Zkušenosti: Legulka

Založil Colonel32, 05.01.2006, 00:10:15

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

peter

Též jsem si už několikrát u Legulky něco objednal a to jak dílky tak celé sety. Vždy mi přišli takové, jaké podle popisu být měli. Dílky mi přišli dokonce i roztříděné a zatavené podle druhů v igelitovém pásu.

Já bych ji také z "Černé listiny" odstranil a dal ji jen do adresáře "Obchody" třeba pod názvem "Proč kontrolovat zásilky od Legulky" a přišpendlil ji aby se nepropadala.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Poco

Tiez sa pridavam k tym, co tvrdia, ze Legulka na ciernu listinu nepatri. Zatial tri nakupy, ziadny vacsi problem (raz som priplacal za postu 12Kc, ale to bola chyba posty). Po telefone som sa s nou bavil 2x, vsetko slo uplne v pohode vybavit (odoslanie nasledujuci den, prihodenie casti, ktore ani nemala na webe) - to len pre tych, ktori vypisuju maily a cakaju na odpoved, ked na svojej stranke ma jasne uvedene, ze nestiha vybavovat...
To, ze poslala ine casti, by ma samozrejne tiez nastvalo, ale myslim, ze by sa to dalo vybavit k obojstrannej spokojnosti. Ak nie, tak by som uvazoval o zaradeni do tejto sekcie. Inac nevidim zmysel tejto diskusie a radit ju k ludom, co predavaju odpad a nie lego.

betakaroten

#32
Já bych to taky bral ve smyslu "I mistr tesař se někdy utne" - zatím jsem tam objednával třikrát, celkem cca 1500 Kč, vždy jen jednotlivé dílky, a měl jsem jen tyto problémy:
- zmíněná reklamace s návratem peněz v obyčejném dopise, bylo to 80 Kč, mince zabalené v kartonu, aby nezvonily.
- opožděná aktualizace, dílky už nebyly na skladě, ale poslala mi jiný odstín (Royal Blue místo Blue), upozornění bylo přiloženo v balíku. Nevracel jsem, protože jsem potřeboval tiles libovolné barvy, jen z konstrukčních důvodů.

Pozitiva převažují:
+ pokud vím, tak je jediným bazarem "bricklinkového typu" v ČR (ve srovnání s cizinou je levnější poštovné, většinou i cena za díl)
+ některé dílky označené "used" byly k nerozeznání od nových
+ každá zásilka obsahuje grátis sáčky na zip, vhodné ke třídění

Možná by obchodu prospělo, kdyby se do toho vložil ochotný AFOL z Kroměříže a okolí.

Petrjr

  Dobrý den. Předesílám, že jsme nově registrován a že toto je můj první post zde na foru. Jinak kostry.org čtu středně často, nepravidelně.

Moje zkušenost s Legulkou.

    U Legulky.cz jsem se rozhodl si objednat poprvé, via tamní www stránky, dne 29.10.2005. Bylo to mnoho různých typů kostiček (41 typů), převážně kusovky. Objednávka cenově nevelká (mírně nad 1000 Kč,-).
    O firmě jsem se předem snažil získat informace o spolehlivosti, reference. Hledal jsem zde, jinde na netu, u mých kolegů, atd. Zprávy odjinud téměř nebyly, zdejší takřka výhradně pozitivní (až na dlouhou dobu dodávky). Firma vypadá být firmou (má ŽL z roku 93, IČO), www stránky jsou v držení firmy (IČO a adresa odpovídá). Na stránkách je upozornění, že přednostně řeší objednávky s málo typy. Toť vše, co se mi podařilo zjistit předem.

    Dle zjištěných informací jsem se obrnil proti dlouhé době vyřízení a čekal. Po pěti týdnech kdy se nic nedělo, 3.12.2005, jsem odeslal Legulce mail ať mne informují co a jak. Na mail nebylo přímo odpovězeno, až někdy po týdnu (8. nebo 9. – už si nepamatuji přesně) došla SMS, že zboží je odesláno. Zásilka přišla kolem 15.12.2005, 7 týdnů po objednávce.

   V zásilce bylo několik změn, které nebyly předem nijak konzultovány ani avizovány (v době e-mailu pro mne věc naprosto nepochopitelná). Některé kostičky byly změněné komplet za ,,podobné", některé změněné barevně (zrovna fabuland barva, nová tak neladí k mickey mouse věcem) a jeden typ už nebyl skladem(v tomto případě nevadilo). Shrnuto, z došlého, zboží za 50,- Kč bych si neobjednal vůbec, o zboží za cca. 250,- Kč bych se rozmýšlel (např. manželku jsem na fabuland přesvědčil právě na tu barvu, že to bude ladit s tím co máme). Oproti původní objednávce došlo k změnám u 1/7 objednaných typů v ceně 1/4 objednávky.
   Naneštěstí 300,- Kč je pro mne natolik velká částka, že už to není jen na mávnutí ruky a netrápení svědomí, ale natolik malá, abych kvůli tomu dělal nějaké další akce – dokáži si představit že jen čas, který bych nad tím musel strávit, by přesáhl reklamovanou hodnotu. Prostě zamrzí.

   Pro jistotu, po zjištění stavu zásilky, jsem znovu zpětně kontroloval www Legulky a nikde jsem tam neobjevil varování, že přestože se zboží na www vybírá i dle barvy, tak že je to de facto jen orientační, dále že některé věci již na skladě být nemusí (ne takto přímo napsáno, max. vidím že se aktualizuje nepravidelně) ani to že některé zboží bude bez ohlášení vyměněno za podobné (podobné očima prodejce).

   Kdybych podobné varování nalezl před pár měsíci v černé listině, věděl bych na co si dát pozor a zařídil se dle toho. Takovéto chování při nákupu by mne neudivilo, kdybych si psal o lego LojzoviVencovi z HorníDolní, ale udivuje mne u registrované firmy.
   A navíc mi zde na foru připadá podivné, když se v ČL objeví obchod pro důvod které si dokáži jednoduše zjistit na netu během 30 sekund (scandimex a vysoké ceny - stačí chvíli googlit a jsem v cenovém obraze), tak přitom aktuální téma v ČL není (v době psaní této zprávy), přestože nikde jinde tak důležitou informaci nenajdu? Možná, že Vy zde jste podrobně informováni, jak to v  obchodech podobného typu chodí. Ale pro člověka, který se legu nevěnuje denně, má taková informace cenu. Cenu peněz (doslova ;-) ).

S pozdravem,
Petr Adámek

P.S.:  Nenapsal jsem o tom dříve, protože od ostatních členů zde, legomilců, nebyly hlášeny podobné problémy – tak jsem předpokládal že můj případ byl omyl a náhoda, která se stane jednou za 10 let.



otaznik

Myslím, že je to velmi zajímavý příspěvek. Neboj se ozvat kdykoli máš s něčím problém, více hlav víc ví.

Já si u Legulky objednal jednou, ale zásilka mi naštěstí nedorazila (velmi pravděpodobně vinou pošty).

TomG

Citace od: otaznik kdy 10.01.2006, 16:09:00
Myslím, že je to velmi zajímavý příspěvek. Neboj se ozvat kdykoli máš s něčím problém, více hlav víc ví.

Já si u Legulky objednal jednou, ale zásilka mi naštěstí nedorazila (velmi pravděpodobně vinou pošty).

To by me zajimala pak tva reakce, kdyz bys tam nasel neco jine nez sis objednal :)
Only the best can survive.

otaznik

Citace od: TomG kdy 10.01.2006, 16:13:12
[To by me zajimala pak tva reakce, kdyz bys tam nasel neco jine nez sis objednal :)

Reklamoval bych to dokud by mi nevrátila peníze nebo nedala správné věci - a velmi pravděpodobně by se info o tom obchodu objevilo zde.

lordvader

Já jsem objednával dvakrát a všechno bylo OK. Sice ze začátku byl problém na netu, když místo obrázku Trade Federation Tank tam byl umístěn obrázek Bounty Hunter Pursuit, a popiska a cena patřila k Trade Federation Tank. Stačilo zavolat a Legulka se hned mrkla na krabici a potvrdila, že se opravdu jedná o Trade Federation Tank - hned jsem si ho objednal. Člověk nesmí být líný, a když mu něco není jasné, tak musí zvednout sluchátko...

Já jsem s obchodem Legulky spokojený a jsem rád, že tady je...

Petrjr

Citace od: lordvader kdy 10.01.2006, 19:35:13
Člověk nesmí být líný, a když mu něco není jasné, tak musí zvednout sluchátko...
Ano, pokud máte viditelnou nesrovnalost, předem, tak ano - to je normální, vyjasnit si (ať už tlf, mailem, ...) předem věci v nákupu. Ale nevyřeší se tím, že Legulka bez předchozí domluvy vědomě zašle jiné zboží (nota bene jde o zboží zasílané na dobírku, takže o změně se dozvíte po zaplacení). Jistě, i potom mohu telefonovat, mailovat, reklamovat a jinak utrácet čas - pokud se mi to vyplatí. Dle mého názoru by se slušný obchodník takto dělat neměl. A zde se objevilo už několik reakcí, že na Legulce se právě toto stává.

Citace od: lordvader kdy 10.01.2006, 19:35:13
Já jsem s obchodem Legulky spokojený a jsem rád, že tady je...
Nechť tady je. Ale já budu rád že tady je až ve chvíli, kdy předem (např. v podmínkách na www) uvede, že zákazníkem provedená objednávka je orientační a že si obchodník vyhrazuje právo bez předchozí domluvy měnit kostičky za podobné. Bez toho oznámení mi připadá, že se Legulka snaží udat zboží i za cenu podvodu (byť to tak možná nemyslí).

Karolina

I mě se stalo, že jsem u Legulky něco reklamovala (byla to zčásti i má chyba, neboť jsem něco objednala mailem a něco telefonicky a něco pak přišlo navíc a něco nepřišlo vůbec) a při té příležitosti jsem vracela i jednu Lego mikinu, u které bylo uvedeno, že je ze 100% bavlny, ona ale byla ze 100% polyesteru (syn má ekzém, tak musí mít bavlnu). Vybrala jsem si jinou ve stejné ceně a paní jsem posílala mail, že ji prosím v modré barvě (měli ještě béžovou, ale ta je na nás moc světlá). Po delší době přišla mikina nová, ovšem bohužel ta béžová, bez předchozího upozornění. To už jsem opravdu neměla sílu to zase posílat zpět, neboť to stojí čas i peníze. Jinak co jsem s paní mluvila telefonicky, vždy byla moc ochotná.

Llevelyn

Jak tak koukám, vidím.

8)
Nejde o to, jestli jsme rádi/neradi jestli je nějaký obchod na netu, ale co lze od konkrétního obchodu očekávat. Každej máme jiné nároky, jiné požadavky.  >:D
Prodej DUPLA a LEGA http://www.mimibazar.cz/bazar.php?user=9365
Dobří holubi se vracejí :-))

Dickie

Citace od: Llevelyn kdy 10.01.2006, 22:41:27
Nejde o to, jestli jsme rádi/neradi jestli je nějaký obchod na netu, ale co lze od konkrétního obchodu očekávat. Každej máme jiné nároky, jiné požadavky.  >:D

Čímž jsme zase u téhož. Já mám aspoň ten požadavek, aby, pokud není schopna zaručit dodací termíny ani dodání přesně objednaného, to aspoň deklarovala na stránkách dopředu, ať si každý může vybrat, jestli za těchto podmínek bude nakupovat...
Ceterum autem censeo Carthaginem delendam esse.

Karolina

Citace od: Dickie kdy 10.01.2006, 22:46:15
Citace od: Llevelyn kdy 10.01.2006, 22:41:27
Nejde o to, jestli jsme rádi/neradi jestli je nějaký obchod na netu, ale co lze od konkrétního obchodu očekávat. Každej máme jiné nároky, jiné požadavky.  >:D

Čímž jsme zase u téhož. Já mám aspoň ten požadavek, aby, pokud není schopna zaručit dodací termíny ani dodání přesně objednaného, to aspoň deklarovala na stránkách dopředu, ať si každý může vybrat, jestli za těchto podmínek bude nakupovat...

Já si hlavně myslím, že pokud chce nějaký dílek zaměnit za jiný (třeba i jinak barevný), měla by to nejdříve konzultovat a pak teprve odeslat. A pokud něco není, rozhodně by o tom měla také informovat dopředu. Vždyť třeba někdo si objedná něco, co potřebuje nutně a k tomu ještě něco, co si bere třeba jen proto, aby se mu vyplatilo to poštovné. A když ona pak pošle jen to, co není tak důležité, protože to ostatní nestačila včas odstranit z nabídky, tak je to pak celkem k ničemu. V dnešní době přeci není žádný problém poslat mail.

Dickie

Citace od: Karolina kdy 10.01.2006, 23:39:34
V dnešní době přeci není žádný problém poslat mail.

Zřejmě jak pro koho  :-\
Ceterum autem censeo Carthaginem delendam esse.

Poco

Tak ako tak citam prispevky, vidim, ze mozem byt stastny, ze mne sa to este nestalo...

Suhlas, malo by sa jej dat na vedomie, ze takto to veru nebude "OK".

Petrjr

#45
Citace od: Karolina kdy 10.01.2006, 23:39:34
Já si hlavně myslím, že pokud chce nějaký dílek zaměnit za jiný (třeba i jinak barevný), měla by to nejdříve konzultovat a pak teprve odeslat. A pokud něco není, rozhodně by o tom měla také informovat dopředu. Vždyť třeba někdo si objedná něco, co potřebuje nutně a k tomu ještě něco, co si bere třeba jen proto, aby se mu vyplatilo to poštovné. A když ona pak pošle jen to, co není tak důležité, protože to ostatní nestačila včas odstranit z nabídky, tak je to pak celkem k ničemu. V dnešní době přeci není žádný problém poslat mail.

  Ano, to je sice ideální řešení (alespoň z mého pohledu), ale apriori tím firmě/obchodníkovi diktujete, jak že má obchod vést. To bych nechal na něm, on vede tu firmu, on ví co a jak, je to jen a jen jeho věc, tak ať si sám rozhodne. Co si ovšem (podle mého názoru) nesmí obchodník dovolit, je měnit či nedodat zboží na které už potvrdil objednávku, pokud toto nebylo ve smluvních podmínkách dohodnuto předem. EDIT: Pokud toto nebylo dohodnuto předem tak případná informace/dohoda o změně či nedostatku zboží je už fakticky jen "hašení požáru" kdy obchodník není schopen dodržet podmínky předem dohodnutého obchodu.

Mates

Vážení,
původně jsem zde nic psát nechtěl, ale jak to čtu, tak musím také reagovat. Hned v úvodu řeknu jediné: Vy což máte s Legulkou jen a jen dobré zkušenosti, buďte RÁDI!!!
I já jakožto nový sběratel a neznalý možnosti českého trhu, jsem na netu našel obchod Legulka. Její nabídka se mi v tu chvíli zdála bezkonkurenční a ceny? Neměl jsem ponětí, kolik co stojí, nebo kolik bych za to měl dát maximálně. Z těchto důvodů jsem udělal nákup nějaké stavebnice a také dílky, které my buď chyběly, nebo jsem je chtěl k různým svým stavbám. Po nějakém čase telefonování a mailování jsem zhruba za 5 týdnů dostal svoji zásilku. Když jsem ji ale přebíral na poště, tak už cena mě zarazila, jelikož byla jiná, než jsem si spočítal předem. Doma po rozbalení balíčku jsem nevyšel z úžasu, jelikož dílky, které jsem si objednával, některé nepřišly vůbec s omluvou u faktury a některé byly v jiné barvě :'( >:( >:( >:(
Nebyl jsem moc šťasten a říkal jsem si, že to musí být chyba, která se stává tak max. jednou za 10 let, navíc pí.Legulková vždy před odesláním měla příjemný hlas a byla vždy ochotná - do doby, než přišel problém! ;D
Tož jsem neváhal a v blahé nevědomosti, jsem udělal reklamaci a objednávku dalších dílků a setů. Požadované dílky mi v druhé zásilce přišly, ale zase ne všechny (v požadovaném počtu kusů), nic méně alespoň v dobré barvě!!! Uffff.... ::) :-X
Set, který jsem si objednával, mi ale přišel za cenu o 50,-Kč vyšší, než bylo uvedeno na netu.
Po této zkušenosti už jsem ztratil důvěru v dobrý podnikatelský záměr pí.Legulkové a přejí tímto všem hodně štěstí při nakupování u tohoto prodejce! ;) >:D
V dnešní době jsem už tyto skvělé zážitky s Legulkou dávno rozchodil, proto jsem i zvažoval, zda tento poznatek dát, ale mohu říct jediné, Zlatá - Katka od Legáčka! :-* :D

muzzo

Dvě objednávky u Legulky v hodnotě přesahující 1500 ,-  a naprosto žádný problém  :D

PS: Kdybych to samé mohl říci o Legáčkovi. >:D

Petrjr

Citace od: muzzo kdy 11.01.2006, 11:08:46
Dvě objednávky u Legulky v hodnotě přesahující 1500 ,-  a naprosto žádný problém  :D

PS: Kdybych to samé mohl říci o Legáčkovi. >:D
A u Legáčka se Vám někdy stalo, že by si nechali zaplatit, ale poslal Vám něco jiného než jste požadoval? A to bez oznámení a zcela vědomě (propiskou dopsané změny na fakturu že dává něco jiného).
   Také teď čekám na vyřízení věcí od Legáčka, také už to trvá nějak dlouho (a byl bych dost naštvaný, pokud by mi 14 dní po slevových akcích oznámili že na mne už nezbylo - to jsem si to mohl koupit jinde, proč to tedy nabízeli, teď už to za tu cenu neseženu).
   Ale nikdy se mi nestalo a nikde na fóru či netu není stížnost, že by si u Legáčka nechali podvodně zaplatit za něco co zákazník nepožadoval - a prováděli to vědomě a úmyslně, jako způsob "podnikání". Cítíte ten rozdíl?

muzzo

Legáček je v tomto ohledu výrazně serióznější, nikdo tu zatím nezveřejnil, že by si nechal zaplatit za něco jiného, než bylo předmětem objednávky. Ale už tu bylo uvedeno pár příkladů, kdy objednané zboží nedodali. :(

Jindroush

Což může být způsobeno 'vyšší mocí'.

Nehučte furt kvůli těm slevám, připadáte mi jak loni ti lidi v Carrefouru  >:D
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Petrjr

#51
Citace od: muzzo kdy 11.01.2006, 13:04:48
Legáček ... . Ale už tu bylo uvedeno pár příkladů, kdy objednané zboží nedodali. :(
Ano, ale u Legáčka si zrovna toto v určitých případech ohlídali:
Např.  výňatek z nákupního řádu: "... V případě, že zboží není v okamžiku uzavření smlouvy skladem, bude kupujícímu dodáno ihned poté, co se na skladě objeví. ... ". A pokud je zboží v akci (což obvykle implikuje že jde o výprodej) tak jsou z obliga, protože to už "na sklad" nepřijde, přestalo se vyrábět.

EDIT:  :D  :D Telepatie. Před chvílí mi právě tím způsobem (Výroba těchto výrobků byla ukončena k 31.12.2005 a již je nemůžeme tudíž doobjednat) zdůvodnili nemožnost dodání  (už neměli 1 věc z 6ti).

Petrjr

Citace od: Raistlin M link=topic=3456.msg23694#msg23694
Přečti si zbylou kritiku na threadu o Legáčku. Obávám se, že se na Tebe nedostane. Datum objednávky je irelevantní.
Četl jsem. Naštěstí nejsem sběratel a děti jsou relativně malé, takže jsem neobjednával úplné specialitky. Dostalo se na mne ve 3 případech ze 4 slev.

Raistlin M

Citace od: Petrjr kdy 11.01.2006, 14:36:09
Citace od: Raistlin M link=topic=3456.msg23694#msg23694
Přečti si zbylou kritiku na threadu o Legáčku. Obávám se, že se na Tebe nedostane. Datum objednávky je irelevantní.
Četl jsem. Naštěstí nejsem sběratel a děti jsou relativně malé, takže jsem neobjednával úplné specialitky. Dostalo se na mne ve 3 případech ze 4 slev.
Mezitím jsem to smázl, bo má předpověď se naštěstí nevyplnila.
Veskrze ani nejde o specialitky. Hlavně koleje a vlakové sety.
Kařdopádně bylo dobře, že jsi sem napsal, že je cosi v nepořádku, na cosi čekáš. Vždy to nějak uspíší řešení problému.
(1984-jen trochu jinak ;D )

Petrjr

    Pro ilustraci a aby bylo jasno, jsem chtěl ukázat k záměně kterých barev u fabuland v mém případě došlo. A objevil jsem novou skutečnost. Fabuland věcí bylo objednáno a dodáno více typů, ostatní jsou ok, problematické dílky vypisuji:
Objednáno:
2*x635c02  2*x637c02
Dodáno bylo:
1*x635c01  2*x636c01   1*x637c01

   Protože díly barevně neladily dceři do staveb a /přestože je dostala už k vánocům/ doteď do domečku zapojila pouze jedinou (x635c01), nevšimnul jsem si, že došlo nejen k záměně barev, ale i k záměně tvaru okna. Nicméně na faktu to až tak moc nemění, prvotně mi vadí změněné barvy a až pak tvar okna – takže i nadále můžeme uvažovat hlavně změnu barev.


TomG

Citace od: Petrjr kdy 17.01.2006, 12:16:42
    Pro ilustraci a aby bylo jasno, jsem chtěl ukázat k záměně kterých barev u fabuland v mém případě došlo. A objevil jsem novou skutečnost. Fabuland věcí bylo objednáno a dodáno více typů, ostatní jsou ok, problematické dílky vypisuji:
Objednáno:
2*x635c02  2*x637c02
Dodáno bylo:
1*x635c01  2*x636c01   1*x637c01

   Protože díly barevně neladily dceři do staveb a /přestože je dostala už k vánocům/ doteď do domečku zapojila pouze jedinou (x635c01), nevšimnul jsem si, že došlo nejen k záměně barev, ale i k záměně tvaru okna. Nicméně na faktu to až tak moc nemění, prvotně mi vadí změněné barvy a až pak tvar okna – takže i nadále můžeme uvažovat hlavně změnu barev.

Tak to z legrace reklamuj, aspon uvidime jestli to co tam napovidala jsou jen vseobecne kecy, aby neco rekla, nebo informace zalozene na realite :)
Only the best can survive.

Petrjr

Citace od: TomG kdy 17.01.2006, 12:28:47
Tak to z legrace reklamuj, aspon uvidime jestli to co tam napovidala jsou jen vseobecne kecy, aby neco rekla, nebo informace zalozene na realite :)
To by musela být hodně špatná firma (a to IMHO legulka není), kdyby po takovémto zveřejnění neprovedla reklamaci.
  Reklamovat nebudu, protože za prvé, už to bylo dáno jako dárek k Vánocům. Za druhé lítat na poštu, balit, vyřizovat reklamační maily (případně telefony), upřesňovat, nervovat se, za to mi to nestojí.

Cavelon

Citace od: TomG kdy 17.01.2006, 12:28:47
Tak to z legrace reklamuj, aspon uvidime jestli to co tam napovidala jsou jen vseobecne kecy, aby neco rekla, nebo informace zalozene na realite :)

IMHO v takýchto prípadoch by mal znášať VŠETKY náklady spojené s nápravou omylu ten, kto sa dopustil chyby!

Colonel32

no, ja bych si zkusil nauctovat 50kc na hodinu, + naklady (balici papir, atd..)

Cavelon

Citace od: Petrjr kdy 17.01.2006, 12:38:26
  Reklamovat nebudu, protože za prvé, už to bylo dáno jako dárek k Vánocům. Za druhé lítat na poštu, balit, vyřizovat reklamační maily (případně telefony), upřesňovat, nervovat se, za to mi to nestojí.

Podľa mňa (ak by tá firma bola na úrovni) by po reklamácii zaslala na vlastné náklady správny tovar bez toho, aby sa musel zle dodaný tovar vraciať späť.