Autor Téma: vlastní tuzemské lokomotivy CD  (Přečteno 84232 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #210 kdy: 24.04.2020, 10:07:22 »
Peki,
už jsem ti to chválil, a proto teď jeden praktický dotaz.
Jakým způsobem teď provozujete vlaky, třeba na výstavách? Ještě stále 9V a trafo, nebo IR, či jinak? Protože mám doma stále jenom 9V koleje a k tomu pár motorů (a také první vnučku), tak mě napadlo, co dělat, až dojezdí 9V motory. Možná je teď poslední chvíle, kdy koupit ty IR motory, než taky zmizí v propadlišti dějin. Tedy v případě, kdy lze vnitřek z IR motoru použít místo vnitřku 9V motoru. Je to tak?

Jak jsem psal včera (z mobilu) ano je to kompatibilní, takže doporučuji koupit IR elektromotor jako možnost repasu elektromotoru. Dále jsem zpracoval stručný přehled závad a postupů při opravě 9V trains motoru, tak aby bylo vše na jednom místě.

Pokud by někdo narazil přímo na zdroj odkud elektromotory brát, asi by to pomohlo. Motor je specifický tím že má ozubené kolečko jak ve předu tak v zadu.
« Poslední změna: 24.04.2020, 15:10:28 od peki »

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #211 kdy: 27.04.2020, 14:17:37 »
Velký Hektor je pak taková drobná úprava klasického Hektora, které si laik nevšimne, ale skutečného znalce by mohla potěšit. A potřeboval jsem 3+1 mašinek  :) Ale věřím že se ještě nějaké mašinky ze kterých by se dalo ze Čmeláka vyjít najdu.

Pekiho Creator 3+1 jsem "dokončil" (chybí mi tile 1x1 dark red, okna dark red jsou na cestě) Lokomotivou Velký Hektror.
======================
Lokomotivy řady 721 vyráběl v letech 1962 až 1972 podnik ČKD Praha. Brány závodu opustily bezmála tři stovky kusů. Určeny byly k posunu nebo tažení lehčích nákladních vlaků. Za roky služby si získaly pověst téměř nezničitelných strojů.
======================

Lokomotiva Velký Hektor se od normální Hektora liší několika detaily:
- kabina
- délka skříně a zpracování
- chladič

Na ty rozdíly je možné podívat se zde je tam několik pohledů.







plánek


model
« Poslední změna: 27.04.2020, 14:35:58 od peki »

Offline Vočko

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 293
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #212 kdy: 28.04.2020, 18:39:07 »
peki pěkný mašiny ;) za pár detailů, které můj Hektor postrádá palec nahoru. z čeho máš tu tenkou hadici na střeše?

jediné co se mi osobně nelíbí, jsou ty mřížky na skříni ze slopes. dal bych ty 1x2 brick modified co máš na Čmelákovi ;)

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #213 kdy: 29.04.2020, 10:29:08 »
... z čeho máš tu tenkou hadici na střeše?
Psal jsem o tom tady, jde o Technic flex cable. Asi by to šlo udělat i pomocí Lego "nitě" (jak s nimi Chairudo vyplétal koloto), nebo NE LEGO zvonkového drátku atd. 

jediné co se mi osobně nelíbí, jsou ty mřížky na skříni ze slopes. dal bych ty 1x2 brick modified co máš na Čmelákovi ;)

Při pohledu na bok lokomotivy si nikdo nevšimne že to vyčuhuje, ale asi je výhledově nahradím tile 1x2 se samolepkou nebo lépe s potiskem (nechám si vyrobit) mřížky. U Lega jsem nic nenašel tile decorated 1x2, je jenom nějaká 1x1 a je jich celkem málo. Samolepky jsem neprocházel. stačilo by odpovídající žebrování na transparentním pozadí.

Proč to stavím takto má "hlubší" význam. Pokud jsem stavěl samotnou mašinku a nekoukal jsem ostatní mašinky, byl problém s nějakým jednotným měřítkem. Není problém postavit detailně zpracovaného Hektora, ale bude delší něž by musel nezbytně nutně být.

Pokud budu stavět tu kastli takto, dostanu se na minimální možnou délku, která mi dovolí znázornit to odsazení skříní a větráků.


Pokud ho budu stavět pomocí bricku modified 2x1, tak musím za každým brickem 2x1 použít 1 plate,


takže na 3 bricky 2x1 musím  dát navíc (oproti horní variantě) 3 plate = 1 brick. U Velkého Hektora je mezi kabinou a hlavním větrákem 11 těchto částí (u normálního Hektora 10), takže se to protáhne o 3 bricky a 2 plate. Sice jsou položené SNOTEM, ale i tak to dělá cca 4 study navíc.


 Stará verze Hektora byla delší a to  místo 11 částí (dle předlohy skříň s větrákem) obsahovala pouze 10 těchto částí. Nový Hektor je kratší oproti předchozí verzi. Oni jsou to takové prkotiny, kterých si laik nevšimne ale odborníka dráždí   ;D (z fotek noc patrné nejsou). Ale když pak ty mašinky jsou vedle sebe tak to působí (aspoň pro mne ) blbě. Vrcholem pak bylo "dodělání" Čmeláka (myšleno do prezentovatelné podoby). Čmeláka jsem se snažil natáhnout co konstrukční podvozek Maersku dovolil. Současně jsem se rozhodl předělat i ostatní dieslové lokomotivy. Jednak po všech těch výstavách a ježdění byla potřeba řada oprav, na které při provozu nebyl čas. Dále pak bylo k dispozici několik nových tvarů kostek. Při přestavbě vždy zkoším zreálnit proporce (poměr výška x délka) a vše vyhladit (minimum studů, u SW mi to třeba nevadí, ale u mašinek nebo 6 studových autíček mne study prostě ruší až dráždí). Nově jsem bral v úvahu i velikost lokomotiv mezi sebou. V plánu je i realizace osvětlení (kde půjde) a konečně to oživit samolepkami či potištěnými kostkami.     


« Poslední změna: 29.04.2020, 11:09:23 od peki »

Offline Vočko

  • Trade Count: (0)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 293
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #214 kdy: 29.04.2020, 11:54:49 »
... z čeho máš tu tenkou hadici na střeše?
Psal jsem o tom tady, jde o Technic flex cable. Asi by to šlo udělat i pomocí Lego "nitě" (jak s nimi Chairudo vyplétal koloto), nebo NE LEGO zvonkového drátku atd. 

jediné co se mi osobně nelíbí, jsou ty mřížky na skříni ze slopes. dal bych ty 1x2 brick modified co máš na Čmelákovi ;)

.....................................   
díky za tipy, uvidím co z využiju ;)

možné řešení nálepkami je taky řešení, zkusil jsem na rychlo návrh. Pro co největší důvěryhodnost je to alchymie s barvani.

« Poslední změna: 29.04.2020, 12:18:39 od peki »

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #215 kdy: 29.04.2020, 12:41:22 »
Z Lega jsem našel jenom toto

Tile 1 x 1 with Groove with 4 White Stripes Pattern
Item No: 3070bpb140
bylo to vletošním Architecture Tokio

Mně by samolepka/potisk  "stačil" na transparentním pozadí a jenom černé vodorovné čárky.

Offline fanda

  • Trade Count: (2)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 367
  • Pohlaví: Mužské
  • Jsme nemocní ;-)
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #216 kdy: 29.04.2020, 21:23:30 »
Z Lega jsem našel jenom toto

Tile 1 x 1 with Groove with 4 White Stripes Pattern
Item No: 3070bpb140
bylo to vletošním Architecture Tokio

Mně by samolepka/potisk  "stačil" na transparentním pozadí a jenom černé vodorovné čárky.

Jj, souhlasím, musíme "znásilnit" Mirka. Myslím, ze je u nás v tomto nejdál.

Offline fanda

  • Trade Count: (2)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 367
  • Pohlaví: Mužské
  • Jsme nemocní ;-)
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #217 kdy: 29.04.2020, 21:27:05 »

jediné co se mi osobně nelíbí, jsou ty mřížky na skříni ze slopes. dal bych ty 1x2 brick modified co máš na Čmelákovi ;)

..............Proč to stavím takto má "hlubší" význam. Pokud jsem stavěl samotnou mašinku a nekoukal jsem ostatní mašinky, byl problém s nějakým jednotným měřítkem. Není problém postavit detailně zpracovaného Hektora, ale bude delší něž by musel nezbytně nutně být.

Pokud budu stavět tu kastli takto, dostanu se na minimální možnou délku, která mi dovolí znázornit to odsazení skříní a větráků.


takže na 3 bricky 2x1 musím  dát navíc (oproti horní variantě) 3 plate = 1 brick. U Velkého Hektora je mezi kabinou a hlavním větrákem 11 těchto částí (u normálního Hektora 10), takže se to protáhne o 3 bricky a 2 plate. Sice jsou položené SNOTEM, ale i tak to dělá cca 4 study navíc.
........
   

Podle mě není důležitý počet jednotlivých segmentů, ale vzájemný poměr velikosti celků/skupin v ose x, y a z. A navíc by to nemělo moc kolidovat s ostatními vozidly. Ale je to Lego, ne H0, tak musíme být benevolentnější.
« Poslední změna: 30.04.2020, 09:29:32 od peki »

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #218 kdy: 30.04.2020, 09:34:54 »
Neboj, výsledek mého snažení zveřejním (až přemůžu můj odpor ke studování návodu nového foťáku), všechny slepé cesty bohužel nejsem schopen archivovat, ale na konci se o nich alespoň zmíním, abych případné následníky od nich odradil.

Založím na to samostatné vlákno: 3 (a více) - nápravové podvozky . Je to zajímavé. Bylo by škoda kdyby to tu "zapadlo". Hodlám to tu zaspamovat dalšíma MOC  >:D
« Poslední změna: 30.04.2020, 09:46:51 od peki »

Offline fanda

  • Trade Count: (2)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 367
  • Pohlaví: Mužské
  • Jsme nemocní ;-)
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #219 kdy: 30.04.2020, 15:18:17 »
Jj, podvozky jsou obrovská a složitá kapitola a zaslouží si více pozornosti.

Offline cendix

  • Trade Count: (3)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 248
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #220 kdy: 03.05.2020, 20:06:16 »
Poslední dobou pečlivě sleduji toto vlákno a musím říct Peki, že mě tvoje doslova vědecká činnost inspiruje taky ke stavění lokomotiv.
Zvláště využití nových oken 3 x 3. Brzy snad dám fotky. Těším se na tvé další výtvory. :D

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #221 kdy: 03.05.2020, 20:29:17 »
Poslední dobou pečlivě sleduji toto vlákno a musím říct Peki, že mě tvoje doslova vědecká činnost inspiruje taky ke stavění lokomotiv.
Zvláště využití nových oken 3 x 3. Brzy snad dám fotky. Těším se na tvé další výtvory. :D
Supr. Já se těším na vaše  ;D Ono se to nezdá ale ty nové dílky, které LEGO za těch cca 10 let uvedlo na trh směrem k SNOTU, nebo ta nová okna toho opravdu hodně pomáhají. I  když by LEGo pro vláčkaře mohlo udělat určitě více (než nové vlakové kolečko, to se fakt nepovedlo  >:( )

Offline Maxsel

  • Trade Count: (0)
  • zelenáč
  • *
  • Příspěvků: 19
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #222 kdy: 06.05.2020, 17:39:52 »
Zkusím vložit svůj druhý pokus o páru (první je stále nedodělaný). Představovat doufám netřeba. Jako amatér a z důvodu možnosti hraní, se držím šestistudové šířky (některé detaily přesahují). Drobné designové kompromisy si vyžádalo umístění bateriového boxu a IR přijímače. Přímo poháněná jsou kola s nákolky, beznákolková pak přes spřáhla.
« Poslední změna: 06.05.2020, 17:45:59 od Maxsel »

Offline peter

  • Trade Count: (22)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 3494
  • Pohlaví: Mužské
  • Jiný už nebudu
    • ARTpeter.net
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #223 kdy: 07.07.2020, 13:57:04 »
Po delší době jsem se pustil do další stavby motorového vozu 810. Zdejší vláčkaři vědí, že je to výzva na mnoho frontách (i když předloha působí jednoduchým až krabicoidním dojmem).
(Vlastní) Motorový vozeň 812008 LUX Cavelonu
Taky jsem to zkoušel a sice s návazností na Cavelonův model 812-ky
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 6841
  • Pohlaví: Mužské
Re:vlastní tuzemské lokomotivy CD
« Odpověď #224 kdy: 07.07.2020, 14:12:12 »