem.

1) Poloměr originál zatáček se mi zdá malý a je možné, že při dobré kompatibilitě s originál kolejemi by mohl (v celosvětovém AFOL měřítku) být zájem o zatáčku většího - více realistického - poloměru.

Jinak zrovna koleje vnímám obdobně jako ty pneu, o kterých jsem se zmínil v diskuzi o střeše. Je to specifický dílek, které se TLC nehodí vyrábět a jedná se spíše o funkční díl, než stavební, takže narušení "pure Lego" efektu je menší.

To co zmínil peki je však nutno vzít v potaz, kdyby byla výroba 9V motorku jednoduchá (nemám na mysli jen samotný motorek - ten se nakoupí, ale celý dílek), řekl bych, začněte tam.
Hezký den, Blindmelon

PetrBrick

A ještě jedna otázka:

Jak říkám nejsem znalec vlaků, proto by mě zajímalo, proč mají AFOLové tak negativně vyhraněný názor na plastic RC Trains (aspoň mě to tak připadá)? Původně jsem si myslel, že je to kvůli č. 88492c00 flexible segment, ale ten přece lze nahradit 53400 curved (ceny jsou v poho), tak kde je zakopaný pes?

Anatyt

Čo myslíš pod "plastic RC Trains" ? Všetky LEGO vlaky sú "plastic". Ale ak myslíš koľaje, tak preto lebo 1) nejdú po nich 9V vlaky, 2) nevyzerajú tak realisticky, ako kovové 9V koľaje.

hobby

Citace od: PetrBrick kdy 20.04.2013, 14:42:32
A ještě jedna otázka:
Jak říkám nejsem znalec vlaků, proto by mě zajímalo, proč mají AFOLové tak negativně vyhraněný názor na plastic RC Trains (aspoň mě to tak připadá)? Původně jsem si myslel, že je to kvůli č. 88492c00 flexible segment, ale ten přece lze nahradit 53400 curved (ceny jsou v poho), tak kde je zakopaný pes?

Protože vlaky musí být na baterky. A co je na baterky, je "na baterky", asi tak ;D

peki

Citace od: PetrBrick kdy 20.04.2013, 14:42:32
A ještě jedna otázka:

Jak říkám nejsem znalec vlaků, proto by mě zajímalo, proč mají AFOLové tak negativně vyhraněný názor na plastic RC Trains .................

1) napájení
9V motor bere z kolejí
RC/PF musíš napájet z baterek= omezení provozu (1-3 vlaky pro dítě OK, napájet takto 10 a více vlaků  ??? ::) pro AFOLA )

2) limitování prostorem
Lego vlak (stavba) se musí vzhledem ke geometrii kolejí vejít do určitého prostoru.
- U 9V vlaku jsi mohl na trains base postavit co jsi chtěl, jenom jsi k tomu připnul motor
- u RC trains si musel stavět na jedné respektive 2 trains base plate (černá a bílá)
- u PF trains musíš do modelu vlaku nad trains base vtěsnat  bateri box (široký 4 study), přijímač a to vše ještě propojit kabelem. To je prostorově velmi náročné a značně to omezuje možnosti vlastní stavby vlaku( o nutnosti výměny/dobíjení baterek se zmínil hobby - stavba musí být realizovaná tak aby jsi se k bateri boxu snadno dostal). PF vlaky jsou perfektní coby hračka pro děti, Lego vlak = jakákoliv jiná hračka na baterky. Lego 9V vlaky byly ale mnohem více, v podstatě se z nich dá udělat modelové kolejiště, kde je možné řídit provoz vlaků pomocí napájení/změny napájení izolovaných kolejových úseků (to je zase velice podobné ovládání vlaků u modelové železnice)       

Podívej se na nějaké instrukce stavby 9V vlaku porovnej to s instrukcemi stavby PF vlaku, sám určitě uvidíš ten rozdíl.

mirek

Peki popsal problematiku vlaků  9V - RC - PF vyčerpávajícím způsobem.
Hobby velice trefně poznamenal, že co je na baterky "je na baterky".

Myslím si, že když je nedostatek 9V motorků, nebo cena vysoká (protože nejsou),
mělo by se v první řadě začít s motorky.
Je víc než jasné, že když nebudou 9V motorky, kovové koleje jsou nám na nic.
Tím pádem o ně nebude takový zájem.

PetrBrick

Citace od: peki kdy 20.04.2013, 09:28:42
Citace od: PetrBrick kdy 20.04.2013, 00:50:34

4. Straight díl, ten zřejmě má smysl. Celková nabídka je cca dvakrát nižší než poptávka za posledních 6 měsíců, průměrná prodejní cena je si myslím taky slušná.

Tvoje analýza je geniální  ;D Tohle znáš ? Tady je druhý ten ani s výrobou nezačal.

Ono to není jenom o tom že se podíváš na BL a zjistíš že rovinky se prodávají nejvíce a jsou nejdražší. 9V vlaky jsou díky absenci výroby 9V motorů zakonzervovány. Ti kteří s nimi začali dříve mají i ty koleje, nových vláčkařů je jako šafránu. I když budou mít "non Lego" 9V koleje tak jim to bude bez 9V motoru k ničemu Na BL jich je asi 300.

Abych byl konkrétní, pokud bych já uvažoval o nákupu non  Lego 9V  kolejí, tak by musela být zajímavá cena ( někde na úrovni kovových Lego zatáček). To předpokládá masivní sérii, s minimálním výrobními náklady.  Odhaduji že výroba kovových kolejí je určitě komplikovanější a nákladnější než výroba obyčejného dílku. Big Ben (druhý odkaz) si udělal jméno (zaslouženě) na parních kolech pro lokomotivy. Je tedy v komunitě známy, je na trhu v USA, ale stejně ještě avizovanou výrobu nerozjel (a to nabízel ucelený program včetně zatáček s různou délkou oblouku (pro nevlakaře ne lego zatáčky)).

Vnímám to tak, že "nejjednodušší" je zaujmout a mít úspěch s dílkem který je žádaný chybí a funguje sám o sobě např. to kolo pro parní lokomotivu. Dílek který "funguje" v sadě více obdobných dílků jako je např. střecha, je náročnější protože musí existovat celý systém zpravidla vice jak 3 dílků.  Potom na pomyslném žebříčku náročnosti dlouho nic, a pak je 9V kolej. Na samém vrcholu vidím 9V motor.

Typy na samostatné dílky zelené vlakové okno vysoké 2 bricky široké 3 bricky, nebo takový to potištěný panel výška 2 šířka 3
   




tak jsem dostal odpověď od ME Models:

stále s výrobcem řeší některé věci
nemají dead-line, kdy chtějí přijít na trh
TLG jim řeklo, že trh s 9V kolejemi již definitivně opustilo a nemají s jejich projektem problém
co se týče toho patentu, tak prý mají něco již podané na úřadě

peki

Citace od: PetrBrick kdy 07.05.2013, 11:30:05

tak jsem dostal odpověď od ME Models:

stále s výrobcem řeší některé věci
nemají dead-line, kdy chtějí přijít na trh
TLG jim řeklo, že trh s 9V kolejemi již definitivně opustilo a nemají s jejich projektem problém
co se týče toho patentu, tak prý mají něco již podané na úřadě

Lega ani patentu bych se nebál. Tímto směrem nebyl můj příspěvek zaměřen. Jak bylo řečeno výše 9V koleje bez 9V motoru nemají ve skutečnosti tak velký obchodní potenciál, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vzhledem ke "komplikovanosti/složitosti" výroby bude koncový produkt něco stát. Čili to nebude ani tak cenově výhodné. A většina zůstane u originál Lego koleje. Lego odklonem od 9V vlaky pohřbilo. Emerald, Maersk a když přimhouřím oko i Horizont expres jsou takovou labutí písní nad zašlou slávou Lego vlaků.  ME Models produkty na trh uvedlo držel jsem ho v ruce (rovinku), ale asi se brzy ukázalo že to ekonomicky nedává smysl, mohli přesunout výrobu někam kde to bude levnější ale mohli narazit na problém s kvalitou resp. přesností.