(vlastní) podvozek pro páru

Založil Had z ráje, 20.01.2012, 09:45:41

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

Had z ráje

Řešil jsem, jak na přední podvozek u parní mašiny (2-D) pod předkem, který vybočuje. Otočný a kluzně uložený. Tohle mi vyšlo jako řešení s mimnimální konstrukční výškou. Obdobně se to dá řešit i s klasickými vagónovými podvozky, jen je to o trochu vyšší, ale kolečka se lépe točí.
Had z ráje
>C:)SSSSssss

Mates

Máš i nějakou ukázku na lokomotivě? ;)

Had z ráje

Zatím jen ve výstavbě. Postrk podvozku po obloucích a vyhybkách rukou. Vypadá to nadějně.
Had z ráje
>C:)SSSSssss

martinlx

Je to zajímavá alternativa k tomu jak to má řešené Emerald. Jsem zvědavý jak se osvědčí v provozu. Z jakých dílů je ta vnější část kluzného uložení?

Had z ráje

Had z ráje
>C:)SSSSssss

AdamKo

Citace od: Had z ráje kdy 20.01.2012, 09:45:41
Řešil jsem, jak na přední podvozek u parní mašiny (2-D) pod předkem, který vybočuje. Otočný a kluzně uložený. Tohle mi vyšlo jako řešení s mimnimální konstrukční výškou. Obdobně se to dá řešit i s klasickými vagónovými podvozky, jen je to o trochu vyšší, ale kolečka se lépe točí.

V kluzném uložení vidím problém:
Pokud vagon se dvěma podvozky projede obloukem (a nemusí to být jen vagon),  jeho kastle se určitě jen tak nesrovná do podélné polohy přesně na osu podvozkových čepů, ale bude nakřivo čekat, než souprava vjede do dalšího oblouku.
Chtělo by to jako celek ověřit na okruhu.

Já to uložení na točně nemám rád...podvozek špatně kopíruje svislé změny a je náchylnější k oddělení od vozové skříně.
Raději používám klasický train tile 4x6 kryt podvozku s pinem, který zapadne do plate s dírami ve vozové skříni. Podvozek drží výborně a lépe spolupracuje s tratí.

Had z ráje

Kluzný u páry musí být, protože přední část vybočuje. V Legu je to vlivem malých poloměrů zatáček drastičtější. Udělal jsem variantu s pinem. Má sice větší konstrukční výšku, ale je tolerantnější k přechodu vodorovná / klesání. Testováno na přechdu 0 / - 68°/oo (1 kostka na délku 1 koleje)
Používat tohle u vagónu postrádá smysl. Jedině, že by byl s 3 či 4 podvozky. Snad pro nějaké nadměrné náklady. Parní lokomotiva 3 podvozky běžně. Kluzné uložení je i u reálných strojů.
Had z ráje
>C:)SSSSssss

Had z ráje

Ještě fotka podvozku 2-D v zatáčce. Přední podvozek se vysová o skoro 1,5 studu.
Had z ráje
>C:)SSSSssss