8275 Motorized Bulldozer

Založil Michal Moučka, 12.08.2007, 23:50:30

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Michal Moučka

   Tak se mi konečně splnil sen a z Legáčka jsem si přivezl dlouho očekávaný buldozer 8275.

   Krabice je opravdu hodně veliká, většinu plochy hlavního obrázku zabírá pohled na buldozer. V pravé části plochy jesou vyobrazeny jednotlivé funkce buldozeru a pod nimi obsažené elektrické prvky .
   Po otevření krabice objevíte 27 neočíslovaných pytlíků. Osm pytlíků obsahuje samostatně zabalené elektrické díly. Dále krabice obsahuje návod na stavbu základního modelu, který se skládá ze tří knih. Již delší dobu mi vadí, že knihy jsou v krabicích volně ložené, takže se při přepravě většinou pomačkají a někdy i roztrhnou. K mému překvapení tentokrát byly nepoškozené. Určitě by ale nebyl problém, kdyby knihy byly vloženy do nějaké obálky a nebo zatavené v sáčku.  Návod pro stavbu druhého modelu není součástí. V 2. knize je ale na něj uveden odkaz na Lego stránky. Víc toho v krabici nenaleznete.
   Stavba probíhá bez problémů, vše je jednoduše a zřetelně vyobrazeno.Vzhledem k tomu, že sáčky nejsou očíslovány, je potřeba je tradičně otevřít všechny. I přes velké množství sáčků není velký problém vždy vyhledat patřičný dílek. Jako obvykle se začíná se stavbou podvozku, který obsahuje 2 velké motory pro pohon pásů a 2 malé pro zvedání přední radlice a zadního drapáku. Dále pokračujeme stavbou 6-ti válcového vidlicového motoru a tím končí první kniha. S pomocí druhé knihy zkompletujeme podvozek, kabinu, elektrickou část a pásy. Třetí kniha obsahuje už jen stavbu přední radlice a zadního třízubého drapáku na trhání asfaltu.  ;)
   Protože jsem si stavbu vychutnával a občas také fotil, zabrala mi přibližně 6 hodin. Vzhled buldozeru je perfektní, pásy jsou úměrně široké a překvapivě robustní. Přední radlice budí svoji velikostí velký respekt. Trochu mě zklamalo uchycení přední radlice, která je dost těžká a je přichycena na 4 osách. Největší část hmotnosti leží na bedrech dvou prodloužených osiček mezi motorem a chladičem a tyto osičky se lehce prohýbají.
   Ovládání buldozeru je vyřešené pomocí dvou kanálů, které se nastaví na IR přijímačích a vysílači posuvným přepínačem. Na jednom kanálu je ovládání motorů pro jízdu a na druhém ovládání radlice a drapáku. Ovládání všech funkcí najednou není možné. Polohy jsou celkem čtyři a tudíž je možné ovládat až osm motorů. Příjem IR signálu je při umístění ovladače nad senzory bezproblémový v celém rozsahu 360 stupňů. Dosah byl v mém případě (baterky v ovladači neznámého stavu) cca 4-5 m. Trochu nedomyšlené mi připadá vkládání baterek do IR ovladače, kde kryt je přišroubovaný vrutem. Netuším, kolik výměn baterek vydrží prořízlý závit v plastu.
   Jízdní vlastnosti buldozeru mě příjemně překvapily! S nabitými akumulátory buldozer velmi rychle uhání a zvládnout ovládání pásového vozidla při této rychlosti vyžaduje trochu cviku. Vzhledem k tomu, že motory jsou velmi výkonné, buldozer zvládne otáčení i na hrubém povrchu (koberec). Samozřejmě ale jízda po takovém povrchu více namáhá celé pohonné ústrojí, takže lepší je jezdit po hladkém povrchu. Také spotřeba energie pro motory bude nižší.
   Celkově bych buldozer zhodnotil jako vynikající set s velmi realistickým designem. Použití IR systému je perfektní nápad pro pohodlné ovládání. Velká nevýhoda je nekompatibilita nových napájecích konektorů se starým 9V konektorem a pevné upevnění kabelů k motorům a IR přijímacím jednotkám, což znemožňuje nebo ztěžuje využití tohoto systému ve vlastních modelech.
   Myslím si, že žádnému ,,technicáři" by tento set neměl chybět ve sbírce.

Numbi2

V prvé řadě nemohu nepochválit autora - velice pěkná recenze :D :D :D

Osobně jsem v poslední době uvažoval, kterým směrem rozšířím možnosti svých Technic setů, zda se vydám na dráhu robotiky (RIS, NXT), nebo zda "kontrolu" ještě chvíli ponechám ve svých rukou (RC, IR, chcete-li PS).

U robo rozšíření mě odrazuje omezený počet výstupů, případně potřeba kompenzace tohoto nedostatku MUXy. Naopak  ovládání u nového el. systému vypadá dostatečně dimenzovaně i uživatelsky přívětivě ... nakonec nebude problém dokoupit další ovladače a vytvořit vícekanálový pultík (to zase bude spotřeba aku ;))

V opozici pak stojí mi bližší programování, proti chybějícím návykům profesionálního jeřábníka, či řidiče ještěrky :)

S dosahem si hlavu nelámu, mým cílem není stavět špionážní vozítka pro armádu a taky BT má své meze, ne moc dále položené za IR.

Michalovi ještě jednou díky, jeho recenze mě přesvědčila k brzkému nákupu 8275, jakožto jednoho z nejzajímavějších letošních setů (... no a s NXT za čas uvidíme ;D).
... back on track - ale chvíli to trvalo :) ...

Mellory

Pěkná recenze, jen tak dál. :)

Na set mám spíše záporný názor, PF mi nesedí - přestože nepopírám, že hraní s IR ovládánými modely je o hodně zajímavější, než ovládat model na jeho těle páčkami a spínači, z pohledu stavitele je to krok zpět směrem k zjednodušování. Preferoval bych nástup pneumatických setů, které pravděpodobně skončily v propadlišti dějin.

Navíc, každý nový standard je negativní, i přes to, že je prý zajištěna kompatibilita s klasickým 9V systémem. Jak se psalo v Brick Journalu č.8, PF má nahradit stávající 9V systém. Tím TLC jaksi pohřbilo smysl setu 8287, který měl velký potenciál...

Také mě překvapuje absence návodu na alternativní model a jeho umístění na internetových stránkách. O kvalitách toho modelu nemluvě. A barevné rozlišení pořadí návodů -  naprostá zbytečnost.
Nothing is true. Everything is permitted.

Michal Moučka

Jen pro zajímavost, plně vystrojený buldozer váží 1677g.
Absence pneumatického sytému mi až tak moc nevadí, protože motorické ovládání zdvihu je přesnější. Zdvih pneumatického pístu se ventilem dost těžko reguluje.
Jinak zde je odkaz na zmiňovaný Brick Journal 8. Srovnání motorů je na str. 56-61.
odkaz

Pepan

Recenzi taky chválím  ;)

Po tomto setu už slintám delší dobu, takže jsem rád, že jsem ho mohl omrknout... Je to určitě zajímavý set, RC ovládání není špatné, jen tam mohli klidně přihodit druhý ovladač, přepínání kanálů na jednom ovladači, abych mohl pohybovat radlicí mi přijde jako docela velká pitomost, ale budiž... zase se šetřilo... Ale myslím, že možnosti využití jsou i tak výborné  :) jinak mám jeden dotaz, ovládání motorů je asi stylem zapnuto/vypnuto, že? Nebo proporcionální - s regulací rychlosti?

Michal Moučka

Citace od: Pepan kdy 13.08.2007, 11:27:56
jinak mám jeden dotaz, ovládání motorů je asi stylem zapnuto/vypnuto, že? Nebo proporcionální - s regulací rychlosti?

Proporcionální bohužel není

JardaL

No s Mellorym bych nesouhlasil ve věci pneumatického systému versus propadliště dějin. Vždyť zrovna ten nový letošní kombajn (či co to má být) bude vybaven pneumatikou a dokonce i Air tankem, který se již drahný čas v setech neobjevil.

Stále mám ale ještě otázky a pochybnosti ke kompatibilitě mezi novým PF a starým 9V systémem.

CHápu to dobře, že nový PF motor nelze připojit na stávající 9V systém? (resp. snad nějak neoficiálně, když si třeba upravim kabel?)

A identicky - Na IR přijímač nelze napojit 9V motor klasickým kabelem?

Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

Michal Moučka

Citace od: JardaL kdy 13.08.2007, 13:56:44
Stále mám ale ještě otázky a pochybnosti ke kompatibilitě mezi novým PF a starým 9V systémem.

CHápu to dobře, že nový PF motor nelze připojit na stávající 9V systém? (resp. snad nějak neoficiálně, když si třeba upravim kabel?)

A identicky - Na IR přijímač nelze napojit 9V motor klasickým kabelem?
Chápeš to dobře. Nový motor nepřipojíš na starý 9V systém. Pokud se podíváš na Brick Journal 8, tak tam je vidět speciální redukce mezi starým a novým systémem. Ale ta není bohužel součástí setu. Snad bude časem k sehnání. 

Jonas

Citace od: JardaL kdy 13.08.2007, 13:56:44
No s Mellorym bych nesouhlasil ve věci pneumatického systému versus propadliště dějin. Vždyť zrovna ten nový letošní kombajn (či co to má být) bude vybaven pneumatikou a dokonce i Air tankem, který se již drahný čas v setech neobjevil.

Kombajn (8274) nemá žádnou pneumatiku - viz návod


Jonas - Můj Brickshelf

Mellory

Citace od: JardaL kdy 13.08.2007, 13:56:44
No s Mellorym bych nesouhlasil ve věci pneumatického systému versus propadliště dějin. Vždyť zrovna ten nový letošní kombajn (či co to má být) bude vybaven pneumatikou a dokonce i Air tankem, který se již drahný čas v setech neobjevil.
Viz Jonáš - letošní kombajn pneumatický systém neobsahuje.

Citace od: Michal Moučka kdy 13.08.2007, 11:03:54
Absence pneumatického sytému mi až tak moc nevadí, protože motorické ovládání zdvihu je přesnější.
Nemyslel jsem to přímo na tento set. Prostě bych přivítal jakýkoli nový pneu set (a kvalitnější, než minulý 8285). Pneu systém je prostě pro stavitele zajímavější, než nějaké jednoduché IR ovládání. Bohužel jak to tak vypadá, éra pneu hadiček a pístů upadá - protože je nepřítelem juniorizace.
Nothing is true. Everything is permitted.

Hansel

Citace od: Mellory kdy 13.08.2007, 17:38:52
Citace od: Michal Moučka kdy 13.08.2007, 11:03:54
Absence pneumatického sytému mi až tak moc nevadí, protože motorické ovládání zdvihu je přesnější.
Nemyslel jsem to přímo na tento set. Prostě bych přivítal jakýkoli nový pneu set (a kvalitnější, než minulý 8285). Pneu systém je prostě pro stavitele zajímavější, než nějaké jednoduché IR ovládání. Bohužel jak to tak vypadá, éra pneu hadiček a pístů upadá - protože je nepřítelem juniorizace.

Nesouhlasím, že IR ovládání je juniorizací. Je to to samé co 9V, jen bez drátů, což je na každý pád klad. LEGO musí inovovat a je dobře, že nahrazuje už velmi starý systém. Rozhodně je to pro děti (mě) mnohem lákavější. Jen mohli více zapracovat na zpětné kompatibilitě...
Osobně bych bral BT, ale alespoň tak. Jediná naprosto nesmyslná věc jsou napevno přidělané kabely.
Absence pneumatických pístů je nemilá, to je pravda. By mě zajímalo, zda se s nimi do budoucna vůbec ještě počítá.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

Mellory

Citace od: Hansel kdy 13.08.2007, 18:07:01
Nesouhlasím, že IR ovládání je juniorizací. Je to to samé co 9V, jen bez drátů, což je na každý pád klad. LEGO musí inovovat a je dobře, že nahrazuje už velmi starý systém. Rozhodně je to pro děti (mě) mnohem lákavější. Jen mohli více zapracovat na zpětné kompatibilitě...
Přesně tak - IR je lákadlo pro děti, tj. spíše marketingový tah. Na druhou stranu, chápu, že už nemá cenu dál udržovat při životě stávající 9V systém, nebot se stejně jinde nepoužíval (NXT má vlastní, RC Racers taktéž a vlaky taky běží na IR). To byly doby, kdy na všechno byl jeden unifikovaný elektrický systém...

Citace od: Hansel kdy 13.08.2007, 18:07:01
Citace od: Mellory kdy 13.08.2007, 17:38:52
Bohužel jak to tak vypadá, éra pneu hadiček a pístů upadá - protože je nepřítelem juniorizace.
Nesouhlasím, že IR ovládání je juniorizací... ...Absence pneumatických pístů je nemilá, to je pravda. By mě zajímalo, zda se s nimi do budoucna vůbec ještě počítá.

Ústup pneumatických setů je téměř jistě kvůli složitosti. A složitost jde přesně proti zjednodušovaní - juniorizaci. IR ovládání jakž-takž zachovává funkční stránku při zachování jednoduchosti stavby -> trefa do černého.

Všiměte si komentářů k setu 8455. Spousta si stěžuje na obtížnost stavby, přestože se návod snaží být co nejvíce blbuvzdorný (barevné rozlišení hadiček, jednoduché kroky apod.).
Nothing is true. Everything is permitted.

grohl

Jako učitel vím, že problém většiny mladých je zbrklost, netrpělivost a s ní související snaha o co možná nejrychlejší výsledek. Všechny uvedené vlastnosti téměř vylučují úspěšnou stavbu 8455 a jemu podobných setů. Bohužel Mellory má opět pravdu a budeme rádi, když TLC vypustí aspoň nějaký pneu set jednou za uherák.  :'( Jinak jsem sám zvědav, jak moc se mi 8275 zalíbí až budu jejím majitelem. Jedno ale vím jistě: alternativní model moje ruce stavět nebudou-musel bych si je v zápěstí utnout, protože nic tak ohyzdného jsem nepostavil ani v deseti letech.  ;D

otaznik

Citace od: Mellory kdy 13.08.2007, 17:38:52

Nemyslel jsem to přímo na tento set. Prostě bych přivítal jakýkoli nový pneu set (a kvalitnější, než minulý 8285). Pneu systém je prostě pro stavitele zajímavější, než nějaké jednoduché IR ovládání. Bohužel jak to tak vypadá, éra pneu hadiček a pístů upadá - protože je nepřítelem juniorizace.

Nesouhlasím, že pneumatický systém je minulostí, však uvidíme v budoucnu.
Také jsem nepochopil, proč by IR ovládání mělo být méně zajímavé, než pneumatika. Však v praxi při KTT se pneumatika, při své malé síle (výkonu), hodila jen na zamykání diferenciálů a případné řazení. Nechápej mě špatně, pneumatický systém je skvělý, ale IR má také něco do sebe.
Také nechápu, jak pneumatický systém souvisí s juniorizací. Pokud je v modelu jen jeden píst, je to přeci jednoduché, stejně jako jeden dva převody apod. Pokud je model složitější, je jedno, jestli díky "běžným" dílům nebo hadičkám.

IR je pro mě krokem vpřed. Má sice své mouchy, ale i tak.
Nebuď na všechno nové tak negativní.  ;)

JardaL

#14
Také si nemyslím, že pneu systém se někam ztratí. Věřím tomu, že se brzy (budeme si možná pár let msuet počkat)  vrátí v inovované a lepší podobě. Jsem o tom vnitřně přesvědčený.
Dále - stále bude nutné dělat i malé či menší sety pro začínající technaře, kde pneumatika zajistí potřebnou funkčnost při zachování malého počtu dílu a rozumné ceně. Vzpomeňte na osmdesátá léta a např. set 8040.

A poslední poznámka k tomu alternativnímu modelu - také se nesmírně divím, že LEgo tak povedený (říká někdo, kdo ho ještě nemá) model zprzní tak hnusným druhým modelem. Když už, tak to neměli dát na přebal. Kurňa, vždyŤ se z těch 1400 kostiček dal postavit nějaký rozumnější alternativní stavební stroj.


PS: Ještě k tomu mému omylu s pneu systémem u KOmbajnu. Já jsem do teďka žil vpředstavě, že jsem někde zkraje roku viděl první náhled na kombajn, který byl tim pneu systémem a airtankem vybavený. Ale zřejmě se to ještě dopracovalo a okostilo. Všechny linky na BS z tý doby jsou prázdný.
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

Pepan

IR ovládání i pneumatika jsou dobrý věci, každá se může hodit na něco jiného, ideálí je asi mít doma obojí. Moje zásoby pneumatických dílů pochází z již zmíněného setu 8455 a na to, že bych je nevyužíval si rozhodně stěžovat nemohou. A na druhou stranu mám i NXT a po tom buldozeru slintám, jenom ho zahlídnu na obrázku... Já IR rozhodně vítám, protože mi to taky přijde jako krok dopředu a hlavně jako krok, který má smysl, což u TLC není samozřejmostí  :) 

Numbi2

#16
V duchu předchozích odpovědí si myslím, že pneumatika nemusí zcela nutně žárlit na nové IR ... můj oblíbený a dříve zmiňovaný set 8455 bych opravdu nevyměnil, jeho funkčnosti a hratelnosti by bez pneumatických členů nebylo možno dosáhnout.

Bylo zmíněno, že řízení není proporcionální, je však pokyn z ovladače brán za počáteční ovládací impuls (alá ovládání televize nebo IR vlaků, samozřejmě bez stupňování výkonu), nebo musí ovladač vysílat signál nepřetržitě, aby byl motor v chodu ??

2Mellory: od setu 8287 jsem si zprvu také hodně sliboval, ale v poslední době stále častěji narážím na problémy s jeho zástavbou díky atypickému tvaru ... ty převody si mohlo TLC odpustit.
... back on track - ale chvíli to trvalo :) ...

Michal Moučka

Citace od: Numbi2 kdy 14.08.2007, 13:36:56
Bylo zmíněno, že řízení není proporcionální, je však pokyn z ovladače brán za počáteční ovládací impuls (alá ovládání televize nebo IR vlaků, samozřejmě bez stupňování výkonu), nebo musí ovladač vysílat signál nepřetržitě, aby byl motor v chodu ??

Motory jsou v chodu jen při vychýlení ovládací páčky. Pokud je páčka uvolněná, motory stojí. Aretaci páčky nemají.

Mellory

Citace od: JardaL kdy 13.08.2007, 23:46:55
PSJá jsem do teďka žil vpředstavě, že jsem někde zkraje roku viděl první náhled na kombajn, který byl tim pneu systémem a airtankem vybavený.
Neviděl jsi třeba tohle? :) link

Citace od: otaznik kdy 13.08.2007, 20:11:09
Také nechápu, jak pneumatický systém souvisí s juniorizací. Pokud je v modelu jen jeden píst, je to přeci jednoduché, stejně jako jeden dva převody apod. Pokud je model složitější, je jedno, jestli díky "běžným" dílům nebo hadičkám.

Podle toho taky vypadaly poslední pneumatické sety - jedna, maximálně dvě funkce. Např. v 8285 dostalo přednost manuální zvedání ramene a zadních stabilizátorů a vyklopení zadní plošiny stlačovacím pístem. Jediná pneumatikou poháněná funkce je tam jen aby se neřeklo. Přitom kdyby jej TLC vybavilo pneumatickými písty, byl by to skvělý set.

Od dob studless techniku nikdy nevyšel malý a přitom pneumatický set. Pneumatický systém byl vždy vkládán jen do těch nejdražších setů (8455, 8436, 8421, 8285). Všiměte si, že každým rokem dostávala pneumatika menší prostor - a nyní, nedostala prostor žádný (ani v nějakém jiném setu). Předpokládám (a srdečně doufám), že je to jen kvůli tomu, aby neupoutávala pozornost od právě uvedeného PF systému. Příštím rokem se tedy uvidí, jestli se slavně vrátí zpět na scénu (pokud možno inovovaná; uááá, airtank by se hodil), nebo skončí v propadlišti dějin. Nevidím důvod, proč by se měl její opětovný nástup zpozdit o několik let.

Citace od: Pepan kdy 14.08.2007, 10:24:20
IR ovládání i pneumatika jsou dobrý věci, každá se může hodit na něco jiného, ideální je asi mít doma obojí.
Přesně tak. Končím s OT - přestože tu vyjadřuji nechuť k IR ovládání, stejně na PF paradoxně přecházím. Do budoucna to je asi jediný správný krok.
Nothing is true. Everything is permitted.

Jindroush

Letos máš hned dva pneumatické sety...




>:D
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

grohl

To Jindroush: Tadyhleto prd prd vystřelování snad nelze srovnávat s něčím tak skvělým, jako je pnumatic system v Technicu :D

Jonas

Citace od: Mellory kdy 13.08.2007, 19:12:30
Ústup pneumatických setů je téměř jistě kvůli složitosti. A složitost jde přesně proti zjednodušovaní - juniorizaci. IR ovládání jakž-takž zachovává funkční stránku při zachování jednoduchosti stavby -> trefa do černého.

Pneumatické komponenty a systémy jsem měl rád. Dokonce jsem zažil ještě jejich první verzi z 80. let (třeba 8040), kde se pracovalo s přetlakem i podtlakem.

Přesto si myslím, že bez větší inovace už nemají velkou budoucnost. Systém, který musíte nejprve (většinou ručně) natlakovat a pak na modelu hledat přepínač, abyste něco uvedli do funkce (bohužel s nepřesným výsledkem - rozuměj neproporcionální odezvou) není příliš aplikovatelný do složitějších a realističtějších modelů. Já bych nový pneumatic bral, kdyby měl kompletní elektrické ovládání, tj. jak kompresor tak i přepínače. Pak se dá bezvadně zapojit do stavby robotů a zajímavých větších modelů. Pokud tudy půjde vývoj, budu jedině rád.
Jonas - Můj Brickshelf

Jindroush

No to je Fischertechnik, co jsi právě popsal, ne?
Je otázka, jestli chce LEGO fušovat do něčeho takového... S plnohodnotným kompresorem se dřív nebo později dojde k problémům s vystřelovacíma hadičkama, s tím, že stávající písty snesou jen nízký tlak, což by zase znamenalo všechno vylejt a začít znova.  :-\
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Jonas

Citace od: Jindroush kdy 14.08.2007, 19:03:24
No to je Fischertechnik, co jsi právě popsal, ne?
Je otázka, jestli chce LEGO fušovat do něčeho takového... S plnohodnotným kompresorem se dřív nebo později dojde k problémům s vystřelovacíma hadičkama, s tím, že stávající písty snesou jen nízký tlak, což by zase znamenalo všechno vylejt a začít znova.  :-\

Nechci se pouštět do hlubokých diskusí, stejně tady jen spekulujeme.
Ale proč by TLC nezvládlo miniaturní kompresor s přetlakovou pojistkou a podobně i přepínač, když zvládlo NXT a sensory, když každý třetí rok přichází s jiným motorem, ....

Jen jsem chtěl říct, že pneumatic u Lega je a byl zatím jen na dětské hraní, ne na modelové stavění, bohužel.
Jonas - Můj Brickshelf

otaznik

Tak musím říci, že tento set je jeden z nej, co LEGO v tématu TECHNIC vyrobilo. Nepamatuji se, kdy bych si tak vyhrál s originálním setem!

Doporučuji všem!

TomKQT

Citace od: JardaL kdy 13.08.2007, 23:46:55
A poslední poznámka k tomu alternativnímu modelu - také se nesmírně divím, že LEgo tak povedený (říká někdo, kdo ho ještě nemá) model zprzní tak hnusným druhým modelem. Když už, tak to neměli dát na přebal. Kurňa, vždyŤ se z těch 1400 kostiček dal postavit nějaký rozumnější alternativní stavební stroj.

Co to vlastně je za model? Nikde jsem o něm nic kontrétního nenašel (jen že je ubohý), ani na LEGO.com jsem nenašel ty instrukce - je ten odkaz "tajný" a instrukce jsou tak přístupné jen těm, co set mají koupený?
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

quimen

Alternativní model k setu 8275 (buldozer) je zde :

http://technic.lego.com/en-US/news/8275AltBI.aspx

a je ve formátu *.pdf

peter

Zde je odkaz na zajímavé video z vývoje tohoto báječného setu. Možná jste jej již dříve viděli na LEGO.com a nebo jako já dosud ne a tak se můžete podívat nyní.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Anatyt

Pozrel som si videa tohoto setu a chcem sa spytat - je mozne zprevodovat pohonne ustrojenstvo na pomalsiu jazdu? Clovek by si chcel predsalen vychutnat prejazdy terenom a v skutocnosti sa cez tereny tiez prechadza pomaly (ak nejde o tank :) ). Tiez ma to zaujima preto, lebo pri stavbe terenneho vozidla by som chcel pouzit bud IR pohon PF, alebo RC (napr. z RC Buggy). Ale oba motory idu v danych modeloch velmi rychlo (hlavne RC). Daju sa nejak zprevodovat na pomaly chod?
Vdaka.

Pepan

Citace od: Anatyt kdy 17.09.2008, 13:46:15
Pozrel som si videa tohoto setu a chcem sa spytat - je mozne zprevodovat pohonne ustrojenstvo na pomalsiu jazdu? Clovek by si chcel predsalen vychutnat prejazdy terenom a v skutocnosti sa cez tereny tiez prechadza pomaly (ak nejde o tank :) ). Tiez ma to zaujima preto, lebo pri stavbe terenneho vozidla by som chcel pouzit bud IR pohon PF, alebo RC (napr. z RC Buggy). Ale oba motory idu v danych modeloch velmi rychlo (hlavne RC). Daju sa nejak zprevodovat na pomaly chod?
Vdaka.


Jistě, že dají, stačí jen mezi motor a kola přidat převod "do pomala"... záleží jen na konkrétním modelu, provedení, aby se ti to tam vešlo atd... ;)