(Vlastní) Lego Technic Indoor Racing prototyp

Založil eNTy, 30.10.2008, 21:09:34

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

eNTy

Představuji svůj prototyp pro Indoor Racing, který neprošel interním testováním  >:(
Na závody přijdu s úplně jiným autem, ale tenhle prototyp mi přišel celkem zajímavý. Pohon obstarávají 2 buggy motory, což je kvůli proudovému omezení PF IR přijímače kámen úrazu. Prostě to pořádně nejede - motory jedou tak na 20% výkon. Zkoušel jsem plovoucí neřízenou přední nápravu a "tankový" pohon - každý motor na vlastním výstupu - ale nefunguje to ani v módu "tlačení", ani v "tažení". Poloměr zatáčky je pak moc velký a jak zatočí kola na jednu stranu, už se prostě nevrátí zpět.
Vzhledově se myslím auto povedlo, "unikátní" je jeho "rozlomení" se vzduchovými tlumiči, které perfektně tlumí dopady z výšky a nijak nekomplikují ani pohon, ani řízení.

EDIT:oprava obrázků

TomB

Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

eNTy

#2
Nejedou, omlouvám se. Zdá se, že Picasa má nějaké trable.....napravím to hned

TomB

Mě to furt nejede, mám ňákej vadnej prohlížeč ;D ;).
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Marty713


Shmade

#5
Edit: Odebrána odpověď na smazanou otázku.



Jinak na prototypu se mi líbí primárně to řešení odpružení. Zase něco spešl jako v LTTT :)  A taky to že jdeš minimalistickou cestou :)  Jinak jsem narazil na stejný problém s těmi buggy motory, jak jsem zkoušel, tak tento problém by řešilo napojit na BB dva recievery se stejným nastavením kanálu a napojit kařdý motor na jeden, to pak mají výkon plný. Ale holt v pravidlech je jen jeden reciever...  Jsem zvědavej jaké stroje se sejdou na startu...   Asi sem taky, až se dostanu domů, hodím jeden "mrtvý" prototyp, který jsem zavrhl zas kvůli moc velké hmotnosti a křehkosti. Neva? 

ass

Citace od: Shmade kdy 30.10.2008, 22:35:40
Jinak jsem narazil na stejný problém s těmi buggy motory, jak jsem zkoušel, tak tento problém by řešilo napojit na BB dva recievery se stejným nastavením kanálu a napojit kařdý motor na jeden, to pak mají výkon plný. 

No, plný... plný budou mít tehdy, když je budeš napájet pořádně, tj. modelářským aku-packem, jako to dělá ve svých modelech např. Peter.

eNTy

Citace od: ass kdy 30.10.2008, 23:18:24
Citace od: Shmade kdy 30.10.2008, 22:35:40
Jinak jsem narazil na stejný problém s těmi buggy motory, jak jsem zkoušel, tak tento problém by řešilo napojit na BB dva recievery se stejným nastavením kanálu a napojit kařdý motor na jeden, to pak mají výkon plný. 

No, plný... plný budou mít tehdy, když je budeš napájet pořádně, tj. modelářským aku-packem, jako to dělá ve svých modelech např. Peter.

Problém je, že ten PF receiver ti nedá dostatečný proud asi ani na jeden ten buggy motor. Ve stallu bere buggy přes 3 ampéry. Dokopu se k nějakému měření a dám vědět víc. Btw, testuju na 9,6V akupacku a je to stejně naprd, jako s BB, chyba není ve zdroji ale v receiveru.

eNTy

Citace od: Shmade kdy 30.10.2008, 22:35:40
...A taky to že jdeš minimalistickou cestou :) 

Jestli jsem si vzal z LTTT něco, tak to, že čím víc částí, tím víc problémů. Co nemá přímý vliv na řízení, pohon či stabilitu auta tam nemá co dělat  ;)
Maximálně, až budu s autem spokojený, tak tam přicvakám pár Technic panelů na ozdobu a možná rozbalím ten hnusnej bionicle ve skříni při hledání nějaké úchylné zbraně na kapotu  ;D

peter

Citace od: xtepn01 kdy 30.10.2008, 23:31:09
Citace od: ass kdy 30.10.2008, 23:18:24
Citace od: Shmade kdy 30.10.2008, 22:35:40
Jinak jsem narazil na stejný problém s těmi buggy motory, jak jsem zkoušel, tak tento problém by řešilo napojit na BB dva recievery se stejným nastavením kanálu a napojit kařdý motor na jeden, to pak mají výkon plný. 

No, plný... plný budou mít tehdy, když je budeš napájet pořádně, tj. modelářským aku-packem, jako to dělá ve svých modelech např. Peter.

Problém je, že ten PF receiver ti nedá dostatečný proud asi ani na jeden ten buggy motor. Ve stallu bere buggy přes 3 ampéry. Dokopu se k nějakému měření a dám vědět víc. Btw, testuju na 9,6V akupacku a je to stejně naprd, jako s BB, chyba není ve zdroji ale v receiveru.

Přesně tak! Buggy motory jsou sice neskutečně rychlý a docela silný, ale za také neskutečnou cenu odběru proudu. V klidovém (na prázdno) režimu mi braly kolem půl ampéry. Avšak už i při minimálním zatížení se ručička hýbala kolem jedné ampéry, o větším zatížení nebo dokonce plném netřeba mluvit. Tři ampéry to bere jak nic. Z tohoto jednoznačně vyplývá, že tento motor na novém IR přijímači nebude fungovat dobře ani jeden, jak již poznamenal Xtepn01 výše.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

martin

Tvůj model se mi hrozně líbí svojí jednoduchostí, oceňuji, jak málo součástek jsi použil. Osobně dávám přednost vizuálně reálnějším modelům (samozřejmě ale nejde o Indoor Racing).

Jen bych vytknul jednu věc, a to zatáčení... nevím, jak ty, ale zatáčení vždy řeším s využitím kolečka Tooth Clutch, jelikož se motor protočí nejméně 3x dokola (při pouhém stisku páčky, nemluvě o přidržení), ale u zatočení je potřeba maximálně tak 5mm, tzn. motor se většinu času marně snaží otáčet, čímž se, podle mě, dost ničí.

otaznik

Citace od: martin kdy 07.03.2009, 21:51:52
Tvůj model se mi hrozně líbí svojí jednoduchostí, oceňuji, jak málo součástek jsi použil. Osobně dávám přednost vizuálně reálnějším modelům (samozřejmě ale nejde o Indoor Racing).

Jen bych vytknul jednu věc, a to zatáčení... nevím, jak ty, ale zatáčení vždy řeším s využitím kolečka Tooth Clutch, jelikož se motor protočí nejméně 3x dokola (při pouhém stisku páčky, nemluvě o přidržení), ale u zatočení je potřeba maximálně tak 5mm, tzn. motor se většinu času marně snaží otáčet, čímž se, podle mě, dost ničí.
Je to jen prototyp, v závodě auto vypadalo reálněji - viz. fotky ze závodu.
Motor tohle v pohodě zvládne a momentové ozubené kolo by mohlo zatáčení spíše brzdit - auto by nemuselo reagovat optimálně, což je při závodě zcela zásadní.