Poraďte prosím s pneumatickým systémem

Založil HD, 04.06.2013, 23:23:38

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

HD

Ahoj,
po několika pokusech postavit přední nápravu offroadu řízenou klasicky otáčivým pohybem a hřebenem, jsem dostal nápad (,nevím kde jsem naň přišel), místo převodů použít pneumatický píst. Avšak, po  prvotně úspěšném zkompletování přední nápravy, umístění pístu a sestavení kompresoru, jsem narazil na zatím nepřekonatelný (při zachování motorizace) problém - normální klasický (velký) pneumatický píst se za usilovného pumpování pumpičkou připojenou k PF M motoru nestíhá hustit potřebným objemem vzduchu, aby docházelo k dostatečně rychlým a silným pohybům pístu - mnohdy se nepohne vůbec. A malý pn. píst nepohne nápravami už zcela.
Nicméně, při huštění (zatím kvůli pružině) nemotorizovanou velkou "pumpou na vzduch" se píst pohybuje bez problému.
Vyřešila by tento problém nádržka na stlačený vzduch ("Air Tank")?
(Ptám se, protože se mi ji nechce kupovat :D)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

otaznik

Řídit zatáčení auta pneumatickým pístem důrazně nedoporučuji. Nikdy nedosáhneš takové citlivosti jako přes ozubená kola (případně táhla na ně napojená).

Měch

Mít  Air tank je lepší, než ho nemít ;D. Tolik k tvému problému.
S nádobou na stlačený vzduch se píst bude pohybovat plynuleji. Avšak své maximální síly dosáhne po delším čase. Nemám tušení proč ti pneumatický kompresor nefunguje. Měl by mít stejný efekt jako ruční pumpa.

Spíš bych se ale zaměřil na použití Linear actuatoru. S pneumatickým zatáčením je víc problémů. Ten hlavní je takřka nemožnost jízdy rovně.
S LA si motor zastavíš kdy budeš potřebovat a navíc je i menší a líp se začlení do podvozku.

Tady jsem našel příklad: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4869788
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

germik

Ten malý kompresor je holt moc malý - takže jedině jich dát víc k sobě. Pak jsem možná někde viděl, že použili pumpičku, od které ale odstranili tu pružinu, takže fungovala jako kompresor...
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

HD

Díky,
jo, použít malý LA mě taky napadlo, jenže tam jsou problémy dva - 1. Stejný problém jako u AirTank-u,  a 2. vyšlo by to nastejno co se týče hřídele jako u hřebene a oz. kola - čemuž jsem se chtěl vyhnout.
Více malých pumpiček také není dostupných, a z velké odstraňovat pružinu se mi moc nechce, neb (zatím) mám jen jednu.
Ale nicméně díky za rady - chudák náprava asi dozná dramatických změn...  ;D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Woyta

Pruzina jde stocit dolu bez poskozeni.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

HD

Citace od: Woyta kdy 05.06.2013, 19:08:06
Pruzina jde stocit dolu bez poskozeni.

Jo? tak super, jde se na to :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

dwo

Dlouho si pohrávám s myšlenkou, použít píst jako posilovač řízení. Zatáčení samotným pístem je ale o ničem.