stavba terénního speciálu tatra 813

Založil jakpet, 03.01.2009, 11:42:15

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

eNTy

Citace od: jakpet kdy 07.01.2009, 15:47:49
chápu, jak máš uchycenu osu se šnekem, ale nechápu, jak to je s náhonovou osou :-\

Ta jde skrz střed rovných Angle Connectorů (trochu oxymoron, ne?), které jsou rovnoběžné se šnekem. Angle Connectory jsou delšími osamy uchyceny do beamů z obou stran.

jakpet

#31
tak, už mě nebavilo se v tom dál rejpat, postavil jsem auto úplně jinak, tj. studed konstrukcí a tohle je o dost povedenější, zvládá to v klidu cca 30° stoupání, ale je to konstruovaný podobně, akorát to má pomalejší převod 

JardaL

No na to, že ti je 12, chodíš spát docela pozdě. :-))

Je hloupé, že nic z tvých výtvorů asi neuvidíme, když je rozebereš dříve než vyfotíš. :-))
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

jakpet

tenhle určitě uvidíte, je to zábava s nim jezdit, nehodlám ho hned rozebrat >:D

jakpet

#34
tak, foťák konečně mam, tak jsem to nafotil, změny nejsou žádný, nemam nějak sílu na další stavění, kabina bude asi až příští týden
vysvětlivky k fotkám:
1. celkový pohled
2. přední náprava
3. detail předního světla
4. zadní náprava
5. takový stoupání to vyjede
6. detail přední npravy

všechny názory přijímám! ;)

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

otaznik

Citace od: jakpet kdy 14.01.2009, 21:49:44
všechny názory přijímám! ;)
OK.

Vzhledem k tvému věku budu mírný:
- jako Technic konstrukce je to naprosto nevyhovující, nemá to žádné zpevnění, působí to dojmem náhodně pospojovaných dílů, které navíc ještě nejsou pořádně docvaknuté
- to odpružení zadních kol je přehnané, to musíš vidět sám, vůbec celá konstrukce auta je podezřelá
- příliš malá kola
- pro ježdění pro zábavu možná dostatečné, ale jako model (a nedejbože účastník nějakého závodu) katastrofální
- BTW: musím přiznat, že jsem nepochopil, co který motor dělá. Jsou snad 2 medium na pohon a XL na zatáčení?
- a v neposlední řadě fotky - nekvalitní, se šumem, málo detailů

Ale nenech se odradit. Každý nějak začínal a pokud se nevzdáš a postavíš druhé, páté, desáté auto, tak to určitě bude lepší a lepší. Takže pochvala i za to, že to zkoušíš!

jakpet

#36
ve všech bodech máš pravdu, ale: 1.mám naprostý nedostatek dílů, takže jsem byl při stavbě nucen rozebírat a stavět jinak a dopadlo to, jak to dopadlo, 2. hodlám koupit měkčí pružiny na zadek a celé auto spojit jinak, hned to bude normálnější 3. pohon je dvoumi m motory a zatáčení jedním xl, proto že pohánět to jednim xl by bylo hrozně složitý, krom toho by ty axle vedený skrs celý auto strašně pružily. 4. malá kola jsou proto, že jiná nejsou k dispozici 5. na žádnou soutěž se nechystám, byl to pouze experiment, jestli se mi povede udělat teoreticky trucktrial, ale rozeberu to a budu zkoušet dál. 6. tim že to je tak blbě spojený, tj. jen plates je tim že předek a zadek jsou úplně jinou technologií, vpředu originál TLC a vzadu tatra poloosy, ale ty jednotlivě fungují bezproblémů a jsou podle mě udělány správně
Ale uznám že takhle to je paskvil :(

Shmade

Já jsem moc nevěděl co napsat, ale otazník mě trochu nasměroval.

Pokusím se tedy o pár rad.

- když používáš ke stavbě techic bricky, tak je nikde v modelu nedávej hned na sebe, dávej mezi ně dvě plate, tak aby si dodržoval trochu geometrii, která je Legu vlastní, pak se ti bude konstruovat mnohem lépe a model snadněji zpevíš za použití méně dílů. Zároveň ti bude vše hned líp vycházet co se týká hlavně převodů, ale i všechny ostatní dílky budou zapadat...
- když nemáš kola dostatečné velikosti, aby byly tak nějak k modelu, tak udělej model celkově užší, vím, že se to snadno řekne, ale hůře se to dělá, ale zkus to třeba i za cenu, že přední náprava nebude poháněná. Já si třeba cílovou velikost modelu určuju podle použitých kol a to tak, že si je rozestavím samotná, tak aby to lahodilo oku a pak se do těch rozměrů snažím nějak dostat...
- proti zadnímu systému odpružení nic nemám, já ho měl na stejném principu na všech LTTT autech :)
- zkus zkoušet více variant a rozhoduj se vždy pro tu konstrukčně nejjednodužší
- stav postupně od nejkomplikovanějších částí (postav si zvlášť přední nápravu, zadní nápravy...) a pak je nějak rozumě spoj


Každopádně ale chválím, na tvůj věk si se pustil do komplikovaného modelu a čistě z funkčního hlediska si uspěl, teď jen časem poladit to okolo a bude to super. Přeju úspěchy a chuť do dalšího stavění!