[MOC] Ził Mudrunner W1

Založil Samolot, Včera v 09:15:51

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Samolot

Můj model jsem postavil na základě projektu z hry Mudrunner, ale jeho předchůdcem byl model bez jeřábu W-1, což je sněžno-bahenní pásový vozidlo postavené na základě ZILu-130.

VIDEO

https://youtu.be/JIcznGrzjwg?si=wbpBSp9WQUkpr8yF









V polovině 60. let 20. století se speciální konstrukční kancelář ,,Gazstrojmašina" rozhodla vytvořit sněžno-bahenní všemud, ve kterém by se podařilo použít co nejvíce komponentů z běžných sovětských strojů (nákladních automobilů, traktorů a dokonce autobusů). V roce 1967 svět spatřil pásový ,,Vitiaz". Na jeho vytvoření se podíleli inženýři závodu jménem Lichachov a výrobu modelu měl realizovat Moskevský experimentální strojírenský závod.

Mnoho zdrojů uvádí, že výroba ,,Vitiazů" byla malosériová. Do dnes však žádný automobilový historik nedokázal uvést přesný počet vyrobených kusů. Navíc je velmi obtížné najít fotografie tohoto unikátního projektu z dob SSSR na internetu. Zdá se, že to byl pouze prototyp.









Hlavní důraz byl ve vozidle kladen na povrch pásů: přestože měl vysokou hmotnost, tlak vyvíjený vozidlem na podložku činil maximálně 130 gramů na čtvereční centimetr. Tyto parametry umožňovaly nejen nezapadnout ve sněhu, ale také pohybovat se po podmáčených terénech a stopa, kterou stroj zanechal, byla mělčá – pouhých pár centimetrů, kolem 10–15 cm.

Pro zvýšení dojezdu byly v uvolněných podbězích nainstalovány dodatečné palivové nádrže.

Testy probíhaly v roce 1967 a vozidlo prokázalo vynikající schopnost překonávat těžký terén – několikrát překonávající možnosti obdobných kolových vozidel. Nevýhodou byla však rychlost – na silnici dosahovalo maximálně 25 km/h a ve sněhu 10 km/h.

Pravděpodobně tato nevýhoda byla příčinou malého rozšíření modelu W-1.







Model je poháněn dvěma motory PF XL napájenými dvěma Buwizzy.
Má kompresor se dvěma malými pumpami poháněnými motorem PF L.
Dále má rozvodovou skříň poháněnou motorem PF M, která rozděluje pohon na otočný stůl jeřábu a vysunovací boční podpory a také pohání motor V8 pod kapotou.